După ce am coborât de pe feribot spre Helsinki, am luat tramvaiul și am condus spre centru. Acolo au făcut o plimbare, au vizitat Piața Senatului, au mers pe jos pe piață și au mers pe jos până la dig. În ciuda vremii reci, orașul a făcut o impresie plăcută - case frumoase, tramvaie, călări pe străzi pietruite și statui verzi. Mulți pescari.

Apoi - cina pe feribot și dimineața am ajuns la Stockholm.
Fotografii luate înainte de Stockholm (acesta din urmă este deja un port).

Prima zi de la Stockholm am mers pe jos, am inspectat Primăria. care nu a fost departe, pe insula Kungsholmen, și am mers pe jos pe insula Gamla Stan (Orașul Vechi).

În următoarele trei zile am cumpărat un card de la Stockholm, care dă dreptul de a elibera accesul la multe locuri interesante și în același timp pentru a călători liber în transportul public. Card de plătit pentru sine, cu o răzbunare, ca Kungsholmen - liniștit, dar nu foarte „turistichesiky“ insulă, la cele mai multe dintre atracțiile pentru a merge departe, și ne-am bucurat de o mulțime de trafic, care este foarte scump din Stockholm (ca, într-adevăr, și tot restul).
Am călătorit foarte mult pe metrou. și iată cum arată în Stockholm:

Timp de 3 zile am vizitat muzeul pe hartă:
Muzeul Armatei - are nevoie de aproximativ 3 ore, deoarece este foarte interesant. Din moment ce Suedia nu a participat la războaiele de secole, acest muzeu - mai degrabă, istoric, prezintă o diorame uimitoare cu marionete în mărime naturală, în plus, o mulțime de arme, inclusiv moderne, care poate dura până (partea masculină a familiei noastre a fost încântat). Există un ghid audio în limba rusă, povestea este foarte interesantă, copiii au ascultat cu plăcere. Și înainte de intrarea vizitatorilor întâlnește orchestra militară.

Muzeul Skansen - Etnografic Muzeul Open-Air este pe muzeu insula Djurgården, pe l-am petrecut aproximativ 5 ore, dar poate fi mai mult, din cauza teritoriului său imens, și cu vremea din nou am fost foarte norocoși. Acesta este un fel de Suedia în miniatură. Iată doar câteva fotografii:

Călătorie prin Scandinavia

Nava Vasa Museum - în cazul în care puteți vedea doar nava din lume a secolului al 17-lea a fost păstrat până în prezent ( „datorită“ faptului că sa scufundat, înot nu mai mult de o milă, iar 300 de ani mai târziu, a fost ridicată de la data la mare). Are nevoie de aproximativ 2 ore (deși nu a făcut o astfel de impresie asupra părții feminine a familiei noastre ca și despre bărbat). Într-un auditoriu mic, este demonstrat un film de jumătate de oră despre istoria navei, în diferite limbi. Chiar când am venit, filmul a început în limba rusă, a privit cu interes.

Unibakken este un muzeu dedicat activității lui Astrid Lindgren și este mai mult un centru de divertisment pentru copii. Există o locomotivă minunată în care poți să-i conduci "prin" poveștile ei, din nefericire nu ne-a permis să fotografiem locomotiva. Am fost șocați cum atmosfera de basme a fost recreată cu grijă și iubire. Locomotiva are audio în limba rusă. La noi copiii deja mari, prin urmare 2 ore au fost suficiente cu interes.

De asemenea, pe hartă am vizitat atracția Sky View. dar, pentru a fi sincer, el nu a făcut o impresie mare pentru noi din vreun motiv. Poate pentru că era foarte cald. Două gondole de sticlă ridică 16 persoane în zidul Globen Arena, cea mai mare clădire sferică din lume. Înălțimea de ridicare - 130 m.

Călătorie prin Scandinavia

Și, în sfârșit, pentru același remarcabil harta de la Stockholm am merge pe o barca pe canalele de la Stockholm și pentru scurt timp a mers la Muzeul orașului (lovit înainte de închidere), dar ar fi de dorit să se separe.
Am scris deja de la început că unul dintre motivele călătoriei au fost cărțile lui Stig Larsson. Chiar și în Novosibirsk, în curs de pregătire pentru călătorie, am aflat că puteți cumpăra o hartă a „Millennium“ în Muzeul orașului Stockholm, care a marcat locurile descrise în trilogia lui znimenitoy. De fapt, am mers la muzeu. În același timp, au fost un pic cam ca muzeul, a fost neașteptat de interesant, dar în Stockholm majoritatea muzeelor ​​sunt închise la ora 17.00, așa că am avut timp să ne uităm puțin.
Apoi am mers pe insula Södermalm, ghidată de o hartă, care a fost cumpărată în muzeu pentru 40 SEK.
O dată îți voi spune, totul nu a apărut absolut așa cum am reprezentat, citind cărți.
Următoarele fotografii ar putea interesa pe aceia dintre noi, fanii creativității lui Stig Larsson.
1 - strada, unde, în conformitate cu planul scriitorului, a trăit caracterul său principal Mikael Blomkvist.
2 - casa cu un semn Belmansgatan, 1 - "Casa lui Mikael Blomqvist"
3 - în această clădire albă de la ultimul etaj a fost redacția revistei "Millennium"
Dar, înainte de casa Lisbeth Salander, din păcate, nu a ajuns - obosit foarte mult.

Călătorie prin Scandinavia

În general, ne-a plăcut cu adevărat insula Södermalm, noi l-am reprezentat diferit - mai modern și mai neinteresant. Dar sa dovedit că nu există strazi mai puțin înguste, decât Gamla Stan, doar mai puțini turiști, iar acest lucru este mai calm.
De când turneul de fotografie din Stockholm se apropie de final, vreau să arăt câteva fotografii ale orașului, preferatele mele.
1, 2 - insula Södermalm
3 - Södermalm, piața Medborgarplatz
4 - vedere la Sedermalm de la Gamla Stan.

Călătorie prin Scandinavia

Ultima noastră zi de la Stockholm a fost diferită de cele anterioare, în care aveam acum o mașină! Am închiriat-o de la Hertz.
În această zi am planificat o excursie la orașul Södertälje la 30 km de Stockholm și o vizită la Muzeul Tom Tits. Acest lucru a fost destinat copiilor, suntem într-un fel indiferenți față de astfel de divertisment și, în același timp, am vrut să încerc o mașină pe care ar trebui să facem mai mult de 3000 km mai târziu. Tom Tits Experiment colectat o mulțime de experimente interesante legate de chimie, legile fizicii, biologiei, dispozitive tehnologice de masă, și în toate aceste experimente, copiii (și adulți) se pot participa. Acolo puteți petrece cel puțin toată ziua, dacă doriți.

Asta e tot despre cele 5 zile petrecute în Stockholm. Conform simțurilor noastre subiective, încă două zile nu au fost suficiente pentru a vizita tot ceea ce ne-ar plăcea.
Cu privire la esențial: serviciul public de catering din Stockholm este insuficient de scump. Micul dejun a fost servit la hotel, am luat masa în principal în unitățile de fast-food suedez, unde mâncarea principală este sandwich-uri, în principal cu creveți. Creveți umpluți pentru o lungă perioadă de timp. Pentru cină, au cumpărat produse alimentare în supermarketuri - destul de acceptabile la un preț, o mare selecție de mese gata, inclusiv mese calde, au mâncat pe barca lor.
Ei bine, aici. Indiferent cât de mult am vrut să ne extindem șederea la Stockholm, sa încheiat și mai departe ne-am așezat în micul oraș Beitostolen, care se află în munții norvegieni.