Care este utilizarea unui gheață în munți

Ice ax este un simbol al alpinismului și turismului, probabil, pe fiecare imagine dedicată munților sau emblema, va fi în mod necesar prezent. Orice persoană, chiar și care nu a fost în munți și nu sa născut nicăieri decât pe scările casei sale, știe: un topor de gheață este pentru munți. N-am crezut niciodată că ar trebui să scriu despre spărgătoarele de gheață. Pentru că, așa cum am crezut, prezența ei în munți este evidentă. Dar sa dovedit că pentru unii alpiniști nu este așa.

Spune ghidul nostru: „Ne-am dus până la șaua Elbrus (situată între cele două vârfuri de Vest și de Est, la o altitudine de 5200 m), ca întotdeauna, o mulțime de oameni au avut o odihnă după o urcare lungă șa, un lanț mare de alpiniști care se deplasează în jos pe pantă pe summit-ul de vest. Am luat o respirație, am urcat sus cu grupul nostru. bețișoare noastre trekking am plecat aproape rucsaci, nu pentru a trage prea mult pe partea de sus, în timp ce am făcut unii dintre participanți să ia bețe în loc de pioleți (unii ar crește doar cu bastoane, a trebuit să spun că suntem pe partea de sus nu va merge fără axe de gheață). Am trecut o sută de metri și în acel moment a auzit un strigăt din partea de sus, am văzut cât de repede aluneca la vale doi oameni și să încerce să rămână, lipirea bețe de trekking în zăpadă, dar fără nici un rezultat, au continuat să scadă, prinde viteză. Câteva secunde mai târziu, au zburat la locul plat al șei și s-au oprit. Deoarece înainte de această Elbrus a scăzut o mulțime de zăpadă, toate fisurile, care au fost pe drumul lor, au fost sacrificate, iar cei doi au avut noroc că nu au ajuns într-una dintre ele. "

Acesta este un eveniment real care a avut loc în fața participanților noștri. De ce am spus despre asta? Pur și simplu, dacă cei doi, a alunecat de pe traseu, în momentul căderii au fost pioleți, toate costurile ar aluneca în jos câțiva metri și ochii înspăimîntați mari. În ultimii ani, au din ce în ce să convingă membrii că este nevoie de un pioletul pe secțiuni abrupte ale traseului, crescând ghidurile noastre sunt martorii unui număr mare de alpiniști merge la început cu bețe de trekking, și, uneori, cu bastoane de lemn!?

Într-o întrebare rezonabilă: "Cum veți rămâne în toamnă?" Răspunsul este: "Sunt două bastoane și mă bazez pe ele, nu voi cădea". Rezultatul acestei relații este descris mai sus.

Acum niște informații tehnice. Toporul de gheață este un instrument universal în munți: sunt asigurați în zăpadă (în cazul în care asigurarea este extrem de problematică, deoarece zăpada este slăbită); atunci când treceți pante abrupte, acesta este cel de-al treilea punct de susținere, iar în cazul picioarelor alunecoase, sprijinindu-se de el, puteți rămâne în poziție; un topor de gheață este convenabil de folosit pentru a fixa un cort pe zăpadă; pot tăia gheața pentru a curăța locul pentru cort; utilizați atunci când treceți pante umede ierboase și multe alte lucruri necesare. Nu poți să faci fără un topor de gheață dacă te duci la Kazbek, lacul Lenin. Elbrus, Muntele Everest sau orice alt munte.

Care este utilizarea unui gheață în munți

Dar, în cazul aplicării cu succes a unui topor de gheață, a declarat ghidul de Alexander: „Am condus un grup de spanioli, m-am dus cu un membru din spatele grupului, el a fost îmbătrânit și a fost lent, nu ne-am avânte a fost o lungă perioadă de timp, a făcut o mulțime de fotografii și liniște a început să coboare cu vârfurile lui Elbrus. Privită secțiunea abruptă înainte de a scaunului, și sprijinindu-se pe axele de gheață, cu atenție a mers în jos. Dintr-o dată spaniolul a pierdut picior și a început să scadă în jos, să reacționeze, am apucat brațul lui, dar a fost placut surprins de faptul că ajutorul meu nu este nevoie de el, el a reușit să rămână pe marginea folosind un spărgător de gheață. Ridicându-ne în siguranță pe drum, ne-am așezat să ne odihnim și să respirăm. Și apoi spaniolul mi-a spus: „Este bine ca o zi înainte de ieri am practicat detenție în zăpadă, în cazul în care nu de clasă, aș cădea în jos.“ Și, cu toate că, de fapt, l-am oprit (în afară, el a fost legat de coarda mea), era încă frumos să știi că omul a dobândit deja o anumită abilitate și în mod automat să reacționeze la această situație prin utilizarea unui murături de gheață. Dacă nu ar fi de asigurare și de mine, eu sunt sigur că ar fi rămas în zăpadă. "

Ghizii noștri au o mare experiență de alpinism și drumeții în munți, au asistat de multe ori la astfel de cazuri, așa că vor insista întotdeauna că membrii noștri vor lua o gheață pentru ascensiune.