Din Republica Cehă pentru un an în Anglia, în cadrul programului de schimb

Elevii universităților cehe pot merge să învețe prin împărtășirea oriunde în lume. Un absolvent al cursurilor noastre și un student la Universitatea Metropolitană din Praga Marina Zashivaylo din anul de bursă al UE a studiat în Anglia - la prestigioasa Universitate din Nottingham Trent.

În Nottingham, Marina și-a câștigat experiența în editarea cărții de benzi desenate engleză și în departamentul de studenți străini de la Universitatea din Nottingham Trent.

Cu privire la finanțarea turului de studiu, căutarea de locuințe în Anglia, care trăia în Nottingham și o diplomă de gradul dublu Marina, a declarat cititorilor blogului GoStudy.

Din Republica Cehă pentru un an în Anglia, în cadrul programului de schimb

Marina pe o excursie la Edinburgh

Nottingham este un oraș student adevărat. Există două mari universități - Universitatea Nottingham Trent și Universitatea din Nottingham, unde studiază peste 60.000 de studenți. Astfel, în cursul anului școlar, acesta este un oraș foarte interesant și plin de viață.

Săptămâna de bun venit în Nottingham Trent

Speram că subvenția ar fi plătită lunar, dar ei au dat întreaga sumă imediat. Mai exact,
80% am primit la sosire, iar 20% - la întoarcere. Pentru a face acest lucru a fost necesar să se furnizeze documente către Universitatea Metropolitană confirmând că am trecut toate examenele.

"Găsirea unui apartament în Anglia este un proces complicat"

A trăi în pensiuni din universitate este costisitoare, iar condițiile, după părerea mea, sunt mai rele decât în ​​cazul în care se află cazare închiriată.

Am cercetat singur apartamentul, nimeni na ajutat la universitate. Acesta este un proces destul de complicat - trebuie să trimiteți o grămadă de formulare și să plătiți un depozit de 500 de lire sterline. În Anglia, o abordare serioasă a locuințelor închiriate - totul este înregistrat oficial, proprietarii nu își pot închiria casele în mod ilegal.

Universitatea din Nottingham Trent

"Am putea alege orice lucru interesant pentru mine"

La Universitatea Metropolitană din Praga studiez în cadrul programului Relații Internaționale și Studii Europene, dar în Nottingham Trent mi sa permis să aleg subiecte interesante care nu se refereau nici măcar la relațiile internaționale.

Am ales subiectele cu trei luni înainte de călătorie. Am primit o broșură cu numele articolelor și descrierea lor. Nottingham Trent este o universitate imensă, aș putea alege dintr-o listă foarte largă de discipline. Pe lângă relațiile internaționale, am scris în plan și literatura și alte discipline umanitare. Toate elementele pe care le-am trecut în Anglia, pe care le-am recunoscut la Universitatea Metropolitană, nu aveau de ce să mai dea nimic în plus.

"Studentul Erasmus este mult mai ușor"

M-am dus la cursuri cu englezii, care studiau acolo tot timpul. Dar, din anumite motive, am avut mult mai puține obligații academice în ceea ce privește examenele și cursurile. Programul a fost unul, dar studenții Erasmus au fost mult mai ușor.

La fiecare subiect au fost grupuri diferite, studenți de diferite facultăți. După cum mi sa părut, în opinia lui Erasmus, cei mai mulți oameni merg la științele umaniste, cel puțin nu am întâlnit studenții de microbiologie sau matematică.

Fiecare subiect a inclus prelegeri și seminarii. Prelegerile au fost citite la un public larg - 100 sau mai multe persoane. Și la seminarii am fost împărțiți în grupuri mici, pentru a da un cuvânt tuturor.

"Elevii se referă la profesor pe nume"

Ceea ce mi-a plăcut cu adevărat despre Nottingham Trent, este într-adevăr o relație bună cu profesorii. Pentru profesorii care se adresau pur și simplu după nume, a fost posibil să se apropie în orice moment, să se ceară sfaturi sau doar să se vorbească. Chiar îmi place această politică deschisă.

În general, Nottingham Trent a făcut totul pentru a face studenții confortabil, au învățat bine, au arătat rezultate bune și au ridicat ratingul universității. În Anglia, toate universitățile sunt foarte serioase în ceea ce privește ratingurile.

"Pentru prețuri democratice, am mers în Anglia"

Din moment ce nu trebuia să studiez 24 de ore din 24, am avut timp să călătoresc în jurul Angliei. În Nottingham Trent există un club care organizează excursii, evenimente, petreceri pentru studenții Erasmus. La prețuri democratice, ne-am dus la Oxford, Edinburgh, Liverpool, Birmingham. Toți elevii au mers cu Erasmus. Foarte distractiv și o mare oportunitate de a se întâlni cu toată lumea.

În general, totul a fost foarte bine gândit în termeni de comunicare. Deci acum am o mulțime de prieteni apropiați.

Marina și alți studenți Erasmus la o excursie la Liverpool

"În Anglia, am găsit un loc de muncă și un stagiu"

De fapt, lucrarea făcea parte din studiu. Am avut un subiect numit Humanities at Work. În cadrul său, a fost necesar să găsiți un loc de muncă și să scrieți despre acest curs. A fost o experiență foarte interesantă - am făcut cunoștință cu scriitori și artiști comici moderni englezi.

Din Republica Cehă pentru un an în Anglia, în cadrul programului de schimb

Marina a participat la proiectul de publicare de benzi desenate Dawn of the Unread

De asemenea, am lucrat la universitatea din cadrul departamentului de relații internaționale. Sarcina mea a fost de a comunica cu potențialii studenți ai Universității din Nottingham Trent din țările vorbitoare de limba rusă. I-am răspuns întrebărilor și le-am motivat - mi-a povestit despre viața mea, studiind în Europa, trăind în Anglia. A fost o slujbă oficială.

"Voi primi două diplome - engleză și cehă"

Britanicii nu spun exact cine dintre ei studiază bursa și cine nu. Din câte știu, britanicii pot primi o bursă de formare dacă au probleme financiare și pot oferi documente relevante. Dar mai ales ei plătesc taxe. De exemplu, băieți cu care am devenit prieteni în Nottingham, am luat un împrumut pentru studiu și am glumit că nu vor fi plătiți până la sfârșitul zilelor lor - este o sumă foarte mare.

Voi fi mult mai ieftin pentru o diplomă de la Universitatea din Nottingham Trent. Obține diplomă de diplomă dublă - Universitatea Metropolitan din Praga și Universitatea din Nottingham Trent. Această posibilitate este oferită de acordul interuniversitar. Mitropolitul colaborează îndeaproape cu Universitatea din Nottingham Trent.

De asemenea, avem acorduri cu universități din Germania, Slovacia și Italia. Am avut ocazia să fac o schimbare acolo, dar cu adevărat iubesc Anglia. În viitor, cu o diplomă în limba engleză, cred că pot încerca să găsesc o muncă acolo.

Marina a spus cititorilor blogului nostru cum să treacă selecția competitivă și să devină participant la programul Erasmus acum un an. Acest material puteți citi aici.