Cum să lucreze cei care petrec câteva ore pe drum

Mersul la lucru este un mare succes. Milioane de ruși sunt forțați să petreacă ore pe drum.

La ieșirea de la stația de metrou "Vykhino" piața obișnuită de purici. Pe stradă, mulți merg la jogging - la gara locală trebuie să cumpărați un bilet și să ajungeți în tren. Alexander Zadonsky nu se execută: în trenul său, care merge la suburbia din Voskresensk "doar" 1 oră 10 minute, a întârziat. Un alt îl va duce în casă într-o oră și jumătate.

- Pe drum, petrec 5 - 9 ore pe zi - spune Alexander, care își câștigă existența instalând vitralii de sticlă. - Din casă până la stație merg 10 minute, o oră și jumătate înainte de Vykhino (trenul merge la stația Kazan timp de 2 ore - Auth.). Apoi, cu colegii noștri stăm în mașină și mergem la suburbii către client - este cel puțin o oră, în funcție de blocajele de trafic.

Dimineața lui Zadonsky începe la ora 3:30 și se întoarce nu mai devreme de 23 de ore. Cât de mult rămâne pentru un vis, nu este greu să numeri. Soția lui a fost mai norocoasă, doarme 5 ore. De asemenea, Elena călătorește la Moscova în fiecare zi, însă de la Vykhino la lucru, ea are doar două stații cu metroul și nu petrece mai mult de 4-5 ore pe zi pe drum. Refuzul de la călătorii zilnice la Moscova Zadonskie nu merge.

- În Voskresensk găsi muncă normală este nerealistă: orașul este mic, străinii nu iau, - explică Alexander. - Avem trei copii și să ne retragem la Moscova cel puțin două copeici nu permit venituri. În plus, în rudele din Voskresensk care iau copiii mai mici de la grădiniță pot sta cu ei. Dacă ne mișcăm, acest ajutor va dispărea.

Zadonsky cumpără un bilet în mașină. Într-o lună pe drum, el cheltuiește până la 7 mii de ruble. Alexandru nu folosește cărți de călătorie: uneori, când nu există materiale de construcție sau comenzi, el stă acasă. Astfel de zile sunt rare, iar el nu este fericit cu ei: nu există nici o muncă - nici bani.

N-am avut timp în autobuz - așteptați

Alexandru intră în tren cu o mulțime mare. Nu există locuri libere: au fost luate de cei care au urcat deja la stația Kazan. Zadonskiy trebuie să stea 40 de minute până la stația 47-kilometru, adică în orașul Ramenskoye, unde pleacă majoritatea pasagerilor.

"Există multe" proprii "trenuri electrice către Ramensky, a spus Zadonsky. "Dar toată lumea vrea să stea în această situație - merge mai repede". În cele din urmă, trebuie să stați. Uneori stau jos, când vine jumătate de oră la Voskresensk. Există întotdeauna o mulțime de oameni. Sunt cei care călătoresc zilnic de la Ryazan. Sunt în mare parte vânzători.

Ilya Borisov a calatorit pana acum, doar cu autobuzul. Calea de la casă din Dmitrov la o universitate din regiunea Moscova din Dubna l-au dus 3-4 ore pe zi.

Potrivit lui Ilya, de mai multe ori s-au rupt autobuzele, pasagerii au fost aterizați pe marginea drumului și au așteptat până când următorul zbor ia luat. Recent, autobuzele interurbane confortabile au fost înlocuite cu autobuze urbane, care nu sunt potrivite pentru conducerea pe distanțe lungi. Dar mai ales studentul Borisov a plecat de la program: zborurile dintre Dubna și Dmitrov puțin, au ratat autobuzul - așteptați o oră.

"Am încercat să mă așez într-o cămin, dar nu pentru cei care trăiesc în suburbii", explică Ilya. - Am încercat să închiriez un apartament lângă Univ, dar sunt ocupați și nu are sens la celălalt capăt al orașului Dubna.

Despre faptul că după școală să lucreze sau să meargă, să zicem, la sala de sport, discursurile, conform lui Ilya, nu au mers: tot ce trebuia să facă era să se pregătească pentru seminarii. În acest an, Ilya a părăsit universitatea în ultimul an și lucrează la domiciliul său Dmitrov.

"Voi odihni un an de conducere", spune el. - Și acolo mă voi recupera.

"Dacă sunteți indignat, puteți să-l dați în față"

Cum ar fi Alexander Zadonsky sau Ilya Borisov, de fapt trăind pe drum, foarte mult. În rețelele sociale creează grupuri de comunicare. Există, de exemplu, grupul "Moscova - Petushki", o referință directă la poemul Venedikt Erofeev. Pe direcția Gorky, unde scriitorul tragea de la Petushki la gara Kursk cu trenul, este încă aglomerat, iar locurile adesea nu sunt suficiente nici chiar în tamburi.

"Este vorba de bataie și de iad", spune Anton Bobylev, care a călătorit zilnic de la Pavlovsky Posad la Moscova de ceva timp și a petrecut 6 ore pe zi pe drum. "Mai ales în vara, când vin cetățenii." Audiența există astfel încât, dacă sunteți indignați, ei o pot da în față.

Acum, Anton se rătăcește de la Moscova la Klin, petrecând "numai" 1,5 ore într-un fel, iar după trenul Petushkinskaya, Klin se simte confortabil. Apartament sau cameră în Moscova, el nu se retrage din motive ideologice.

"Locuințele sunt foarte scumpe, iar prețul de multe ori nu corespunde calității", explică el. - În Klin plătesc pentru odnushku la distanță de mers pe jos de la stație 13 mii ruble. Dacă dai mai mult din salariul pentru spațiul de locuit, nu are sens să lucrezi la Moscova.

Anton sa obișnuit cu trenurile electrice: dirijorilor, cine știe în persoană, gărzilor care conduc iepurii, pasagerilor - mulți dintre ei sunt vechii călători. Pentru el, acesta este un mod de viață, la fel ca, de exemplu, pentru Serghei Lobutev de la Elektrostal, care pentru

8 ani pe drum există o mulțime de prieteni reali. În Anul Nou, ei și-au decorat trenul electric cu jucării de Crăciun, tinsel și matinee petrecute pe roți.

"Oamenii petrec mult timp într-un cerc strâns", spune Serghei. - Pleacă mai devreme, vin târziu, au puțin timp pentru viața personală. Numai în mașina noastră erau trei perechi, acum copii.

Pe drum, nu sunt doar cunoștințe și conversații, ci și certuri și chiar lupte între pasageri. Controlorii află relația cu iepurii, câteodată vin la insulte, se întâmplă și atacuri. Dar, mai presus de toate, spune Alexander, îi strânge "ofițerii ruși" care verifică biletele.

- Sunt obosit, vreau sa dorm, dar biletul meu este intrebat de 5 ori! - El este indignat.

"Să crească într-un oraș liniștit"

Oksana Minyaeva face un bilet o singură dată. Călătorește pe trenul expres Alexandrov-Moscova, iar angajatorul său din Moscova plătește călătoria. Înainte de asta, o femeie de 28 de ani a mers în capitală în fiecare zi pe "câini" (asta este ceea ce oamenii obișnuiți numesc trenuri electrice). - Autorul. Acest lucru este de 2-2,5 ore într-o singură direcție.

"Voi veniți la gară la ora cinci dimineața și se simte că tot orașul este acolo", spune ea. - Anterior, a fost greu: în trenuri electrice beat mult, a încercat să se așeze în cazul în care există mai mulți oameni. Când au existat scandaluri, s-au mutat într-o altă mașină.

Acum, Oksana reușește să meargă la sala de sport de trei ori pe săptămână. Toată îngrijirea casei a fost luată de soțul care lucrează la Alexandrov: este un copil și o cină pe el. Femeia nu ascunde că era norocoasă. Nu vrea să se mute la Moscova din cauza fiului său-student.

"În curând are o perioadă de adolescență și există multe ispite pentru copiii de la Moscova", spune ea. - Lăsați-o să crească într-un oraș liniștit și calm.

Oksana visează că într-o zi va putea să lucreze pentru aceiași bani în Alexandrov, dar până acum nu există perspective și toate planurile ei sunt legate de lucrul la Moscova. Este greu să trăiești sub jetul de roți, spune ea, dar dacă nu ar exista drum și un oraș mare, ar fi și mai greu.

Pe drum petrec mult timp, nu numai pe cei care călătoresc la Moscova, ci și pe locuitorii regiunilor care călătoresc din orașele și satele lor, unde nu există nici o slujbă în centrele regionale. Elena Pevtsova a fost de 6 ani din satul Novki până la Vladimir și a petrecut două ore în trenuri electrice timp de două ore fiecare.

"Nu există nici o muncă în Novoks", spune Elena. - Pentru întregul sat, o organizație este un departament forestier. Există încă trei magazine, o farmacie, o filială a Sberbank, o grădiniță, un FAP. Dar nu am vrut să lucrez ca vânzător sau tutore sau farmacist, așa că m-am dus la Vladimir. În apropiere de Kamehkov și Vtorov, apropo, nu există nici o muncă, acestea sunt așezări depresive. Dintre toate aceste locuri, oamenii merg la muncă în Vladimir, pentru că nu este altundeva să muncească pentru ei. Unii merg la Kovrov.

Nu aveam gânduri să închiriez o casă. Înseamnă că cu un salariu de 30 de mii de ruble să-i dai 15. Dar am doi copii și trebuie să trăiesc pentru ceva. În plus, nu am vrut să plătesc locuințele altcuiva, în loc să investesc în propria mea locuință. În plus, în Novki, familia mea avea o jumătate de casă, dar este imposibil să le treacă - nimeni nu o va lua în sat.

Pe drum, i-am spus adesea șoferilor că lucrez într-un ziar, că voi lucra, că am întâlniri importante, doi copii. M-am gândit că mă va ajuta să ajung acolo în siguranță. Îmi amintesc acum cu autostopul groaznic. Poate că la acea vârstă mă simțeam mai puțin frică sau poate că era din disperare - teama se desființează, nu puteam să-mi pierd slujba.

În acești ani, compoziția trenurilor electrice - numărul vagoanelor - a scăzut și ea. La început erau trenuri de șapte sau opt mașini, apoi șase, apoi doar trei sau patru mașini. Numărul de pasageri în ele nu sa diminuat, iar acest lucru este singurul zbor de dimineață, când toată lumea a ieșit din orașele și satele lor de a lucra în Vladimir, aceste patru persoane mașină blocată ca sardinele. Uneori nu era unde să stea, ci să stea. Oamenii au stat nu numai în tamburi, ci și în tranzițiile dintre mașini!

În dimineața zilei de pe platforma din Novki s-au adunat în special muncitori grei, bărbați din sat, adesea deja beți. În a șaptea oră de dimineață, ei stau cu o bere și jumătate, sorbind. Înapoi merg - unii bărbați sunt scosi din tren sub brațele lor, unii dintre ei părăsesc mașina și cad în zăpadă.

Am văzut atât lupte, cât și cerșetori care duceau copii și cerșeau. Dar și oamenii obișnuiți. Am întâlnit două femei acolo, unul a lucrat ca avocat, iar celălalt a lucrat în serviciul de locuințe și servicii comunale, apoi - cu o fată care a lucrat ca secretar în instanță. Mai departe am mers doar cu ei, ne-am unit, deci a fost mai de încredere. La un moment dat, o avocată feminină a încetat să meargă - ieșind din tren, și-a rupt piciorul, iar pentru mai mult de șase luni nu a putut să meargă la serviciu. Apoi ne-am întâlnit din nou, ne-a spus că după aceea totul sa schimbat pentru ea, sa întors.

Acum, trenurile cu scaune moi și ușile din ele sunt sigilate din plastic, iar înainte ca ușile să nu fie închise constant, băncile erau din lemn, ferestrele erau foarte tare. Am avut otita medie cronica. Când am încetat să conduc, l-am vindecat. Totuși, modul de viață afectează foarte mult sănătatea.

În seara, m-am întors de la locul de muncă deja nu. Copiii mei erau la prima și a doua clasă, atâtea probleme! Noaptea au învățat lecții. Apoi am început să obțin un al doilea "turn". Am învățat expertul medico-legal și am mers să lucrez în instanță. Soțul meu și cu mine am vândut locuințe în Novki și am cumpărat o casă într-o ipotecă în Vladimir. Acum trebuie să lucrez 15 minute pe jos.

Relația cu departamentele
Produsele noastre
Sobesednik.ru

Orice reimprimare a materialelor site-ului este posibilă numai dacă există un hyperlink legat direct.