Revizuirea complexului memorial - Cetatea Brest - Erou - (Belarus, Brest) - cum să ajungă la

deficiențe

pentru că cineva care vizitează o cetate poate fi greu emoțional

Vezi detalii

La prima mea vizită, nu m-am orientat deloc în oraș, așadar, pentru început, vă voi explica cum să ajungeți în cetate. Aceasta este probabil cea mai importantă întrebare importantă pentru turist.

Voi începe cu opțiunea de a ajunge acolo pe jos. Am venit în oraș cu trenul, așa că explicațiile mele vor începe de la gară. Trenul meu a ajuns pe partea Moscovei. Este pe fotografia de mai jos. Mai departe mergem spre podul automobilului. Direcția este indicată printr-o săgeată galbenă.

Ochii marelui scriitor privesc în direcția în care trebuie să mergem mai departe. Asta este, ne întoarcem necivilnic spatele la monumentul de geniu și mergem chiar de-a lungul parcului. Deci, pe scurt, această parte a traseului arată astfel: de la podul de mașină direct (spre Gogol) și de la Gogol - înainte.

Mai mergem, mergem, mergem, nu oprim nicăieri. În paralel cu parcul din una dintre secțiunile drumului va exista un gard alb de beton (deși probabil că a fost deja repetat). Deci, de îndată ce acest gard este terminat, gândiți-vă că sunteți aproape acolo. Este necesar să mergeți din parc spre sfârșitul gardului, ca pe o diagonală. Aici, destul de curând veți vedea această oprire (dacă nu a fost modificată). Oprirea se numește pur și simplu "Cetatea".

Și apoi veți vedea una dintre intrările în cetate - cea cu steaua.

Schematic, întreaga cale descrisă de mine va arăta astfel.

Am mers la cetate exact la fel, în plus, într-o rundă recentă, așa a explicat colegilor drumul de la gară până la cetate și oamenii au venit. Sper că înțelegeți și cum să faceți acest lucru.

Drumul spre cetate durează aproximativ 40 de minute, totul depinde de ritmul traficului. Este mai bine să puneți o oră dacă intenționați să mergeți.

Cu mașina, drumul de la gară până la Cetatea Brestului va fi cam la fel, dar va dura mai puțin.

Există și o cale mai ușoară - cu taxiul.

O altă opțiune este pe microbuz (Belarusii o numesc "taxi"). Înainte de oprirea de la hotel "Bug", trebuie să mergeți spre podul pietonal (!) La câțiva metri. Acolo o veți vedea repede. Nu-mi amintesc numerele de microbuze, din păcate, dar le puteți specifica în hotel sau șofer. Călătoria se plătește la intrare. La intrare spuneți ce aveți nevoie în cetate. Tariful este obișnuit. Veți fi aterizați fie la unul dintre intrări, fie în imediata vecinătate a acestora.

Deci, partea tehnică este terminată, trecem la inspecția cetății.

Pentru început, ne vom cunoaște planul. Cel din fotografie a fost postat pe unul dintre standuri de la intrare. Acesta este planul din 1941.

Trebuie să spun că am intrat în cetate la ora șase seară, când muzeele nu mai funcționau și muzica nu se juca la intrare. Dar chiar și fără aceasta, cetatea a făcut o impresie puternică asupra mea.

Monumentul apărătorilor cetății Brest a fost primul obiect pe care l-am văzut aici. E doar gigantic. Un astfel de bloc puternic, care crește din pământ, pe care este sculptat fața gravă și sumbră a unui bărbat. În această față există o durere de pierdere și determinare și de intenția de a sparge inamicul cu orice preț. După cum mi se părea, monumentul este un soldat, în care se colectează forța și forța tuturor soldaților morți. Putem spune că această întruchipare a spiritului de luptă, spiritul victoriei, care, la fel ca nimeni altcineva, nu știe ce preț are. Cel puțin, acestea au fost impresiile mele. După ce am ajuns la rețea, am aflat că monumentul se numește "Curaj".

Iartă-mă, te rog, ignoranța mea. Știu că oamenii din generația mai în vârstă cunosc acest lucru fără Internet, dar în acel moment am crescut. Dar se pare că, din cauza ignoranței mele, am avut astfel de impresii, din care mi-a rămas bucata în gât. Mai ales când m-am uitat la monument dintr-un alt unghi: aici soldatul se uită la ruine și doar gerul de pe piele trece de la realizarea a ceea ce scară de distrugere a fost. Iar această priveliște grea a monumentului întărește impresia o sută de ori.

Un pic mai departe, biserica este vizibilă. M-am gândit că, judecând după aspect, nu a fost rănită, dar sa dovedit că în interiorul pereților deschiși.

Și asta eo turnă. Apropo, dacă te duci la cetate din podul mașinii, atunci de acolo, dacă te uiți atent, această turnă poate fi văzută. Deci puteți vedea direcția în care ar trebui să mergeți. Turnul este foarte mare, este dificil să se încadreze în cadru, și apoi nu complet.

Pe lângă ruine, punctul de vedere al eroului monumentului "Curaj" este îndreptat spre tabletele cu numele altor orașe ale eroului.

Iată fotografii ale unora dintre ele dintr-un unghi diferit.

Și aceasta este o stea care poate fi văzută în fața fiecărui oraș.

Ei bine, și la vederea acestei inscripții, împreună cu impresiile primite anterior, nu mai puteam să restrânge lacrimile laminate și trebuia să urc în sac pentru o batistă și să mă liniștesc.

Curajul și turnul.

Pe spatele monumentului există scene de apărare a fortăreței în timpul Marelui Război Patriotic.

Luați-le mai aproape. Această parte a reliefului arată faimosul "Combat".

Se poate observa că și femeile au intrat în luptă. Într-o rochie simplă, expresie puternică și putere de spirit, capabilă să susțină și să se protejeze, precum și un om rănit.

Fiți atenți la efortul depus de soldați pentru a muta arma. Despre asta mai târziu.

Iată instrumentele anilor de război.

Din păcate, aici nu pot să spun altceva decât un tun și o mitralieră.

Fiți atenți la ceea ce sunt insuportabile. Dar în timpul apărării cetății a fost întreruptă alimentarea cu apă și s-au furnizat foarte puține provizii. Imaginați-vă cât de epuizați erau oamenii. În același timp, aveau puterea de a muta astfel de machinări. Cu toate acestea, monumentul "Curaj" nu este doar un loc central al memorialului.

Și mi-a plăcut că pe acest copac există o pasăre. Aici se ocupă nu numai de memorie, ci și de viața creaturilor mici.

Și acesta este un monument foarte proaspăt, numit "Eroii de la graniță, femei și copii, cu curaj în nemurire." A fost livrat acum patru ani, adică în timpul vizitei mele avea doar un an.

Gândește-te mai aproape.

Dacă nu mă înșel, aceasta este Poarta Terespol.

Podeaua este pavată foarte neobișnuită.

Pereții. Trebuie să spun că, ca orice cetate, ele sunt foarte groase. La câțiva metri.

Prin poarta am ieșit în iaz și aici am putut să apreciez pe deplin distanța dintre apă și apă. Pentru al obține în timpul apărării, oamenii au murit, deoarece bombardamentul a fost monstruos. Iar apa care ar putea fi livrată, deseori, era să răcească armele. Poate că acest copac a fost un martor al acelor evenimente.

Și acum unele cupluri părăsesc încuietori pe malul șanțului. Când i-am fotografiat, o femeie care a trecut a spus că aceste încuietori sunt complet inutile. Poate are dreptate.

Pe astfel de tablete este posibilă urmărirea cronicii dezvoltării evenimentelor.

Iar acești pereți, după toate probabilitățile, au suferit de scoici, și nu din timp.

Când m-am uitat încă o dată la apă, mi sa părut roșu pe unul din locații. Am fotografiat, nu știu dacă acesta este vizibil pentru tine.

M-am uitat la apă, iar sălcii și-au clătinat ramurile, ca și cum ar fi spus: "Da, da, a fost."

Și această floare în vas a făcut să zâmbesc. Belarusii, în opinia mea, doresc să decoreze totul cu flori, chiar și cu stațiile de autobuz. Și aici nu a fost fără ea. Așa că viața continuă.

Și asta arăta cealaltă vegetație.

Aici există o mulțime de cenușă de munte, iar boabele sunt atât de mari și strălucitoare. Eu, sub influența senzațiilor experimentate mai devreme, aveam chiar impresia că în acest fel natura arată triumful vieții.

Și aici sunt sculptate numele apărătorilor cetății.

Și acesta este un alt monument, numit "Setea".

Uită-te cât de aproape este acest monument la iaz și cât de greu era să ajungi la el.

Dar în vremea noastră, în această casca aproape întotdeauna există apă de ploaie.

Parte a monumentului din profil

Din nou am fost lovită de față. Da, s-a făcut grosolan, dar aceasta a fost realitatea aspră a războiului, așa cum cred. Aceste ochi estompatori, această "respirație", din care se usucă în gură și sentimentul că acest om puternic nu va fi în curând, dar datoria îl cheamă în față și nu lasă să se estompeze - toate acestea nu mă lăsaseră indiferente.

Intrarea cu o stea. Vedere din "curtea" cetății.

Când am plecat, am decis să capturez intrarea cu vederea cetății din interior și să lovesc accidental un cuplu îmbrățișat în cadru. Există ceva simbolic în legătură cu acest lucru.

Din cetate, am ieșit puțin diferit. Desigur, îi sfătuiesc să o viziteze. Doar pregătiți un sedativ, cei care au o inimă nu este foarte. Apoi a trebuit să stau pe bancă.

Viata merge mai departe! Ne pare rău dacă s-a dovedit prea mult. Pace pentru tine, mai ales compatrioții "Combate".