Acasă »Varanasi - O Sacră Cetate pe râul Ganges

Varanasi - Orașul Sacru pe râul Gange

Varanasi este unul dintre cele mai sacre orașe indiene, situat pe malul stâng al râului Gange. Numele orașului "Varanasi" provine din numele râurilor Aruna și Assi, care se varsă în Gange în acest loc. Varanasi a fost creat acum mai bine de 5000 de ani de legenda Domnului Siva însuși. De atunci, orașul a fost și rămâne un important centru cultural și religios al Indiei.

Varanasi - nu are nici o atractie arhitecturale sau naturale notabile. El atrage un număr mare de călători din întreaga lume cu spiritualitatea și sfințenia deosebită a acestui loc. Varanasi a fost mult timp centrul de înțelepciune și religiozitate indiană. În această suburbie din Varanasi - Sarnath - au fost prezenți câțiva mare înțelepți indieni, care au citit prima sa predică de Gautama Buddha.

Varanasi este un oraș sacru pe banda fluvială

În prezent, aici locuiesc mii de asceți, yoghini și brahmini. Multe dintre ele în fiecare dimineață baie rituală în Gange în razele soarelui care se ridică. Se crede că a muri aici înseamnă a obține libertate de la roata vieții și a morții. Mulți hinduși ortodocși vin la Varanasi pentru a-și termina călătoria pământească aici.
Mark Twain a scris odată: "Varanasi este mai vechi decât istoria, mai vechi decât tradiția, chiar mai în vârstă decât legenda".

Am ajuns în Varanasi în seara precedentă din Khajuraho. Am rămas într-un hotel de 4 stele lângă râu. La ora 5 am avut o excursie. Trebuia să întâlnim zorile pe râul Gange, după ce am împlinit tradiția sacră.

Varanasi este un oraș sacru pe banda fluvială

După ce au părăsit hotelul, au observat că șoferul nostru dormea ​​lângă microbuz, căptușind foaia sau covorașul pe asfalt. La fel ca ceilalți șoferi dormeau. Se pare că economisesc pe hoteluri sau pe noapte pe care kravati nu-și pot permite.

La intrarea în hotel am fost întâmpinați de ghidul nostru vorbitor de limbă rusă și ne-am îndreptat spre strada Ganges. În Varanasi, străzile arată chiar mai puțin atrăgătoare decât în ​​alte orașe din India. unde am vizitat. Există o mulțime de oameni pe o stradă îngustă. Cineva se grăbește să facă afaceri, undeva grupurile sunt în picioare sau în picioare, care se ocupă de problemele lor. Mulți oameni fără adăpost care dorm pe jos.

Ne-am dus la dig. Există și aici o pandemonie. Multe bărci de agrement stând pe o leșie. Cineva din locală deja se culcă în râu. În Varanasi, lățimea Gangelor este de aproximativ 250 m. Stânca noastră stângă a Ganges este abrupte și dens construite de structurile urbane. Nu este vizibil un singur stil de arhitectură. Mai degrabă, vedem haosul arhitectural, deși unele case arata solide.

Varanasi este un oraș sacru pe banda fluvială

Țărmul opus este plat și pustiu. Se pare că este inundat în timpul apelor mari. De obicei, se oferă îmbăiere în râul Ganges străinilor și altor excursioniști.

Am înotat în Ganges în razele soarelui care se ridică și ne-am pus pe bolurile de apă cu flori și lumânări - au făcut tradiția sacră antică. Nu mai trebuie să fac nimic. M-am hotărât să înot în Gange. De ce nu? La vârsta de 8 ani am trecut pe Don. De ce să nu traversați Gangele în 60 de ani? Am informat căpitanul nostru despre asta. Nu sa înfuriat. Și mi-am îndeplinit planurile.

Aproximativ 30 de minute după ce am ieșit din apă pe malul stâng opus, barca noastră sa apropiat și m-a luat. Încă mai trebuia să vedem locul de incinerare a hindușilor morți. 20 de minute merg în aval și se opresc la crematoriu. Pentru noi, într-o barcă, Lama se stabilește și începe să povestească despre procedura de incinerare.

Din moment ce am văzut deja această procedură tristă în Kathmandu. Nepal. nu am avut chef să-l experimentăm din nou. Mai mult, pregătirile pentru aceasta au fost, evident, întârziate. Am mulțumit Lamei pentru poveste și i-am dat 100 de rupii de sfaturi. Cu toate acestea, el a arătat că fiecare dintre noi ar trebui să-i dea 100 de rupii. I-am dat încă 100 de rupii și mi-am mulțumit din nou pentru poveste și am spus la revedere.

Ne-am întors la hotel la ora 9, am luat micul dejun, am împachetat lucrurile, iar la ora 10 am plecat spre autobuzul nostru regulat spre aeroportul din Varanasi. În acest sens, călătoria noastră în India și călătoria din întreaga lume au încetat. Așteptam primul zbor spre Delhi. apoi la Moscova și mai departe spre casa Rostov-on-Don.