Pe Pestele Mării

Există legende despre pescuit la rezervoarele HPP Zeya și Bureyskaya. Am văzut o mulțime de poze cu pietre uriașe prinse în aceste iazuri și de fiecare dată când am visat să fiu pescarul care scoate un prădător de sculptură de dinți.

Și așa mi sa întâmplat să fiu cu spinning atât pe Zeysky cât și pe Marea Bureiskă. Vigoarele impresionante ale celor testate au permis compararea celor două iazuri mari și de pește ale râului Amur.

"Moskvich" pe apă

Am fost invitat la Marea Bureiskă de un prieten. El a promis transportul terestru și de apă, precum și o mulțime de impresii de neuitat. A fost planificat să se dedice pescuitul la două zile.

Taxele au fost rapide: au cumpărat un standard de "pescuit" provizii, tije puternice de filare și mai multe linguri, au luat un cort, saci de dormit. 300 de kilometri până la satul Talakan au depășit un jeep în mai puțin de 5 ore. La marginea satului, pe un mic dig, s-au mutat la barcă: este imposibil să ajungi la locurile de pește ale Mării Bureiskului cu mașina - numai prin transportul pe apă.

"Dodgeii noștri locali, așa cum faceți voi", zâmbi domnul nostru domnitor și proprietarul vasului Constantin. - Vrei să pescui frumos - să plătești pentru livrare la locul și înapoi pentru o mie de ruble din nas. Deci pescuitul într-un mod Buryan pe un buzunar nu este pentru toată lumea.

Cu Constantin, ne-am propus să înoate într-o anumită cheie, care se varsă în rezervor, dar sunt barca cu motor slab, împrumutat de la un vechi „Moskvici“, supraîncălzit repede. Stăteam în mijlocul lacului, formată între dealurile din vărsarea apei, care a blocat drumul spre Bureyskaya HPP. "Suntem 80 de metri adâncime sub noi", a încercat să-l intimideze pe Kostya. Am luat cuvântul său, cu atât mai mult, din cauza adâncimii lacului poate fi judecat, iar vârfurile pinilor ieșită din apă: la urma urmei, zona lacului din fața suprapunere Bureya curățate rău.

După o reparație rapidă direct pe apă străpuns în primul, mai mult sau mai puțin potrivit pentru golf de golf, în cazul în care deja comercializate "colegii de fericire." După ce le-am văzut cuștile, am fost convinși că în lac erau pești. Predecesorii noștri nu au captat specimene prea mari de toothy. Acest motiv ne-a făcut fericiți și ne-a dat speranță că ne așteaptă o mare capcană. Dar pescarii ne-au răcit ardorul.

"Te-ai adunat pentru stiuca?" Întrebat omul evident mare în camuflaj și mlaștini. "Aveți o linie de pescuit?"

Nu prea înțeleg ce vorbește, și-au clătinat capul negativ. Mai târziu, a venit la noi semnificația acestei întrebări: stiuca activitatea nebun, și în timp ce încerca să-i scoate din apă, se poate tăia chiar și cea mai groasă linia de pescuit, cu excepția cazului este un fir monofilament. Dar nu era necesar să pescuii în ziua sosirii: era seara. Am înființat un cort, ne-am împrospătat cu terci și am mers în pat.

În dimineața, împreună cu un prieten pe o barcă de cauciuc, ne-am dus la mult-așteptatul "vânătoare de mare". Aproape o oră mai târziu a scos un "creion" - un știuc mic. Peștele este slab, soarele strălucește la soare, dar ele erau și ele fericite: nu era așa de repede cum era de așteptat. Curând a descoperit un alt dezavantaj al pescuitului din Bureyskaya - momeala de mâncare prea rapidă. Aproximativ prin aruncarea momelei cu lingura, cu ancora sa agățată de niște bustean sau iarbă. Astfel de gunoi, care împiedică pescarii să se bucure de turnări, este foarte mult în Lacul Bureisky. Din cauza asta, există puține locuri - abordări, poienii, unde puteți, fără teama de a pierde un spinner, lăsând să se rotească.

În drum spre acasă afișări partajate. În general, a fost pescuitul, dar un puț prea mic și călătoriile cu barca sunt incomod. Sub o intoxicare cu știulete care nu ne-a lăsat să mergem până la casă, una dintre companiile noastre a oferit brusc să renunțe la pescuit în Snezhnogorsk, unde a trecut copilăria sa. Într-o ofertă tentantă pentru a merge la Marea Zeya, am fost de acord fără ezitare - într-adevăr am vrut să comparăm unde este mai bine stiuca.

Trec peste nisipurile de aur

Și apoi, două săptămâni mai târziu, suntem în Snezhnogorsk. Drumul tot pe același jeep japonez a durat 10 ore. A trebuit să plecăm noaptea, pentru a nu pierde ziua pescuitului. În Snezhnogorsk am ajuns la zece dimineața și ne-am mutat imediat la faimosul Nisipurile de Aur - unul dintre cele mai pitorești locuri aici. Este aici că rezervorul este mai amintește de o mare: o plaja mare de nisip, la orizont este practic invizibil malul opus, surf, valuri, apa calda, inconjurata de dealuri înalte - nu mai rău decât în ​​prezent zona de coastă. Mulți oameni cunosc aceste locuri: Amurgenii și locuitorii din regiunile învecinate vin aici să se odihnească aici. Snowflakes a spus că recent a numărat pe nisip 200 de mașini cu "sălbatici". Dar aici o vacanță lipsită de griji și am venit pentru o agitație de pescuit. Unde se află, a întrebat localul.

"Cel mai bine acum este prins pe Palpaga", a spus colegul meu Alexei. - Dar nu poți merge acolo chiar și într-un jeep, ai nevoie de un transport special. Deci du-te la chinezi, nu e departe.

După sfat, am condus cam la șapte kilometri de Snezhnogorsk. Chineză Bay Zeya mare părea că mai există loc de stiuca: multe nanosnika (bușteni și bastoane, surf peste una dintre bănci), plante aromatice, și, prin urmare, minnow - un aliment preferat de stiuca. Dar știuca nu era acolo - nici o singură mușcătură în trei ore. Timpul prețios a dispărut, iar locul a fost decis să fie schimbat.

Ne-am întors la Snezhnogorsk și nedumerit de căutare pentru vehicule speciale a fost vorba despre Alex. Curând am găsit una. Transportul de mărfuri pe râul Palpagu care curge în mare, a ajutat pescarii indigene și vânători Gregory. Sa-i de mirare mașină „buggy de mlaștină“, construit de el de la rularea ei înșiși o parte din „pluguri“, motorul de motocicleta „IL“ și Dumnezeu știe ce, din cauza greutății luminii și roțile uriașe merge peste tot. Mâncătorul de mlaștină se hrănește cu cea mai ieftină benzină 76.

- Convenabil și ușor de utilizat. Poate conduce pe orice teren, indiferent dacă este pietriș, maria sau un lac ", Grigory se lăuda de invenția sa. - Testați de mai multe ori. Pentru această mașină, orașul mi-a dat 250 mii de ruble - nu l-am vândut.

... A fost nevoie de încă patru ore pentru a depăși 30 de kilometri și ajunge pe drumul spre plin Golful Zeya, unde se alătură Palpaga și în cazul în care unul dintre cele mai bune locuri pentru a prinde o stiuca si crap. A spune că drumul este foarte dificil înseamnă să nu spui nimic. Crawling într-un jeep pe calea îngustă, a se bloca în bălți uriașe, și apoi încă o oră pe jos de Mari - astfel încât se poate doar pescarii avid.

Pe Palpaga frumoase locuri sălbatice. Dar un dezavantaj uriaș: malul este instabil, marea, pescuitul este posibil numai cu bărci. Fără mlaștini nu există absolut nimic de făcut. A trebuit să pun corturi chiar pe marie, ceea ce ia făcut pe niște prieteni foarte supărați. Noaptea, apelurile au venit să se întoarcă mai aproape de sat. Dar a fost pierdut prea mult timp. Am decis să așteptăm până în zori și să verificăm locul - pește sau nu.

Pescuitul pentru stiuca este unul dintre cele mai interesante tipuri de pescuit. Când te simți o lovitură la greu filare la vânt linia de pescuit de pe bobina începe să se lupte cu prădător dințată. Extras nu este atât de ușor - stiuca rezistă în mod activ: trolling duce de flocoane, zboara din apa. Lesku poate avea cu ușurință o gustare. Chiar și cele mai multe bărci încearcă să scuipe în gură izbitoare a cârligului. Navele amovibile nu pot fi ținute la loc. Dar pur si simplu nu observati si incetini linia de pescuit, apropiindu-va de peste. Și în fața ochilor ei există o gură deschisă în care voleul se poate potrivi cu ușurință. Plant aproape de o plasă de pește, se ridică brusc și cade pe fundul bărcii. Plângerea strigătului câștigătorului este imposibil! Apropo, dacă după un astfel de animal de pradă lupta vrea să ia în mână, pentru a păstra aceasta ar trebui să fie doar pentru priza de ochi - ochi de pește mare du-te adânc în craniul, și-o paralizează.

Am prins zeci de morcovi cu alte unelte. Crucea medie Zeya este de un kilogram de greutate. În general, și trei sau cinci kilograme aici nu vei surprinde pe nimeni. Dar surpriza unor pescari novici care erau cu noi, nu exista nici o limita: "cantarul" electronic si camera pe care noii noii nostri nu i-au dat drumul. Peștera a durat aproximativ trei ore. Mâine a promis că va pescui și el.

Dar noaptea a început ploaia de ploaie, vântul a explodat și dimineața ne-a întâmpinat ploaie. Hainele s-au udat, nivelul marii sa ridicat. A arunca o momeală în vremea asta nu are sens: în ploaie, știucul nu vânează din cauza presiunii scăzute, vede o lingură rău. Fiind supărați, au început să adune lucruri - a existat un drum lung înapoi, iar drumul deja umed a fost inundat și mai mult. Curând sunetul familiar al unei barci de mlaștină a fost auzit ...

Când am plecat, am înțeles că din cele două mări ale lui Zeya mi-a plăcut mai mult. Povestea Taiga poveste este mai frumoasă, pescuitul este mai aventuros, stiuca este mai mare, există mai puține cârlige de lingură de momeală, puteți aborda apa cu mașina. Și toate acestea, în ciuda drumului dificil și a campingului extrem. Dar, poate, asta a fost ceea ce a atras.

Pentru Shchkolov pentru o notă

Când mergeți la stiuca, ar trebui să stocați cu spinners de cea mai mare putere posibilă, de exemplu, fibre de carbon. Este mai bine să cumpărați un tambur neobișnuit, dar inerțial: principiul funcționării acestuia vă permite să pescuiți cel mai mare pește. Pentru a arunca filare inerțială timp de mai multe ore la rând, atunci când mușchii sunt încărcați fizic considerabil, este mai ușor și nu face nici o "barbă" urâtă. De asemenea, cu un picioare apuca o bobină de rezervă, fir, o duzină de linguri de diferite dimensiuni, care trebuie să fie schimbat în cazul în care peștele nu este. Dacă o momeală nu-i place peștele, atunci celălalt poate "merge cu un bang". Pe Marea de Zeya, de exemplu, pikeul preferă călcarea, înfășurată într-un fir roșu pufos.