Timpul meu liber

Diveevo este unul dintre locurile sfinte ale Rusiei. Sarov este centrul științific nuclear al Rusiei.

În Sarov nu poți ajunge fără permisiune specială și vei vedea doar poarta spre oraș, păzită de soldați. Dar Sarov se află pe teritoriul rezervei de stat din Mordovia, astfel încât natura în jur este neatinsă și frumoasă.

Într-o vară, ei au decis o lungă excursie spre est, unde izvoarele sfinte ale mănăstirii Diveevo curg și unde scutul nuclear al țării este falsificat. Nu este un drum lung - 500 km acolo, și înapoi la fel. Dar zilele de vară sunt lungi și am mers.

Am plecat vineri seara și am petrecut noaptea pe râul Kirzhach, la granița regiunilor Moscova și Vladimir. Locul ne este familiar, nu departe de drum, ci confortabil. Când mergem vineri la Vladimirka, întotdeauna ne oprim acolo. Și de data aceasta nu ne-a scăpat, nu era nimeni acolo.

Dimineața a continuat dimineața. Oka a fost traversată în zona Murom. Când au fost acolo acum 3 ani, Oka sa mutat peste podul ponton. Și acum, nu departe de Murom, există un pod șezând prin cablu - un bărbat frumos.

Timpul meu liber

Oku - ceva sa mișcat repede, dar apoi a fost o capcană. În această zi, în Murom, a fost sărbătorită ziua lui Petru și Fevronia, iar în mod neașteptat, mulți oameni au dorit să intre în festival. Două ore am pierdut în blocajele de trafic. În cele din urmă, totul a fost rezolvat într-un fel și, după ce ne-am călătorit mai departe de păduri și dale, am ajuns în orele de la Diveevo la ora 17.00.

Diveevo este un sat mare, destul de prosper.

Dar cel mai important lucru în ea este, desigur, mănăstirea femeilor Serafimo-Diveevski. El are trei mare creștere dominantă - clopotnița bej al Catedralei Kazan, masa verde a Catedralei Sfânta Treime, construită de arhitectul AI Rezanov, și transfigurare Catedrala albă ca zăpada.

Turnul cu clopot din Catedrala din Kazan

În mănăstire erau mulți oameni. Au mâncat destul de bine în sala de mese a mănăstirii. Am inspectat templele și teritoriul. Manastirea este ingropata in flori, mana unei femei este simtita.

Apoi am mers de-a lungul căii, așezată de-a lungul Canalului Sfânt al Fecioarei.

La începutul canalului sfânt

Trebuie să ieșiți desculți, repetând cuvintele rugăciunii. Calea este lungă, o milă și jumătate. Serafim de Sarov a spus că cineva va trece, așa cincizeci scrie „Maica lui Dumnezeu“, că aici și Athos și Ierusalim, și Kiev. Aceasta este sfințenia acestui loc.

În vremurile sovietice, șanțul era abandonat, plin de gunoi. Dar acum este culeasă, curățată, plantată cu iarbă și flori. Grace, și numai.

Încă o dată am examinat teritoriul mănăstirii și am decis să căutăm un loc de dormit.

Timpul meu liber

Câmpul din apropierea mănăstirii, unde vă puteți opri cu mașina, nu ne-a plăcut - prea aglomerat. Am condus câțiva kilometri de-a lungul drumului în direcția lui Sarov, am oprit-o și am găsit un loc bun printre copaci. Pământul aici este de nisip, uscat, tineri de pin cresc.

În vecinătatea lui Diveev

În dimineața următoare am mers la izvorul sfânt al călugărului Serafim de Sarov. Și pe drum ne-am oprit la intrarea în orașul Sarov.

Timpul meu liber

La intrarea în oraș sunt turnichezi ca în metrou, lângă ei sunt soldați cu cuțite de baionetă.

Trecerea în orașul Sarov

În jurul gateway-ului este o piață improbabilă. La comerciantul tătar a cumpărat un cârnaț de cal, mahanul este chemat. Gustul nu este rău. Ea a spus că nu este nimic de văzut în oraș, orașul obișnuit al sovieticilor, ca să nu ne supărați.

Plecat la sursa, care sa dovedit este un mic lac cu băi și direct în jurul valorii de rezervă Mordovsky, și copaci vechi se uită la iazul de apă sfințită.

Primăvara Sfântă a Sfântului Serafim de Sarov

Pod peste Satis

Apa din lac se revarsă în râul Satis, care curge în rezervă. Lângă sursă vin cămăși, care trebuie să se scufunde în apa sfântă. După aceea, potrivit vânzătorilor, tricoul are putere de vindecare. Și dacă vă îmbolnăviți, puneți-vă cămașa, vindecați-vă. Poți să crezi, nu poți. În plus, vindeți icoane, cruci și altele asemenea. Locul este destul de plin de viață.

Puteți înota în primăvara în mai multe piscine. Apa este foarte rece, dar după aceea există o ascensiune interioară și aproape o încântare.

După înot, am plecat acasă. Conducând prin satul Diveevo, încă o dată au admirat mănăstirea.

Timpul meu liber

Pe drum ne-am oprit la Vladimir, dar nu ne-am oprit - ne-am uitat la temple din fereastra mașinii.

Timpul era scăzut. Cu toate acestea, călătoria spre Diveevo este lungă, aproape la limita a ceea ce poate fi vizitat în două zile libere.

Cumpara bilete de autobuz online