Cum să prind crapul pe lac "Sunt un pescar

Cum să prind crapul pe lac

Fermele Karp din ultimii ani au apărut o mare varietate, pentru fiecare gust și prosperitate. Dar, după cum se știe, cu cât este mai mare alegerea, cu atât este mai dificilă. Cu partenerul meu Yuri Ivanov, am sunat în jur de o duzină de ferme de crap. În majoritatea cazurilor, am răspuns cu bucurie că "crapul este bine, inclusiv marele".

Și numai într-o fermă ni sa spus că a fost o mulțime de crapuri, dar nu era ușor să-l prindem. "Acum musca, ca și vremea - instabilă. Poate captura - prinde, nu știu cum - puteți zbura, deși nimic de capturat - este dificil ", - a rezumat un angajat al industriei pescuitului. Parea aproape ca o provocare, si am decis sa "riscam", intelegand, desigur, ca probabilitatea de a ramane fara o captura pe platnik a fost minima.

Yuri - donok aderent cu jgheaburi de alimentare. De asemenea, am decis să ia momeala și, din moment ce, potrivit economiei angajatului, crapul este că a lua cel mai bine pe float aborda cu o grosime minimă a liniei de pescuit. A rămas să decidă: care este linia minimă de pescuit pentru crap? Pentru crapul Volga, linia minimă este de 0,4-0,5 mm. Dar conta pe un pește cu greu merită, deși, așa cum am spus, în ultimii zece ani nespuskali iazuri, și nimeni nu știe la ce dimensiune vymahal coloniști Carpio.

Cum să prind crapul pe lac

Și dimineața devreme, suntem la iaz. Pond, la prima vedere, cum ar fi: abordări bune la țărm, schele convenabile pentru pescuit, nicăieri nu există resturi. Ultima circumstanță este deosebit de neobișnuită și plăcută.

Am ales mijlocul celor trei iazuri. Adâncimea barajului este de până la 8 metri, dar acum nu are nici un sens să-l prindem, trebuie să mergem în vârful iazului, în apa de mică adâncime unde apa se încălzește. În timp ce colecționam tija de pescuit, Yuri pregătea măgari. Echipamentele la el, dacă nu perfecționate, sunt, în orice caz, gândite foarte bine.

La prima vedere, totul este simplu: un dispozitiv de alimentare cu fir mobil cu trei leziuni (Fotografie 1)

Dispozitivul de alimentare cu alunecare face aparatul foarte sensibil - orice atingere de legături cu pește cu rezistență minimă este transferată pe linia principală. Cu toate acestea, spre deosebire de opțiuni de montare convenționale, alimentator Yuri nu este pe linia principală, iar segmentul de gros de fire cordon cm lungime 40. La un capăt al firului - agrafă, permițând conectare rapidă păsuit cu linia principală, pe de altă parte - cu un rocker fir de plumb pe capete. De obicei, se crede că cu cât este mai lungă lesa, cu atât mai bine - peștele o face mai îndrăzneață. Dar pe rigidizarea lui Yuri leashes destul de scurt - doar 7-8 cm.

În opinia sa, lesa trebuie să fie de o lungime atât de lungă, încât cârligele să nu se poată îmbina între ele când se toarnă, dar au fost la fel de aproape de jgheab ca și cum a fost abandonat. Pentru confortul depozitării și transportului, fiecare braț al brațului este purtat pe o bucată de cauciuc de mamelă mică, pe o jumătate de centimetru, pentru care este convenabil să cârligul; în apă aceste bucăți de mamelon practic nu sunt vizibile.

Cea de-a treia lesa este deasupra jgheabului pe un paternoster de sârmă separat (Photo 2).

Cum să prind crapul pe lac

În general, rigging-ul este astfel încât din orice parte a peștelui ajunge la alimentator, va ajunge în mod inevitabil peste duza. Și rocker și perlele Paternoster sunt separate de adăpătoare și se mișcă liber inferioare, iar partea superioară fixă, astfel încât să nu dea Paternoster deplasa în jos la jgheab. Dimensiunea, greutatea și forma alimentatoarelor depind de condițiile de pescuit. Am pescuit în apă stagnantă, așa că am folosit mici, rotunde în alimentatoarele de secțiune cu greutate minimă.

Dar indiferent cât de bun a fost alimentatorul, cel mai important lucru este modul în care este umplut. În acest sens, Yuri ma lovit. Am cunoscut de mult că el a fost - un oponent fervent al momeli gata și arome și recunoaște numai ingrediente naturale, și pregătește momeală exclusiv rețete proprii. Și când Yuri a primit un mic găleată de momeală și adăugând ultimele componente, el mi-a cerut un bun toate promeshat, trebuie să fiu sincer, la revedere speranță pentru o captură.

Din capacitate a apărut un miros puternic, în care s-au simțit vanilie, usturoi, uleiul de floarea-soarelui și nu se știe ce altceva, iar baza pentru totul era o hercule aburită. Prin consistență, momeala era ca o pâine neagră derulată printr-un măcinător de carne. Duza cu o astfel de momeală a servit ca un vierme de gunoi, pe care Yuri se dizolvă într-un vechi acvariu.

Deși Yuri ma asigurat că momeala este dovedit, și că va cu siguranță, după ce magar a fost acuzat de crap, am luat momeala si sa dus la o parte, gândindu-se că tija este încă de încredere. Am reușit să prind carpica de un kilogram înainte ca mușcăturile de pe măgărițe să înceapă la ora 8 dimineața. Ei au fost toate foarte ascuțite, astfel încât vârfurile salt de filare, și clopotele agățat pe distracție signaler cocoșul. De ce peștii nu Peck nu ne-am înțeles în zori de dimineață și am așteptat atât de mult timp, dar oricum, dis-de-dimineață am prins un cuplu de Karpikov, restul - în după-amiaza.

Peștera a durat toată ziua. Noi nu am prins copii mari, doar o dată ce Yuri a semănat ceva serios, de ce tijă lui cu un test la 150 g îndoit într-un arc. Dar peștele a reușit să iasă din cale, iar linia prinsă pe ramura de copac care atârna peste apă. Acest lucru a fost suficient pentru a salva: după ce a pierdut tija elastică de susținere, lesa nu a putut sta, iar peștele a rămas cu un cârlig, de care, sperăm, va scăpa rapid de.

Peste seara, pescarii au crescut semnificativ. După cum sa dovedit, seara muscând pe acest iaz este cu mult mai bună decât dimineața. Pescarii permanenți au descoperit de mult o abordare a crapului local. Reluarea fundului este destul de uniformă și, deși există multe crapuri în iaz, trebuie colectată cu o momeală. De obicei, punctul este de 7-10 metri de țărm: la această distanță adâncimea este de 1,5-2 metri, iar crapul nu este deloc frică. Dar majoritatea pescarilor captează fie o tijă plutitoare puternică, fie o tijă de filare, dar cu echipament plutitor. La viteza inferioară, în general, capturați mai puțin, explicând acest lucru prin faptul că rezultatul este același, dar echipamentul de pescuit plutitor este mai puternic.

Și ne-am grăbit acasă: crapul prins trebuia să fie gătit. Este imposibil de înghețat: întregul gust al acestui pește este pierdut din îngheț.

Bazat pe materiale de Nikolai Chevtaykin. Ziarul "Pescarul-pescar"