Pe Don roluri principala este tactica, asp

În acest articol, vreau să încerc să-mi generalizez experiența de capturare a aspului și a căldurii pe urmele diferitelor râuri - Don, Akhtuba, Oka, Pakhra, Protva. Am folosit o varietate de momeală C și de vrăjitori, turntables și oscilatoare și Devons. Prins de barcă și vbabroku. Și am fost convins că factorul principal în succesul Ch tactici alese corect. Cea mai clară și mai detaliată despre această tactică poate fi spusă pe baza exemplului capturii pe râu. Don.

Plasați și atrageți

Pe Don, am mers mai întâi cu fratele meu undeva la începutul anilor '80. ispitit de povesti de prieteni despre cat de bine au luat asp si cub. De atunci, am fost acolo aproape în fiecare an și am acumulat o experiență considerabilă în pescuitul pe acest râu. Am ales un loc vizavi de satul Novogrigoryevskaya (nu ajungând la Ilovli). Pe această întindere a râului erau două insule, pe de o parte a cărora Don era navigabil, iar pe de altă parte erau patinele de rulare, create odată de cazaci. Pescuiesc din câmpia de inundații; Prin dungile de pe copaci, era clar cât de mare crește Don în primăvară.

Prima întâlnire cu rolul nu a fost încurajatoare: în primul rând, dimineața nu a existat practic bătălie; În al doilea rând, am ajuns în week-end și a adunat în jurul valorii de o mulțime de turiști și amatorii de pescuit, în special de la Volgograd, Ch cineva prins plătică, biban cineva de pe gingie, și doar câțiva oameni au fost de vânătoare cu o navă pentru asp și cleanul. Asp aproape nu a luat W cu fratele meu a reușit să prindă un zhereshkov puține și Chub în apropierea țărmului și în unele praguri mici. Și numai când la mijlocul săptămânii, la dispoziția noastră, erau aproape toate rupturile, atunci afacerea sa îmbunătățit.

Am prins momeli, diferite de cele folosite de pescarii locali. Aveau bastoane grele de vânătoare cu lingură, cu o legătura legată. Avem turntables și Devons. Devons a dat rezultate bune, dar foarte rapid a răsuci linia. Din grame, în primii ani au luat un univers cu o zbura. Momeala a mers bine, dar mai târziu, atunci când momelile importate au devenit mai accesibile, l-am înlocuit cu marca W Aglia Comet Aglia LongF, Tunder Bug albastru Fox și Elix Mosca Rastel Graffy Martin înseamnă o culoare foarte mult, uneori, el ia de bună voie pentru cleanul și argint, și aramă, și filaturi de cupru, dar preferă încă platan negru, cu o minge galbenă și punctele galbene pe petalele. Bine-ezitat ezită-linguri-lăcustă Castmaster și trihedral, mai ales dacă este combinat cu un wobic. În adancituri puteți prinde orice pește pe năluci slabozaglublyayuschiesya cel mai bine la Rapala Original Shad Rap Runner Shallow

Cu o abordare specială.

Aplicând tacticile noastre, chiar și pe momeală nevăzută, puteți obține un rezultat minunat.

Mai întâi câteva cuvinte care sunt. Pescarii care au vizitat atât Akhtuba, cât și Donul au putut observa că aspirația aspilor în aceste râuri este diferită. La râurile Akhtuba, peștele se află în locuri accesibile, trebuie doar să găsești o bătălie (acest lucru este ajutat de pescăruși) și că nu oferi asp, nu observă nimic, suficient. Pentru a prinde este cel mai bun pe Castmaster cu o vafla, cât mai aproape de pește nu admite. Și după asp în același loc puteți să prindeți un biban bun, biban sau stiuca. Mici asp și crapați pe iazul Akhtuba, dar pentru exemplarele mari este necesar să aveți o barcă cu motor. Un chub mare este prins de sub țărm, unde sta și privește broaște, care se găsesc în multe locuri. Există sub țărm și un tratament special pentru el. Pe Don este o imagine complet diferită. Pasajul aspului poate fi văzut, dar bătălia nu poate fi decât dimineața devreme pentru chiuvetă, și chiar și atunci aspirația mică a unei bătălii speciale pe un sul și nu veți vedea. Fiecare zarek are propriul adăpost. De obicei bate din cauza pietrei și doar ocazional, astfel încât pescarul neexperimentat să nu observe această lovitură. Numai o asistentă de filare cu ochiul liber poate detecta aspul în spuma ruloului, aruncând corect lingura în locul potrivit.

Vreau să compară tactici de pescuit în țara noastră (Figura 2) și printre pescari locali (rural și volgogradieni Figura 1), aceasta diferă semnificativ. Se pare că oamenii locali ar trebui să știe tehnicile de capturare pe șanțuri. Dar capturile noastre au fost întotdeauna mai mari, iar peștele este mai mare. Să încercăm să ne dăm seama ce e în neregulă.

Oamenii locali s-au ridicat pe ambarcațiunile vizavi de reîntoarcere, deși la o distanță decentă (25 h 30 m) și, prin urmare, puteau doar să ridice zona directă în fața lor (a se vedea figura). Sectorul de bombardare era mic. În plus, momeala a căzut în apă, lângă locul unde se află peștele, și a apărut din spatele ei. Dacă gândacul era legat în fața lingoului, acest lucru ia speriat peștele și mai mult. Având în vedere faptul că ambele lingurițe ale localnicilor sunt mai modeste, iar linia este mai groasă. ca urmare a aspului la ei, uneori tocmai au luat-o, iar cubul a venit foarte rar.

Am pus barca deoparte

de la supraalimentare, și cu cât era mai mică, cu atât mai mult am navigat. Am încercat să aruncăm astfel încât să acopere ruloul complet (este foarte important să fii capabil să faci turnări lungi). Sectorul nostru de bombardare de mai multe ori mai mult decât o rolă aproape toate au fost la dispoziția noastră. Dar truc principal al tacticilor noastre a fost că ne-au aruncat trolling peste fluxul (chiar și doar în amonte de răsturnării), mai degrabă decât de-a lungul, așa cum a făcut pescarii locali. Locul căderii momelei de lingură era departe de prădător. Această distribuție nu sperie asp și cleanul și face posibilă, rata proporțională a bobinei de preluare peste (aici e bobina la îndemână, cu un raport de 1. 5), să păstreze trolling chiar și la începutul rulare, cel puțin în fisură, chiar și după rulare. Momeala este în mișcare constantă, suflă curentul, loveste pietrele. Ea apare înainte de pește chiar din piatră sau ușor în lateral, ca și cum dantelat cu un pește bolnav rola, și provoacă pradator aderență.

Dacă țineți platanul exact la începutul rulourilor, astfel încât să se joace bine, este foarte atras de cub. În ruptura, dar asp, peste biban, stiuca, și, uneori, when're momeală mai adânc, cu riscul de a pierde plevusca, biban, dar niciodată cleanul. Noi luasem un cocoș mare de pe țărm, ca și pe Akhtuba. În cazul în care mal sălcii cresc prea mult, astfel încât nada de-a lungul nu este de până la prizat, folosit în acest fel: au aruncat lingura pe nisip, și apoi târât în ​​apă; dacă stați asp sau cârlig, ați urmat imediat lovitura. Pentru aceasta este necesar să se stăpânească precizia turnării foarte bine.

Vrăjitorii pe o rolă s-au coborât la locurile de pește din afară și în mod necesar imperceptibil și neașteptat. Desigur, trebuie să evităm locurile pietroase și pietroase. Wobblers pot fi folosite atunci când pescuitul pe o insulă în cazul în care asp și chub sunt de-a lungul unei bănci abrupte. Ele pot fi prinse aici prin topirea momelei de-a lungul ei. Nu trebuie să vă fie frică de aici, fundul este curat. Dacă se respectă toate regulile, cubul sau aspul iau fără întârziere momeala pe care o iubeau.

În acest fel, puteți pescui pe margini mari, pe puțuri mici și într-o pustie. Această tactică are avantajul chiar înainte de pescuitul de pe barcă, deoarece vă puteți mișca liniștit și încet, fără a înspăimânta peștele. Trebuie să alegeți un loc pentru a avea înainte de a fi fost întreaga rola. Aruncare ar trebui să fie un pic mai în amonte și să urmeze momeala: ea ar trebui să treacă în mod clar prin rola, pe care trebuie să alegeți viteza bobinei de preluare, și trimite momeala de-a lungul rostogolindu-se în sine.

Explorarea UboemF

În fiecare an tot mai mulți pescari veniseră la locul nostru și am decis să găsim unul nou. De la locuitorii din localitate a aflat că în aval există două insule și

Am plecat spre explorare dimineața devreme. Când am ajuns la loc, încă mai era o ceață peste Don. A fost o astfel de tăcere pe care ați auzit-o cantind râurile fluorescente. Am mutat partea navigabilă a râului, am mutat bărcile pe insula nisipoasă Ch și pe șine. Am ales prima rolă din aval. La început nu mi sa părut foarte promițătoare. Scoase barca așa cum ar fi trebuit, ancorată la aproximativ douăzeci de metri în fața râului. Prima distribuție este chiar deasupra punctului superior al rolei. Prins pe masa rotunda Numai ea a cazut!

Apropo, în legătură cu cârligele. Sunt mulți aici, și e teamă să-și piardă momeala, apoi să rămână fără pești. Singurul mod în care am folosit pentru a reseta H de la bobina întreaga linie și trageți brusc, dar există pericolul de a pierde întreaga linie în cazul în care ea se afla pe pietre.

O mică ceață stătea încă peste râu. M-am gândit: dacă te duci la uncork, poți să-ți sperie tot peștele. Și dintr-o dată trupa sa reînviat și a mers la o parte! Am un bun asp. Îl iau fără zgomot, ca să nu-i sperie pe ceilalți. Aici el este la barca, el merge, mows ochiul lui. Îl iau în podsachek. Apoi a început să strângă cenușa aproape prin turnarea lui Ch și mică și mare. Zhereshkov mai puțin de un kilogram l-am lăsat. Cubul nu era deloc. Ceața a trecut, soarele a apărut. Bătăturile au devenit mai mici, iar aspul mare deja aproape că a încetat să mai ia. Am schimbat platanul cu Castmaster și m-am împrăștiat în puțuri mici lângă țărmul opus. Deasupra Castmaster, eu, ca întotdeauna, aveam un wabik. Muscatura de pe baston si muscaturile au inceput! Dar un asp asp (până la 3 kg) a luat totul la Castmaster. Nu am avut încă o astfel de captura pe Don.