Călătorie independentă în Zakopane

Aceasta a fost prima mea călătorie de schi, obișnuită doar pentru călătorii în suburbii. Am zburat de la Moscova la Cracovia cu o schimbare în Varșovia Airlines LOT Polish Airlines-(agențiile de turism care nu utilizează servicii, bilete și hotel au fost rezervate și plătite pentru tine). Site-ul companiei a afirmat că, cu 24 de ore înainte de zbor, este necesar să sunați la compania aeriană și să informați că iau schiurile de munte. Am sunat la ce mi sa spus că nu trebuie să-i contactez, ci direct la locul unde am cumpărat bilete (a fost Biletix). Am transferat informația către Biletix și am întrebat dacă ar exista un cost suplimentar pentru transportul schiurilor de munte (mărimea schiurilor este de 150 cm). Operatorul nu a putut răspunde la această întrebare și a spus că mă vor suna înapoi. Dar, în cele din urmă, nimeni nu a sunat înapoi. Când am ajuns la aeroport, de la recepție mi sa spus că este permis doar o singură bucată de transport gratuit pentru bagaje (așa cum am avut-o cu el au fost la schi sac cu clăpari și rucsacul) și că, dacă am vrut să pună în obiect bagajele 2, trebuie să plătească (în ciuda faptului că greutatea combinată a schiurilor și a ghetelor nu depășește 20 kg permise). Apoi am luat pantofii cu mine la salon și mi-am pus bagajele numai în schiuri. Noțiuni de bază într-un avion cu două pungi și un sacou nu a fost foarte convenabil, dar nu a existat nici o altă cale de ieșire.

În avion, eram într-o surpriză neplăcută - mâncarea a fost plătită (înainte că am zburat doar companiile aeriene rusești și nu am avut niciodată acest lucru). Și dacă noi oferim, de obicei, o masă completă de salată, în al doilea rând, sub formă de rulouri cu unt și ceai, atunci există doar sandwich-uri și terci de preparare a cafelei (terci de cereale și un sandwich ma costat 20 de zloti). Dintre avantajele acestei companii aeriene pot menționa aeronave confortabile - numele și modelul, din păcate, nu voi spune, dar ele nu sunt foarte mari. Deci, în zborul de la Varșovia-Moscova existau 2 rânduri de scaune, în fiecare rând erau două scaune, scaunele erau spațioase și confortabile. Zborul Varșovia-Cracovia și Cracovia-Varșovia este, în general, mai presus de orice laudă! Doar 45 de minute, aeronave foarte mici și ușoare, cu decolare și aterizare chiar și urechi nu stau, nu se simte nici cel mai mic disconfort.

Apoi, după sosirea în Cracovia, calea mea se afla în orașul Zakopane, ci direct de la aeroport de transport nu merge, asa ca a fost necesar să se meargă mai întâi la centrul de Cracovia. Autobuzul costă 4 zł. Biletele pot fi cumpărate într-o mașină automată la o stație de autobuz (mașina acceptă cartele) sau într-o altă mașină din autobuz (numai numerar și exclusiv monede). Am zburat la terminalul 2, iar autobuzul era de la Terminal 1, trebuia să merg pe jos sub pod. Numai atunci am aflat că există o navetă care rulează de la un terminal la altul. Este convenabil ca stația de autobuz anunța și va apărea pe ecran, astfel încât să nu poate fi teamă că va trece dvs. (deși aveți nevoie pentru a merge până la capăt, ea nazyvetsya Dworzec Autobusowy, asa ca nu merge prost, în orice caz). La stație m-am mutat la autobuzul intercity și m-am dus la Zakopane (15 zł pe bilet). Pe parcurs, este foarte remarcabil modul în care se schimbă vremea. În Cracovia, era cald și nu un singur fulg de zăpadă pe străzi, asfalt complet uscat, iar la intrarea în Zakopane merge lapoviță și zăpadă sunt troiene.

Călătorie independentă în Zakopane

De la stația la hotel a trebuit să ajungă la un taxi (20 zł), tk. Ora a intarziat si nu a fost aproape, potrivit localnicilor. Hotelul a fost numit Willa Orla (vila vulturului). Știam că recepția hotelului este deschisă până la ora 19:00, așa că am avertizat hotelul în prealabil că voi ajunge la ora 10. Au răspuns, fără nici o problemă. Când am ieșit din taxi, am văzut o femeie aflată la ușa hotelului. - Probabil a venit să mă întâlnească, m-am gândit. Dar nu, indiferent de cum este. Sa dovedit a fi o franceză care și-a pierdut cheia și a crezut că pot deschide ușa. Dar, desigur, nu am putut face asta. Am mers în jur, am bătut la uși și ferestre. Pentru nici un rezultat. Apoi am observat un plic în apropierea ușii, în plic, pe care era scris numele meu, era o notă. Acolo a fost declarat că numărul meu este deschis, cheia este în interiorul lui și pot intra acolo. Dar cum să intri în hotelul însuși - nu l-am dat seama niciodată. Ca urmare, femeia franceză și-a amintit că are aici prieteni care pot lua cheia, și sa dus la ei și a adus-o. Și în sfârșit sunt în cameră! Camera este foarte confortabilă, mobilier din lemn, pat moale, TV, radio, ceainic, cești și farfurie. Ceaiul nu a fost însă, dar l-am cumpărat a doua zi în magazin, pentru ca tu să poți face o petrecere de ceai în seara de la "Radio Krakow", odihnindu-se după o zi de schi.

Seara am mers pe jos spre strada Krupówki și am intrat în restaurantul "Watra". Mi-a atras un semn de flacără în fereastră. În interiorul cârnații de intrare la grătar, jaret de porc și cartofi copți în folie. Totul părea foarte apetisant. În cazul în care am gustat prima bere miere, recomand :) cârnați locale Foarte gustoase, acestea sunt numite în limba polonă „kelbasa“, lor la grătar și servit cu muștar și ketchup.

A doua zi, vremea era la fel de umedă și ceață, deci nu era posibil să mergi din nou la Kasprowy. Am decis sa merg la Białka Tatrzanska (al doilea nume este Kotelnica). Acesta este situat la aproximativ 20 km de Zakopane, merge un microbuz, merge pentru aproximativ 40 de minute. Nu este foarte mare deal, la 300 de metri, dar pista mai mult decât pe Glade Szymoszkowa, am căzut mai ales în dragoste cu o piesa frumos, pe ambele părți ale care cresc copaci - denivelate, dar foarte interesant. La Białka Tatrzanska am luat o pasă de schi timp de 6 ore (de la 12 la 6 - 70 zloți + 10 zł depozit returnabil). Există, de asemenea, bazine termale în Bialka, dar, din păcate, nu am reușit să ajung acolo.

În cea de-a treia zi de odihnă, vremea era însorită și caldă, la 6 grade Celsius. Și acum, în sfârșit, Kasprowy este de top! Era o zi liberă, iar coada îi aluneca pe toată scara și mai mult. Adevărat, cei mai mulți oameni fără schiuri tocmai au venit să se bucure de vederile din vârful muntelui. După cum sa dovedit, pentru a cumpăra un permis de schi, nu era necesar să stați în această coadă, dar puteți merge la stânga și o puteți cumpăra într-un cort aflat în apropiere. Din păcate, nu am învățat acest lucru imediat, majoritatea oamenilor au fost aici pentru prima dată, nimeni nu știa nimic și cine știa nu vorbea engleza, așa că am pierdut-o de ceva timp în coada de așteptare. Am luat permisul de schi timp de 4 ore + 1 oră gratuit (110 zł). De la vederi neobișnuite deschise la funiculare.

Călătorie independentă în Zakopane

Și aici este - partea de sus a Kasprovoy. 1950 m. Inima îngheață cu fericire și anticipare) Numărul piesei 1. Pentru cei care prima dată în munți - este un șoc! Mi-am dat seama că nu voi mânca nimic acolo. Cu toate acestea, a doua zi încă mișcat, vânătăi este încă acolo :) În general, pentru nu prea experimentat - a doua cale este încă mai bine, deși marcate cu o culoare neagră. Este mai lung și mai pitoresc. În mijlocul drumului se oprește, unde puteți lua o gustare și există un lift. Cei care doresc să meargă până la capăt, puteți continua să coborâți, există o traseu foarte confortabilă, care duce direct la poalele muntelui, la funicular. Apropo, dacă vă deplasați în jos de la primul camion (este o pârtie de schi în limba poloneză) și nu mergeți pe lift, dar continuați calea, atunci se va deschide un traseu foarte interesant. La început, totuși, este necesar să mergem pe jos de-a lungul câmpiei și apoi în sus. Și aici, înainte de tine plăcuță portocaliu prețuite: "Kuznice 5.6 km". Forge este doar stația de la poalele muntelui, de unde funciarul pleacă. Dar nu vă speriați de figurile de la 5.6 - ruta este necomplicată, foarte neobișnuită și pitorească. Se duce serpentin în jurul muntelui.

Seara am vizitat restaurantul „Steak and Grill“ pe Krupówki, este :) uimitor la inceput, alimente foarte gustoase, porțiuni uriașe (două feluri de mâncare și nu vă puteți stăpâni), și în al doilea rând, există tipi care joacă muzicieni în costume naționale: 2 viori, bas de bas și acordeon. Atomosfera-se confortabil pe băncile sunt piei de Ikea :) Apropo, cum ar fi pieile am văzut în hotelul meu „Willa Orla“, și restaurant „Watra“. Ele sunt, în general, populare acolo :)

Încă din restaurantele de la Zakopane ar fi de dorit să notăm "Karzcma Sopa" în strada Ko # 347; Ele servesc supa de ciuperci foarte aromata, brânza de oaie afumata cu gem de merișor și o băutură caldă de miere cu condimente.

Acum câteva cuvinte despre Zakopane și despre oamenii care se odihnesc acolo. Înainte de călătorie am citit comentarii de anul trecut (și mai mari), toți au scris că orașul - un mare get-împreună, există o mulțime de rusă, ucraineană și poloneză, în seara toate mersul pe jos, dans, în general, nu se plictisesc. Acum, acest lucru nu este chiar adevărat (sau chiar complet greșit). Cea mai mare parte a turiștilor din Zakopane astăzi - polonezi, care au venit din orașele învecinate. Aparent, criza și conflictele politice au depășit dorința rușilor și a ucrainenilor de a merge în acest oraș polonez. Am auzit discursul rus acolo doar de câteva ori, ucrainean - nu am vorbit niciodată. Strada Krupówki nu era în fiecare noapte aglomerată, multe restaurante au fost deja închise la orele 9-10, iar singura lângă discotecă a fost întâmpinată de o ușă de blocare.

Rezumând cele de mai sus. Pentru cei care merg la munte pentru prima dată, Zakopane este o opțiune bună. Puteți complica treptat patinaj, incepand cu Glade Szymoszkowa sau Nosal (în Nosal nu a fost, dar de comentarii, este ușor) și să termin Kasprowy. Dacă sunteți un schior experimentat, ați cucerit Elbrus și Alpi, atunci vă veți plictisi și chiar Kasprowy se va plictisi a doua zi.

Și un alt punct interesant: Kasprowy este popular nu numai printre schiorii alpini și turistii de excursii, dar și printre fanii de urmărire. Am văzut mulți oameni care urcau munți pe jos chiar și în timpul iernii. Deci, dacă vă place acest tip de turism sportiv - Zakopane este, de asemenea, pentru tine.