Când am călătorit în Daghestan

Scriu în continuarea subiectului început. Cum m-am dus la Dagestan? Partea 1. Kaspiisk și Makhachkala.

În această parte voi descrie o excursie de neuitat în orașul Derbent și o cunoaștere cu cea mai mare cetate din Orientul Mijlociu - Naryn-Kala. Derbent este cel mai vechi și cel mai sudic oraș din Rusia.

Înainte de călătoria spre Dagestan, nu știam absolut nimic despre Derbent și despre atracțiile sale. Am auzit de la brigada anterioară că au mers undeva să privească o cetate mare. Numai ei au organizat toate - au fost luați, adusi cu mașina de la unitatea militară în care au lucrat. La noi cu organizarea de excursii la toate nu au miros - au decis să meargă, foarte mult ar fi de dorit să se uite la o cetate și oraș.
Unul dintre zilele libere a venit dimineața la stația de autobuz din Kaspiysk și a cumpărat un bilet pentru autobuzul de transport către Derbent.

Mi-a plăcut biletul, nu am văzut încă astfel de:

Am călătorit mult timp, cu o oprire la Izberbash și în altă parte. În partea stângă a autobuzului - caspianul, pe dreapta - Caucazul. Peisaj monoton :)
În cele din urmă a ajuns la stația de autobuz Derbent:

Imediat s-au dus la casier - au aflat când va fi ultimul zbor spre Kaspiisk. Chiar nu am vrut să mănânc șoferii de taxiuri locale :)
Am fost oameni de 7 persoane. Nu ne-am simțit că mergem spre cetate, am decis să angajez un microbuz pentru întregul turneu, pe care nu l-am reușit. Am privit cumva suspicios și ne-am îndepărtat :), dar am reușit să negociem cu doi șoferi de taxi și am fost dusi în cetate. Am trecut printr-un cimitir musulman - am fost impresionat, nu am mai văzut-o niciodată. Am plecat direct la intrarea în cetatea Naryn-Kala.

Deja imediat șocând amploarea și siguranța.

De la cetate până la mare însuși există un zid gros:

Rămășițele sale se găsesc în mai multe locuri din oraș. Odată a fost un loc strategic. El a fost ales cu succes - pe de o parte, Caucazul, pe de altă parte - marea. În mijloc - o bandă îngustă de pământ. Acolo a fost construit zidul. Conform uneia dintre versiuni. Zidul a servit ca o barieră, ridicată încă de Alexandru Macedonean, cu scopul de a "închide" popoarele nordice. În general, Naryn-Kala este o puternică structură de fortificație. În plus, rezultatele săpăturilor (care sunt încă efectuate) pe teritoriul cetății indică faptul că primele structuri de pe acest site au apărut acum 5000 de ani. Această cifră a fost adoptată oficial ca vârsta orașului Derbent. Acest lucru îl face cel mai vechi oraș din Rusia. Desigur, acest oraș a devenit relativ rus doar relativ recent, în 1796, după asaltul lui Derbent de către trupele rusești. Și înainte de asta, oricine ar fi fost.

Ei bine, cum - locul sfânt nu este niciodată gol. Mai presus de toate, am fost uimit că, înainte de asta, nu am auzit niciodată de acest oraș cu o istorie atât de bogată, înrădăcinată în vremurile Egiptului antic, Grecia și tot ceea ce ni sa spus în clasa a 5-a. Fie că am ascultat în mod necorespunzător, fie că programul școlar nu a inclus o digresiune în istoria orașelor rusești. Sensul neobișnuit - de a sta pe pământ, care a mers la Herodot, Plinius, Tacitus și alții ca ei.

Și sa dovedit a fi chiar lângă ea.

Nu au timp să iasă din taxi și să inspecteze orașul de la înălțimea platformei de observare, imediat au fost "atacați" de idlerii locali, colectând un omagiu (cerșind convingător) de la oaspeți.

După ce-și dăduseră timp de 5 minute "Dai-dai", sa hotărât să doneze zece ruble pentru dezvoltarea turismului în provincie. După aceea, s-au liniștit - nu ne așteptam așa de ușor. Judecând după haine și chei din mașină în mâna unuia dintre ei - băieții nu sunt săraci.

De fapt, tarul se termină aici și începe un turneu interesant al cetății.

La intrarea oaspeților (de fapt, cu excepția pentru noi nu a fost nimeni altcineva acolo :)) sunt întâlnite cu muzica - foarte frumos, colorat și ospitalier. Trecem la platforma de observare. Ne ridicăm la margine și. inima îngheață.
Mullah începe să cheme pe credincioși să se roage: "Allaaaaah Akbar.". Vântul aduce din mare mirosul de apă, sare și răcoare. "". Allllaaaah Akbar. "Începeți să înțelegeți că Rusia sa terminat undeva acolo, la 300 de kilometri spre nord, și acesta este Orientul Mijlociu.

Băieți, pentru prima dată, acest lucru este foarte impresionant.

În dreapta în fotografie poți vedea un cimitir - un fel de arici din pietre funerare cu caractere arabe. Aproape centrat, în depărtare (lângă casa cu un acoperiș roșu) este un copac mare de răspândire. Acesta este un copac milenar în curtea vechii moschei Juma. Ridicarea acestei moschei datează din anii 733-734. Aproximativ atunci acest platan a fost plantat. Impresionantă, nu-i așa? Apropo, se crede că răspândirea islamului în Rusia a trecut de aici. Un alt fapt în favoarea marii importanțe a Derbentului în istoria mondială.

Dar înapoi la cetatea noastră :)

Intrăm prin îndoire în ușa mică în alinierea porții mari:

Suntem întâmpinați de garda cetății, îi dăm o recunoaștere de 40 de ruble și începe să ne povestească despre povestea ei (nu trebuia nici măcar să-l întrebăm). Oaspeții aici sunt foarte fericiți. La intrare există un plan al cetății și o listă de celebrități care au vizitat-o ​​în diferite ani. Simțindu-se Herodotul din vremea noastră, ne mișcăm.

Ne întâlnim o structură complexă din care puteți bea:

Apa este curată, iar statuia însăși este foarte veche. Am aruncat o monedă într-o groapă în care deținuții au fost odată ținute:

Aici, posturi de câteva luni (mai mult, cred, nu veți dura) pe picioare sau picioare. Horror.

"Au venit aici", Pe măsură ce fața chipului acestei pisici Derbent spune:

Există chiar și pisici cu un aspect mândru de un jigit.

Numeroși vizitatori ai cetății:

Se pare că este o zi liberă, dar aproape că nu erau oameni. Școlarii cu profesorul și zece mai mulți oameni înșiși au mers singuri. Și acesta este numărul de persoane pe metru pătrat. Expansiune pentru fotograf!

Peste tot este o suflare a antichității - de la pietre pline de mușchi, cu puncte.

pentru a firiza unelte de asediu si moara de piatra.

În fortăreață garnizoanele oricărei trupe au fost permanent plasate. Brig:

Dacă nu mă înșel, aceasta este Poarta de Vest:

Undeva aici am urcat peste ruine și ne-am plimbat de-a lungul ei :)

Tipul de ochi din partea de jos mi-a vazut cu o camera si am inceput sa-l prezint :)

Aici puteți estima înălțimea pereților, în comparație cu vacă de mai jos:

Cetatea este într-adevăr impregnabilă. Apropo, a fost restaurată în mod constant și multe cărămizi în ea sunt destul de moderne.

În partea de jos sunt excavări:

Puteți vedea hârtia albă cu numerele zonelor. Chiar sub cerul deschis se găsesc morcovi întregi și alte artefacte descoperite din antichitate.

Vederea de pe pereți este uimitoare:

Sunt clădiri noi, clădiri înalte, mare.

Coborâți într-o altă groapă pentru prizonieri (sunt chinuiți de îndoieli, la urma urmei, primul a fost probabil doar un puț).

Deținuții trebuie să fi fost întotdeauna foarte mulți, așa că au construit-o într-un mod mare:

Ghici ce fel de "ouă de Paște":

Nici un fel? Bine. ) Acestea sunt băile vrăjite. Rularea în jurul valorii de, puteți găsi o pauză.

Poate chinezii se spălau aici mai devreme, dar acum se pare că există o toaletă publică - mirosul ascuțit de urină și fecale nu ne permite să rămânem aici mult timp. Despre vremuri, o mores.

Și aici este palatul lui Khan:

Se pare că există un muzeu acolo, dar a fost închis. Și ar fi interesant să te uiți la ceea ce sa găsit în timpul săpăturilor.

Pietre, pereți, căi ..

Cineva kebabi din zidurile antice se complac periodic. Caucaz, ca și fără kebab shish :)

Frumusete, poti sa te plimbi fara sfarsit.

Cred că acum mii de ani era același lucru:

Obosit, dar mulțumit sa dus la ieșire. Vezi și aici cu muzica:

Și totuși, Naryn-Kala este o structură grandioasă!

După ce au consultat și au întrebat despre îngrijitorul cetății despre posibilitatea de a merge la stația de autobuz, au decis să ia șansa și să vadă orașul vechi, rămășițele zidului, cimitirul, biserica. Supraveghetorul ne-a arătat traseul și ne-am mutat.

Mai întâi au mers de-a lungul zidului. Pe drum ne-am uitat cum un rodie crește :) Oamenii suntem de nord, credeam că este în cutii de pe piață crește, dar Vonanak :)

O parte din fruct se culca pe pământ și o mâncam cu plăcere, așa că nu te jigni de gazde :)

- - Mare, tați!
- "Da-o-a-vno stai."

Și aceasta este ceva de genul de curcan arată ca un mandarin.

Poarta din zid conduce spre orașul vechi.

Un sentiment care a intrat în curtea altcuiva. Copiii mici se strecoară, oamenii fac ceva despre gospodărie.

Trecut de Moscheea Juma (tradusă ca "Moscheea de vineri"), curtea nu a intrat (creștinii, puțin, nu au vrut să insulte), au privit copacul plan din afară. Imens. Și Fotkat nu a făcut-o.

Pe drumul traseului nostru se afla vechea biserica armeana:

În timpul războiului civil, a fost sediul lui Denikin (conform îngrijitorului). Pe pereți sunt urme de războaie trecute de la începutul secolului trecut.

Apoi am mers la piață. Cine? Așa este! Lenin! Ilyich a fost forțat să respecte și aici.

În ciuda istoriei de 5000 de ani, Derbent este un oraș modern :)

Pe fundalul vechilor ziduri și cetati, tabloul electronic vă scade ochii :)

S-au întâlnit cu milițiații și au întrebat cum să ajungă la cimitir. O întrebare stupidă și neatentă, nu-i așa? ) Dar el a înțeles totul și a ales pentru noi o cale sigură de-a lungul străzii centrale (sovietic, se pare.).

Nu-i pot ajuta decât să-i spun tipului de pe bicicletă. Aparent, mulți Daghestani le place să pună pe cameră, aceasta este a treia :)

Doar nu întreba ce-i pe cap. Noi înșine nu am fost complet clari. adică este. Văzându-mă cu camera, el a început să urce în fiecare cadru. Și, chiar nu am observat întotdeauna asta. Tipul este un profesionist.

Aici mi sa părut că a fost în spatele nostru și a decis să facă o fotografie a arcului comemorativ recent deschis.

Derbent "Martor din Fryazino" :)

Sigur a ajuns în cimitirul musulman antic. Este demn de remarcat că există morminte de patruzeci de Companioni (martori) ai Profetului Mohammed. Vizitatorii la cimitir au explicat cu amabilitate cum să treacă.

Undeva aici ne-am întâlnit cu un slujitor al mormintelor martorilor:

El a fost foarte bucuros pentru noi și a fost încântat să conducă excursia. Mormintele martorilor se află pe o zonă împrejmuită. Este foarte venerat de toate sanctuarul musulmanilor.

Aici oamenii vin în speranța vindecării, cu cereri și mântuirea lor și a celor dragi.
Potrivit povestii îngrijitorului, martorii (contemporanii) lui Mohamed în număr de 40 de persoane au putut rezista armatei a mii de mii și au apărat Derbent.

Îngrijitorul este un tip foarte binevoitor. Am spus multe lucruri interesante, am hotărât să fac fotografii fără probleme (nu au probleme cu acest lucru, ca în Ortodoxie).

Alături de profeți se găsesc muritori obișnuiți - șoferi de autobuz, mașiniști.

Citând dintr-un articol din site-ul "Open Dagestan":

. „Musulmanii spun: ....“ Vrei să fii fericit merge la cimitir, trist - du-te la cimitir „Pietre funerare toate înalte și subțiri pe pictograma placa prezintă o activitate de întârziere aici patruzeci de martori ai Profetului Muhammad sunt îngropate și nu există nici o diviziune în bogați și săraci. conducător auto diesel locomotiva este aproape de martorii profetul Daghestan nu împărțit poporul său pentru unele caracteristici etnografice principale -. .. care a fost cel mai înalt titlu om Highlander“.

De aceea sa terminat plimbarea prin orașul antic. Trebuia să ne grăbim la autobuz.

Pe drum am văzut felicitări din orașul îndepărtat Novorossiysk:

Cum a ajuns aici? Sau au mai produs monede înainte - o serie comemorativă de "Orașe ale Rusiei"? Sau cineva din derbentsev a adus un suvenir din Marea Neagră.

Ultima parte a povestirii mele despre Daghestan a rămas nespusă. Se vor ocupa de Marea Caspică și de obiectivele de coastă. Nu va fi mai puțin interesant :)