Reverendul Makarios al Scrisorilor - Alexandru Trofimov

PRP. MACIRI PISEMSKY ȘI PRP. PAVEL OBNORSKY. ICON DIN MONASTERY. MAKARIA ÎN DIOCESUL KOSTROMA

Despre viața și lucrarea Sf. Makarii știm foarte puțin. El sa născut un sfânt la mijlocul secolului al XIV-lea; Potrivit legendei, locul de nastere al satului său au fost Danilova Letter River (afluent de stânga al râului Kostroma), și el inițial a aparținut familiei de boieri Pisemsky. Chiar și în tinerețe, renunțând la toate avantajele patrimoniului, sfântul a mers la mănăstirea Sankt Petersburg. Serghie de Radonej, unde a fost tuns călugăr cu numele Makarov - în onoarea Sf. Macarie Egipteanul. Cu binecuvântarea eugenului țării rusești. Makarii, care a trecut prin școala riguroasă a muncii și a faptelor monahale, sa întors în patria sa - principatul Galich. Aici a pus celula sa și capelă mică pe malul unei scrisori (acest loc este situat la aproximativ un kilometru de aprea ulterior, mănăstirea și mai târziu a fost numit „pustie vechi de Sf. Macarie“). Pentru asceza auto-absorbită mai târziu a venit un alt discipol al lui Abba Sergius, pr. Pavel Obnorsky. În slujbe și rugăciuni comune, sfinții au petrecut aproximativ douăzeci de ani; despre 1389 Rev. Pavel a părăsit scrisoarea și a mers la râu Obnora River - afluent de dreapta al Kostroma.

PRP. MAKARIY Pisemsky. CONTEMPORARY ICON

Reverendul Makarios al Scrisorilor - Alexandru Trofimov
MAȘARIEVO-PISEMIANĂ. CANCERUL PRP. MAKARIA ÎN TEMPUL SPASO-TRANSFIGURĂRII. ON CANCER - ADMINISTRATIV. Macarena

Data exactă a morții Sf. Macarie nu este cunoscut - cel mai probabil, a adormit în Domnul, la sfârșitul primului trimestru al secolului al XV-lea. mormîntul sfântului (în biserica Mănăstirii Schimbării la Față) timp de secole a atras numeroși pelerini. În prezent, în Makarievo-Pisemsky mănăstire regenerat ca mănăstire, fiecare pelerin poate venera prova moaște St.Makary în strădaniile reduse abatesă igumenii Angelina (Travina) Makarii templu.

MÂNTÂNTUL Scriitor. BROADCASTS PRP. Macarena

SACRED SUB SWUD

O. N. VYSHESLAVTSEVA. În anii 1980.

În 1970, o familie preoțească ma invitat să mă odihnesc la parohia, care se afla în apropierea orașului Buya din regiunea Kostroma. La ora șapte dimineața, mă aflam deja în autobuz spre satul unde slujea acest preot. Privind la fereastra autobuzului într-un singur loc, am văzut o tabără întregă țigană în câmpie. Până la ora nouă am ajuns la loc.

Am întâlnit un tată cu doi copii fermecători. Am ieșit pe drum, de-a lungul căruia trebuia să mergem pe o jumătate de kilometru. Înainte erau două biserici, la care ne îndreptăm. Casa preotului este lângă cimitir, unde locuia cu familia sa. Mi sa dat o cameră, ferestrele cărora se uitau la cimitir. Dreptul cimitirului se afla copaci înalți și o bancă, pe care le-am iubit să se așeze și să admirați panorama: vaste domenii, departe de pădure, multe domuri de temple în neperformant mănăstiri din jur.

În prima zi a sosirii mele, m-am odihnit. Timpul a trecut în conversațiile cu preotul și mama. Vremea a fost bună.

În dimineața următoare, când am început să mă ridic, am hotărât să mă familiarizez cu tot ce mă înconjura și, în primul rând, m-am dus la cimitir. Există două biserici. O piatră, iarna, cu un clopot mare. Pe ea trăiau multe roiuri. Templul a fost un monument de arhitectură și nu a fost închis niciodată. Servit acolo numai duminica și sărbătorile legale. Nu departe de pașii de 20 de ani de la biserica de piatră stătea o biserică de lemn, acoperită cu o cocioabă. La apusul soarelui, soarele i-a mărginit. Era frumos să vezi mormintele - toți erau îngrijite și bine îngrijite. Acolo, am văzut că cimitirul de pe munte și fluviul Scrisorii strălucește mai jos. Aici, conform legendei, muncitorul Makarios lucra, astfel încât locul este numit: "Makaryevo pe scrisoare". Deci, este scris și la stația de autobuz. În apropierea gardului era o casă mică unde trăiau două femei. Unul dintre ei, o călugăriță, curăța în templu, celălalt urma ordinea din cimitir. Mersind printre morminte, m-am dus la templul din lemn, care ma atras. Mișcând crampea, deschise ușa. Templul este plin de ruină. Iconostasul fără icoane, totul se desfășoară. Aerul este însă uimitor: este umplut cu aroma lemnului încălzit. Privind mai aproape, am observat o coborâre spre stânga. Ușa nu mai era acolo, dar pașii care dădeau undeva în jos erau încă intacte. M-am decis să merg acolo jos. Scările scârțâiau sub mine și se răscoleau. De undeva lumina pătrunde, luminează pământul.

Reverendul Makarios al Scrisorilor - Alexandru Trofimov
MAȘARIEVO-PISEMIANĂ. Templul din numele PRP. MAKARIA DE PISEMSKY, CARE AUZAT PE BURIALUL SFÂNTULUI SFÂNT

Scara nu a ajuns la podea. Am sărit și m-am găsit într-o cameră alungită cu două ferestre la nivelul solului. Ferestrele sunt grătare din fontă. Avea și o ușă, lângă care erau mături și lopate. Avea ceva înaintea lui, asemănătoare cu o masă pentru îndeplinirea cerințelor, dar fără un capac, o parte din ziduri rămăseseră intacte. Când m-am uitat acolo, am văzut o gaură pătrată, unde la o adâncime de aproximativ 2,5 metri se vedea o parte din puntea funerară (sicriul). Impresia mormântului săpat, care până la sfârșit nu a fost eliberat. Odată a fost o podea de scânduri, dar plăcile au fost îndepărtate. Am înghețat prin surprindere. Primul gând: cine se odihnea aici? Pentru cine să te rogi? De ce au vrut să-i deranjeze pe cei decedați? În același timp, am simțit pacea, pacea, tăcerea specială coborând pe suflet.

MÂNTÂNTUL Scriitor. TEMPUL SPASO-PREBRAZHENSKIY (1821)

Cât am rămas acolo, nu știu, tocmai am început să mă simt rece. Trebuia să se întoarcă. Apropiind scările, mi-am dat seama că nu puteam să urc, că nu ajungea la podea. M-am dus la ușă și mi-am dat seama că nu am putut să o deschid, era închisă din afară. Dintr-o dată am auzit conversația femeilor, am început să-mi dau seama. Ca răspuns la o întrebare speriată: cine este acolo? își spuse ea. Am făcut clic pe încuietoare și am deschis ușa. Am văzut două femei care, uimită, mi-au întrebat cum aș putea ajunge aici. Când le-am explicat, îngrijitorul a spus, „Cum te aici nu a rupt gâtul lui?“ Un alt semn al crucii, a adăugat: „Acest lucru a ajutat Sf. Macarie, pentru că o scară a fost agățat pe o balama“ Le-am liniștit, căutând în aerul cald. M-am dus la preot pentru a lua micul dejun. I-am spus despre cunoștința cu templul, am întrebat despre mormântul îngropat. Nu mi-a răspuns la întrebările mele, spunând doar că nu poate merge acolo.

În următoarele zile am întâlnit o bătrână de 82 de ani. Numele ei era Lidia Ivanovna. Locuia cinci kilometri de cimitir. În sărbătoare, în ciuda vremii, a venit la templu. Tatăl și mama i-au dat o noapte de cazare. A fost o femeie țărănească profund religioasă. Era văduv în anii 1920. După moartea singurului său fiu, ea sa dedicat slujirii altora. Cunoscând bine afacerea de țesut, a lucrat până la vârsta înaintată în spatele mașinii. Când nu puteam să muncesc, am ajutat pe toată lumea, colectând plante medicinale. Oamenii au fost atrași de ea pentru sfaturi și pentru confort. Nu a spus prea multe, dar fiecare cuvânt pe care a vorbit-o a fost puternic și aprofundat. Toate sfaturile ei erau legate de Evanghelie. Cu ea am vorbit despre rugăciunea lui Isus, pe care o făcuse neîncetat. Din ea, am învățat cum să zdrobesc mormântul și, în general, despre Monk Makarii Pisemsky.

Reverendul Makarios al Scrisorilor - Alexandru Trofimov
MAȘARIEVO-PISEMIANĂ. VIZIUNEA INTERNĂ A TEMPULUI DE VARĂ ESTE IMEDIAT ÎNAINTE DE ÎNCHIDEREA LUI. FOTOGRAFII 1940

Odată, Macarius a trăit singur. Cumva, în spiritul pentru a vedea dorința călugărului Paul de Obnorski să se întâlnească cu el, el a ieșit la el. Acest loc mai târziu a săpat un puț, care a fost venerat de populația locală. O biserică de lemn a fost construită deasupra mormântului călugărului Makarii. Piatra construita mai tarziu, in secolul al XVIII-lea. În memoria monarhului Makarii au fost amenajate procesiuni religioase pe care oamenii le-au iubit.

MAȘARIEVO-PISEMIANĂ. TEMPUL DE VARĂ PÂNĂ LA ÎNCHIDEREA LUI. FOTO 1940

În anii 1920, biserica de lemn a fost predată la hambar, iar biserica de piatră a fost obligată să se închidă. Pentru a împiedica poporul și a excomunica din templu, au ordonat să înlăture crucea de la biserică, să scoată icoanele, să distrugă mormântul venerat al călugăriei. De mult timp nu au existat oameni care să ducă mormântul. În cele din urmă, am găsit două suflete curajoase care au săpat. Unul, după ce a săpat un pic, a refuzat categoric, iar celălalt ... a murit brusc acolo. Cerealele din templu au dispărut, trebuiau aruncate. Nimeni altcineva nu sa angajat să facă nimic în templu, a aruncat totul și a luat un abonament de la preot că nu l-ar lăsa pe nimeni în mormânt.

ÎN MANASTIREA MAKARIEV-PISEMIAN

Un piatră de mormânt cu imaginea călugăriei Makarii a fost organizată într-o biserică de piatră. Era lângă zidul din care Rev. Pavel de Obnorsky urmărea venirea. Ei s-au înclinat la călugărița Makarii și au plecat simultan la Sf. Paul.

Odată ce i-am spus tatălui meu că ar trebui să închid cumva mormântul Mănăștrilor Makarii. El a repetat doar că a fost interzis să meargă acolo.

Reverendul Makarios al Scrisorilor - Alexandru Trofimov
PREZENTUL MĂNĂSIEI MAKARIEV-PISEMIAN A HUMBLULUI DE ANGELIN (TRAVEL)

De obicei, dimineața, când m-am ridicat în fața gazdelor, m-am dus la un templu din lemn și lângă ferestre, în care lumina a căzut pe mormântul mănăstirii din Makarii, am citit rugăciuni de dimineață. Acolo, o pace și pace deosebite îi înconjoară sufletul. Într-o zi am observat un spot albastru strălucitor în care era un mormânt. Apropiindu-mă, mi-am dat seama că cineva satin un voal albastru se întinde pe mormânt. A fost surprins: preotul, la urma urmei, a decis să o decoreze într-un fel? Paznicul la întrebarea mea a spus că țiganii au venit, și au pus vălul pe mormânt cu recunoștință. Ceva despre ei, a fost evident că ma făcut să caut ajutorul lui Monk Makarii și să-l obțin. Închidere pentru ei, desigur, nu există. Au deschis ușa fără dificultate, luând încuietura. Acum trebuie să-l luați pe celălalt.

Da, există multe locuri în țara noastră unde erau sfinții. Este uimitor faptul că, după tot ce am experimentat, memoria lor este viu printre oameni. Și doare să văd indiferența în cazul în care, aparent, în primul rând a fost necesar să aibă grijă pentru a păstra amintirea sfinților din țara noastră. Nu este timpul să vă amintiți despre acest colț și să puneți în ordine mormântul Monk Makarii?