Cascadele Dederkoi - cascade Dederkoi - excursii la căderile dederkoy - cheile dederkoy

Traseul începe în sat. Stone Quarry. Calea trece prin valea celui de-al doilea cuib de stâncă alungită prin trecerea în bazinul râului Dederka. Până la mijlocul lunii mai, în pădurea de castane, este transparentă și ușoară: atât de târziu frunzele sunt înflorite. O urcare km la drumul trece duce la înălțimea absolută de 360 ​​de metri, cu el, continuând direcția anterioară, pe drumul direct la casele. Părăsind casa de rezervă din stânga, coborâți drumul buldozerului spre valea râului. Dederkoy. Numele acestui râu provine din cuvintele deformate ale lui Adyghe: "găurile dy" și "kuai".

Unu și jumătate de kilometru de trecere vă aflați la confluența a două componente ale râurilor din vestul și estul Dederkoy. La aceeași distanță de confluență, la aproximativ un kilometru de sus până la estul râului Dederka și în jos, veți fi întâmpinați de frumoase cascade de șapte metri. Deasupra cascadei superioare se traversează râul într-un canion de 10-20 de metri superficiali. Există băi curate pentru baie, locuri pentru un bivouac de prânz. De-a lungul traseului - o populație de orhidee foarte roz roz. Puteți să vă opriți pe terasele blânde deasupra cascadei.

De la trecerea de-a lungul căii, apoi de-a lungul drumului, mergeți la dolmen. Este golit din piatra solida, semi-imersata in pamant, acoperisul nu este pastrat. În dreapta căii există un dolmen ruinat. După 300 de metri pe dreapta, pe o terasă plată din castan veți vedea un zid cu un "opritor fals" al celui de-al treilea dolmen. Alți 100 de metri înainte de începerea coborârii lungi, există un drum vechi la bazinul hidrografic, între prima și cea de-a doua creastă a fisurilor de castan. Urcăm pe lângă ea și ne urmărim creasta în direcția nord-vest.

Pe drumul de murdărie LEP- frumos punct de vedere panoramică la munți solide la nord: orașul Messozhay - 651 m, a fost șchiopăta - 619 m, în sud-vestul orașului Tuapse și a vedea marea. Sub stâncă există platforme excelente și busteni de castan pentru asigurare. Pe stâncă cresc stejari puternici, pentru trunchiurile cărora se atașează asigurarea. Pe aceste roci au crescut mai mult de o generație de alpiniști Tuapse, alpiniști, turisti la munte. Coborârea pe drum va dura 10-15 minute. Înainte de dachas încercați apa pură la primăvară.

Kam. Carieră - al 2-lea castan Cheek - ur. Apariția - r. Dederkoy - sk. Durata trainingului 1 zi. Lungimea de 16 km