Creta cu mașina

După ce ne-am odihnit noaptea de călătoria de ieri, am fost plini de putere pentru a continua călătoria prin Creta. "Mașina noastră" a poporului nostru și, așa cum a fost tradusă din germană, Volkswagen, a fost, de asemenea, pregătită pentru noi aventuri.

Câteva cuvinte pe care aș dori să le spun despre mașina în sine sau mai degrabă un minivan echipat cu un motor pe benzină de 1,6 litri. Recunosc, mi-a plăcut Volkswagen Transporter. Înainte de asta, nu am condus niciodată o mașină mare, dar, după ce m-am mutat la Transporter, n-am avut nici un disconfort sau chiar dependență. În spatele roții acestui microbuz se pare că conduci o mașină. Natura Volkswagen-ului, controlul său, comportamentul în diferite situații de trafic - totul a fost într-un fel "pasager" și nu sa asociat cu autobuzul. De la defecte minore pot fi identificate bat doar pe puntea din față (aparent, stabilizator) și faptul că dubita a fost reproiectat de dubă (aparent pentru a cumpăra mai ieftin camionete). Și, poate, puteți găsi o vină cu un motor nu foarte puternic. Pe munții cretani, urcări și coborâri, un motor de 1,6 litri pentru o astfel de mașină este destul de slab. Uneori, în munți, singura transmisie posibilă era doar prima. Dar, pe drumul plat, microbuzul era mulțumit de dinamica sa bună. Când închiriați o mașină în Creta, nu schimbați motorul. Cu cât este mai puternic motorul, cu atât mai plăcut și mai ușor vei fi pe drum!

În această zi puțin tulbure sa decis să mergem în munți pentru a urca în peștera Sfendoni

Vânt - una dintre resursele energetice ale Cretei

Curios, pe o astfel de insulă ecologică, cum este Creta, în zona orașului Heraklion funcționează o centrală termică care arde hidrocarburi. Cu un număr suficient de mare de morile de vânt și panourile solare, cu îndrumări în soarele împrăștiate pe toată insula, acestea nu sunt în mod suficient suficiente pentru a furniza energie electrică centrelor turistice din Creta. Prin urmare, nu există o alternativă reală la combustibilul ars încă.

După cum am menționat mai devreme, măslinul este cultura principală a Cretei. Măslinile sunt plantate aici decisiv tot ceea ce poate ajunge o persoană cu un furtun plastic de irigare. Adesea, măslinii cresc pe astfel de pante, pentru care este teribil să mergem cu asigurare, să nu recoltăm. Dar locuitorii din zonă, aparent, nu au acordat atenție unor astfel de lucruri de multă vreme. Și dacă ne-am mișcat cu mare grijă de-a lungul drumurilor montane, atunci pickup-urile fermierilor populari din Creta ne-au depășit din când în când, cerând, probabil, în inimile vitezei broaștelor țestoase.

Creta cu mașina

Pe drumul spre pestera, pentru a ne încălzi puțin, am decis să oprim în satul frumos și confortabil Garazo, în centrul căruia a fost construită o biserică cu un parc mic și un iaz artificial cu pod și puncte. Copiii erau interesați.

În aproape fiecare sat din Creta puteți vedea struguri care se dezvoltă chiar lângă drumul din fața casei. Sincer, am încercat-o. Clusterele acestei struguri frumoase nu numai că decorează casele grecilor, ci și pot gusta gustul excelent.

Și astfel, după ce ne-am îndepărtat de Axos pentru doar un kilometru, ne-am înmormântat pe postul de peșteră Zoniana. Drumul a luat brusc în sus și a condus la un drum asfaltat mare, cu o priveliște uimitoare asupra munților și un amfiteatru. Am ajuns la loc.

Creta cu mașina

Peștera Sfendoni sau Pestera Zoniana este situată la o altitudine de aproximativ 650 de metri deasupra nivelului mării, în apropierea satului Zonyana (de aici și numele). Dar este atât de ușor să intri în peșteră. În apropierea parcului există o clădire cu două etaje, cu un magazin de suveniruri, o toaletă și un bar din care puteți vedea o priveliște magnifică a munților. În acest bar puteți cumpăra bilete, dar în peșteră este permis numai cu un ghid. Excursiile sunt planificate la timp, așa că a trebuit să așteptăm aproximativ 50 de minute înainte ca grupul să se fi adunat și ghidul grec ne-a dus în peșteră.

Peștera este o serie de holuri destul de mari, care sunt pavate cu foi metalice puternice. Atingeți ceva și faceți fotografii cu bliț este interzisă. Din tavan și din pereți, formațiunile minerale sunt atârnate, luminoase destul de sfărâmate de proiectoarele LED, schimbându-și culoarea într-un timer. Această lumină acută, desigur, arată festivă, dar nu oferă nicio idee despre culoarea naturală a pietrelor și a mineralelor.

Ghidul sa oprit în fiecare cameră și pentru o lungă perioadă de timp a spus despre peștera în limba greacă. Apoi sa îndreptat spre grupul plictisit de turiști străini, unde am ajuns, și am relatat pe scurt toate faptele de mai sus în limba engleză. Având în vedere natura specifică a informațiilor (compoziția mineralelor, rata de creștere a stalactitelor etc.), precum și incapacitatea de a percepe natura așa cum este, acest eveniment părea foarte plictisitor. Nu am lăsat sentimentul că suntem într-un muzeu sau într-o atracție - deci totul în jur părea artificial, nefiresc.

Creta cu mașina

Și numai când ghidul a aprins o bucată de peșteră cu o lanternă, în opinia lui se poate vedea fața cuiva, puteai vedea nuanțe naturale reale și foarte interesante ale arcilor de piatră. Și toate aceste povestiri despre unele persoane de acolo, pentru a da raportul o nuanță mitică, sincer, nu mai sunt la modă.

Nu pot spune că nu mi-a plăcut peștera Sfendoni. Ceva în ea, desigur, este. Și este probabil util pentru copii să viziteze un astfel de loc. Dar, comparând cu impresiile sale din cheiul Kurtaliot și Marea Libiană, peștera Sfendoni nu lasă nici o emoție strălucitoare în memorie. Apropo, pestera este destul de rece, deci nu ar fi inutil să aduci niște koftenka cu tine.

Acesta este, probabil, unul dintre acele câteva cazuri în care fotografia este destul de precisă, dacă nu chiar mai bună, transmite realitatea

Creta cu mașina

Probabil, singurul lucru pe care în peșteră i-a amintit de originea sa naturală sunt picăturile reci, care uneori cad la voi prin guler sau pe partea de sus. Așa se scurge apa, sute și mii de ani, care străbate straturile de piatră, creează formațiuni unice - stalactite, pe care le-am văzut în Creta în această călătorie în mașină.