În norvegia cu mașina

Am început să ne cunoaștem țara vikingilor din nordul Norvegiei. Natura sălbatică, schimbările meteorologice puternice, pierderile de vânt și scăldatul în Oceanul Arctic reprezintă o mică listă a ceea ce am reușit să îmbrățișăm în câteva zile.

Citiți părțile anterioare ale istoriei noastre despre Norvegia:

Ziua 5. Honningsvåg - Alta

În norvegia cu mașina

Proceduri de dimineață, un mic dejun consistent și încărcarea tuturor lucrurilor în mașină - probabil portretul dimineții noastre tipice. Deoarece nu am încercat să lăsăm cele mai multe lucruri în mașină din seara, nu am putut. Se pare că au luat doar cele mai necesare lucruri, dar nu exista niciun indiciu de spațiu liber în casele modeste ale campingului norvegian.

Între timp, am ajuns la cel mai nordic punct al Uniunii Europene - Cape North Cape, care, după cum sa dovedit, nu este deloc. După cum se vede în fotografie (a se vedea stânga), Cape Knivskjellodden vorbește la 1500 de metri spre nord, dar, poate, mai puțin potrivite pentru amenajarea unei platforme de vizionare.

După vizitarea cinematografului, familiarizarea cu expozițiile expoziției și instalarea celor patru sezoane de vreme din Norvegia, am decis să mergem "în afara". Și aici am fost așteptați de vânt absolut teribil. care au transformat umbrelele prin și prin ploaie, datorită căruia în doar 5 minute am fost înmuiați la ultimul fir. Pentru comparație, dați fotografii înainte și după debutul revoltei elementelor.

În norvegia cu mașina

În continuarea temei "vremea" reamintește glumă norvegiană:

"Nu vă place vremea noastră?" - Așteptați 15 minute!

Ei bine, am simțit asupra noastră întregul farmec al Nordului și am alergat să ne încălzim înăuntru. După o cină consistentă, ceai și internet gratuit, sufletul a devenit mai cald. Adevărat, nu a fost fără incidente: seara înainte, Vladimir a prins degetul arătător al ușii mașinii. Utilizarea consistentă a apei de gheață, a unui dezinfectant și a palpării degetului pentru o fractură a dus la faptul că la întoarcerea în casă am fixat degetul în starea "morcov".

În norvegia cu mașina

Și chiar în momentul în care Vladimir și-a scos laptop-ul și și-a pus degetul pe mâna dreaptă - acel deget, care este necesar pentru a identifica utilizatorul - nu sa întâmplat nimic. Sala în care mulțimea de oameni era plină de râsul nostru.

Ei bine, e bine că se termină bine. Într-o carte de fag, el a mers cu o parolă și degetul sa vindecat chiar înainte de a se întoarce la Moscova.

Ziua noastră tocmai a început. După o masă fierbinte, am ajuns puțin mai puternică și am decis să mergem mai departe. Care a fost surpriza noastră când vremea sa îmbunătățit într-o oră - soarele a apărut în cer, norii au dispărut.

În norvegia cu mașina

După o încercare nereușită de a usca lucrurile, am decis că nu avem nimic de pierdut și am decis să înotăm în Oceanul Arctic (mai precis, în Marea Barents). Conform senzațiilor noastre, era aproape la fel de rece ca scăldatul în Marea Baltică la începutul lunii mai - pe stradă nu mai mare de +14, în apă toate +7.

După scăldat, am pierdut în cele din urmă dorința de a ajunge la locul planificat de petrecere a nopții, așa că am încercat să conducem un pic mai mult (150 de kilometri) pentru a ne opri la Camping Solvang Camping (640 NOK). Din fericire, în camping se afla o saună - am stat acolo câteva ore, am încălzit și am mers la paturi pentru a câștiga puterea

Ziua 6. Insulele Alta - Lofoten

Când cuvântul "frumos" nu se potrivește.

În norvegia cu mașina

În această zi, am încercat să facem cât mai puține opriri pentru a compensa pierderea de ieri. Cu toate acestea, nu am reușit să fim complet credincioși făgăduinței noastre de a "merge și pleca". Specii se schimba literal în spatele fiecărei ture - râuri, lacuri, cascade, vârfuri de munte, stânci stâncoase.

Cerbul s-au întâlnit aici și acolo. Ei pășesc turme întregi la poalele munților. Sentimentul incredibil de unitate cu natura nu a plecat pentru o secundă.

La Camping Offerøy Feriesenter (870 NOK) am ajuns la ora noastră tradițională - după miezul nopții. Am lăsat cheile de la recepție și chiar am desenat o hartă manuală, cum să ajungem acolo. Nu că harta nu era prea mare, nu noi. dar căutarea a fost petrecut minute 15. Cina târzie, reuniți - a adormit foarte târziu și sa mutat 2 ore mai târziu decât se aștepta. Cu toate acestea, în Norvegia, atitudinea este destul de calmă - câteva ore nu deranjează pe nimeni.

Ziua 7. Insulele Lofoten - Bodo

Insulele Lofoten au fost amintite pentru natura lor intactă, prospețime, frumusețe. Într-un cuvânt, încântare!

În norvegia cu mașina

Am pierdut numărul de opriri efectuate în timpul zilei. Am avut un singur scop - cumva să ieșim din insule, de preferință un feribot.

Aproape fiecare norvegian are propria barcă.

Și o casă frumoasă. Ei încearcă să construiască case la o distanță una de alta (uneori până la 100 de metri). Excepția de la reguli sunt orașele mari. În toată Norvegia există doar 5 milioane de persoane, chiar și o așezare de 100 de mii de oameni - un oraș mare. Pentru referință - în Oslo locuiește aproximativ 500 de mii.

În norvegia cu mașina

Insulele sunt conectate fie printr-un tunel, fie printr-un pod. Ambele sunt lucrări de inginerie.

În cele din urmă am ajuns la punctul final al traseului - stația de feribot.

Apropiindu-ne incet cu managerul feribotului, am invatat un pret cu adevarat uimitor pentru drumul catre Bodø - 1146 NOK pentru masina cu patru masini. Decizia de a merge a fost luată un minut, deoarece feribotul plutea deja, iar următorul a fost doar dimineața. A spune că broasca ne-a sufocat este să nu spui nimic. Acest lucru a fost compensat mai târziu, când am plecat de pe țărm.

În norvegia cu mașina

După apus, întunericul a căzut treptat spre cer. Și în această seară, pe feribot, am văzut lumina nordică! Din păcate, nu există nicio fotografie a acestui fenomen natural uimitor, deoarece este aproape imposibil să faci fotografii fără echipament special. Stăteam pe puntea deschisă a feribotului și cum copiii au sărit cu bucurie. Aceasta este o bucată de Norvegia pe care nu o vom uita niciodată.

Desigur, puteți ajunge aici nu numai cu mașina. Pentru unii, ar fi greu să-și petreacă jumătate din timpul de vacanță la volan. Pentru biletele de avion, vă puteți orienta aici:

sau du-te la Aviasales sau Skyscanner.

Și puteți cumpăra bilete foarte ieftin. Despre cum să salvăm biletele de avion până la 50%, am spus în acest articol.

Citiți toate părțile din istoria noastră despre Norvegia:

Poate că veți fi, de asemenea, interesați de articole despre alte călătorii cu mașina în jurul țărilor nordice: