Botezul în Țara Sfântă

În Țara Sfântă, am mers la un grup, organizarea călătoriei care se ocupa de mănăstirea Sf. Daniel din Moscova. Înainte de a merge, am aflat prin ce organizație este mai bine să facem acest lucru, deoarece pelerinii au aranjamente diferite. Pelerinii care călătoresc prin "Radonezh" trăiesc lângă Biserica Sfântului Mormânt, dar într-un hotel secular și un ghid de la ei este secular. Și noi trăim prin harul lui Dumnezeu, în limba rusă Gorny Convent, ne-am întâlnit la aeroport o călugăriță, a adus la mănăstire, cina imediat hrănite, distribuite în patru hoteluri. Am ajuns la hotel pe cel mai înalt munte, numit Catedrala, de fapt, există o catedrală. Acum, hotelurile sunt bine echipate, în stare bună, aveam o cameră dublă cu două paturi și chiar un balcon.

Pe peretele Mănăstirii Gornensky este scris "Misiunea spirituală rusă. Patriarhia Moscovei din Ierusalim. Grădinița Gornensky. A fost fondată de arhimandritul Antoninus în 1871 ". Arhimandritul Antonin (Kapustin) este venerat în Ierusalim, a făcut multe pentru pelerinii ruși. De multe ori pelerini călătorit în Țara Sfântă în ultimele economii, și în Ierusalim, arabi și evrei pentru a pacali oamenii, le-a arătat o mulțime de bani în fiecare piatră, care a avut de fapt nici o valoare.

Desigur, Ierusalimul este sacru orice teren, oriunde păși picioarele Domnului, Fecioara, apostolii, așa că, în orice caz, noi, ortodocșii, nu a pierdut. Dar Antonin (Kapustin) și asistenții săi nu au fost indiferenți față de umilirea rus, așa că au cumpărat o mulțime de teren în Ierusalim, mănăstiri construite, iar la hotelul lor. Patriarhia trimite aici monahii, prima ascultare, care a fost de a face pelerinii ruși și să le ofere tot ce ai nevoie - hrană și transport, astfel încât acestea să nu are nevoie, pentru a le arăta locurile sfinte.

Prin urmare, în mănăstirea Gornensky, maicile au prima ascultare pentru a primi pelerini. În timpurile sovietice, pelerinii au fost puține, dar după un an de la 1000th ani de la Botezul Rusiei o mulțime de pelerini ruși care călătoresc în Țara Sfântă.

Botezul în Țara Sfântă, pelerinajul ortodox

Pe teritoriul Mănăstirii Gornensky este un templu în onoarea Icoanei Kazan a Maicii Domnului. În ea există o piatră - "pe această piatră Sfântul Ioan Pretorul ia spus poporului prima predică".

În Ierusalim, mai ales dacă sunteți aici pentru prima dată, sufletul se bucură. Iar după comuniune, statul este fără greutate. Priviți totul cu ochii larg deschiși, prindeți fiecare cuvânt, pentru a vă păstra cel mai important lucru pentru voi înșivă. Acesta este ceva important, adânc a fost în cuvintele preotului - "ce ai de făcut, astăzi este o sărbătoare". Mi-am remarcat imediat cumva - în zilele de sărbătoare trebuie să te uiți, să-ți amintești doar că există un Domn și ziua Lui. Ceea ce este necesar pentru munca de aproape acea zi, și noi de multe ori atât de egoist - cred că întotdeauna doar de tine, eu, pentru mine, pentru mine. Nu uităm niciodată de noi înșine. De aceea, în primul rând am crezut că această edificare a fost pentru noi toți. Deci îmi amintesc de acest tată.

A fost foarte plăcut că totul în mănăstirea Gornensky este atât de simplu, călugărițele-mamă sunt pur și simplu extraordinare, de la ele există o dragoste atât de cuprinzătoare încât nu ne-am întâlnit nicăieri. Ei spun că acum zece ani, când pelerinii din Rusia tocmai au început să vină la Ierusalim, mamele au venit la aeroport cu flori, pentru că pelerinii ruși au fost cea mai mare bucurie. Întreaga săptămână a șederii noastre am văzut că mamele au zâmbit mereu, au fost fericite, au răspuns cu iubire toate întrebările. Am fost obosiți și, se pare, nu au simțit oboseala pelerinilor, care se schimbă în mod constant. Era încurajator să le privim.

Botezul în Țara Sfântă, pelerinajul ortodox

Aproximativ trei kilometri înainte de Iordan, am părăsit autobuzul și am mers pe un drum asfaltat îngust. Oamenii sunt înaintea noastră, m-am întors și același număr în spatele meu. Au fost mulți oameni. Dar, chiar la țărm, oamenii nu erau încă prea aglomerați.

Aproape de râul Iordan în acest loc este o suprafață foarte plată - fără val. Oglindă suprafața netedă a apei, nu există vânt. Râul este la aproximativ 400 de metri sub nivelul mării.

Am ajuns la ora 11, Patriarhul a avut deja să înceapă marea binecuvântare a apei, dar se pare că, în conformitate cu providența lui Dumnezeu, pentru ca noi am experimentat mai bine această zi mare, serviciul nu a început încă. Fericirea, ca am putea sta mai mult pe acest mal sfânt. Acesta este locul unde Domnul Însuși a fost botezat. Aici pelerinii vin doar o dată pe an, la Epifania. Alteori, pelerinilor i se permite să înoate în altă parte. În acest loc se construiește acum o biserică ortodoxă, constructorii doreau să ridice cupola la sărbătoarea baptismului, dar ceva nu a funcționat.

Trei ore mai târziu am așteptat Patriarhul și în acel moment am urmărit râul. Râul era imobiliar. Mișcarea poate fi văzută numai de faptul că de la arabi malul opus sucursale aruncat, iar aceste ramuri măturat rapid în aval. Curentul se dovedește a fi puternic, deoarece râul curge din munți. Dar nu erau valuri pe râu.

Botezul în Țara Sfântă, pelerinajul ortodox

Patriarhul apare, toată lumea este fericită, s-au mutat mai aproape de țărm. Domnia Marii Sfintiri a apei incepe, iar o briza apare de undeva, nu exista vant puternic, dar ceva sufla.

Sfințirea apei nu este de 30-40 minute, așa cum o avem și o oră și jumătate, cântecele grecesc sunt foarte lungi. În cele din urmă au cântat în greacă (am înțeles imediat acest lucru): "În Iordan sunteți botezați, Doamne. ", Am luat-o în limba rusă. Și așa vedem, că Patriarhul consacră apă și pe ea încep să apară valuri. Când apa este sfințită în Iordan, crucea nu este scufundată în apă, ca în Rusia, dar Patriarhul îl eliberează chiar în mijlocul râului. Crucea este lungă centimetri 80, din lemn, legată pe o panglică colorată. Trei gropar River tricouri baptismale înota până la cruce care transporta peste, cu respect scoate crucea, sarut, înot la mal și a trimis patriarhului. În același timp, un alt preot din vechea tradiție pioasă produce porumbei albi. Crucea este scufundată în apă, iar porumbeii zboară în acest moment.

Iar când crucea a fost coborâtă pentru prima dată, apa a început să facă zgomot, au apărut primele valuri. Când cântăreții au cântat "În Iordan. "(Noi în limba rusă în acest timp tropar putea să cântă de trei ori), iar crucea a fost coborâtă pentru a doua oară, apa a devenit și mai agitată. Între a doua și a treia oară, trestia a început să se învârtă din vânt, valuri mari au crescut. În zgomotul valurilor, în zgomotul vântului, totul este așa cum spune Scriptura, când este Domnul. Oamenii au început să se bucure. În cele din urmă, pentru a treia oară, crucea este scufundată în apă, a treia oară când sacristanul se toarnă după el, iar apa deja fierbe, ca și cum ar fi fierbe de jos.

Și chiar și în fotografii este evident că nu există valuri deasupra și dedesubtul locului de consacrare a apei, apa este absolut calmă, iar în locul unde a fost coborâtă crucea, există o furtună înfloritoare. Printre pelerinii ruși a fost slujitorul lui Dumnezeu Dimitri din grupul "Radonezh", fiind la o distanță de un metru și jumătate în spatele patriarhului. Și ne-a spus că atunci când crucea a fost scufundată în apă, în diametrul unui cerc mic în jurul crucii, apa era plată, iar în spatele ei începea fierberea apei. El a văzut acest miracol.

Deci, zgomotul a început, valurile. Dar valurile nu erau peste râu, deși datorită vântului, se pare că trebuiau să fie pe toată suprafața râului. Fotografiile arată clar că acolo unde nu există oameni pe țărm, nu există valuri în râu. Ca și cum această fierbere a avut loc doar pentru noi, în acest singur loc - unde Domnul a fost botezat.

Botezul în Țara Sfântă, pelerinajul ortodox

Și știm din Sfânta Scriptură că Iordanul a curg în direcția opusă în timpul Epifaniei. Trebuia să mă asigur de asta. Până acum am văzut doar valuri divergente. Sclavul lui Dumnezeu, Anna, cu care eram într-o excursie, mi-a spus: "Mamă, bine, nu puteți vedea, aici este." Spun: "Așteaptă, m-am așteptat mai mult, de ce nu se scurge apa?" Văd valuri, înfumurându-mă, dar nu văd că râul se întoarce înapoi. Cred că suntem niște păcătoși care nu se mai întâmplă acest miracol? Stau într-o astfel de frică și aștept. Pentru a treia oară crucea a fost coborâtă în apă, porumbelul a fost eliberat, iar curentul este același. Și după un timp, în timp ce am vorbit cu Anna, văd că vântul a început să sufle din partea opusă curentului și să împiedice curgerea râului, să-l încetinească. Valurile au început să încetinească, de la mari până la cele mai mici. Apa a răsucit cu o mică ruptură în direcția opusă! Era evident vizibil pe crengile, care au fost aruncate de arabi, au inceput sa inoate nu in jos, ci dimpotriva! Spun: "Anna, văd! Acum văd. " "Uită-te și vezi marea, Iordanul să se întoarcă." Dar, așa cum am spus, toate astea nu mergeau pe întregul fluviu, ci numai pe această bandă mică între bănci. Stăteam și plângeam.

Chiar înainte de consacrarea apei, ni sa spus că ne-am scufundat în râu de îndată ce am văzut că cel de-al treilea porumbel a fost eliberat. În plus, după 50 de minute am trebuit deja să ne întâlnim în autobuz.

Aproape de țărm, unde stăm, râul este foarte adânc. Mi-a fost teamă să plec, am început să caut un loc unde nu ar fi atât de profund și ar fi convenabil să iasă. Am văzut o femeie în picioare și am întrebat-o dacă era un fund, ea a spus că este. Terra în acel loc este foarte abruptă, noi, ținând-o pe stuf, intrăm în râu. M-am trecat, am scufundat de trei ori si am vazut ca o femeie din apropiere nu putea iesi din rau. Ce ar trebui să fac? Lăsați-l fără ajutor nu este bun, dacă nu mă ajută, atunci tocmai am ajuns în zadar pentru Țara Sfântă. Am încercat să o ajut, am început să o "salvez" - și nu se "salvează". E veche, grea. Nici măcar nu știu de ce parte să o ia. Și așa, și în acest fel - nu funcționează. Despre mine mă rog: "Doamne, ajutor!". În cele din urmă, bastonul cu o singură mână a luat, îndoit, cât a putut, a ridicat brațul ei și a împins-o la mal. Există într-adevăr este în patru labe, omletă pe partea de sus mâna ei a depus, mizerie, desigur, plaja este murdar.

Acesta este modul în care am scăldat în mila lui Dumnezeu în Iordan pentru Botezul Domnului.

Dacă ți-a plăcut sfatul și vrei să vizitezi aceste adăposturi, te invităm să te familiarizezi cu excursiile de pelerinaj relevante.