Recenzii ale cărții faraonului

Revizuirea cărții Faraon

Ca imagine dintr-o carte veche,
Bucurându-mă de serile mele,
Smarald aceste câmpii
Și răspândirea ventilatorului de palmieri.

Sunt posibile spioanele!
Boleslaw Prus, un remarcabil scriitor polonez, gânditor și patriot, a trăit și a lucrat la sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului al XX-lea. În acest timp, schimbările rapide în toate sferele vieții publice și defalcarea formațiunilor politice și economice învechite erau caracteristice, iar acest lucru nu putea decât să afecteze munca scriitorului. Mi-a plăcut foarte mult romanul "Doll" și, după ce am pierdut cea de-a doua carte cea mai importantă "Faraon", am decis să recuperez timpul pierdut. Și a fost oarecum dezamăgită, pentru că, în opinia mea, în această poezie romantică a fost sacrificată economiei politice.

Multe dintre romanele istorice scrise în secolul al XIX-lea, acum par plictisitoare, din cauza dezvoltării lente a parcelei, supra-romantic dragoste interes și o lipsă de acțiune activă, și, uneori, chiar și limbajul arhaic (Dumas nu contează.)). În comparație cu aceeași "Doll", în ceva nu a scăpat acest lucru și "Pharaoh" Prus. Dar un cititor neexperimentat, care pentru prima dată descoperă lumea misterioasă a civilizației egiptene antice, va fi cu siguranță interesant.

Revizuirea cărții Faraon

Aceasta nu este o carte, ci o întreagă lume.
Aceasta este o pânză completă de pietriș.
Aceasta este o lungime reală epică, nu numai a vieții, ci a tuturor vârstelor.
Aceasta este una dintre piesele istoriei care convinge încă o dată că nimic nu este invariabil în lumea sentimentelor și a relațiilor umane.

Înaintea noastră se află confruntarea lui Faraon (despre luptătorul mare, mândru și arogant) și marea caste a preoților. Luptă veșnică. Religia veșnică, care este ca opiu pentru popor. Ignoranța veșnică, intimitatea și nebunia populară. O cireadă umană! Sunteți întotdeauna la fel și îngrozitor de groaznic! Fiți în curtea secolului al XXI-lea sau o civilizație antică cu clădiri puternice și puternice. Oameni! Ce anume, astăzi, noi toți ne străduim pentru o viață frumoasă și ușoară. Și în toate vremurile, nu avem înțelepciune, pentru că sursa ei inepuizabilă nu a fost găsită niciodată. Aceasta este o carte despre stat, despre politică, despre manipulare, despre joc. Și în cele din urmă despre natura umană și despre faptul că istoria este ciclică și se repetă din nou și din nou.

O carte foarte plină de viață și reală, care citește cu uimire. Dialoguri uimitoare. Este o plăcere să observăm cursul gândurilor adversarilor și mișcările tactice și strategice ale acestora. Da, și din nou convins că religia, din nefericire, este importantă în viața mulțimii, cel puțin într-un fel, gestionează ignorii și descurajează atacul. Căci mulțimea este ca vântul în care se duce. Complet nehotărât.

Ca urmare, romanul a plăcut foarte mult. Nu am simțit volumul deloc. Dar plăcerea era inexprimabilă. Da, și o carte înțeleaptă. Minunat!

Recenzii ale cărții faraonului

Revizuirea cărții Faraon

Egipt, secolul XI î.Hr. Ramses al XIII-lea - moștenitorul tronului cu makings de un comandant bun, temperamentul fierbinte, naivității tineresc și ura feroce a preoților, KOI înfășurată strâns pentru a influența lui, amenințând, ca Ramses crede că se înăbușe. Și el tânjește pentru război și măreție victorioasă; Singura problemă este că Egiptul nu este pregătită să treacă prin întruchiparea unui astfel de plan global. Deci, oricum, spun cei care sunt capabili să prevină Ramses. Că l-au lăsat să rătăcească pe terenul lor, cu uimire copilareasca și milă descoperind suferința oamenilor din țara sa, cât de multe nedreptăți pline de pace, încercând să schimbe lucrurile în bine, dar în cele din urmă suferă oricum un prejudiciu și sufocare ură amară preoții.

Un tânăr ardent, ingenuos, dornic să spargă sistemul. Așa cum unul dintre personaje a pus-o corect,

Ramesses a fost o tânără scăpare pe un copac putrezitor.

Evadare, care au văzut lumina într-un timp nefavorabil pentru ei înșiși și încă nu pot să umile - cel puțin pentru o vreme - emoțiile și dispozițiile lor pentru propriile lor scopuri.

Și aș vrea să observ că personajul principal este doar Ramses, iar în timp ce citiți, simți clar mâna instabilă a unui tânăr manager, care nu are nici un pas, apoi în mlaștină. Și emoții, emoții. Nimic nu îmi pune mai multă presiune decât un conducător neexperimentat împotriva predecesorului său mai mult sau mai puțin de succes. Deci nu am împărtășit optimismul lui Ramses al XII-lea despre fiul meu încă de la început.

Poate că toate notele de mai sus și tipul greșit de momente starea de spirit - este de fapt adevărat, că romanul este bun, dar pentru un motiv oarecare, la momentul în care nu nu vorbim, și începe să caute cu disperare pentru cauzele și de ce. Mi se pare că este doar cazul, dar, din păcate, după ce am citit, pot spune doar că cartea mi sa părut uscată, plictisitoare și nu interesantă.

Revizuirea cărții Faraon

Ramses, ca orice tânăr, în băiețesc lui încearcă să schimbe lumea, străduindu-se să facă mai bine pentru alții, dar sa întâlnit cu rezistență din partea majorității acestor altora. Ideile sale sunt bune, dar viața este mai complicată, există multe nuanțe, și o idee aparent simplă și logică a modului de a reface trezorerie, în realitate malorealizuema, pentru că fiecare pas are consecințe, și despre ele Ramses nu reflectă întotdeauna. Pentru toată înțelepciunea lui militare și idei utile, înțelepciunea practică și viclean politic îi lipsește în multe privințe moștenitorul naive și crede pe un „alb-negru“ și în loc să formeze un „grup de sprijin“, el se grabeste sa grăbit ordinea stabilită . Un sistem politic - o mare rețea în care toate complexe interdependente, aceste relații sunt construite de-a lungul anilor, și pentru a schimba această structură este extrem de dificil.

În timp ce Ramses încearcă să înceapă reformele și să stabilească legături cu oamenii potriviți, Egiptul continuă să-și trăiască propria viață. Prus arată modul în care egiptenii interacționează cu alte popoare, cum își construiesc relații de afaceri și personale cu ei. Principalele ritualuri sunt descrise în detaliu, deoarece diferite segmente ale populației percep moartea și nașterea, personalitatea faraonului și preoții.

clasice de înaltă calitate, de curent în orice moment, cel puțin, m-am prins de multe ori mă gândesc că anii, deceniile și secolele trec, iar băieții prea impulsive și idealiste, și încă dificil pentru a intra în grupul celor de la putere, și pentru a obține un punct de sprijin acolo încă mai dificil.

Revizuirea cărții Faraon

Pentru a familiariza cu activitatea de Boleslaw Prus spodvigla mi-una din cărțile sale celebre, un fel de excavare trăiește fiind de Egiptul antic, cu un nume simbolic „Faraon“. Cu privire la conținutul cărții destul de mare, dar scriitorul său polonez mână subtilă reușește cu prima pagină a stabilit tonul narațiunii unhurried și pentru a muta cititorul în evenimente împins în civilizația uitare. Ca și în orice alt roman istoric, la fel ca în acest caz, să-l mai concret, în lucrarea istorică și filozofia la curtea puterilor aprinde pasiuni serioase, trailing intrigi josnice, construit mașinațiunile rele și a fost lupta pentru regula marelui Egipt.

Pe moarte, Ramses al XII-lea transferă puterea moștenitorului său, Ramses XIII. Cu puțin înainte de moartea sa, tatăl stabilește două sarcini importante pentru fiul său, care, după 30 de ani de epuizare, nu putea să rezolve. După ce a urcat pe tron, Ramses nu destul de conștienți de ceea ce problemele pe care le va întâlni niște dușmani el însuși nazhivot și cum să abordeze cele mai importante afaceri ale statului. Destul de sincer, un tânăr și energic, dar nu deosebit de înzestrat în politică, un scor al unei familii nobile nu era încă pregătit pentru astfel de schimbări în viață. Și aceasta confirmă din nou ideea care trece prin întregul roman că nu este Faraon care conduce statul. Faraonul este doar un mouse ușor controlat, asupra căruia domina cea mai înțeleaptă, puternică și luminată caste preoțească. "Sfinția Sa", după cum o cheamă prințul Prus, nu știe prea multe despre tot ce se petrece sub nas. El are alte preocupări: este angajat în armată, cu sărbători, distras de dansatori, zmee cu femei, băuturi până la albastru. În general, nimic, dar nu sarcinile primare ale conducătorului. La acest timp de succes, preoții își freacă mâinile cu un zâmbet pe fețele lor. Totul merge strict conform planului. În curând, Ramses înțelege că există persoane a căror putere este mai presus de a lui. Puterea faraonului este limitată, puterea preoților asupra poporului, armata și gosudarom nelimitat și, în esență, același conducător nu este cu mult diferit de un simplu muritor, adică, la fel ca și în existența lor muritoare este în robie de oțel. Oamenii cred în omenești divine, pedepse pentru neascultare și încălcare a legilor. Preoții râd, metode simple de a păcăli masele. Nebunul unsuspect a devenit o ostatică a propriilor temeri și a dogmelor false. Plăcut pentru o monedă pură acționează ironic. Nu există excepții în acest caz. Oamenii lucrează la limita capacităților umane, majoritatea veniturilor lor plătesc impozite statului și, totuși, situația din țară este tensionată la limită. Chiar și în împrumuturi, lichidatorii încep să dea un refuz ferm.

Apropo, ritualul de îngropare a faraonilor este descris în detaliu. Cartea chiar exprimă ideea că egiptenii acordă o importanță mai mare corpului mort decât celui viu. Atât de multă importanță în înmormântare, atât de multe procese care o preced. Există ceva de tras pentru gândire.

Sfârșitul romanului este destul de natural pentru evenimentele din acea vreme. Cu toate acestea, chiar în ciuda unor planuri ambițioase și a unui ardor tânăr, Ramses al XIII-lea îmi dă o simpatie autentică. Planul său aproape consumat de a răsturna, a sfidat secole de sistem neîntrerupt, a încercat să schimbe ceva în această lume, dar numai „a fost lăstarii de pe copac putrezire.“ Vreau să-mi exprim recunoștința față de Prus pentru o muncă atât de grea! Și să lămurească povestea protagonistului, mă voi întoarce cu bucurie de mai multe ori la ea, ca să reapărtăm atmosfera Egiptului Antic fierbinte.

Recenzii ale cărții faraonului

Revizuirea cărții Faraon

Un tânăr faraon numit - pe care nu-l vei ghici niciodată - Ramses - este în căutare de tezaur pierdut. Aceasta este ea însăși executat pe loc, dar într-un fel gol și bani pentru a veni un pic jignitor. Aceasta, împreună cu ostilitatea preoților care se consideră mai competenți în chestiunile politice care afectează punerea în aplicare a faraonul Ramses planuri de nerăbdător (face o blitzkrieg asirienilor și comunismului pentru supușii săi). Preoți, trebuie remarcat că tipii sunt reci și știu totul și înțeleg totul, ei nu pot spune. Și așa că au literalmente totul în mânecă - de la monoteism la teoria evoluției. Există încă fenicieni, îndeplinește rolul tipic al evreilor în romane istorice, iar evreii înșiși funcționează ca o parte tipică a creștinilor. Într-un cuvânt, populația din toate cele de mai sus nu-i place, dar iubește numai pe faraonul. Iată un obstanovochka în Egipt timp de o mie de ani înainte de Hristos Paralele cu Polonia, desigur, posibil să se efectueze evident, dar ele sunt la fel de inutile - de fapt, deoarece acestea nu sunt paralele, iar unele o grămadă de linii haotice. Polonia nu a fost un mare regat, regimul lui Faraon nu este laic, iar preoții egipteni antici în funcțiile lor nu arata ca un preot catolic. Ei bine, economia politică egipteană veche pare sinceră în locuri înspăimântătoare. Cu toate acestea, în ciuda tuturor nitpicking, puteți rezerva istorioprozy probă puternică dinamică și atmosferic, bun și.