O poveste despre o excursie independentă la Bretania se referă la o excursie la Saint-Malo

Următoarea călătorie spre Franța a fost vizată în mod independent, în primul rând, la mănăstirea din Mont-Saint-Michel, iar acum, când am adus împreună atracția principală, totul a devenit oarecum plictisitor. Nu, vechiul Le Mans și în special Fougères și cetatea sa, de asemenea, arătau chic, dar, după o dezamăgire tristă cu mănăstirea din insulă, ne părea că o stare bună se va întoarce numai la Paris. Dar, de fapt, sa întors mult mai devreme, în dimineața următoare ...

Totul a început în fiecare zi: după micul dejun, ne-am plimbat în jurul hotelului, am luat mai multe fotografii din Mont-Saint-Michel, am vizitat un supermarket local. Această din urmă curs am menționa un motiv, pentru că orele stupide de magazine în Franța de mult ne aduce de mai multe ori duminica, de exemplu, toate supermarket-uri sunt închise, deschise numai afiliate rețelei «Carrefour», și apoi până la prânz. De aceea, recomand faci un stoc amendă de provizie, suc și apă pentru toți cei care au adunat pentru a merge în Franța singur - este mai bine să aibă totul la îndemână, decât în ​​graba de seară în jurul valorii într-o căutare zadar pentru magazine de lucru.

Când toate lucrurile au fost făcute, cheile de la cameră și pune lucrurile depozitate în portbagaj, ne-am îndreptat spre Saint-Malo, peering simultan stație de gaz. Stațiile de benzină din Franța sunt aproape toate automate, iar atunci când se ocupă de acestea, trebuie să țineți cont de o serie de nuanțe. În primul rând, bancomatele nu acceptă întotdeauna numerar. În al doilea rând, atunci când plătiți cu un card de credit banii nu va fi taxat pentru că noi: în primul rând pe card este blocat în valoare de o sută de euro, atunci se deduce din costul combustibilului turnat în rezervor, iar restul de bani agățat în Dumnezeu știe cât timp blocul. Asta este, de câteva ori am condus la benzinarie - pentru o lungă perioadă de timp am rămas fără o sumă semnificativă. Prin urmare, este mai bine să se folosească benzinării franceze numai atunci când combustibilul este deja scurs. În al treilea rând, de obicei nu există participanți la stații și în cazul în care nu va fi nimeni care să ajute. Am ajuns într-o situație proastă, când am avut doar capacul capacului rezervorului de combustibil în mâinile mele, în timp ce dopul în sine era fixat ferm în gât. Nu a fost nimic pentru a obține o dețin de ea, iar dacă nu pentru atitudinea bună a unor clienți francezi pentru a umple câteva minute după jena noastră, Dumnezeu știe ce s-ar fi încheiat totul. Și așa, cu ajutorul cleștelor și a unei mame am scos plută, iar puțin mai târziu, eu, în liniște mama biroului de închiriere, am condus spre vest ...

Deja cu experiența de parcare în Franța, am știut că este mai bine să căutați locurile vacante lângă supermarketuri. Potrivit estimărilor mele, în centrul orașului Saint-Malo nu a fost nimic de prins, deoarece totul a fost plătit, dar a existat un "Carrefour" promițător pe Rue ville Pé pin. Pentru l-am pavat Desigur, asta e doar până la punctul în care nu a atins, deoarece a găsit o opțiune mai bună: între Rue Bougainville și Rue Godard dispune de parcare gratuită, de unde partea veche a Saint-Malo pentru a merge cincisprezece minute. Și în apropierea supermarketului am privit, apropo, nu a existat nici o parcare ...

Primii pași din jurul orașului nu au deschis nimic interesant, dar totul sa schimbat când am părăsit noul punct de construcție al Les Bas Sablon pe malul digului. "Wow", am putut stoarce numai atunci când, de cealaltă parte a golfului, am descoperit ziduri acoperite cu mușchi. Și tot drumul, după ce ne-am împiedicat să trecem pe margini, de unde vapoare și feriboturi către Anglia, Jersey și Guernsey merg la Saint-Malo, ochii nu erau rupți de imaginea minunată ...

Istoria Sf. Malo datează de la sfârșitul secolului al XV-lea, când țara de-a lungul coastei a ajuns sub puterea coroanei franceze. Până la acel moment, aceste locuri au fost doar forturi, și chiar patrioții cei mai înrăiți teren nativ nu îndrăznesc să afirme că orașul a existat în Evul Mediu timpuriu, să nu spun nimic din antichitate. Da, în Evul Mediu exista un sat de Sant-Servan, dar numai. Dar apoi pe valoarea Saint-Malo a depășit rapid toate celelalte, chiar și porturile mai mari, întrucât poziția sa strategică convenabilă permite să rezolve două sarcini importante: să își desfășoare relațiile cu continentul american și amenință comerțul dușmani britanic the jurat. Din portul orașului navigat câteva expediții franceze mari, astfel încât locuitorii din zonă ar putea lăuda familiarizarea cu cei mai importanți oameni de știință și exploratori ruși, inclusiv Jacques Cartier, care a descoperit și explorat Canada. În ceea ce privește a doua funcție, Saint-Malo la sfârșitul secolului al XVII-lea, a dobândit un astfel de rău cuib nume Corsair că comercianții britanici au plâns în mod natural lacrimi amare la menționarea numelor. Desigur, flota viitorului episcop al mărilor a încercat în mod repetat să facă față exceselor din Canal, dar nu a reușit nici măcar în timpul asediului deschis. Este de înțeles: uitându-te la bastioanele impresionante și groase care înconjoară nucleul istoric al orașului, îți dai seama imediat că nu le poți lua de la raid. Mai ales izbucnirile sunt zidurile Saint-Malo de la mare, unde am ajuns puțin mai târziu. Între timp, drumul ne-a condus spre nord, de-a lungul terasamentului de Saint-Louis - aș uita mai întâi la biroul de turism să-l ia harta detaliată a zonei și pentru a face rost de informații cu privire la ce să se uite în primul rând și în cazul în care să mănânce în Saint-Malo.

Turofis a fost găsit, așa cum a promis hărțile descărcate pe Internet, pe malul portului de iahturi, lângă porțile Sf. Vincent. Apropo, există o oprire pentru un mini-tren, pe care îl puteți face un tur al orașului Saint-Malo pentru bani destul de rezonabili - să plătiți 6 euro pentru o excursie de jumătate de oră la forțe, se pare, totul. Adevărat, locomotiva turistică nu numește bastioanele, iar acest lucru este un dezavantaj mare, deoarece panoramele care se deschid de la înălțimea zidurilor au devenit pentru mine cea mai strălucitoare impresie a orașului.

Am ajuns pe malul mării destul de curând, dar mai întâi ne-am familiarizat cu cel mai pitoresc complex de pereți și turnuri, aflat chiar în fața porților Sf. Vincent. Acesta a fost castelul Ducesei de Anne, construit în primul trimestru al secolului al XV-lea. Acum găzduiește o instituție pură și pașnică, muzeul orașului, dar înainte de aceasta cetatea a slujit guvernatorii din Bretania cu protecție fiabilă. Este suficient să spunem că turnul său principal a făcut o înălțime de 35 de metri și imediat devine clar cât de grav arată castelul din Saint-Malo.

Mă bucur să văd cartierul, ne-am grăbit să urcăm pe creasta celui mai apropiat zid și ne-am fascinat pur și simplu de speciile locale. Plaja din stânga întinsă aliniat pe vilele fundal erau alb vele departe la dreapta suprafața mării a crescut fort și grupuri de oameni pălmuit-l pe nisip de mare. Sunt, de asemenea, o să urmeze acest exemplu, ca la trecere atractii atât de interesant în Saint-Malo, Grand Baie ca un fort, a fost doar o prostie, dar a decis să amâne turneul pentru mai târziu, prima dată dedică o plimbare de-a lungul țărmului. Așa că am mutat liniștit într-un cerc, oprindu-ne continuu pentru a surprinde fotografia următoare.

Pereții din Saint-Malo s-au întins pe un total de 1750 de metri, fiind un produs al operelor vechi de secole, construcția sistemului de fortificații a fost finalizată abia la sfârșitul secolului al XVII-lea. În viitor, orașul a crescut, iar inelul de apărare a trebuit să fie extins, astfel încât suprafața totală a centrului istoric a crescut de o dată și jumătate, până la 24 de hectare. Ghidul pentru Saint-Malo recomandă, pentru mai multă claritate, compararea dimensiunilor cartierelor vechi cu teritoriul parcului parizian al Tuileries și nu mai am nimic de adăugat la acest exemplu.

În cursul afacerii, am văzut câteva monumente stabilite în cinstea figurilor istorice. Prima statuie a reprezentat Robert Syurkyuf, un corsar celebru, care la sfârșitul secolului al XVIII-lea a operat și a confiscat aproximativ cincizeci de nave comerciale. Aici, după cum se spune, o carieră "de la noroi la bogății": în timp ce se angaja în jaf maritim, un bărbat din clasele inferioare a primit titlul de baron și a făcut o avere. Mai mult decât atât, numele marinarilor Syurkyuf francez numit mai multe nave de război.

Un sfert de oră mai târziu ne-am familiarizat cu o altă personalitate remarcabilă, Jacques Cartier. Acest localnic din Saint-Malo a explorat coasta Canadei în anii 1530 și 40 și a fondat o colonie franceză acolo. Și dacă corsarul Sürküf este imprimat într-o poziție beligerantă, atunci compatriotul-geograful său este caracterizat de o anumită reverie.

Din înălțimea zidurilor, plajele din Saint-Malo erau vizibile. Acestea sunt, în general, nu sunt echipate pentru odihnă, ci pe o întindere largă de plajă de nisip a fost plin, și doar câteva dintre ele târât cu umbrele, dar așternut, dar majoritatea au fost mint la fel ca asta. O imagine asemănătoare ne-a însoțit tot drumul de-a lungul bastioanelor, până în momentul în care am coborât și am început să inspectăm încăperile vechi.

De fapt, ele nu sunt atât de vechi: în timpul celui de-al doilea război mondial, orașul a fost grav avariat și patru din cinci case istorice au fost distruse. Restaurarea după război a permis revenirea în centrul orașului Saint-Malo a aspectului anterior și acum să rătăcească pe străzi o plăcere totală.

În următoarele două ore, am găsit multe locuri frumoase și am explorat cele două locuri religioase din Saint-Malo. Prima a fost Catedrala Sfântul Vincent, care ocupă un pătrat corect în partea de nord a orașului. A început să fie ridicat în secolul al XII-lea și, din moment ce lucrarea a fost întârziată, clădirea este un amestec non-trivial de stiluri arhitecturale. Naosul și transept romanica, imens turn format în conformitate cu canoanele gotic, fațadă neoclasică, în general, turla a terminat în secolul al XIX-lea. În interior, capitalele romane sunt împodobite, decorate cu compoziții complicate de dragoni, sirene și alte creaturi marine, care sunt adesea descrise pe hărți vechi.

Un alt obiect interesant a fost capela Saint-Sever, cu un aspect destul de modest, dar foarte expresivă. Clădirea, construită în 1743, a înlocuit clădirea veche a secolului al XVII-lea.

În timpul plimbării am găsit adesea instituții plăcute unde puteți mânca în centrul orașului Saint-Malo destul de ieftin. Multe restaurante oferă mese set costa 15-18 de euro pentru trei cursuri, cu unele dintre ele a pus mese pe stradă, sub razele blânde ale soarelui, și totuși afluxul de vizitatori cu experiență. Cu cât mai mare a fost surpriza noastră când, pe una dintre străzile principale ne-am întâlnit un loc bun de dimensiuni pentru inghetata maker «Gouffres» - în fața tejghelei a stat aproximativ douăzeci de oameni. Fie pe Ghid turistic Saint-Malo a recomandat acest loc, indiferent dacă acesta este menționat în «Lonely Planet» Bretagne, dar hype mine personal sincer impresionat. Noi, de exemplu, ne-am confruntat perfect cu înghețată într-o altă cafenea în câteva blocuri. Au luat, prin urmare, pentru 2 euro și jumătate o pereche de bile și umplură delicatețe într-o grădină frumoasă.

Rețineți că, pentru a cumpăra suveniruri în Saint-Malo nu este o problemă de mers pe jos în jurul orașului se dovedește rapid. Doar nu efectueze căutări în apropierea catedralei și turofisa, de acolo etichete de preț mi se părea excesivă. Am găsit câteva magazine cu mult mai multe oferte avantajoase, în apropierea porții de sud Porte Dinan - ar trebui să meargă prin ele, și apoi un pic mai departe, magazine de unde puteți cumpăra suveniruri din Saint-Malo se prins ochiul meu. Printre altele, ei vând cărți și un album despre Mont-Saint-Michel și alte orașe din Bretania, și puteți găsi magneții corespunzătoare.

Acestea din urmă planificată pentru vizitarea obiectivelor turistice Saint-Malo, ne-am dus într-o stare de spirit vesel, în speranța de a reface trezoreria de opinii experiență a orașului de la mare. Aici ne-am alăturat doar trezoreria de experiențe în imagine foarte diferite: între timp, valul a taiat Fort Grand Baie de pe continent. Sincer, nu am putut crede ochilor mei: se pare că doar de curând pe Plimbați-bandă de nisip și pune oameni, turiști, iar acum există stropi de mare ... Și valul a fost foarte decent, iar apa este ascuns undeva de două treimi din lățimea plajei. Aici ne-am plâns cu sinceritate că, cu o zi înainte de aceeași maree, nu a inundat cartierul Mont-Saint-Michel ...

Având în vedere că centrul istoric și principalele atracții ale Saint-Malo, am vizitat restul zilei, sa decis să dea stațiunea Dinard, situat peste strâmtoarea. Este atât de aproape încât puteți trece acolo în doar 10 minute, am verificat în mod special cu broșura luată în turneu. Sa dovedit că barca de la Saint-Malo la Dinard rula la fiecare 30-40 de minute, prețul în vara anului 5 € în afara sezonului pentru a plăti pentru trecerea trebuie să 30 de cenți mai puțin. Biletul pentru biletul de întoarcere costă 7,80 și 7,20 euro, respectiv. De asemenea, programul de croaziere de la Saint-Malo ne spun că cei care merge pe mare poate merge la Dinan, ajunge la insulele Shozi și Lande și chiar trece la vest, în direcția în care roz coasta de granit; Punctul final al unei astfel de călătorii de-a lungul apei va fi faimosul Cape Freel.

Nu fi în mâinile noastre aparatul, am prefera cu siguranță, pentru a ajunge la Dinard de la barca St Malo, dar pe de altă parte, nu fi la mașinile noastre de eliminare, cu greu a luat o excursie în Bretania ar fi atât de productiv. Deci, se plâng la restricțiile nebune asociate cu o mașină de închiriere: vedere la mare ne-am bucurat pe deplin atunci când mersul pe jos pe malul stațiunii respectabil din nordul Franței ...