Critica romanului "Eugene Onegin", o revizuire a contemporanului Puskin Belinsky - un roman - eugeny onegin - în

Amintiți-vă contemporanul lui Pushkin Belinsky

Vorbind despre romanul în ansamblu, Belinsky își notează istoricismul în imaginea reprodusă a societății rusești. "Eugene Onegin," crede criticul, este un poem istoric, deși nu există figuri istorice printre eroii săi.

Apoi Belinsky numește naționalitatea romanului. În romanul „Evgheni Oneghin“ națiune mai mult decât orice, în orice alt eseu rus național. În cazul în care nu este recunoscută de toate naționalitățile este pentru că am fost mult timp înrădăcinat opinia foarte ciudat că limba rusă ar fi într-un frac sau rusă în korsete- nu este spiritul rus și rus, care se face simțită doar în cazul în care există un strat de țesut în casă, Bast, vodca crud și acru varză. „Misterul de naționalitatea fiecărei națiuni nu stă în hainele și bucătărie, și în ea, ca să spunem așa, pentru a înțelege modul în care lucrurile sunt.“ [1]

Potrivit lui Belinsky, abaterile făcute de poet de la poveste, transformându-l în el, sunt pline de sinceritate, senzație, inteligență, claritate; personalitatea poetului din ele este iubitoare și umană. "Onegin" poate fi numit o enciclopedie a vieții rusești și o lucrare foarte populară ", afirmă criticul. Criticul subliniază realismul lui Eugene Onegin.

În persoana lui Onegin, Lensky și Tatyana, în opinia criticului, Pușkin a reprezentat societatea rusă într-una din fazele de formare, dezvoltare.

Criticul vorbește despre semnificația enormă a romanului pentru procesul literar ulterior. Împreună cu creația genială modernă a lui Griboedov - "Vai de la Wit", romanul poetic al lui Pușkin a pus o bază solidă pentru noua poezie rusă, o nouă literatură rusă.

Belinsky a oferit o descriere a imaginilor romanului. Deci, caracterizându-l pe Onegin, el observă: "O mare parte a publicului a negat complet sufletul și inima în Onegin, a văzut în el un om de frig, uscat și egoist prin natură. Este imposibil să-l înțelegi pe om mai eronat și mai strâmb. Viața seculară nu a ucis sentimentele în Onegin, ci a strălucit doar de pasiuni nemiloase și de mici distracții. Onegin nu-i plăcea să se estompeze în visuri, se simțea mai mult decât vorbea și nu toată lumea o deschise. O minte agitată este de asemenea un semn al naturii superioare, deci numai de oameni, dar și de sine. "

În Lensky, conform lui Belinsky, Pușkin a reprezentat un personaj complet opus caracterului lui Onegin, un personaj complet abstract, complet străin realității. Aceasta a fost, conform criticului, un fenomen complet nou.

Lensky a fost romantic atât prin natură, cât și prin spiritul vremurilor. Dar, în același timp, "era un ignoram în inima lui", mereu vorbind despre viață, nu o cunoștea niciodată. "Realitatea nu a avut nici o influență asupra lui: durerea lui a fost creația imaginației sale", scrie Belinsky.

"Mare este feudul lui Pușkin, că el a fost primul poet al romanului său care a reproducut societatea rusă din acea vreme și în persoana lui Onegin și Lensky i-au arătat principala, adică partea bărbătească; dar featatea poetului nostru este aproape mai mare decât faptul că a fost primul reproducător poetic, în persoana lui Tatiana, o femeie rusă ". [2, P.1]

Tatiana, conform lui Belinsky, este o ființă excepțională, o natură profundă, iubitoare și pasională. Dragostea pentru ea ar putea fi fie cea mai mare fericire, fie cea mai mare nenorocire a vieții, fără nici un mijloc conciliator.