Faceți cunoștință cu dimineața în munți

Trezindu-se, sarind rapid in hainele mele, am fugit prima data din casa de oaspeti si m-am uitat in jur. La toate gradele de 360 ​​de grade - nu la un centimetru de orizont, în jurul valorii de abia abia să scapă brusc pe treptele cerului de pini, iar aici și acolo drumul devine negru - tractul Chuysky. Undeva lângă zgomotul pârâului de munte, apropierea de care seamănă cu aerul rece umed.

În ajunul ne-am dus într-o excursie la Munții Altai, în cazul în care terenul se contopește cu cerul, în cazul în care nu există țânțari, unde aerul este curat, apa este rece ca gheața și delicioase, în cazul în care râul rapid, amețită de viteza, tăiat piatră și fugi la câmpie - toate acestea, a trebuit să simt si, cel mai probabil, se indragostesc, mai ales ca pentru mine si fata mea aceasta a fost prima calatorie la Gorny. Am plecat târziu seara. Pe măsură ce crepuscul se îngroașea din ce în ce mai mult în spatele ferestrelor spre stânga și spre dreapta drumului, pământul creștea tot mai mult.

- Se pare că munții? - ne-a întrebat Vova după o călătorie de patru ore. El și prietena lui Valya nu au călătorit pentru prima dată de-a lungul traseului Chuysky și din când în când ne-au îndreptat atenția asupra caracteristicilor peisajului și a atracțiilor locale.

- Da, în general, nu foarte, - fiind locuitori ai stepei, Katya și cu mine am văzut munți numai în imagini și ne așteptam, într-adevăr, puțin mai mult.

"Atunci ai răbdare, ne vom întoarce curând ... da, noaptea, nu vei vedea totul, trebuie să aștepți până dimineața, să dormi bine."

Casa de vară, în cazul în care ne-am oprit pentru noapte, a fost de două camere mici - unul a servit ca zonă de luat masa, un al doilea ca un pic mai mult, au existat două saltele gonflabile imens și o fereastră cocoțat pat-odnospalka. Cu o dorință mare într-un astfel de dormitor, 15 persoane puteau petrece noaptea cu ușurință ...

... Așa cum am uitat la natura Katiușa meu a alunecat în grădină, ea nu a putut aștepta pentru a vedea ce este un râu de munte care rage în jurul valorii de colț de gard. Copiii au spus că numele său este Sema și că acesta este unul dintre multele afluenți care îl hrănesc pe Katun. Acesta nu este atât de mare ca, de exemplu, Chemal, clocotește Sema încă diferit de râurile noastre de stepă cumpatul ascuțite.

O mică gustare, am decis să facem o plimbare de-a lungul țărmului Katun. Așa cum a promis Vova, plajă pitorească a fost într-adevăr presărat cu o mare varietate de forma și culoarea pietrei (foto), și am reluat căutarea pentru cea mai mai mult. M-am gândit brusc, „Ar fi interesant pentru a calcula cât de mult de pietre neobișnuite sunt luate în fiecare an departe în buzunarele lor, rucsaci, trunchiuri de mașini pentru suveniruri turiști lacomi?“. Dar oamenii din toate regiunile țării noastre merg în munții Altai și chiar din apropierea și departe în străinătate - am văzut acest lucru personal. În timpul șederii noastre în Elveția rusă, am fost adesea surprinși: "O. Uite, 42 de regiune, apoi 55. Tomsk, Novosibirsk, Gornoaltaisk si pe masina a venit de la Moscova, ceea ce au urcat din capitala civilizației! „Deși, dacă vorbim despre facilități moderne, în Munții Altai, există deja o mulțime de lucruri , la care oamenii sunt obișnuiți să "cu cereri".

Plimbare, încălzit am vrut să înotăm. Cu toate acestea, nu este nevoie să existe un geniu pe frunte pentru a înțelege că înotul în râurile montane este periculos. Este suficient doar să te uiți la Katun turbulent să-ți întorci mintea și să abandonezi această aventură riscantă.

Am avut noroc. Lângă satul în care am rămas, erau cel puțin două locuri unde am putut înota și nu erau departe. Primul este lacurile de pe insula Katuni, baraje naturale, formate în întregime din pietre, bolovani, stânci. Așezați-vă pe o piatră mare, puteți observa frumusețea extraordinară a cartierului - pe de o parte turbulențele nebune și, pe de altă parte, o suprafață senină de apă.

Al doilea loc în care înotul este în siguranță - Turquoise Katun - un complex turistic, construcția căruia a câștigat un impuls în ultimii ani. Chiar și ceea ce sa făcut deja este impresionant. Ceea ce merită doar o piscină uriașă cu atracții magnifice, temperatura apei în care - 23 de grade - deci a fost scrisă pe farfurie în fața intrării.

Intrarea, apropo, este plătită. Păstrați o persoană pentru o zi în piscină este în valoare de o sută de ruble, cu excepția tuturor divertismentului.

Un alt moment de neuitat al călătoriei noastre a fost o plimbare prin pădure către cascadele Kamyshlinsky. Înălțimea ei este mică, doar 7 metri, dar pentru noi acest lucru a fost de ajuns. Nimeni nu sa îndoit că fetele noastre nu au putut rezista unui act extraordinar. Da, da, s-au cățărat direct sub cascadă, ținând mâinile în costume de baie - forța căderii apei este de așa natură încât nici o gumă nu o poate rezista. Cu toate acestea, același curajos ca fetele noastre, a fost de ajuns, debitul de apă a fost de aproximativ aceeași densitate ca și fluxul de oameni de toate vârstele graba de a face o fotografie sau în interiorul unei cascadă, sau un număr.

De fapt, prima zi sa încheiat și, după cum sa dovedit mai târziu, toată odihna noastră în Munții Altai. Nu, au existat, desigur, și kebab pe o reteta speciala Vovinam, si o baie fierbinte, dar în a doua zi vremea sa deteriorat complet, și seara ne-am mutat înapoi. Conducerea trecut deal stâncos, inscripții complet pestrițe arată că Serghei, Irina, Dima, Olga, Mașa și multe sute de persoane au fost aici, m-am gândit, „Acum, de asemenea, au fost aici ... iar anul viitor va veni din nou!“

Acum știm cu siguranță că elevii săraci au ceva de văzut și de a se distra. Dacă există o hartă cu semne de atracții, puteți face propriul dvs. traseu corect, decât vom face în timpul liber. Chemal HPP, Aya, Manzherok, Seminsky Pass - vom ajunge în curând!

Sarcina noastră era de a efectua săpături arheologice ale mormintelor de îngropare ale țarului (sec. III î.Hr.). Practica pe care am trecut-o sub conducerea lui Serghei Sergheievici Matrenin, el a fost "Saint-Say", așa cum ne-a plăcut să glumim!

Mulți oameni cred că profesia de arheolog este foarte ușoară și romantică. Da, fără dragoste aici este indispensabilă, dar ocupația nu este deloc ușoară, dar foarte dificilă!

Localnicii au numit chiar „bugrovskimi ekstremalschiki!“ Căldură Patruzeci și cinci de grade, praf, țânțari, găleți grele cu pământ, strat după strat de eliminare lopata pământului. Lucrăm timp de 8 ore pe zi. Ei nu dezasamblați - sunteți un băiat sau o fată, toate lucrează la fel.

Faceți cunoștință cu dimineața în munți
Până la sfârșitul zilei, ne-am dus la tabără neagră de murdărie și praf și numai dinții albi străluceau sub soare. În jurul valorii de frumusețe! Mergeți pe stepele mongole, în depărtare puteți vedea munții Kazahstanului. Dintr-o data vine un vant puternic, se reface. Îți vei întinde mâinile și se pare că acum vei zbura ...

După o zi atât de grea, s-ar părea că nu ar mai trebui să existe nici o putere, dar a fost! După ce au spălat în lac, la cină, la apus au stat în jurul focului cântând cântece, jucând, spunând diverse povești, glumind! Este deja miezul nopții și nu ne simțim ca să dormim, că în noi există atât de multă energie încât nici o oboseală nu se va rupe. Iar când privești în cer, vezi o frumusețe extraordinară: stelele sunt atât de strălucitoare și uriașe, se pare că ești pe cale să le atingi cu mâna. N-am văzut niciodată un astfel de cer înstelat.

Numai dimineața ne-am despărțit în corturi și am adormit cu un somn puternic și dulce!

Și dimineață, din nou, pentru săpături, și așa mai departe zi după zi. Și nu lăsa nimic valoros să nu fi găsit încă, nu disperăm, cele mai interesante minciuni înainte!

La săpături am găsit mulți prieteni noi, am învățat multe lucruri interesante. Și câte impresii și emoții rămân. În plus - muschi tăbăcite și pompate.

În această vară cu siguranță nu voi uita!