Un nou traseu și noi victime pe Muntele Annapurna

Pe creasta Muntelui Annapurna.

"Annapurna este un munte care ia vieți", a scris Mingma Sherpa pe pagina sa. "Succesul va fi ascensiunea la Annapurna sau nu - depinde doar de noroc și diligență". Expediția a inclus 7 alpiniști străini, șase alpinisti din Nepal și doi bucătari. Scopul lor a fost să găsească un drum nou și mai sigur la munte.

Dar, în ciuda acestui fapt, rămâne cel mai periculos munte, urcarea pe care a comis cel mai puțin. Rata mortalității este de 35%, comparativ cu K2 cu 26,5% și Muntele Everest de la 3,87%, Annapurna este cel mai mortal munte din lume.

Un fragment din jurnalul lui Mingma Sherpa în timpul urcării spre Annapurna.

Un nou traseu și noi victime pe Muntele Annapurna

Sunrise a prins echipa in timp ce urca in varf

Odată cu apariția soarelui, echipa a început să urce pe Annapurna. Ne-am trezit la ora 11 dimineața și am început să ne pregătim. Când am fost gata să se miște, ceasul a fost de 12: 07.U am luat o mulțime de timp pe ruta franceză a defileului, nu am avut noroc, pentru că fiecare minut a fost pe cont, dar restul echipei a vrut să continui, pentru că suntem mai aproape de top.

Așa că am continuat să ne mișcăm. Cu cât am ajuns mai sus, cu atât puteam să-mi distrug ochii. Dar scopul meu - de a cuceri Annapurna, a fost mai aproape și mai aproape. În cele din urmă, în jur de 14:50 am ajuns la summit. Annapurna a fost întotdeauna visul meu, așa că acest moment a devenit unul dintre cele mai importante și mai fericite din viața mea. A fost într-adevăr un moment interesant, pentru că toți dintre noi, 13 alpiniști, stăteau în vârf și ne-am bucurat de unul dintre puținele ascensiuni de succes pe Muntele Annapurna.

Un nou traseu și noi victime pe Muntele Annapurna
Coborâre din partea de sus

Am făcut o fotografie și am plecat de sus. Imediat ce am trecut praul francez, Pemba a mers fără să spună nimănui un cuvânt. Nimeni nu a înțeles de ce a făcut asta. Unii alpiniști din echipa noastră au încercat să-l cheme, dar el nu a ascultat pe nimeni și nu a așteptat. L-am urmat pe urmele lui, continuând coborârea. Apoi ne-am oprit și am dat seama că nu putem merge mai departe, din moment ce ne-am pierdut. Nu am putut să înțelegem unde să mergem. Kazi și Nima s-au dus să investigheze drumul, dar nu a funcționat. L-am auzit pe Nima spunând că Samuli a căzut când a încercat să se întoarcă la coardă. Am fost șocat. M-am uitat în jos și am văzut lumina felinarului și m-am gândit că Samuli a rămas acolo. Ayudin și Nima Wangchu au rămas pe frânghie și m-am dus la felinar pentru a verifica dacă Samuli era acolo. Am găsit doar felinarul lui, dar nici Samuli, nici Pemba nu era acolo, așa că m-am întors. Nu m-am îngrijorat de ceilalți, pentru că vremea era foarte bună și nu era nici un vânt.

M-am întors și l-am auzit pe Zhang Liang cerând ajutor, ceea ce a fost aproape imposibil. Ei au crezut că mergem în jos și m-am împins. Era deja o oră dimineața, dar în vremea asta timp de 4 ore nu era greu să reziste.

Toți au tăcut, cu excepția lui Liang, a strigat: "Hei, băieți, nu dormiți!" Și i-au tras picioarele. Nici măcar nu sa așezat toată noaptea. În jurul orei 5 am am fost trezit, dar până acum nu a fost foarte clar. Toți se simțeau normali, frânghia era în ordine, Angela era prima, și eram ultima. După ce am parcurs 40 de metri, echipa a început să coboare linia principală. M-am întors 200 de metri. Știam că Samuli și Pemba nu puteau fi în viață, dar am vrut să mă asigur. Am traversat gheața mare și am coborât, dar nu am putut ajunge la cadavre, deoarece erau pe cealaltă parte și trecând jumătate din chei însemna să intre într-o zonă mortală.

Descendent de pe Muntele Annapurna

Și era clar că au fost morți, dar nu am putut purta cadavrele. Când am ajuns la tabără, m-am dus mai întâi pentru ceai și supă. Privind în fiecare cort, am vrut să văd cine era în ce condiții. Totul părea în ordine. Ayudin și Jingzhang aveau picioare înghețate din cauza aseară. Ceilalți păreau obosiți, dar erau în regulă.

Nu am înțeles cum a trecut noaptea atât de repede, pentru că toată lumea era foarte adormită. Mi-am pus ceasul de alarmă din seară, dar nu a sunat sau nu am auzit-o și m-am trezit la 7 dimineața. De îndată ce toată lumea sa ridicat, am colectat echipamentul și toate lucrurile mele. Am ajuns la tabăra numărul 3 în aproximativ o oră. Nu ne-am grăbit, așa că am ajuns la tabăra numărul 2. Ayudin a vrut să se odihnească, așa că a rămas în tabăra numărul 2. Am adunat echipamentul rămas în această tabără și am mers mai departe. A început să se întunece. Când am ajuns la gheața care se afla în apropierea taberei principale, am fost pierduți. Am încercat să contactez walkie-talkie-ul și mi sa spus că restul echipei era deja în tabăra principală. Am găsit drumul și am continuat să mergem. În cele din urmă, aproximativ 20 de minute de la primul am ajuns la tabăra principală.

Camp pe Muntele Annapurna

Am dormit ca și morții. Dimineața, băieți din altă tabără au venit să ne felicite și să-și exprime sincerele condoleanțe. Am fost foarte trist și am vrut să tragem morții, dar, din păcate, nu am putut face asta. Pentru a le lua pe calea aerului era imposibilă la acea înălțime, iar alpinismul a însemnat expunerea mai multor vieți periculoase. Și Samuli și Pemba au fost alpiniștii cei mai experimentati din intreaga echipa, au cucerit vârfurile în creștere mai mult de 8.000 de metri, și ambele au experimentat ghiduri de informare, ghiduri de lucru în Himalaya. Nu ne-am așteptat să rămână acolo pentru totdeauna ...

Ne-am trezit devreme și am început să strângem lucruri. Vrem ca elicopterul să ia cadavrele morților. Un elicopter cu o echipă de salvare din Nepal, cu sprijinul ambasadei finlandeze și Phil Crimpton, un prieten al lui Samuli, l-au luat pe Nima împreună cu el pentru a arăta unde sunt cadavrele. Din nou, au ajuns la locul respectiv, cu ei existau echipamente bune, dar nu puteau ajunge la trup, pentru că elicopterul nu putea ajunge acolo. Pilotul a spus că nu pot fi scoși de acolo și am încetat să încercăm. Comunicând cu Sammy, mi-am dat seama că era foarte îndrăgit de munți și nu știu ce cred alți oameni sau familia lui, dar sunt oarecum mulțumită că a rămas acolo în munți.

Un nou traseu și noi victime pe Muntele Annapurna

Membrii expediției: Mingma, Pemba, Samuli, Nima, Ayudin, Jing, Azong, Reza, Angeli, Zdravko, Nima Wangchu, Liang și Kazi