Dan Simmons Hyperion - recenzie de carte

"Hyperion" a devenit primul roman din tetrologia "Cântului de Hyperion", iar toți criticii literari sunt de acord că această lucrare a devenit cea mai puternică din această serie. Pentru această carte, Simmons a primit prestigiosul premiu Hugo. Până acum, chiar douăzeci de ani după prima ediție a "Hyperion" este numită capodoperă, iar acest titlu este destul de merituos. Simmons a reușit să combine într-o singură lucrare mai multe subgenre fantastice diferite. În același timp, aliajul rezultat arată nu numai organic, natural, dar și destul de elegant - cunoașterea cărții este capabilă să ofere o adevărată plăcere iubitorilor de o silabă verificată și literară.

Romanul începe într-un moment în care în univers există un război între multe lumi. În același timp, pe planeta Hyperion, mormintele timpului încep să se deschidă, care sunt în mod inextricabil legate de Shrike de zeu crud. Șapte pelerini care sunt direct legați de aceste evenimente sunt trimise la Hyperion.

Plotul descris este principalul liant și este rupt în mai multe elemente în același timp - în "Hyperion" Simmons spune câteva povestiri. Fiecare dintre ele ar putea servi drept bază pentru scrierea unui roman separat. Aceste povestiri au caractere centrale, un complot mai mult sau mai puțin complet, propria lor structură de compoziție, un set de idei și conflicte care stau la baza acțiunii.

Este în crearea acestor povești, și arată o tendință de a confunda subgenuri Simmons - fiecare dintre ele este scris într-un anumit fel și întreținute în strictă conformitate cu canoanele de ficțiune acțiune-știință, cyberpunk, etc -. Pentru fiecare dintre sub-gen de povestiri.

Toate poveștile care alcătuiesc „Hyperion“ scriitor combinat într-un roman, care acoperă perioada se întinde de 500 de ani. Astfel, fiecare dintre acestea, inițial componente destul de independente, devine o „caramida“, un alt element de complot general, și împletindu scenarii este atât de complexă și, în același timp, este atât de atent tras încât grandoarea design, arhitectura Simmons, pur și simplu nu se poate pentru a provoca admirația.