Păstrăv, coapte - pe grătarul cuptorului

Trout coapte pe un cuptor

Nu sunt un fan al amintirii unor aspecte intime ale vieții mele, dar vă spun, mai ales că ieri o cunoștință a mea a adus câteva kilograme de păstrăv Sevan care mi-au trezit amintirile.

Ascultați și voi scrie, în paranteze, cum să gătiți un păstrăv pe un grătar în cuptor, ca să zic așa, un grătar. Astfel, așa cum spun ei, noi ucidem două păsări cu o singură piatră: vom coace peștele și vom învăța despre istorie.

(calarie la intestin, dar solzi nu poate fi eliminat - este destul de o zapechetsya deoarece blând)

Păstrăv, coapte - pe grătarul cuptorului

Asta este. Undeva, după al patrulea an, m-am dus să practic într-un ziar cu circulație mare, care servise un imens șantier de construcții la poalele Kârgâzstanului. Acolo au construit un baraj hidroelectric pe râul muntelui. Nu este nimic de spus despre amprenta foarte mare, pentru că acest tip de ziar părea mai degrabă o foaie de luptă, dar editorialul era curios.

(acum fiecare blocaj este tăiat cu un cuțit de pe ambele părți - aceasta va permite carnii să absoarbă mai bine marinada)

Dar nu mi-a păsat cu adevărat viața trecută Shurka, deși acum, privind înapoi în ultimii ani, observ: am fost incredibil de norocoasă cu femeile care erau mai în vârstă decât mine. Nu mi-am dat seama de sufletul meu: fiecare în felul lui, au lăsat în mine o bucată de căldură.

Shurka era interesat de mine ... este clar din ce direcție. Nu numai că, a fost, aș spune, în mod tragic o femeie frumoasă (un tip de incredibil atrage persoane, care credeti ca fiecare moment, atât de mult, astfel încât să nu le vadă, gata să urce un perete de dispreț pentru propriile lor slăbiciuni și disociere completă a minții și a sentimente), a fost destul de ușor să contacteze (eu spun același lucru, am fost norocos!) și, de îndată ce am apărut în ziar fabrică, a luat imediat patronajul necesar mine.

(Crestată forelku prevăzute într-o tavă adecvată și cu generozitate, fără a uita pentru a rupe burta, freca fiecare pește cu sare și proaspăt măcinat, desigur, piper negru)

Păstrăv, coapte - pe grătarul cuptorului

Imediat trece peste detaliile vieții jurnalistice, o excursie la echipe, multe dispute cu Moiseich, care cel mai frică, și de atac Shurkina Moiseich, să mă acuze de maximalism - este de prisos. Nici un rău a fost că masa noastră a fost un Shura cu „cap-on“ și, spre satisfacția mea, de multe ori a simțit opinia ei, foarte diferite din punctul de vedere al mobilei.

În aceste momente, astfel încât să nu pentru a prinde Shurka surpriză și, în plus, nu-i sperie, m-am concentrat pe scris ceva (calculatoare nu a existat, iar manuscrisul tocmai a trecut în piscina dactilografiere administrativă), blestemând în șoaptă Moiseich. Dar am simțit o recuperare spirituală incredibilă dintr-o realizare slabă că o femeie frumoasă vă tratează evident nu numai ca un coleg care a venit aici pentru câteva luni.

(Acum, folosind procesoare, blendere sau polizor pisa perfecție mijloc două becuri, un var sau lămâie și usturoi. Conduc de la ceapa, var și pastă de usturoi îmbrăcați cu două sau trei linguri coniac bun sau coniac. Bine, stres, deoarece acest lucru foarte important!)

Păstrăv, coapte - pe grătarul cuptorului

După ce a lucrat ca satul încă nu avea nimic de făcut, mă duc de obicei la râul Kurshab care rezultă direct din alinierea barajului în construcție, și a încercat să pescuiască. "Încercat" - pentru că curentul era frenetic și sub țărm, unde mișcarea a încetinit, au apărut cârlige constante, pe măsură ce pantele erau fortificate cu calcar căptușit. Cu toate acestea, rar, dar norocul zâmbea la mine și am scos peștele, pe care localnicii l-au numit "marinka". Nu era decât o palmă și seamănă cu forma noastră plină de bucurie. Am prins-o pentru emoție, deoarece caviarul în marinka și filmul abdominal sunt foarte otrăvitoare.

(Și amestec coniac acum aromat ne trece la păstrăv și, așa cum este cazul cu sare și piper freca cu generozitate acest amestec de pește din toate părțile, aruncând amestecul în abdomen. Apoi peștele pregătit bine camuflaj capac de montare sau folie și se lasă la marinat timp de cel puțin 30 de minute)

Ce pot să spun, dragi prieteni! Da, tu insuti nu te lasi sa minci: budinca incordata, asa ca depersonalizeaza si ne face viata plina, ca "azi" nu se poate distinge de "ieri", iar anul este din anul celui precedent. Toate "totul" nostru este comprimat într-o comă monotonă fără miros, culoare, amintiri și senzații.

Dar mulțumesc lui Dumnezeu că ceva se aude, uneori, din nostru departe - de relief, a explodat, cu reflectată tocmai de lumină și textura într-un frunziș prăfuit, mișcarea de vânt cald și gustul de apă, care a simțit nisipul ... Așa am „texturii“ Simte seara cu Shurka pe plajă - student-stagiar și adult, puteți spune, o femeie a cărei relație este construită pe glume, care se termină mai devreme sau mai târziu.

(Forelku vom coace pe gratar in cuptor, dar astfel încât, pe de o parte, pește la grătar nu este blocat pe de altă parte - că cuptorul nu este chadila prin picurare cu grăsime de pește și suc, al treilea - pentru pești a rămas suculent și a patra - în același timp, pe care le-am pregătit o bază bună pentru sosul care este, împreună cu grila, care va pescui în cuptor vor crește în continuare, iar tava umplută cu apă fierbinte).

Păstrăv, coapte - pe grătarul cuptorului

Nu am menționat accidental apa cu nisip. Shura tachinat atât de provocator încercările mele de a prinde cel puțin un prăji pe care eu, lăsând la o parte a tijei și cu un strigăt de „O să-ți arăt cum să prindă“, chiar în hainele plonjat în Kurshab. Nu mă voi îneca. Doar cu un an în urmă, când practicam în regiunea vecină, băieții locali mi-au arătat cum să pescuiesc cu mâinile între blocurile de calcar scufundate.

Un curent puternic mi-a luat imediat la 50 de metri și mi-am dat seama că va trebui să muncesc din greu pentru a "pluti" pe țărm. Shurka înfricoșată se rostogoli în paralel, dar fiecare mâna mișcătoare, care străpungea apa de culoare din cafea din Kurshab, părea doar să ne împărtășească. Și totuși, după ce am coborât aproape o jumătate de kilometru, am urcat pe țărm.
- Ce prost ești! - a sunat Shurka, scoțându-mi cămașa umedă.
Râdeam, scuipă, simțind nisipul pe dinți. Dar râsul mi-a luat și mai mult când Shurka mi-a dezbrăcat pantalonii și am început să-i duc jos de sus, îngenunchind.
- Ești doar un nebun complet!

(înainte de stivuirea păstrăvului decupat pe grătar, fiecare pește sau, mai degrabă, partea sa, care se va afla pe grătar, unsoare ușor cu un ulei vegetal bun)

Păstrăv, coapte - pe grătarul cuptorului

Din nou, voi trece peste zilele următoare, pline de obișnuință fără sens, cu excepția unui "dar": Shura a încetat să glumească. Nu, ea, ca și până acum, ia tachinat pe Moiseich, a tratat cu ușurință parcarea zilnică, cu o aranjament, la serviciul de la tipografia, unde mai era încă un linotype și un casting fierbinte de ziare. Shurka a încetat să glumească cu mine. Așa că am luat-o destul de serios propunerii:
- Vrei să prindă un păstrăv adevărat?
- Vreau ("vii", adică păstrăvul prăjit, am văzut doar în copilărie într-un restaurant de pe țărmul lacului Ritsa din Abhazia).
- Aron Moiseieevici, "a spus Shurka lui Moise, care asculta conversația noastră. - Vom lua oaspetele de la Moscova la păstrăv?

(Pe lângă incizii în carcasă a fiecărei lui forelki ajunge pe felie ma-si-stacojie de unt ca peștele perfect cu uleiul cooperant, iar rămășițele a petei marinată în tigaie cu apă, pe care noi deja gata de lucru și de apărare.

Păstrăv, coapte - pe grătarul cuptorului

. grătar cu păstrăv împins în vârful cuptorului, încălzit până la 170 de grade, și o tavă cu apă și marinată - în partea de jos. În peștele din cuptorul meu a ajuns condiția - adică, bine roși - 30 minute, în același timp, desigur, evaporarea umezelii și bucăți de unt nu a dat o să se usuce. Asta e atunci când se poate opri cuptorul, deschizând ușa la un pește mic a venit la, iar conținutul tigaie se toarnă în tigaie, se adaugă 50 de grame de unt și se evaporă umezeala rămasă prin ajustarea excesul de acid, un vârf de cuțit de zahăr. Apoi se toarnă încă 50-70 de grame de brandy sau brandy bune și se pune în foc pentru a elimina alcoolul. Un sos magnific pentru pește, puteți spune, este gata)

Când Moiseich a plecat, promițându-ne să ne întoarcem a doua zi, sincer nu m-am gândit la păstrăvi. Este puțin probabil ca o asemenea nedreptate să contribuie la cheiul surzilor din zona lacului Sagdiunkur, unde nimeni nu se afla în jur de zeci de kilometri. Sau - un curs de munte lent, pe care tocmai ai putea să-l sari (ce fel de păstrăv poate fi?).

M-am gândit cum vom petrece noaptea într-un cort în mijlocul acestei sălbatice, pentru că deciziile, datorită faptului că eram bărbat, aveau să fie luate pentru mine. Dar eu, aparent, până în acel moment, doar nu l-am cunoscut pe Shurka bine. Seara, fără să spună un cuvânt, mi-a scos tricoul - la fel ca atunci când m-am scăldat în râul Kurshab. Și pantaloni. Pentru o vreme, ne stăteam în față unul altuia atât de aproape încât am putut auzi sunetul inimii. Din exterior, ar fi trebuit să arate comic - un copil în lenjeria lui și - într-o femeie îmbrăcată în mers, alături.

Și totuși este bine că Shurka a început primul: altfel aș putea să cred că ea, ca mamă care îngrijește, vrea doar să mă ducă la culcare ...

(Ceva am fost supărat, prieteni dragi peste, în același timp, doresc să pescuiască în imaginea de jos un pic „pictat“ corpuri de bucătărie, dar cum este proprietățile energiei electrice -... Pentru a face lucruri mai elegant ca întreg -. Este un pește mare Ca lumina ochilor, ceea ce nu este. Nu avem nevoie de candelabre sau lămpi.)