O excursie independentă la Yalta de la Gaspra și o excursie cu barca

Una dintre zilele petrecute în vacanța noastră (tot drumul meu aici) am dedicat o excursie la Yalta. Acest complex este centrul vieții turistice a întregii coasta de sud a Crimeei, și, desigur, am vrut să vedem ce atrage mii de turisti in fiecare an, care vin în Yalta. În plus, de la digul Yalta numeroase ambarcațiuni pleacă spre plimbări pe mare spre Gurzuf sau Nestul lui Swallow's.

Chiar și în a doua jumătate a secolului al XIX-lea, Yalta a devenit o stațiune la modă pentru reprezentanții familiilor nobile. Restul în Yalta, a fost mai puțin costisitoare decât Coasta de Azur, deci nu este, de asemenea, efectuate în cursul lunilor de iarnă de reprezentanți ai familiilor nobile sărace. În plus, Yalta este unică în climatul său curativ și blând, din acest motiv mulți s-au grabit aici pentru a-și îmbunătăți sănătatea. În timpul sovietic, acest oraș a îndeplinit, de asemenea, o funcție importantă de sănătate și a fost o stațiune de sănătate din întreaga Uniune. Acum vin aici tineri care sunt atrași nu numai de odihna de plajă, ci și de viața zgomotoasă a unui oraș destul de mare. În plus, există multe sanatorii în Yalta, care acceptă oaspeții aproape pe tot parcursul anului.

Yalta. Vedere dinspre mare

Din Gaspra. în care am rămas, putem ajunge la Yalta cu autobuzul în 30-40 de minute. O excursie de o parte costă 20 de ruble. Marhrurile sunt adesea aglomerate, iar drumul se învârte de-a lungul serpentinei montane. Prin urmare, la terminalul de autobuz din Yalta, am ieșit cu puțină amețeli și am ajuns direct pe cheiul de pe strada Kievskaya.

A atras imediat atenția mulțimilor de oameni, numeroase magazine, comercianți de fructe, un număr mare de cafenele și restaurante diferite. Cei care doresc să-și petreacă vacanța într-o tusovka și într-un loc dinamic, cu siguranță merită să rămână în Yalta. Chiar ne-am obosit de asemenea tulburări.

După ce am trecut centrele comerciale standard, un cinematograf și o clădire guvernamentală, ne-am dus la Piața Lenin cu un monument al conducătorului proletarilor. Trebuie să spun, arată bine în verde pe fundalul munților pitoresti.

Yalta. Piața Lenin

Yalta. Cladirea de e-mail

La dig, numeroase nave și iahturi mici erau aliniate. Am fost imediat încercați să ne ademenească într-o excursie cu barca pe un iaht, ceea ce ar costa foarte mult. Închirierea unei bărci pentru o călătorie costă aproximativ 12.000 de ruble.

Ne-am dus, de asemenea, la o plimbare în jurul grinzii largi a lui Lenin. Aici este că viața orașului se fierbe, hoteluri frumoase, magazine și restaurante scumpe au aliniat promenada.

O excursie independentă la Yalta de la Gaspra și o excursie cu barca

Pe plajă există mici bucăți de plajă cu pietre. În ziua călătoriei noastre a fost destul de vânt, au fost valuri uriașe pe mare, astfel încât nu atât de mulți oameni au scăldat.

De când am plecat am avut timp, am decis să găsim un loc unde să putem lua prânzul. Pentru a face acest lucru, am oprit terasamentul și am mers la Catedrala Alexander Nevsky de pe Strada Sadovaya.

Construcția acestui templu a început la sfârșitul secolului al XIX-lea în cinstea împăratului Alexandru al II-lea. Pentru lucrările care au atras faimosul arhitect Yalta N.P. Krasnov, care a reconstruit palatele din vecinătatea Yaltei pentru multe familii nobile. Catedrala este executată în stil neo-rus și, din afară, seamănă cu un basm sau un tort cu smântână. Frumusețea sa, atrage imediat atenția, așa cum se remarcă printre clădirile din jur. Obișnuiau rareori să văd temple grațioase care păreau palate de basm, totuși în banda noastră de biserică sunt mai stricte.

Yalta. Catedrala Alexander Nevsky

Nu departe de Nevski Catedrala Alexander, am găsit o cafenea „Dovlecel 13 scaune“ (strada. Krasnov d. 3-A) și a decis să mănânce la această unitate. În ciuda faptului că nu era nimeni altcineva în restaurant, ne-a plăcut acest loc.

O chelneriță, o mâncare delicioasă și proaspăt gătită, prețuri scăzute - toate acestea au făcut o impresie plăcută. În plus, acest restaurant are un sistem de divertisment distractiv: am fost scoși din oase și a trebuit să aruncăm zarurile. Numărul care scade devine suma de reducere care este minus contul. Așa că am reușit să economisim 6%. O minune, dar drăguță.

După cină, ne-am îndreptat spre malul digului, pe măsură ce se apropia timpul călătoriei noastre maritime.

Yalta. Samantha Smith Nava cu motor

Pe nava "Samantha Smith" ne-am așezat pe puntea inferioară, deoarece un vânt destul de puternic a suflat. Spre deosebire de tramvaiele din râul Moscovei, era și un spațiu deschis de dedesubt, doar cu un acoperiș, așa că vântul nu era atât de străpuns. Deși am fost de câteva ori chiar umflați un val puternic.

Yalta. Excursie cu barca

Nu erau mulți oameni pe navă, toată lumea avea suficiente locuri la fereastră. Din nefericire, în partea de jos, povestea ghidului despre locul în care trecem nu a fost aproape auzită, dar am avut deja o idee despre ceea ce vom vedea, pe măsură ce citiam despre atracțiile Crimeei înainte de călătorie. Deci ne-am uitat în jur și am încercat să avem timp să facem fotografii, vederile uimitoare pe care le-am navigat.

La începutul călătoriei noastre am admirat digul Yaltei, farul, hoteluri și cupolele din Catedrala Ortodoxă Sf. Ioan Gură de Aur.

Yalta. Farul. vedere la mare

Apoi am reușit să vedem Grota Pushkin, faimoasa tabără "Artek".

Gurzuf. Pârâul Pușkin

O excursie independentă la Yalta de la Gaspra și o excursie cu barca

Am navigat pe lângă simbolurile golfului Gurzuf - stâncile de la Adalara, situate la 400 de metri de țărm.

O poveste interesantă este legată de aceste pietre. Potrivit unei legende vechi, doi frați trăiau în aceste locuri, care puteau zbura și se scufunda în fundul mării. După ce și-au spus secretul celor două surori, care au fost iubiți și răpiți împotriva voinței lor. Fetele i-au convins pe frați să se ridice deasupra soarelui, pentru care tinerii s-au transformat în roci. Aceste două roci similare sunt acum habitatul unor numeroase păsări. Și la începutul secolului al XX-lea, pe unul din stânci, era un restaurant în care turiștii pluteau pe ambarcațiuni.

Gurzuf. Stâncile de la Adalara

Nava noastră a făcut o întoarcere în jurul renumitului munte Ayu-Dag (Bear Mountain), care este unul dintre simbolurile Crimeei și Gurzuf. Acest munte este adesea descris în pânzele sale. Aivazovsky.

Gurzuf. Ayu-dag, Bear Mountain

Călătoria noastră cu barca a durat două ore, iar acum ne întoarcem pe malul Yaltei.

Nu cu mult timp în urmă, pe cheiul din umbra vechiului planion ar fi fost instalat "Bench Lovers".

Yalta. Bench of Lovers

Aproape de ea ne-am îndreptat spre aleea Pushkin. Aceasta este una dintre principalele străzi pietonale din Yalta. Aici sunt plantați copaci exotici, se adună numeroși artiști de stradă și comercianți de suveniruri. În centrul alei se află un monument al A.S. Pentru Pushkin.

Yalta. Monumentul lui A.S. Pușkin

Nu departe de aceasta este Biserica Romano-Catolică.

Yalta. Biserica romano-catolică

La oamenii din Pushkin le place să meargă pe jos și mulți turiști.

Am avut o cină într-una din sălile de mese, care sunt multe în acest oraș. Cina în sala de mese este mai ieftină decât într-un restaurant, dar, în opinia noastră, nu este atât de gustoasă.

O excursie independentă la Yalta de la Gaspra și o excursie cu barca

Obosit, am ajuns la microbuz până la stația de autobuz din Yalta. Cu toate acestea, aici suntem într-o surpriză - sa dovedit că ultimul autobuz, care se duce la partea de jos a opririlor noastre de-a lungul drum se duce la 20-30, iar noi nu am gestiona. A trebuit să ajungem la Gaspra pe un alt autobuz, care se deplasează de-a lungul drumului de sus, și apoi pentru o lungă perioadă de timp pentru a merge în jos la apartamentul nostru închiriat. Din nefericire, mișcarea din cele mai apropiate așezări din Yalta cu transportul public se oprește destul de devreme. Așadar, amatorii care vor veni seara să se plimbe în Yalta, așa cum am înțeles, sunt obligați să se întoarcă în sate prin taxi.

Ne-am bucurat cu adevărat de Yalta de casele noastre vechi, decorate cu stuccoformație, un dig, lung și zgomotos, o abundență de plante exotice. Dar pentru gustul nostru acest oraș este mai potrivit pentru fanii zgomotului zgomotos urban. Cei care caută plaje mai curate și liniște sunt situate mai bine în cele mai apropiate sate.

Toate articolele despre direcția Crimeei. Yalta.

Link-uri utile

Hoteluri în Crimea: comentarii și rezervări