Nouă rută și moarte la annapurna

Doi alpiniști din această echipă nu s-au întors, au fost uciși la coborâre și trupurile lor vor rămâne pentru totdeauna pe panta Annapruny.

"Annapurna este un munte pentru o viață, alpinismul depinde de noroc și de munca grea" - a scris Mingma Sherpa în jurnalul său de pe pagina expediției

Dar, pe lângă informațiile despre ascensiunea reușită și despre moartea ulterioară a doi alpiniști, puțini oameni știu că scopul principal al expediției a fost de a crea o versiune nouă și mai sigură a trecerii urcării standard la vârful muntelui.

Și au reușit!

Mingma Sherpa și-a numit noul traseu: "Rolwaling", după numele orașului său natal.

Traseul "Rolwaling" pe Annapurna. Traseu de rulare pe Annapurna

În general, pericolul de la Annapurna se află în marile pericole de avalanșă ale pantelor

În continuare, un extras din jurnalul lui Mingma Sherpa despre urcarea pe vârf de la Annapurna:

În ziua urcării asaltului nostru, razele soarelui încep să lumineze zona montană când ne apropiem deja de summit.
Începând cu ora 23:00, în noaptea precedentă am lăsat corturile și am început să ne pregătim pentru asalt.
Am fost gata într-o oră.

Ne-a trebuit mult timp să ajungem la boxa franceză și acesta a fost primul nostru eșec, când am ieșit din program; dar, în același timp, toți membrii echipei noastre și-au exprimat dorința de a continua alpinismul, pentru că eram atât de aproape de vârf.
Trecerea canionului francez nu a fost ușoară, a existat o zăpadă adâncă, iar pe ea am fost înecați în genunchi și mai mult, ceea ce a făcut extrem de dificil să treci.

Prin 01:30, noi încă nu a putut vedea partea de sus, și am început din nou să se gândească la întoarcerea în jos. Am cerut avizul Samuli Mansikka, și a spus că el a fost încrezător în ascensiunea noastră de succes: „După ce vom ajunge la capătul culoarului francez vom vedea partea de sus a muntelui, iar apoi suntem mult mai ușor să meargă la ea“ Și așa sa întâmplat: după numai 30 de metri pe verticală am putut vedea partea de sus.

De atunci, am început să ne îndreptăm cu încăpățânare spre obiectivul nostru. Mai aproape de vârf, ne-am oprit pentru odihnă.
scopul nostru - summit-ul de la Annapurna se apropia și mai mult, iar acum, la ora 2:50 am ajuns la summit.

Annapurna a fost întotdeauna visul meu, așa că acest moment a fost cel mai important și mai plin de bucurie în viața mea.
A fost un moment interesant: la urma urmei, la vârful muntelui am stat cu întreaga echipă: 13 alpiniști, și acesta a fost unul dintre cele mai mari succese de pe Annapurna pe tot parcursul urcărilor.

Coborâre din partea de sus

Restul grupului nostru urmărea doar urmele lui Pemba. După ceva timp am dat seama că am pierdut o evidență a lui. Am încercat să vedem pe panta muntelui Pemba, dar totul era în zadar.
Și aceasta este în ciuda faptului că mergeam pe o coardă fixă ​​anterior.

Câțiva dintre alpiniștii noștri au ieșit în căutarea lui Pemba și în curând am auzit pe cineva spunând că Samuli a întrerupt panta muntelui când sa întors la balustradă.

M-am uitat în jos și am văzut lumina farului, m-am gândit că Samuli a fost blocat mai jos pe pantă. Lăsând grupul să stea nemișcat, m-am dus jos să-l văd pe Samuli.
Dar am găsit numai farul inclus, dar nu l-am găsit pe Samuli, apoi m-am întors la grup.

Destul de ciudat, dar nu m-am îngrijorat de pierderea a doi cățărători, pentru că de fapt vremea era perfectă: cerul clar și absența vântului nu au contribuit la riscul ascensiunii.

Grupul nostru a decis să continue descendența și să aștepte Pemba și Samuli puțin mai jos pe pantă. M-am uitat la ceasul meu și mi-am dat seama că mergem în jur de o oră, și în vremea asta ne-am putut permite să ne odihnim până la ora 4 dimineața.

Toți au fost tăcuți, doar un bărbat alpinist Zhang Liang a spus în mod constant: "Suntem oameni, nu putem rămâne aici și să dormim".
La ora 5 dimineața m-am trezit și am văzut că soarele nu luminează pe deplin versanții muntelui. Am observat că frânghia care a fost efectuată anterior a fost în ordine perfectă, am început coborârea, am mers pe cea de închidere.

După 40 de metri de coborâre, ne-am dus la frânghia principală.

De aici am părăsit din nou grupul și m-am întors la 200 de metri pentru a vedea dacă Pemba și Samuli au apărut, dar în profunzime am simțit deja că erau morți noaptea.
Dar a trebuit să-mi confirm ipotezele.
Am trecut de o mare parte din gheață și un pic în jos traversare, dar nicăieri nu au putut vedea trupurile noastre alpiniști, se pare că erau în zonă, abordarea la care a fost printr-o „zonă moartă“ de la nivelul de mai sus 8000 de metri.
Mi-a devenit clar că trupurile lor vor rămâne pe vecie pe versantul muntelui.

După ce am coborât în ​​lagăre, în primul rând m-am dus în jurul tuturor corturilor și am aflat de sănătatea fiecărui alpinist. Toată lumea sa uitat și sa simțit bine, deși știam că doi dintre ei au avut degetele degetelor aseară.
Restul erau obosiți, dar ei puteau continua să coboare.

Nici nu am observat cum a trecut noaptea - am căzut toți și am adormit în corturi într-un somn profund. Ne-am trezit până la ora 7 dimineața, ne-am împachetat rapid lucrurile și am fost gata să continuăm coborârea

Aproximativ o oră a luat coborârea în cea de-a treia tabără de mare altitudine, în timp ce nu ne grăbim, așa că am mers mai încet la a doua lagăr de înaltă altitudine.
Unul dintre alpiniștii noștri a spus că va rămâne în vacanță în a doua tabără și așa că am lăsat un șerp cu el.
Și ei înșiși, după ce au colectat echipamente din a doua tabără, au continuat să coboare mai departe

Când am fost aproape la tabăra de bază, amurg de munte a căzut și am început să-și piardă adesea linia traseului, căutările lungi să ia o lungă perioadă de timp, dar în cele din urmă la 00:20 noaptea in care am ajuns în tabăra de bază

Annapurna. Tabăra de bază

Am dormit ca morții și nu am auzit nimic. dimineață, prietenii noștri dintr-o altă tabără au venit la tabăra de la Base, au felicitat echipa noastră pentru a urca și a simpatiza cu pierderea.
Am fost într-o mare durere: eram foarte obosiți și încă nu am putut înțelege pe deplin pierderea noastră.
Depășirea pistei cu elicopterul a fost imposibilă la o altitudine la care Samuli și Pemba au dispărut și au urcat pe cont propriu amenințând un mare risc pentru echipa de căutare în sine.

Deosebit de trist să realizeze că Samuli și Pemba au fost cei mai experimentați alpiniști din echipa noastră, ei mai mult decât oricare altul, a crescut la opt mii, și a avut o mare experienta in tehnica de ghiduri de alpinism și de munte de multe ori a lucrat în Himalaya

Ne-am trezit dimineața devreme și am început să ne împachetăm lucrurile. Încă am vrut să încercăm să zboarăm cu elicopterul de pe munte pentru a identifica cadavrele victimelor Samuli și Pemba.
Am reușit să obținem elicopterul datorită ajutorului ambasadei finlandeze din Nepal.

Cu toate acestea, primul avion cu elicopterul nu a dat rezultate, a doua oară, pilotul a spus că nu există nici o modalitate de a obține corpuri de pe versantul muntelui.

Având în vedere că știam despre viețile lui Samuli și Pemba, despre iubirea lor față de munți, m-am gândit că poate că ar fi bine ca trupurile lor să rămână pe munte.

[Alpinism] competiții ucrainene printre juniori, juniori, băieți și fete de cățărare. DISCIPLINA: ETAPA SPEED II. DIFICULTATE. Eu stau

[alpinism] Campionatul din Ucraina în alpinism în clasa de munți mari în rândul veteranilor. Concursurile CJSC