Citiți în revistă recenzia aplicațiilor Android pentru citirea cărților electronice

Spre deosebire de alți cititori, Aldiko nu se poate lăuda cu un număr mare de formate acceptate - programul este familiarizat doar cu EPUB și PDF, dar în același timp poate funcționa și cu cărți protejate (Adobe DRM).

Ecranul principal este destul de simplu - pentru a selecta bibliotecile de afișare (listă sau raft), browser-ul de fișiere și lista de apeluri de cumpărături on-line (aici alegere proastă, iar utilizatorii nu prea interesant vorbitor de limbă rusă, dar, ca și alți cititori, Aldiko sprijină adăugarea de biblioteci personalizate de rețele prin OPDS) .

În modul de a citi meniul de sistem butonul de apel sau o atingere la centrul ecranului determină căutarea de meniu, crearea marcajelor, tranziția la conținutul / semn / adnotare, comutarea între zi și de noapte modurile și setările de luminozitate, orientarea ecranului, dimensiunea, tipul de font, indentarea , alinierea și comportamentul afișării (animație de paginare, afișarea numărului paginii și timpul de activare a ecranului). Puteți parcurge paginile atingând marginile stânga / dreapta ale ecranului sau utilizând coloana de volum. O apăsare lungă pe un cuvânt din text îl evidențiază și solicită un meniu pop-up - cu care puteți copia cuvântul în clipboard, căuta în dicționarul online, lăsa o adnotare etc. O serie de aceste funcții sunt disponibile numai în versiunea premium a programului - va costa utilizatorul în

Interfața Cool Reader arată destul de simplă, fără bucle speciale - totul este supus unei funcționalități în ea și nu aspectului spectaculos. Dar este nevoie de ea în detrimentul abilității de a adapta "pentru sine" literalmente fiecare aspect al comportamentului cititorului.

Una dintre cele mai renumite din cititorii nostri din zona disponibile, se pare, pentru orice și toate platformele, atât pentru desktop (Windows, Linux, Mac OS X), și mobile (Android, Symbian, Maemo, etc).

Când rulați programul, ultima carte este deschisă automat (la prima pornire, este afișat un fișier readme). Pentru a accesa raftul, puteți utiliza meniul de sus (există, de asemenea, un apel la cuprins și informații despre carte). Dacă acest meniu este dezactivat în setările pentru salvarea spațiului de pe ecran, puteți folosi butonul de sistem "înapoi", ceea ce va afișa un meniu cu opțiunile "Deschidere bibliotecă" și "Ieșire". Pe lângă deschiderea fișierelor locale, există acces la biblioteci de rețea (în mod implicit, există litri și o pereche de limbă engleză, există posibilitatea de a adăuga directoare OPDS personalizate).

Interfața FBReader arată ascetic - de fapt, toate meniurile sunt prezentate în stilul "gol" al lui Holo, fără nici un fel de bibelouri. În principiu, acest lucru nu este atât de rău, însă pagina cărții pare destul de diferită, din cauza căruia nu există un singur stil vizual pentru acest cititor, este vorba de două variante de design complet diferite.

În plus față de meniul de sus, puteți apela bara de progres, cu un salt rapid pe carte (apare când atingeți centrul ecranului). O apăsare lungă a cuvântului determină modul de selectare a textului, cu posibilitatea de a-l copia în buffer, de al trimite într-un alt program, de a-l traduce utilizând dicționarul ColorDict (trebuie să îl instalați suplimentar) sau de a crea un marcaj.

FBReader are setări mai mult decât suficiente. Ca de obicei, există o moduri de zi / noapte, reglaj fără trepte a luminozității degetul pe partea stângă a ecranului, detaliile setării fontului (tipul, dimensiunea, fontul, spațierea, alinierea, despărțirea în silabe, plus setări separate pentru stiluri diferite), culoarea literelor și fundal, alegerea texturi de hârtie, modalități de întoarcere a paginilor (prin apăsarea / glisarea, folosind butonul de volum, opțiunile și viteza animației etc.).

Reader de la liderul pieței de cărți electronice. Programul este de așteptat să fie foarte simplu în funcționalitate și în această privință nu poate concura cu astfel de "monștri" ca Cool Reader sau ZXReader - demnitatea sa în celălalt.

Bineînțeles, demnitatea este în magazinul Amazonului, unde poți cumpăra orice carte în câteva momente. Cu toate acestea, este relevant numai pentru acei utilizatori care citesc activ în limba engleză și în același timp sunt dispuși să plătească pentru versiuni electronice de cărți aproape la fel de mult ca și pentru hârtie (și nu pentru prețurile noastre, ci pentru americani).

Interfața este simplă, convenabilă și frumoasă - acesta este un alt avantaj important al cititorului. Dar cu funcționalitatea, nu este greu de ghicit, nu a funcționat aici - ajustarea luminozității, selectarea fundalului, câmpurile de hârtie, spațierea liniilor (3 opțiuni în totalitate) și dimensiunea fontului. Cu ajutorul unei apăsări lungi asupra cuvântului, puteți lăsa un marcaj pe el, îl puteți găsi într-o carte, pe wikipedia sau pe Internet și, de asemenea, veți vedea semnificația acestuia în dicționarul Oxford (descărcat la cerere din interfața programului).

Un alt program "principal" pentru citirea cărților. Moon + Reader acceptă formatele HTML, EPUB, FB2, MOBI, CHM și alte formate, poate deschide cărți în arhivele Zip și RAR.

Aveți posibilitatea să rotiți paginile fie prin atingerea ecranului, fie prin utilizarea butoanelor hardware (buton de volum, cameră descendentă, butoane "căutare" sau "înapoi"). Există o întreagă gamă de opțiuni diferite pentru animația de schimbare a paginii - de la deplasarea simplă la pagina "realistă" de cotitură, cu viteză reglabilă.

Apăsând butonul de meniu în timpul citirii (sau atingerea centrului ecranului) se apelează două panouri - cea de sus cu progres (și opțiunea "rewind rapid") și cea inferioară cu setările pentru parametrii de citire. Există disponibilă pentru a comuta între portret și peisaj pagini exemple de realizare, de noapte și modul de zi de ecran de operare, includerea autoscrolling cu pagina de cotitură de viteză reglabilă, adăugarea de marcaje de tranziție la conținutul și apelați meniul sistemului. În fontul ultimul set (codificare, dimensiune, culoare, stil, aliniere, despărțire în silabe, câmp, imagine de fundal, etc), managementul (zona fierbinte a ecranului tactil și tastele hard), o modificare a luminozității și fonturi de dimensiuni culisabil în stânga și dreapta părți ecran, treceți la modul ecran complet și multe altele.

În plus față de versiunea gratuită, Moon + Reader este, de asemenea, disponibil ca o versiune Pro-plătită (

Este dificil de a alege un lider clar, dar dacă cineva este acest lucru și să numească, atunci, probabil, acesta va fi un cititor de cool - mare funcționalitate, ajustabilitate completă și nu provoacă iritații interfață. În cazul în care cititorul din anumite motive nu se potrivesc, și au nevoie de funcționalitate maximă fără a ține cont interfața - este merită atenție și FBReader ZXReader. În cazul în care problema apariției nu este ultimul loc, puteți să acorde o atenție la Luna + Reader și Aldiko, dar dacă sincronizarea este necesar Kindle «cititor“ - nu este pur și simplu nici o opțiune, programul Amazon va fi în afara competiției.