Recenzii despre papusa de carte

Revizuirea de carte a păpușilor

Căutăm, prin urmare, în viață să satisfacem toate dorințele noastre, că nu vom avea dorințe la moarte.

"Pupa", este, de asemenea, "Viermele". Două traduceri cu sensul opus. Urât și atractiv. Am ales acea traducere, care a fost numită "Doll" (de ce ar fi "ciudat"). Dar romanul însuși era cam atât de ambiguu ca și diferitele traduceri ale titlului său. Prin urmare, afacere porobuem cu acest lucru nu este un amestec banal de detectiv, dragoste, biografii, documentare și chiar genul epistolar. După cum ați știut deja, acest roman, Fowles, ca și multe alte lucrări ale lui, a fost neobișnuit.

La prima vedere, linia de complot a "Kukolka" este destul de banală. Domnul B. Domn, fiul domnitorului, o oaie neagră în familia sa, care știe, - Dumnezeule! - filosofia, dispare. Eroul nostru este trimis sub un nume fals într-o călătorie misterioasă în compania unui slujitor și a câtorva alte persoane printre care - din nou, Dumnezeule! - O prostituată. Iar un anume Henry Ayskot încearcă să-și dea seama ce a determinat un tânăr de sânge albastru într-o călătorie atât de ciudată. La prima vedere, așteptăm un bun detectiv. Dar acesta este Fowles, așa că așteptările dvs. nu înseamnă nimic încă)

Dintre toate personajele, aș dori să mă ocup de Anna Lee, care, deși apare numai la sfârșitul ultimei secțiuni, dar romanul a apărut doar în onoarea ei, deoarece această femeie a avut o influență asupra reformei religioase în Anglia din secolul al XVIII-lea. La prima vedere, se pare că acest lucru nu are nimic de a face cu romanul, dar tot timpul Fowles și cititorul cel puțin un ochi încearcă să spioneze în gaura de chei, în care vedem adevărata Anna Lee.

Și "Doll" poate fi numită o carte despre cum bogăția și puterea afectează viața lumii ca întreg și a religiilor individuale în particular. Și uneori nu numai religiile, ci și așa-numitele "norme sociale".

Mi-ar caracteriza acest roman ca pe o carte care nu se adresează unei game largi de cititori. Trebuie să fie bine versat în subiectul ca maxim (cel puțin - pentru a avea o idee despre ce se va discuta), sau întreaga iubire suflet Fowles) și apoi este garantat distractiv. Cartea este destul de neobișnuită, dacă nu ciudată, dar nu îndepărtează o anumită carisma.

Recenzie de carte Worm

Cartea este o interpretare gratuită a evenimentelor din secolul al XVIII-lea, cu incluziuni ale misticismului și fanteziei. Fowles este interesat de secta de shakers, a cărei fundație a fost pusă de Anna Lee. Regulile de bază ale vieții lor sunt celibatul, comunitatea de proprietate și munca neobosită a tuturor membrilor comunității. Interesul este cauzat de faptul că comunitățile sunt, de obicei, guvernate de femei, adepți ai lui Anna Lee, a căror figură este atât de interesată de scriitorul englez. Mulțumită lui Anna Lee, acest roman a fost născut. Fowles își spune "fantezia" despre modul în care această femeie ar fi putut să se fi născut, prin care și cu ajutorul căruia.

Romanul începe încet: cei cinci călăreți nu știu unde, nu este clar de ce. Ce leagă acești cinci pelerini? Cum sa întâmplat că unul dintre ei a fost găsit spânzurat și ceilalți au fost prinși de frig? Și de ce unii nobili interesați să-i găsească pe cei dispăruți?

Apoi încep interogatoriile: întrebarea-răspuns, întrebarea-răspuns, întrebarea-răspuns ... Și nu există nici un sfârșit. Au întrebat unul. Au plecat pe traseul altui. A găsit alta, întrebată. Căutați oa treia. S-a găsit al treilea și a întrebat din nou. Și al patrulea? Unde a dispărut? Mort? Sau poate că sa mutat în străinătate? Și nu am găsit ...

În interogatoriu, Fowles reușește să introducă reflecțiile sale eseiste asupra straturilor bogate și sărace ale societății, despre știința și lenjeria de corp pe care femeile din secolul al XVIII-lea nu le purtau. Pantalonii au venit în societate ca un simbol al feminismului și lupta femeilor pentru drepturile și libertățile lor. Gândurile interesante, am găsit în raționamentul teologic al scriitorului. Aici, de exemplu:

Î: Ce, și Hristos nu trebuie să se supună?
R: Trebuie să avem mai întâi dreptul de a nu-l asculta; El vrea ca noi să vină la El de bună voie, așa că nu ar trebui să ia de la noi, și dreptul de a se agăța de rău, păcat, întuneric. Unde este "trebuie"?

Minunat gândit! Atât de simplu. Și, în același timp, este atât de greu să ajungeți la ea însuți, să înțelegeți acest lucru "ar trebui".
De fapt, complotul romanului nu este atât de agățat de raționamentul memorabil al religiei și al credinței. Apropo, Fowles a exprimat o hotărâre foarte îndrăzneață despre religiile oficiale.

Am venit mult timp la concluzia că orice religie de stat - un exemplu perfect al formei, care este creat pentru condiții mai-existente. Dacă mă întrebați cum fenomenele vieții în beneficiul prezent și viitor ar fi mai bine să se sacrifice că ar trebui să fie aruncat în lada de gunoi a istoriei, nu am ezitat să răspundă: toată religia de stat. Nu în nici un fel neagă importanța lor anterioară. Și mai ales nu barat (și cine dintre scriitori ar fi?) Etapa inițială sau un moment în istoria fiecărei religii, indiferent de obscurantism sălbatic ea, atunci nici nu a degenerat - momentul în care a devenit clar că vechi, lipsite de valoare deja scheletul este timpul distruge sau cel puțin să se adapteze la noul mediu. Dar astăzi am devenit atât de sofisticate, care deja și nu se schimbă; suntem prea egoist și prea numeroase, prea înrobit, în conformitate cu shakerii, „un produs de necurat“, mnogovlastnym „eu,“ prea indiferente la orice, dar el însuși, prea speriat.

Da, iartă-mă pentru un citat atât de mare, dar nu este ceea ce Fowles spune că nu este adevărat?

Revizuirea de carte a păpușilor

Nu este ușor să vă alăturați ritmului acestei lucrări, dar în timp veți găsi detalii fermecătoare care s-ar pierde atunci când vor fi relatate de la o terță parte. Punctul culminant al acestei cărți este personalizarea acesteia. 90% din narațiune este în numele unei persoane particulare sau chiar două simultan. Această tehnică aduce în text o fracțiune critică a subiectivității, în care cititorul devine judecător, fără prihană, urmărind procesul.

TOTAL: A fost curios mai întâi de toate în ceea ce privește forma, dar nu ultimul în ceea ce privește conținutul. Dar probabil aș recomanda-o. Deoarece există multe invenții religioase în carte. Și nu toți acceptă)

Recenzii despre papusa de carte

Revizuirea de carte a păpușilor

„Comparativ cu omenirea din secolul al XVIII-lea are, în multe privințe mers mult mai departe, și totuși în decizia agitatoare piatră de temelie simplă întrebare - ce fel de moralitate justifică nedreptăți și inegalitatea în societatea umană - nu ne-am mutat cu un singur pas.“

A doua dezamăgire consecutivă în John Fowles.

Văd cum cititorul îi întreabă pe Fowles: "Și ce sa întâmplat cu cel prost?". și văd cum Fowles răspunde, flirtează: "Ghici, spun ei, el însuși".

Iar poziția celui mai bun cititor este răspunsul: "Da în iad".
Și considerați-mi un copil capricios.

Recenzii despre papusa de carte

Revizuirea de carte a păpușilor

Revizuirea de carte a păpușilor

Și totuși, eu nu știu de ce, am vizitat aici câteva gânduri în timp ce citesc: „Dacă lucrarea“ The Collector „sau“ Magus „ca păpușar a jucat unul dintre personaje, în acest caz el însuși, John Fowles a fost ca și cum a luat frâiele. guvern în mâinile lor. "

Personal mi-a plăcut romanul. Am citit mai departe Fowles!

Recenzii despre papusa de carte

Revizuirea de carte a păpușilor

Al doilea după cartea "Colector" Fowles, pe care am citit-o. Dacă în prima carte mi-a plăcut totul: și cum este scrisă povestea și cum sunt prescrise personajele, atunci există întrebări la depunere. Plotul în sine este de interes, dar modul în care este servit face asimilarea materialului un pic mai complicat decât cartea care este scrisă în stil obișnuit.

Rapoartele ziarelor și interviurile - astfel "Doll" diferă de același "Colector". Nu există o prezentare obișnuită a textului sub forma unor simple dialoguri sau descrieri. Există interviuri: Întrebarea și răspunsul și încă o mulțime de personaje care reușesc incredibil de repede reciproc.

În cele din urmă, totul se reduce la o mulțime de informații, care nu este întotdeauna prima dată în cap. Poate că este faptul că datorită "B". și "O." uneori este dificil să-ți amintești cine a fost just și cum se leagă de ceea ce sa întâmplat. Imaginea devine, dar încet și tare. Al doilea motiv pentru aceasta este limba. Și cuvinte precum "Chwai", ceea ce înseamnă "ceai" și multe, multe altele în același stil. Aceasta este vorba de personaje, nu de greșeli. Dar acest lucru este foarte distrag atenția. Întotdeauna vrei să o rezolvi.

Linia detectivului este prezentă, dar pentru a fi sinceră, nu foarte interesantă prezentată. Există lacune în complot și lipsa unei idei coerente. La citire, nu puteam înțelege tot timpul dacă îmi place sau nu. Pot spune că nu există decât da. Dar totuși romanul nu este rău! Doar nu pentru mine. Și cu Fowles îmi voi continua cunoștința.

Din citirea acestui roman al lui Fowles au rămas impresii foarte duble, dar totuși mă angajez să spun că mi-a plăcut cartea în ansamblu.

Singurul lucru care ma confundat - aceasta este partea finală a cărții este aproape în întregime dedicată problemelor religioase. Acest lucru se datorează exclusiv faptului că am nici o asigurare a adevărului unei anumite doctrine religioase provoca respingerea în mod excepțional, astfel încât principal, de fapt, ideea de carte (fantezie pe tema apariția sectei Shaker) mi-a lăsat aproape indiferentă.

mi-a atras într-adevăr la poveste, de aprovizionare treptat la un cap, despre care am vorbit la începutul rechemare. Cartea începe cu faptul că cinci piloti merg pe teren, și doar treptat, nu știm cine sunt acești oameni, unde se duc, cum au venit împreună.

Aici, de altfel, un lucru mai mult - povestea a devenit, de fapt, numai setarea pentru discuția finală cu privire la religie, iar eu încă nu au certitudinea. În cazul în care „Magus“, de exemplu, în cele din urmă spune tot fundalul a ceea ce se întâmplă, aici și rămâne necunoscut ceea ce sa întâmplat de fapt în realitate și modul în care sa desfășurat evenimente. În mod evident, pentru Fowles toată această călătorie a fost o linie la final, dar nu-mi place o astfel de situație, atunci când se pare a fi spus cum se termină, dar a ratat câteva fapte, și istoria pare să aibă un fel de drog.