Pestera Kungur și drumeții de toamnă la munte cu prietenii

Bună ziua tuturor, prieteni. Toamna este în plină desfășurare, frunzele îngălbenite încep să cadă, iar noi, fără să rămânem în oraș și la două săptămâni după rafting pe Koiva. a mers acolo unde există peștera Kungur și Muntele de Gheață, cu o vedere frumoasă asupra râului Sylva și a orașului Kungur.

Este foarte ciudat să îmi dau seama că, în 25 de ani de viață în regiunea Perm, tocmai am vizitat această atracție principală.

Unele informații interesante despre peșteră

Kungur Ice Pestera este una dintre cele mai mari pesteri carstice din Rusia. Karst, așa înțelegeți, este un proces atât de natural, când apa dizolvă roci și se formează goluri în ele.

O altă peșteră Kungur este cea de-a 7-a cea mai lungă peșteră de gips din lume. Lungimea sa este de 5,7 km. Dintre acestea, 1,8 km sunt echipate special pentru turisti. Restul este rezervat și continuă să fie cercetat de oamenii de știință.

Pestera Kungur și drumeții de toamnă la munte cu prietenii

În centrul peșterii pe tot parcursul anului, aceeași temperatură a aerului este de +5 grade și umiditate 100%. Și chiar de la început, în primele grote, există o temperatură subzonă și totul este acoperit cu gheață, deci trebuie să te îmbraci în mod corespunzător.

Peștera conține 48 de grote și 70 de lacuri, adâncimea căreia ajunge la 6 metri. În apele lor trăiesc crustacee unice care se hrănesc cu bacterii și microorganisme. În partea rezervată, există 2 specii de lilieci care uneori se uită în zona turistică.

Am intrat într-o perioadă nereușită pentru a vizita peștera, mai târziu vă spun de ce.

Cum să ajungi în peșteră Kungur

Distanțe din marile orașe acestui minunat monument al naturii: de la Tyumen să călătorească 590 km, Ufa - 485 km, Chelyabinsk - 465 km, Ekaterinburg - Perm 265 km - doar 95 km.

De aici vom începe mini-trek-ul nostru.

Scopul principal al călătoriei noastre nu era să vizităm Pestera de Gheață Kungur, toată lumea se afla deja în ea cu puțin timp înainte, cu excepția mea și a Lenei. Tocmai ne-am pregătit să mergem la un sfârșit de săptămână împreună cu prietenii.

Peștera este situată la marginea localității Kungur, în satul Filippovka, pe partea dreaptă a râului Sylva. Puteți ajunge acolo cu mașina sau cu mijloacele de transport în comun.

Pe hartă, el a notat toate punctele noastre:

Cum am ajuns acolo

Din Perm ne-am decis să mergem cu autobuzul, trenurile electrice rulau rar. În Kungur, stația de autobuz și stația de cale ferată se află într-un singur loc, iar de la ele la grotă aproximativ 3,3 km. De la stațiile până la Filippovka mergeți cu microbuzul.

Pentru ziua în care am cumpărat bilete pentru toată lumea la Kungur prin Internet. Plecarea ar trebui să aibă loc la ora 14:00. Ne-am gândit, avem doar timp pentru ultima excursie în peșteră, așa că băieții de duminică nu ne așteptau.

Apoi a început ... În dimineața zilei următoare, cînd trebuia să meargă, vremea clarifica faptul că era necesar să se pregătească pentru cel mai rău lucru. Ploaia a turnat fără încetare. În aceeași toamnă, vreme tulbure, rece și ploioasă. În timp ce urca de la casă până la stația de autobuz din Perm, a reușit să se ude.

Am ajuns la stație, sunăm restul și se pare că nimeni nu este la timp pentru zbor. Suntem. Apoi vor anunța pe difuzor că autobuzul nostru sa desființat și zborul a fost anulat, cerând să predea biletele la casierie.

Ce ar trebui să fac? S-au așezat să aștepte restul.

În acest proces se dovedește că o persoană a uitat pașaportul, fără de care biletul electronic nu poate fi schimbat. L-am trimis acasă.

Au aflat la birourile de bilete că următorul zbor va fi într-o oră, dar s-ar putea să nu fie suficiente locuri pentru el până când toți s-au întâlnit. Cumva reușit să cumpere ultimele 6 bilete. Privind vremea, fără să vrea să se ude și să se înghețe noaptea în pădure, era o ofertă de a nu merge deloc, dar totuși totul a decis.

Înainte de Kungur 2 ore tremura pe ultimele rânduri în PAZ defalcate. Am plecat la stația de autobuz.

Pestera Kungur și drumeții de toamnă la munte cu prietenii

Se pare că nici unul nu-i pasă, ca de obicei. Toți bețivii au mers pe jos în peșteră, în căutarea unor magazine cu mâncare. A fost posibil să ajungi la Filippovka, toate magazinele necesare acolo. Ploaia sa oprit turnând.

Dacă vii la Kungur departe, în vreme ploioasă rece, sau pur și simplu se bucură de confortul și nu doresc să doarmă în pădure, oferă foarte aproape de pestera se află hotelul „stalagmită“.

Nu ne lasam parerea despre hotel, pentru ca nu am folosit serviciile sale.

Pestera Kungur și drumeții de toamnă la munte cu prietenii

A fost necesar doar să mergeți la 3,3 km, să urcați pe Muntele de Gheață, să mergeți la o jumătate de kilometru prin pădure și să rupeți tabăra undeva. Ca rezultat, am găsit un loc foarte frumos și pitoresc.

A devenit rapid întuneric. Am pus corturi. Vedere a nopții Kungur de pe munte.

Dimineața, soarele a ieșit, ploaia nu mai era. Acesta este genul de cort.

Pestera Kungur și drumeții de toamnă la munte cu prietenii

Apropo, la noi în Filippovka lângă magazin atașat un câine, care nu ne-a părăsit timp de 2 zile. L-am hrănit cu coarne și carne. Din ceea ce nu mânca, a făcut cuiburi. Era amuzant să târâm un corn și să-l săpat în pământ.

După un somn bun, deja până la prânz ne-am îndreptat spre o excursie în peșteră.

Turul nostru în pestera

Modul de funcționare în timpul vizitei noastre a fost de la 10:00 la 17:00, iar prețurile pentru un tur al obiectivelor turistice și un tur cu un spectacol cu ​​laser sunt de 800 și 900 de ruble. respectiv.

Pe site, am aflat că turneul complet cu spectacolul cu laser va fi la ora 13:00, de data aceasta am abordat. Sa dovedit că începe cu 30 de minute mai târziu. Biletele sunt cumpărate chiar la intrarea în peșteră la box office.

Aproape de intrare există o cafenea, magazine de suveniruri și un mic parc cu diverse sculpturi de basm din lemn.

Pestera Kungur și drumeții de toamnă la munte cu prietenii

Puteți să vă plimbați și să faceți o fotografie.

Priviți doar timpul și apoi turul va merge fără tine. Începe aici cu această intrare.

Cu un ghid te duci înăuntru și ești închis. Rezultatul va fi în altă parte. În dreapta este o hartă a întregului traseu.

Pestera Kungur și drumeții de toamnă la munte cu prietenii

Ghidul, care se deplasează de-a lungul rutei, spune totul despre peșteră. Calea este echipată și ușor accesibilă. Betoane, balustrade, lumini și diverse culori ale iluminatului grotelor.

Toate acestea merită văzute cu ochii voștri. Chiar și un pom de Crăciun este real, care poate dura 15 ani și nu se poate rupe. Așa că conservă atmosfera din peșteră.

Sunt prima dată într-o peșteră de această scară, așa că mi sa părut foarte interesant și interesant. Dar nu așa de rece, când tu, cu o lanternă, umbli prin grotele întunecate și groaznice ale peșterilor.

Am aflat că dacă colectezi un grup de oameni, poți comanda o excursie individuală cu torțe și alte căutări diferite. De asemenea, puteți găsi informații despre excursii la cererile preliminare de pe site-ul peșterii.

Înapoi acasă

După ce am ieșit din peșteră, am urcat înapoi pe deal, am adunat corturi, lucruri și am mers spre oraș până la gară, făcând fotografii ale speciilor din munte.

Pestera Kungur și drumeții de toamnă la munte cu prietenii

Am intrat în tren. Deoarece duminică, pe drumurile Kungur - Perm, se blochează traficul datorită construcției rutei.

O excursie la Kungur Ice Cave este o opțiune excelentă pentru un weekend.

În plus față de peșteră puteți vedea orașul în sine cu numeroasele sale monumente arhitecturale și istorice. Dacă arhitectura nu vă interesează, la câțiva kilometri de Kungur există o altă peșteră faimoasă - Babinogorskaya. De asemenea, în amonte 15 km de oraș se află piatra Ermak - unul dintre cele mai frumoase roci de pe Sylva.