Zi windy pe hapoyarvi - pescuit

O oră de noapte - plecăm. În "Zhiguli" suntem trei - Zamir, eu și un câine destul de rasă Pekingese pe nume Linda. Ea este într-o emoție tremurândă - privindu-i în ochi, zbătind peste tot corpul ei și încercând să o lingă direct în față.

Îmi iau o bucată de banană - mănâncă delicat, mulțumește în tăcere și în cele din urmă se calmează.

Mergem la Lacul Hepojärvi, situat la aproximativ patruzeci de kilometri de Sankt-Petersburg. Suntem interesați să prindem pâlnia în cel mai devreme, dimineața, înainte de răsărit. În acest scop, eu în mod deliberat nu iau o barcă cu mine, pentru a se asigura din nou că peștele și suficient de mare, supunându-se instinctelor străvechi, vin direct pe țărm noaptea.

La ora două, conducem la casa prietenului pescarului. Zamir deschide cu voce tare poarta. Câinele sună și zgomotă pe lanț. În cele din urmă, un proprietar somnoros apare, ne recunoaște, ne salută. Stăm în curte, fumăm, întrebăm despre pescuit. Nikolai Ivanovici, acesta este numele prietenului nostru, confirmă: "Da, într-adevăr, el a început să se bage bine".

Zamir scoate ciocolata, și, cumva jenat, o dă proprietarului casei. Nikolai Ivanovici zâmbește - este mulțumit.

- Bine, mulțumesc, nepoata da!

Dar este timpul să mergem - la lac pentru încă un kilometru doi de-a lungul drumului forestier.

Zamir conduce mașina în curte, pune un rucsac cu o barcă de cauciuc pe umeri și plecăm.

Întunericul risipește rapid.

Drumul nisipos se învârte între pinii și tufișurile de vânt. Cernichnikul deja estompat și fructele mici de culoare roz-verde legate pe tufișuri. Liniștit în pădure - păsările sunt încă adormite. Mirosul de pin poate fi abia prins - un miros puternic de rășini va apărea în timpul zilei, la soare.

Mergem în jos, în râpă, iar apoi urca un deal abrupt și apoi, chiar sub noi, un Hepoyarvi tăcut: undeva departe, departe, apele misterioase se contopesc cu negru pin silvestru înghețat de-a lungul malurile, rădăcinile lor merge până la apă; insulele de stuf și fundul apelor, supraaglomerate cu capsule de ou, sunt inactive.

Ne apropiem de apă, mergem de-a lungul marginii. Nisipul și pietricelele se prăbușesc sub picioarele lor. Linda, o mică minge pufoasă, fie omite sau se rostogolește în fața procesiunii. Ea înspăimânta micul lucru care intră în adâncuri.

Dar, sub rădăcinile mesteacanului îndoit deasupra apei, un fulger scoate dintr-o gaură, ceva mai mult decât un cuțit de masă, și se oprește la patru metri de țărm.

În sfârșit, ajungem la un loc rezervat anterior. Aceasta este o diferență de adâncimi - o mică și superficială pătrundă brusc în adâncime, în apropierea țărmului de aproximativ trei metri.

Zamir este angajat într-o barcă și eu, apropiindu-mă cu grijă de apă, mai întâi de toate aruncând o momeală - un terci de ovăz, puternic sudat.

"Telescopul" meu este echipat cu o bobină fără inerție. Linia principală este de 0,20 mm. plumbul este de 0,17 mm. excelentul "Mustad" cârlig numărul 10 de culoare roșiatică și margele foarte subțiri, negre - este perfect vizibil în orele de cântărire, cu greutăți ușoare. duză

- Dawdrop. De obicei, pe cârlig le-am pus în bucăți 5

Zamir în acest moment este departe de țărm și se ridică la o adâncime considerabilă.

Linda, inteligentă, stă liniștit sub tufiș și nu deranjează pe nimeni.

Tantarii și-au început atacul, dar am rămas - mirosul tuturor unguentelor anti-tantari descurajează complet peștii.

În cele din urmă, totul este gata - turnat! Adâncimea este de aproximativ 1,5 m.

Oglinda apei este senină, adesea se dispersează cercuri liniștite, dar cineva se aruncă liniștit sub frunzele crinului de apă.

Este nevoie de aproximativ cinci minute. Apoi plutitorul, de câteva ori tremurând, se mișcă ușor în lateral. Ăsteia! Există! Un kilogram de grame la 300 de metri de mal. Turnarea și din nou muscatura instantanee. A început să lucreze terci de ovăz!

Mușcătura continuă de roach a continuat până la răsărit.

Dar numai primele raze ale soarelui aprins vârfurile copacilor și a lacului, vânt de vest a suflat, apa curgea valuri de lumină, musca, ca și în cazul în care pe tac, sa oprit.

Locuitorul misterios al lacului a încetat să cârâie în crini de apă.

Peștele sa mutat clar de pe țărm. Doar ocazional, boabe mici, dimensiunea unui deget, a smuls duza, și în apă curată prăjit vizibile în iarbă.

Stau lângă foc, fac ceai puternic, aruncând frunze de menta pentru aromă.

Iar vântul de vest se accentuează - valurile strălucesc pe țărm, strălucesc în razele soarelui, strălucesc în coroanele pinilor, împrăștie țânțarii.

Schimba plutitorul - am pus un culisor culisant, cu o antena lunga. Mă prind de la o adâncime de trei metri, făcând castinguri lungi.

Poklevok nu este încă acolo, dar se cere ceva, pentru a scoate din timp tija de pescuit devreme. Am împrăștiat toată momeala rămasă.

La ora 11 am simțit curând ceea ce am văzut, mușcătura era serioasă - plutitorul cumva a început să devină ciudat inundat. Sunt hacking! Greutatea elastică îndoaie tija! Câteva împinge și trag o nălucă frumoasă pe nisip - "laturi puțin aurii, aripi gri, se deschid în tăcere și îmi închid gura.

Nu este mai puțin de un kilogram!

Eu repede fac o nouă castă - literalmente un minut mai târziu muscatura - și din nou pâlpâie!

Imediat cred că - peștele a venit pe malul vântului și a dat peste o momeală de primă clasă!

Timpul nu poate fi pierdut - mușcăturile urmează unul câte unul!

Aproape o oră, fără oprire, trag pește excelent. Am aruncat banda capturata direct in iarba!

Ea este încântată și Linda - se întoarce sub picioarele ei, excită entuziasmul, confundă uneltele.

Indiferent cât de greu am încercat să nu fac zgomot, totuși, am făcut o agitație considerabilă - la douăsprezece ani muscatura sa oprit.

Chiar timp de o oră, am săpat momeala - fără nici un rezultat.

Vântul slăbea oarecum puțin - țarcul se întoarse în apa deschisă și se scurgea spre superficie.

E cald. Am aruncat furtuna si am cazut pe ace prin foc.

Liniștea liniștită de iarbă uscată, a zguduit ușor vârfurile pinilor în abisul albastru, iar valurile deja ciudate sunt îndoite și sortarea nisipului de coastă.

Zamir apare în sfârșit, scoate o pungă de pește din barcă. El are roabe mari și podleschiki!

A venit și este rândul meu pentru a arăta captura - prietenul încearcă în liniște! Atunci, bineînțeles, întrebări.

Cu toate acestea, este timpul să vă mutați în casă.

Trecând pe un kilometru de-a lungul țărmului, vedem un pescar în vârstă, care sa adăpostit într-un golf protejat de vânt. Ne apropiem, salutăm, observăm în tăcere cum se întâmplă capturarea.

El are spinning cu echipament de jos - greutăți grele, leșuri nu mai puțin de 0,30, nu alimentatoare. Și duza? - râme mari.

- Da. Susține omul. - Astăzi bretea a fost transferată, aproape că nu ia, dar după toate, de cinci dimineața, stau. Și înainte, cât de mult a fost. - și suspină din nou.

Mă uit în tăcere la Zamir - e la mine.

"Ei bine, ce zici de tine?" Pescarul începe din nou.

Prietenul meu, evident, nu vrea să ofenseze un bărbat.

- Da, așa-i așa, în medie, - mută prietenul meu.

Ne intoarcem la masina. Câinele era atât de obosit la soare în haina sa încât nu se putea mișca independent.

Il prind in brate - acum Linda este destul de fericita, asa suntem si noi.