Trei zile în almata de medeo, chimbulak și ghețar de tuyuksu

@kiorsergey treci Tineret, împrejurimile din Almaty.

După o călătorie de trei săptămâni în Kârgâzstan, Uzbekistan și Tadjikistan, am avut 3 zile înaintea plecării acasă. Stăteam puțin obosit de tot la stația Bishkek și mă gândeam unde să merg. Pentru o excursie la Lacul Issyk-Kul mi s-au părut puțin 3 zile și am decis să o las pentru următoarea dată. O altă opțiune a venit în minte - orașul Almaty. sudul capitalei Kazahstanului.

Sosind cu autobuzul până la graniță, l-am traversat rapid și trebuia să conduc cam 200 km. Trecând la 10 metri de graniță, am oprit prima mașină care a mers la Almaty. Șoferul a fost surprins și mi-a spus că am fost foarte norocos să mă ocup, pentru că nimeni altcineva nu mă va opri.

Deci, în 2 ore, eram deja în Almaty.

@kiorsergey din orașul Almaty

În prima zi am dedicat pe deplin Almaty. Acest oraș mi sa părut cel mai dezvoltat dintre toate pe care le-am vizitat în Asia Centrală. Aici veți găsi centre comerciale, clădiri înalte, infrastructură modernă, căi de biciclete, inscripții amuzante în rusă, mâncăruri delicioase și munți din partea dvs.

@ circuri Circus
@kiorsergey Nurly Zhol

În dimineața următoare, desigur, m-am dus în munți. Aproape de centrul orașului există autobuze până la stația Medeo.

Medeo - cel mai mare complex de înaltă altitudine din lume pentru sporturile de iarnă cu cea mai mare suprafață de gheață artificială - 10,5 mii de metri pătrați.

De la Medeo până la stațiunea montană Chimbulak, aproximativ 5 km în sus. Telecabina ajunge la 25 de minute. dar am ajuns la un pas rapid în mai puțin de o oră.

@kiorsergey pe drumul spre Chimbulak

Ei spun că acesta este dacha președintelui.

Stațiunea @kiorsergey stațiune Chimbulak

Ghețarul Tuyuksu

În Chimbulak, am aflat că dacă vă plimbați pe șosea de 9 km și nu opriți, puteți merge la Ghețarul Tuyuksu. Am avut puțin timp, dar eram foarte interesat de felul de ghețar și m-am hotărât să merg.

@kiorsergey pe drumul către ghețarul Tuyuksu

Cu fiecare metru trecut, peisajul a devenit din ce în ce mai interesant. Urcarea a fost de 1200 de metri.

Pe drum am întâlnit un turc care călătorea în Siberia pe un uriaș prin Kazahstan.

Trei zile în almata de medeo, chimbulak și ghețar de tuyuksu
@kiorsergey a turcilor care călătoresc în Siberia

Mi-a cerut să-i fac o fotografie.

Datorită rotației, vârfurile de zăpadă au explodat.

@kiorsergey pe drumul către ghețarul Tuyuksu

Vremea sa schimbat drastic, a devenit mai rece.

@Kiorsergey Tineretul Pass

ghețarul Tuyuksu @kiorsergey

Pe drum, am căzut prin zăpadă în piept. În timp ce ieșea puțin umed și sa hotărât să meargă la stația glaciologi T1 (la 3400m) care se află la poalele ghețarului Tuyuksu pentru a schimba hainele.

@ glaciologists gara Kiorsergey
Trei zile în almata de medeo, chimbulak și ghețar de tuyuksu

Lângă stație există un asemenea lac montan.

@ Lake Mountain Lake

După ce am schimbat și am băut un pescăruș cu glaciologi, am alergat la parter.

@ glaciologists gara Kiorsergey

Deja nu departe de Chimbulak, m-am întâlnit cu tipii locali care m-au aruncat în oraș.

@ observația cuchiorilor de capră de munte

Drept urmare, am traversat munții pentru aproximativ 25 de kilometri pe zi, mai târziu am regretat când un maraton a fugit în Sankt Petersburg într-o săptămână.

@ calea înapoi înapoi

Există multe locuri interesante în vecinătatea Almaty. Rapoarte despre ele în acest blog:

Dar timpul se scurgea și era timpul să plec.

În dimineața următoare am ieșit pe drumul din afara orașului și am ridicat mâna. După câteva minute, mașina se opri. Șoferul a fost surprins și mi-a spus că am fost foarte norocos să mă ocup, pentru că nimeni altcineva nu mă va opri. Apropiind granița cu Kârgâzstanul, am observat un dublu curcubeu.

Trei zile în almata de medeo, chimbulak și ghețar de tuyuksu
@kiorsergey Curcubeul dublu este un avertisment al norocului.

În seara am fost deja la gara din Bishkek și m-am mâncat de falafel. Un bărbat a venit și mi-a cerut să mușc. I-am dat toată piesa, pentru că m-am mâncat deja și m-am mutat într-un alt loc. Un alt om a venit și a cerut o schimbare. I-am dat o mânie și am decis să nu mai stau la gară și să merg la aeroport pe jos. Înainte de avion au mai rămas 5 ore. Pe parcurs, am întâlnit o tânără care a trăit lângă aeroport și sa dus în propriul sat. Am vorbit cu ea tot timpul. Ca rezultat, nu era o fată tânără, ci o țigă cu doi copii și mi-a cerut să o iau cu mine în Rusia, dar cumva mi-am explicat de data asta.

A fost ultima aventură pe drum.