Lumină de viață din interior

Mulți se întreabă cum ar fi să trăim pe un far. Iată povestea familiei farurilor de la farul lui Kurbatov, pe insula Shumshui a insulelor Kurile. Întrebările Muzeului Virtual de Faruri ale Lumii au fost adresate cu blândețe de șeful Farului, Barbasheva Elena:

Soțul meu și cu mine lucrăm la farul Cape Kurbatov din prima strâmtoare Kuril de pe insula Shumshu. Pe insulă există două faruri - "Kurbatov", iar la celălalt capăt al insulei, în cel de-al doilea strâmtor Kurile "Chibuyny". Există 6 persoane pe insulă.

Avem oameni care sunt deja adânc în vârstă de 40 (în majoritate) și cu Internetul nu pe un picior scurt. Nu există Internet pe faruri, chiar și comunicațiile celulare sunt departe de toate farurile. La farul nostru, doar o stație de radio de mare distanță, prin care comunicăm cu controlul de două ori pe zi, pentru a susține raportul hidrometeorologic și a spune că totul este normal sau probleme. Departamentul nostru de hidrografie este situat în Petropavlovsk-Kamchatsky. Voi descrie viața noastră mai detaliat.

Cum să obțineți un loc de muncă la far?

Cerința: șeful farului și mecanicul ar trebui să aibă o educație tehnică. Este de dorit ca nu numai educația, ci și o persoană să poată dezmembra și asambla un motor diesel, GTT, snowmobil. În caz contrar, nu supraviețui. În plus față de faruri, posturile de radio-navigație (RNS) încă mai există. Acolo și oamenii și condițiile sunt la fel. Pentru a obține un loc de muncă, aveți nevoie de înregistrarea din Kamchatka la domiciliul dvs., o persoană care primește un loc de muncă, trece o comisie medicală, un document despre educație.

Despre salariile îngrijitorilor de faruri și faruri

Cu privire la starea balizelor

Am început cu faptul că am început să ardem gunoi, care, din anumite motive, a fost copleșit de întregul far. Și până în ziua de azi încercăm să punem totul în ordine în măsura în care putem. Trebuie să spun că nu toți aprobăm. Cineva este sceptic, cineva râde sincer la noi. Nu acordăm atenție. Este doar o rușine că există astfel de faruri în Rusia.

Treci prin!

Soțul meu este marinar marin comercial - a lucrat în compania de transport maritim din Marea Neagră. Au trecut mai mult de 30 de țări. Astfel de faruri șubrabili sunt doar în Rusia.

Turismul pe insulă

În fiecare vară, turiștii vin la noi. Ei vin pe jos - trec de la nord-Kurilsk. Haideți pe caiace. Copiii din Irkutsk au venit pe un catamaran. Sa navigat chiar pe banane gonflabile, legate între ele. Oameni din toată Rusia. Mulți moscoviți.

Lumină de viață din interior

Adesea ați întrebat cum să contactați prin radio cu un beacon, există un semn de apel și dacă este posibil ca amatorii de radio civile să vă contacteze

Amatorii de radio civili nu pot fi conectați cu noi. Aici se observă un secret. Chiar și numele și pozițiile în transmiterea radiogramelor sunt transmise în formă criptată. Fiecare dintre balize și nava hidrografică are propriul semn de apel. Cu navele care trec, vorbim despre valuri scurte, fără semne de apel - ei numesc farul așa cum este indicat pe harta hărții. Nu toate farurile au o stație de scurtă durată. Pe cont propriu, și inclus în mod constant pe cel de-al 16-lea canal internațional maritim.

Cum de a scrie o scrisoare către far?

De ce îndrăznești să devii îngrijitor al farului?

Dorința de a lucra la far a apărut cu mult înainte de a ajunge la far. Totuși, avem un oraș portuar. Farurile sunt, de asemenea, în oraș (Front Avachinsky, Avachinsky spate). în afara orașului faruri Petropavlovsk (cel mai vechi far) și farul Stanitsky - stau la porțile de la intrarea în Golful Avacha.

Anterior, când orașul nostru era o zonă de frontieră închisă, toată lumea era într-un fel legată de mare, pește, flotă și tot ceea ce asigură munca flotei. Prin urmare, balizele sunt considerate date. Tatăl meu este căpitan de mare. A lucrat în compania de transport Kamchatka.
Am vizitat adesea o fată pe navele unde a lucrat. Vladimir este soțul meu, așa cum am spus deja, un marinar. A lucrat ca naval, mecanic pe navele companiei militare de transport și construcții navale și chiar a lucrat pe vase grecești în vagoane internaționale. În general, știm foarte multe despre faruri, dar numai aici este modul în care arată farurile din Rusia
de fapt, și cât de bine lucrăm la ele, am intrat în ei când am ajuns să lucrăm la far.

În cele din urmă GISU "Nord" sa îndreptat către Cape Lopatka cu provizii și faruri. Dupa descarcarea de la farul Runda (coasta de est a Kamchatka), pe farul Lopatka (la sud de Kamchatka), ne-am apropiat de insula Shumshu. Farul nu era vizibil. Ceață. Vizibilitate până la 50 m.

Lumină de viață din interior

Descărcarea pe o bandă grosieră. Apoi încărcătura trebuie să fie adusă în partea de sus a farului și orașul farului. În acel moment era încă un avanpost cu 12 polițiști de frontieră. Ne-au ajutat. Când au urcat pe far, soțul meu mi-a spus liniștit la ureche: "Mă doare, să plecăm în timp ce nava este încă
Nu am plecat ". Aceasta a fost prima lui impresie despre ceea ce am văzut, apoi mi-am dat seama că rugăciunile mele au fost auzite, insula era nelocuită, erau două faruri și un avanpost pe întreaga insulă.

decorare

A început să se stabilească. Casa este rezidentiala fara canalizare, fara apa curenta, fara ventilatie. Toaleta este în exterior. Nu există baie. Acoperișul scade. Dar asta nu era totul. În prima seară m-am trezit de la niște scârțâi și crackling de cealaltă parte a ușii din față. După ce și-a trezit sotul, s-au dovedit că acești șobolani au înghițit intrarea
ușă, și a format deja o gaură decentă. Înarmați cu un scaun, soțul meu a urmărit șobolanii toată noaptea, și nu se temea de el în mod special, și am stat cu picioarele încrucișate pe canapea în groază tăcută. A doua zi, sa dovedit că șeful farului a depozitat făină în apartamentul gol al casei și acolo o mulțime de șobolani au divorțat. Mai târziu mi-am dat seama de ce soția șefului farului sa dus acasă în cizme. Apoi, am echipat o cisternă goală sub loose și făină, astfel încât șobolanii să nu pătrundă. Aveți pisici. Acum avem opt. Kurilian Bobtails. Sunt chemați. Cu cozi scurte.

Odată cu debutul toamnei, a devenit clar că sobele care sunt în apartamente nu sunt destinate pentru încălzirea camerei. Acestea sunt bucățile fierbinți pentru gătit. Trebuie să umple cărbunele de sus. În același timp, funingine și funingine zboară în întregul apartament. Când trece ciclonul, nu are sens să-i încălzească deloc - toată căldura zboară în conductă. A fost necesar să faceți ceva cu facilitățile de bază - cumva trebuie să vă spălați, să vă spălați. Am făcut un mini-bar, am adaptat o toaletă temporară, am condus apă din materialul la îndemână din fântână spre casă (beneficiul a fost o pompă submersibilă pe un far). Dar, la fel, în primul an a fost foarte dificil. E rece. Din produse numai conserve, cereale, făină. Este bine că noi am luat cu noi mobilier vechi și aparate de uz casnic. În caz contrar, nu ar fi nimic de a dormi, stai, etc. Și din moment ce Volodya are mâini de aur, atunci locuințele treptat au devenit un fel de locuință.

Femeia Capului Femeilor

Diesel este sfânt!

Tema motoarelor diesel - inimile fiecărui far - este un subiect separat și cel mai dureros. Dacă cel puțin unele materiale de construcție sunt încă lovite, atunci motorul diesel se află la ultima sa aerisire. Dieselul nostru a lucrat deja 9 resurse pentru motoare. Motorul diesel al acestei modificări nu mai produce. Piese de schimb trebuie găsite peste tot, la reparații navale etc. Cumparam piese de schimb pentru banii nostri. Și nu numai farul nostru - totul. A rămâne în timpul iernii fără energie electrică este sfârșitul. Diesel este sfânt. Nici măcar nu vorbești deloc despre asta. Încerc acum să bat un nou motor diesel, dar mi sa spus că nu vom avea un motor diesel singur, dar nici bateriile noi nu ne vor aduce. Nu există finanțare. Nu înțeleg cum nu există finanțare. Cel puțin există faruri.

Așa am lucrat împreună. Treptat, repararea, curățarea, repararea împreună. Am cumpărat o circulară. Multe alte instrumente. Farul din sticlă. Nu au putut rezolva problema frigului și a umezelii din casă. Am dormit în saci de dormit. Când am avut primul snowmobil - problema comunicării a fost rezolvată
cu insulele Kuril de Nord. Volodya a mers cu snowmobilul în cealaltă parte a insulei. El a traversat paramushirul și putea să aducă înapoi mâncarea necesară sau altceva. În acel moment am rămas singur. Cumva, soțul nu putea să treacă strâmtoarea înapoi în 2 săptămâni, ciclonul după ciclon.
A trebuit să opresc motorul în timpul zilei și să dorm, și seara să înceapă din nou și să transporte ceasul. M-am îngrijorat că ar rupe antena și că nu ar fi nicio legătură. Dar câtă bucurie a fost atunci când a sosit, a fost foarte îngrijorat, cum pot să mă descurc singur. Dar totul sa dovedit.

Natura nu are vreme rea?

Lumină de viață din interior

Asistenții de lumină. Trei faruri și câini.

În timpul muncii noastre, ni s-au alocat trei tehnicieni la far - au lucrat timp de 2 luni și au plecat. Unul nu sa potrivit cu climatul nostru dur. Unul nu a vrut să lucreze din cauza numărului mare de muncă și a unui salariu mic. Unul a scăpat, în general, fără explicații. După o reducere mare a personalului, am fost aprobat ca șef, iar Volodya ca mecanic. Numai anul trecut a venit un om care să nu se teamă de muncă sau de climă. Până anul trecut, eram singuri. În vacanță a mers pe rând.

Cu ocazia călătorilor - ce probleme, în ciuda statutului militar. Toți cei care au venit la noi, au trăit cu noi, au rătăcit în jurul insulei, au fotografiat tancuri și puști japoneze, s-au urcat pe buncăre. Anul trecut, în legătură cu creșterea turiștilor, am făcut chiar și un mic hotel cu 3 paturi, o bucătărie și o baie.

Despre animale

Animalele din apropierea farurilor sunt peste tot. Mai avem vulpi. Acum, renii au fost aduși pe insulă, dar împușcarea lor este strict interzisă, vânătorii vin și țin contul de animale. Există vidra de mare - în cartea roșie. Nu sunt copaci pe insula noastră. Tundra, multe flori și ciuperci sunt albe și complet necreate.

Vreau să ajut cu adevărat această familie cea mai interesantă și mai eroică, despre o viață pe care foarte puțini oameni o știau, precum și pe majoritatea primarilor. Obișnuiam să admirăm frumoasele faruri de fotografie, dar păzitorii farurilor aproape întotdeauna rămân invizibili pentru noi și munca lor grea pentru a asigura siguranța navigației în cele mai grele condiții. ca regulă foarte puțini oameni sunt vizibili.

Chiar dorim să susținem această familie și să publicăm portofele electronice aparținând Elenei și Vladimirului. Sprijiniți beacon WEB MONEY - portofel R288342263483 și RBK MONEY - portofel RU610548822.