Recenzile despre carte și zori sunt aici liniștite

Ei nu glumesc despre război. Marele Război Patriotic - a fost și rămâne un subiect sacru pentru poporul rus. Și glumele nu sunt permise. Prin urmare, îți voi spune serios de ce am fost nemulțumit de educația școlară modernă și de admirația amestecată cu reverență, după ce am citit povestea lui Boris Vasiliev.

Oricine susține că războiul este o afacere a unui om, uită că femeile au fost întotdeauna prezente pe câmpurile de luptă în secolul XX. Numai în timpul Marelui Război Patriotic pe front erau 300.000 de femei. Asistenții medicali, operatorii de radio și descris de Boris Vasiliev - armești antiaerieni. Războiul nu are nicio importanță. Vârsta, sexul, naționalitatea. Toate sunt una și egală în fața tragediei comune. Cinci fete și un sergent-maestru de sex masculin s-au dus la o operațiune care conținea mișcarea fasciștilor. Toată lumea se așteaptă ca propriul destin, pentru fiecare are propria poveste, dar valoarea a fost doar râs și bucurie sunt comune tuturor, în spațiul mic de timp, când ei erau încă bărbați și femei. Apoi au rămas doar șase soldați de clasă mijlocie. Dar ei au devenit o familie în timpul campaniei, arătând clar ce a fost atunci și de ce Uniunea Sovietică a devenit câștigătoare.

Povestea se bazează pe evenimente reale, dar se schimbă puțin, dar numai din acest motiv nu vom mai avea încredere în exploatările soldaților sovietici. Îmbogățirea, dramatizarea, orice efect nu schimbă esența - a existat un puternic spirit și oțel va. Iar povestea, pur și simplu, este remarcabilă. Patriotism, tragedie, credință și speranță - este, și nu vă îndoiți.

În timpul evenimentelor tragice și în orice alt moment, nu ne putem permite să uităm istoria noastră. Povestea "Zoriile sunt aici liniștite" nu este o poveste amănunțită, dar au existat multe astfel de tragedii și victorii în viața reală. Aici trebuie, de asemenea, să fie amintiți, astfel încât timpul când frica, ura și răul aproape au învins fericirea, binele și dragostea nu s-au întâmplat din nou.

Și zorii sunt liniștiți, pentru că deja o mie de exploatări sunt uitate. Și numai tăcerea rămânea după.

Împărtășește-ți părerea despre această carte, scrie o recenzie!

Textul examinării

Review-uri de cititori

De ce sunt păziți cioburile?
Ieșiți unul,
Când stelele lovesc salutul.

La naiba! Din nou. Din nou, nu au mers.

Am citit deja această poveste. Deci, la acel moment totul sa dovedit exact la fel. Dar acest lucru nu este absolut firesc, cel puțin pentru că cartea reușește să păstreze cititorul în suspans, astfel încât, chiar știind exact cum toate acestea se va termina, cititorul nu se oprește aplauze pentru eroine sale, îi așteaptă la altceva de data asta. Și cum naiba a fost sângele meu, când Zhenya Komelkova a aruncat în apă gheată în fața germanilor. "Nebunul!" - Am vrut să țip. Deși am văzut deja toate astea. - Deci, poate că va supraviețui complet? - dar istoria tuturor a dezvoltat răul într-o spirală.

Totul din cauza lui Vasiliev. El este un tip virtuos, trădător și viclean. De ce a pus toată viața fiecărei fete în fața mea câteva secunde înainte de a-și lua viața de la ei. Am reușit doar să ne facem prieteni; Am devenit doar atașat; Nu ne vom mai vedea niciodată! De ce nu mi-a ușurat suferința, așa cum a făcut regizorul adaptării filmului? Îl iert pe Vasiliev doar pentru că știu că era și greu de ucis.

De asemenea, știu că ar fi greu și pentru germani dacă ar ști atât de bine cine ucid. Dacă există un război, în timp ce eu sunt ministrul apărării, voi salva multe vieți prin faptul că oamenii vor apărea pe străzi și câmpul de luptă cu torsuri învelite în hârtie. Pe hârtie vor fi tipărite imagini, portrete ale părinților și copiilor și o mulțime de text despre mediul său. Fiecare tovarăș cu arma să știe că țintă nu are doar o siluetă. Nu este Counter Strike pentru el.

A doua oară când l-am citit, poate al treilea. Și încă lacrimi pe obraji, plângând fără să se ascundă. 10 mai. Nainte înțeleg, am citit o carte despre război. În timp ce toți au aruncat. Sufletul cere astfel. 9 mai Nu citesc, nu vreau sa urlet, vreau sa zambesc si sa-mi amintesc. Ei merită zâmbete și fericirea mea. Și au suferit lacrimile mele.
Acesta este cât de mult curaj să mori în 19 ani? Să știi că aceasta este ultima ta luptă, ultima zi, ultima rază de lumină? Nu știu dacă aș putea. Cum ar trebui să știu. Dar cine va înțelege acest suflet slavic de neînțeles, această durere arzătoare a pământului său nativ, acest sentiment de rudenie cu un astfel de nativ, roșu din maciul câmpului?
Probabil nu pentru nimic în câmpurile noastre atât de multe mac. Acesta este sângele vărsat al soldaților noștri, aceasta este memoria, acestea sunt sufletele celor care au mers în ceruri, lăsând în urmă lumina și soarele.

Cinci fete. Desigur, îi văd ca în film. Asociația, nu se poate face nimic. Cinci inimi curajoase și al șaselea, bătuți obosit, dar vii - maistrul. Ele ar putea cădea înapoi, nu că laș, pentru că situația a fost în avans a pierde „după atât de prost, atât de prost și neplauzibil era să moară la nouăsprezece ani.“ deoarece acestea ar putea visa, de a iubi, pentru a da naștere la copii și nepoți, dar pur si simplu nu ceea ce au crezut, nu înainte de a fi. Patria a fost în pericol, inamicul a mers pe teren propriu, au fost selectate nu numai viața, dar chiar și cele vise timide.
Cinci personaje, foarte diferite. Fiecare avea un mic, bineînțeles trecutul. Care este trecutul în 19 ani? Dar totuși era ceva de reținut. Cineva a trăit în fantezii; cineva a reușit să se căsătorească și să devină văduvă; cineva a folosit frumusețea, a întors capul la bărbați; cineva pur și simplu nu a împărtășit, nici măcar nu sa sărutat o dată; și cineva citea doar poezie și speră pentru iubire nemuritoare.
Dar numai o altă nemurire a venit la ei.

Cinci fete, cinci împușcat soarta cinci războinici prin ani și ani să vină la noi din paginile cărții nemuritoare pentru a spune că răsărituri, unde au trecut în veșnicie, liniștită, liniștită, iar pădurea nu există nici un zgomot. Și numai memoria merge cu o briză ușoară.

Și așa va fi întotdeauna.

La revedere, fetelor! fete
Încearcă să te întorci!

Lisa Brickin, Sonya Gurvich, Galya Chetvertak, Zhenya Komelkova, Rita Osyanina ...

... Cinci fete, cinci fete au fost toate, doar cinci. Dar nu ai trecut, nu ai plecat nicăieri și vei muri aici, vei muri cu toții.

Voi tace puțin ... Un minut, în memoria lor și despre mii de aceleași fete ...

A fost atât de proastă, atât de absurdă și incredibil de moartă la vârsta de nouăzeci de ani.

Amintiți-vă, amintiți- Și spuneți copiilor și nepoților și apoi strănepii. Nu trebuie să uităm. NU!

La cererea comandantului de plecare a sergentului Vaskov pentru a trimite "non-alcool" trimite fete anti-avioane gunners. Unul dintre ei observa doi germani în pădure. Maestrul împreună cu cinci fete se duc în pădure pentru a intercepta nemții ...

Timp de mult, ea și-a adunat gândurile înainte să scrie ceva. Ceea ce încheie povestea, cred, este cunoscut tuturor. Dar, în ciuda sfârșitului tragic, lucrarea în sine este ușoară, distractivă. Și asta este și mai înspăimântător. Toată lumea râde, se tachinează reciproc, crede în viitor ... și se termină brusc. Sfârșitul tuturor.

Când citiți o carte despre război, devine cu adevărat înspăimântătoare. Cum nu sunt doar niște oameni fără față aici, ci și indivizi specifici, cu personaje specifice, cu gândurile, visele și speranțele lor. Împreună cu acești oameni trăiți pentru o anumită perioadă de timp.

Principalele personaje au acționat foarte dezinteresat. Actul lor, deși nu era în întregime logic, ci, desigur, eroic. Probabil, acesta este ceea ce se numește patriotism - să încerce să reziste dușmanului, chiar dacă șansele de a câștiga sunt mai degrabă iluzorii.

În general, produsul este teribil. Dar cred că este necesar să o citiți. Să știi. Să-ți amintești.

O poveste frumoasă despre curaj, sacrificiu de sine, în același timp despre viața grea a oamenilor și, bineînțeles, despre război.
Înainte de a citi era imposibil să ne imaginăm cum, ca o fată de nouăsprezece ani, puteți fi într-un război și luptă! Descoperirea cea mai surprinzătoare pentru mine bvlo că Fedot Evgrafovich Vasco a avut patru ani de școală, și inițial părea oarecum vahlakom necivilizat având nici o idee despre viata reala, cunoscând doar statutele și regulamentele, în război, în luptă este ca un pește în apă, și, după cum se dovedește, chiar are o medalie de recunoaștere!
Asta e adevărat, pentru creierul meu mic era de neînțeles! Dar acum știu că acum am înțeles și am învățat ce au fost oamenii în război și care au câștigat războiul. Am văzut războiul din ochii unui simplu luptător care, fără talente, cunoștințe, sânge și apoi extrage viitorul poporului său. El știe doar statutul și faptul că este un patriot, iar germanii sunt lași. Și asta e suficient pentru el.
Și fetele! Fetele la durere, la lacrimi, la bataia din capul meu sunt credibile. Ce sunt cu toții diferiți: lași și dezinteresați, stângaci și dexter, dar toți sunt la fel - sunt fete tinere fără experiență și sunt în război.

Povestea a lăsat o impresie de neșters, iar această poveste, crede-mă, este mult mai credibilă decât filmul sovietic (bun!).

Acest băieți din copilărie joc voynushki și fete la astfel de rar înclinat - se îmbracă Adu, confort de familie, vacanțe și Flirtul, și vântul în părul tău, așa că alerga desculț peste luncă și posobirat flori. Dar se întâmplă că războiul inconjurand țară și poartă în vârtej său de evenimente bărbați sănătoși și un adevărat mătuși ruși, tineri și fete spirit colectează fără discriminare sub un joc sângeros de persoane de rang înalt care au comandat de mai sus.

Fiecare joaca este: cineva serios și atent, și cineva din inimă și cu un zâmbet. inima Tânăra, plin de curaj și pofta de viață - așa cum ei încă mai trebuie să-și petreacă timpul în această perioadă dificilă, așa cum a fost posibil să ne salveze, dacă nu să zâmbească? Ei au glumit, s-au distrat și au încercat să trăiască după cum se vede și respira, nu se teme de nimic, doar merge mai departe, să creadă în ei înșiși și viitorul lor - în mod greșit, dar sincer. Fiecare dintre ele, verde Gunner anti-aeronave, a avut propriile motive pentru a merge la război, fiecare a fost frumos în felul său în afara și izkalechena interior, cu abilități și temerile sale, dar oricare dintre ele, de multe mii de femei din războiul a vrut să trăiască la fel de muchiny ca și copii, dar nu toate că a fost destinat să rămână intacte după evenimentele din acei ani dure.

Boris Vasiliev a scris o poveste uimitoare - limbajul cel mai simplu, fără a evaziuni și ryushechek - simplu și la punctul de serviciu și de prietenie, soarta și curaj, despre oameni remarcabili, protejând marea țară și un viitor luminos. Cel mai pregnant în toate acestea - entuziasmul cu care în vârstă de 19 de ani, bărbații în fuste a intrat în luptă, știind că ei pot muri, dar încă zâmbind. Ei jucau jocuri de război ca patsanyata în curte, ca și în cazul în care pentru distracție, până când vedeți lumina, dar chiar și atunci nu sunt pierdute inima. Eu cred în această poveste, ea a trăit aproape de eroii mers de pădure, a auzit scârțâitul țânțarilor foame și crenguțe ronțăit sub cizmele naziștilor, și chiar a observat - acolo răsărituri sunt liniștit-liniștită.

Și zorii de aici sunt liniștiți și liniștiți, numai astăzi i-am văzut. Și curat-curat, ca lacrimile.

E așa de proastă. atât de absurd și improbabil era să moară la vârsta de 19 ani.

Am citit această poveste pentru prima dată, deși știu aproape toată povestea din memorie, din vechiul sovietic, alb-negru, nici măcar nu am o nouă dorință de a privi. De fiecare dată când urmăresc un film și plâng, și din nou mă uit și plâng. Fetele tinere - ar merge la dans, dar cu băieții să meargă, și sunt în război. 19 ani - toată viața încă înainte, ar putea fi. Cinci fete și o mica copilă de 32 de ani, pe care le considerau bătrân împotriva unui grup de 16 germani. Ei ar fugi înapoi, au cerut ajutor și întăriri, și nu și-au cruțat viața, au vânat și s-au luptat. De ce atât de mult curaj într-o inimă atât de tânără? Mi-e frică să mă prezint în locul lor. Mai degrabă, eu, ca și Galya Chetvertak, tocmai m-am grăbit să-i întâlnesc pe germani de teamă.

Rita Osyanin Lisa Brichkina Sonia Gurvich, Galya Chetertak, Eugene Komelkova și Vasco Fedot Evgrafovich - că eroii acestei povești. Și nu contează dacă se bazează pe evenimente reale sau nu. La urma urmei, chiar dacă au fost chemați într-un alt mod, au murit complet diferit, totuși fetele tinere și-au apărat patria. Fiecare fată foarte tânără are o poveste. Cineva a reușit să se îndrăgostească, să se căsătorească și să aibă un fiu; cineva a crescut într-un orfelinat și nu a cunoscut niciodată iubirea; cineva se teme de părinții lor evrei; cineva frumos și înainte de război a avut succes cu oamenii; Ei bine, maistrul a vrut doar să-l trimită să nu bea și să nu se uite la luptătorii de femei. Trimis, dar deloc așa se aștepta. Noisy, provocator, amuzant și nu doresc să se supună fetele lui maistrii în timpul ultimei sale lupta pentru a deveni Fedota Evgrafovich complet nativ.

Nu cred că această echipă de 6 persoane a pierdut. Nu, au câștigat. Dar cu ce costuri.

Da, eu sunt aceeași persoană pe care am citit-o doar astăzi.
Voi spune mai mult, dintr-un anumit motiv, mi sa părut mai devreme că nu este o poveste, ci o poveste de cărămidă. Nu știu de ce am luat-o și de unde am auzit-o.

Haide, nu contează. Este important ca această poveste să fie frumoasă.
Cinci fete, cinci vieți. Ele sunt vesele, pline de speranțe și de vise. Asa s-ar fi putut intampla daca nu ar fi avut. Războiul nu distruge pe nimeni și nu întreabă viitorul și trecutul, nu ia în considerare destinele.
Despre povestea sa spus atât de mult și nu voi aduce nimic nou. Aceasta este o operă pierzătoare, tristă, este ca o scuipă în inimă. Atât de simplu, dar atât de sincer și vital este scris.

Pentru o lungă perioadă de timp, copil, m-am uitat la film și știam cum se va termina. Știam și speram pentru tot. Poate că, chiar și să recitesc, o să sper.

I-am văzut lumina - caldă, nesigură, strălucită, ca o promisiune de mâine. Și până în ultima clipă am crezut că mâine va fi pentru ea ...