Valea magică a lui Dora și uimitorul Lamega

************************************************** ************************************************** **********************************
Dimineața, trenul nostru a plecat din Porto. La 7:30 de la stația Campanha. Înainte trebuia să ajungă chiar cu Sau Bent. Dar aceasta nu este o problemă. Biletele au decis să cumpere cu o zi înainte, astfel încât, dimineața devreme să nu se grăbească și să intre în coadă. Desigur, trenul merge de-a lungul fluviului pentru o lungă perioadă de timp, călătoria spre destinația finală a Poseñei ar dura trei ore într-o singură direcție. Prin urmare, am mers la stația Pinyan (2 ore). Îi cer casierului să-mi vândă bilete la această stație și era la gara din Sao Bento. Casierul a tipărit biletele, am plătit, am plecat de la biroul de bilete, examinând biletele. Și ceea ce văd: am bilete la stația dreaptă, dar nu pe acel tren și cu un transfer. Dar nu o voi petrece pe pâslă, deja știam acest cip. ;) Faptul este că, în cazul în care locul de cale ferată să caute un bilet la Piñana de la stația de Sao Bento, atunci este un astfel de traseu, cu transplanturi de neînțeles. Mi-a fost vândut de un casier. A trebuit să mă întorc și să învăț casierul cum să găsesc biletele de care aveam nevoie. Nu-mi amintesc cum sau ce am spus, în astfel de situații, de obicei, toate cuvintele și expresiile necesare zboară de la sine, aparent din subconștientul plutesc. ) Ca urmare, casierul a inteles totul, sa uitat drept si a vandut exact acele bilete pe care le-am dorit.

Valea Douro este un tren turistic vechi. Da, trebuie să ajungeți și la asta, iar această plăcere este mult mai scumpă. Ne-am gândit că am avut destule călătorii pe un tren regulat. Oh, și vremea rece în trenurile regionale portugheze! Pe mașină există o insignă de zăpadă - bine, este exact înghețată în acea stare. Întregul tren a alergat în căutarea unui încălzitor de colț. ) Aproximativ o oră după plecare, trenul a plecat spre râul Douro. Traseul său a fost foarte precis de-a lungul râului. Suntem lipiți de geamuri, deci nu ne-au putut opri ochii. Și toți pasagerii stau pe marginea râului. Peisajul este fantastic, ca un film. În Europa, astfel de văi nu mai există, valea Douro este unică, este listată de UNESCO în lista Patrimoniului Mondial al Umanității. Probabil, în America există peisaje similare, deci de fapt unde suntem și unde este America. )

Valea magică a lui Dora și uimitorul Lamega

Degetul sa blocat de pe butonul camerei, deși am înțeles că, prin paharul trenului, fotografiile se dovedesc a fi rău. Dar nu puteam face nimic despre asta! Ei au condus și au regretat deja că nu au luat biletele la Posinho. Această frumusețe strălucitoare poate fi admirată fără sfârșit!

Am plecat la Pinyan. Se crede că stația locală - una dintre cele mai frumoase din țară. Și de fapt - am fotografiat toate panourile de pardoseală care au căpătat stația, pentru că au reprezentat vederi locale și scene de lucru în podgorii.

În valea Douro, există multe locuri de observare. După ce am studiat informațiile, mi-am dat seama că, după cum am spus eu, nu pot ajunge decât la Cazal di Loiwosh. ea este chiar lângă Pinyan. În principiu, acolo puteți ajunge cu mașina de la gară, există astfel de oferte pentru turiști. Dar ce suntem, slăbiciuni sau ce? ;) Și s-au scufundat încet în sus, iar drumul merge printre podgorii, iar strugurii sunt deja coapte ... Ei bine, știi că era imposibil să te opui să nu o încerci. Și a devenit mult mai distractiv să mergem! În plus, chiar și smochinii s-au întâlnit, în același timp și smochinele au mâncat. )
Au crescut pe lookout - ah! Ce aspect elegant! În acest moment râul face o îndoire sub forma literei latine "S". Podgoriile sunt răspândite în jur, sate mici și gospodării sunt împrăștiate aici și acolo. Ne pare rău, soarele se afla în lentilă și este imposibil să transmită o asemenea frumusețe în fotografie. De mult timp am admirat peisajul magic. Cel puțin rămâneți aici să trăiți! Credem, este necesar, pentru că oamenii din localitate admiră în fiecare zi viziunile din jur. Obișnuiți deja, probabil, nu observați. )

Din nefericire, au început să coboare spre Pinyan. Și du-te în jos, ca este cool - admirați vale, struguri din nou te prindă pe drum. Mazărele sunt mai ușor de mișcat.

Am fost chinuiți de îndoieli, dar nu trebuia să mergem cu trenul spre Posinho și înapoi? Dar în această zi a fost încă planificată o vizită în orașul Lamego. Și au decis să nu renunțe la plan. Din Pinyan sa întors puțin, în Regua. Și de acolo există deja autobuze către Lamego. Autobuzele sunt diferite: pe distanțe lungi, domchat 15 minute pe drumurile noi. Există, de asemenea, călătorii, companii locale, merg aproximativ jumătate de oră. Am plecat într-o excursie. Lamego este destul de mare în munți. Șoferul nostru - o femeie - a început să urce la etaj. "Și eu sunt pe o serpentină, pălăria zboară, și voi împinge ..." - acest cântec tot mișcându-se în cap, pentru că serpentina era serioasă. Uneori mi-am dorit să-mi înșfăc ochii ca să nu văd cum acest autobuz mare se potrivește în mișcări abrupte, în timp ce nu se încetinește prea mult și se desparte de vehiculele care se apropie. Dar era imposibil să aruncăm o privire: cu cât am urcat mai sus, cu atât mai spectaculoase au fost vederile din jur.

Și acum călărim munți, se pare că pot exista numai sate mici și apoi - bam! - întregul oraș, și nu deloc mic. Lamego era în exterior foarte asemănător cu Braga - și un oraș baroc. Era așezat atât de confortabil între două dealuri, de departe nu se putea observa, dacă nu erau structurile de pe vârfurile celor două dealuri. Pe un deal există ruinele unei cetăți antice din secolul al XII-lea, pe de altă parte - templul Fecioarei de Vindecare (susțin că acesta este exact ceea ce mulți încearcă să vadă la Lamego).

De fapt: de departe templul este exact ca Bom Jesus în Braga, iar arhitectul pare să fi participat și la construcție. Dar scara a fost construită mai târziu, în secolul al XIX-lea, desigur, este foarte diferită de faimoasa scară Bom Jesus. Ascensorul nu este aici, deci fără opțiuni - 686 pași, fii atât de amabili, depășiți cu un pion. Surprinzător de ușor de a urca. Aici, în munți, nu este atât de fierbinte, soarele se ascunde în spatele noriilor. În general, în Lamego, în timpul iernii se află chiar și zăpada, ceea ce înseamnă clima montană, deși în jurul văilor de struguri. Un oraș minunat!

Și aici este principala diferență a acestui complex templu de la Bom Jesus: există vederi chic a orașului. În timp ce nu există nimic de văzut din partea de sus a lui Bom Jesus. În jurul templului și de-a lungul drumului până la el o zonă mare de parc. Asta înseamnă că nu poți să treci stupid pe scări, ci să te apropii de un loc, să te plimbi în parc, să te relaxezi pe scaun. Într-un cuvânt, complexul din Lamego ne-a făcut o impresie și mai impresionantă decât Bom Jesus (dacă am abstracție de deliciile arhitecturale, în care nu toată lumea este puternică).

După ce am vizitat complexul templu, mergem pe un alt deal. Eh, mazărea va fi mai brusc, e mai greu să urci pe ea. Și castelul în sine este puternic, și este dificil să te împaci. De aceea nu au putut să-l bată înapoi de la mauri la timp. Dar aici suntem la vârf. Tipuri de aici, chiar mai fascinant - nu numai orașul, ci și văile din jur. Strămoșii străluceau în jurul castelului, iar casele se lipseau de ziduri, ca și cum ar fi continuarea lor. În turnul este un mic muzeu, copii mici, personalul a oferit cu amabilitate de a spune tuturor vizitatorilor despre orașul lor, istoria și atracțiile sale. Există o expunere de diapozitive colorată cu vederi la Lamego în diferite momente ale anului. Acolo am văzut o fotografie a orașului în zăpadă.

A fost aici, în Lamego, Afonso Henriques a recunoscut primul rege al Portugaliei. Și a fost cu mult timp în urmă, în secolul al XII-lea. Iar orașul din Evul Mediu era centrul vinificației. Și în secolul al XIX-lea, a fost produsă aici prima șampanie portugheză. Acesta este orașul. )
Panorama orașului:

Valea magică a lui Dora și uimitorul Lamega

Catedrala din Lamego este foarte frumoasă! Acesta combină diferite stiluri arhitecturale, în afara - este în cea mai mare parte gotică, și în interiorul - baroc luxuriant. Este păcat că nu am auzit clopoțelul care a sunat! La urma urmei, când a fost turnat clopotul principal, episcopul local a adăugat la raft un întreg sac de monede de aur. Am vrut ca vocea clopotului să fie cea mai frumoasă din țară!

Și în fostul palat episcopal există acum un muzeu Lamego. Este considerat unul dintre cele mai bune muzee provinciale. Era imposibil să o ratezi. Și nu am regretat. Colecția este foarte interesantă, diversă. Și cel mai important pentru mine: dintr-o dată în acest muzeu mi-a plăcut cu adevărat tapiserii. Anterior, aproape că nu le-am acordat atenție, alergând în trecut în sălile întunecate. Iar aici au fost atât de iluminate, totul este vizibil, în special abilitatea țesătorilor. Și am fost înconjurat de această artă. După ce a vizitat alte muzee, sa uitat la tapiserie cu un ochi înțelegător. Este bine să faceți niște descoperiri atât de mici pentru voi înșivă. )

O vizită Lamego, ne-am gândit cu groază că încă mai plutea în dimineața, merită să meargă acolo, nu-i mai bine să ia o plimbare pe tren pe valea Douro? Iar decizia corectă este aceasta: trebuie să mergeți atât aici, cât și aici. Asta ar fi o vacanță de cauciuc. )))

Înapoi la Regu mergeau la serpentina familiară. Autobuzul sa dovedit a fi mai mulți oameni care călătoreau cu noi la Lamego. Înainte de plecarea trenului a mai rămas o oră, am mers în jurul Regua. Există poduri frumoase, un dig grozav, se întinde departe, departe de Douro. Așa că aș merge și voi merge pe jos. Unii oameni alerg, dar cineva călărește o bicicletă. Pentru sport, există condiții foarte potrivite.

Trenul nostru a sosit. Timp de o oră pe drum, am admirat peisajul minunat al văii Douro în soarele care se întunecă. "Valea, valea minunată, lumina soarelui de aur vă va trezi din nou ..."

Valea magică a lui Dora și uimitorul Lamega

Desigur, am vrut, de asemenea, să merg pe o barcă pe râul Douro. Dar într-o zi totul nu este suficient. Cine va avea ocazia, veniți în aceste regiuni timp de două sau trei zile, de Dumnezeu, nu veți regreta!

Se pare că ai fost și tu acolo.

Tamara, am menționat în revistă despre Fronteira că am fost în Portugalia în programul de excursii. Independent - doar 2,5 zile la Lisabona și 2 zile la Estoril. Deci, toate locurile iconice se uita în componența grupului. Adevărat, turneul a fost elegant. 11 zile, și chiar cu sosirea în Santiago de Compostela, a existat mult timp liber în orașe. Ghidul lui Umnichka și un grup bun.
Deci nu era nimic de spus. Ei bine, pe rechemare pentru o lungă perioadă de timp nu a scris, dar întotdeauna a solicitat și a împărtășit informații ;-)
Orice altceva descrie în această țară minunată?
Și apoi adaug: mereu :-)

Nu am avut noroc cu Bom Jesus, imaginea a fost astfel:

Pentru Natalia, o mică schiță foto:

Cumva. cu un scurt frotiu. -)

Natasha. Păi, da! Este un astfel de traseu și e greu de imaginat! Mai rămâne ceva ce nu ați văzut în Portugalia? Am găsit doar Viana do Castelo - se pare că nu ai fost. ) Și Cascais și Kelouch nu au fost menționați.
Și vremea - nu, nu e în ea. În afara, căldura era de 30 de grade. Dar în tren, aparatul de aer condiționat funcționa brutal. Toți sunt îmbrăcați cu ușurință, acoperiți cu buzunare. Adevărat, știam deja că în aceste trenuri a fost rece, încă din prima zi când am luat cu mine hainele pentru tren. )

Eugene. Îmi amintesc că erați cu trupa. Dar nu bănuiam că în turul de grup au vizitat valea Douro și Lamego. M-ai surprins foarte mult.

dar întotdeauna a solicitat și partajat infa

Da, te-am laudat pentru asta. ) Apoi, vă pliați brusc - și deveniți scriitor. Acest lucru este minunat! ;)

Orice altceva descrie în această țară minunată?