Grecia, Creta, Peninsula Gramvucus Travel Notes Ptah

Chiar înainte de începerea călătoriei, am identificat imediat câteva locuri unde urma să mergem. Unul dintre aceste locuri era insula Gramvous. Și în a patra zi am decis să mergem acolo. Pentru asta trebuia să ne ridicăm foarte devreme. Și la ora 8 am fost deja pe drum. Există două căi spre această insulă. Unul - pe mare, cu o navă din Kissamos, altul cu mașina. Mai intai am vrut sa navigam pe mare, dar mai tarziu am aflat ca in acest caz ar trebui sa petrecem toata ziua acolo, dar nu este nimic altceva decat plaja si nu mai exista nici o alta cale. Prin urmare, pentru a nu pierde timpul prețios, am decis să mergem acolo cu mașina. Am fost speriat de un drum foarte rău, dar, în realitate, sa dovedit că totul nu era atât de înfricoșător. Așa arăta drumul:

Drumul merge în sus, în unele locuri a devenit foarte înfricoșător, pe multe drumuri montane nu există garduri aici. Urcând până la vârf, am găsit o parcare acolo.

O mulțime de țapi se plimbau în parcare. Ei nu se tem de oameni deloc, în plus, îngrămădesc, prostesc pentru mâncare.

Grecia, Creta, Peninsula Gramvucus Travel Notes Ptah

Unii dintre ei se ascundeau la umbră de soarele arzător.

Mai era un drum pe jos. Nu am mers mult, mai ales că este întotdeauna mai ușor să coborâm.

Când am ajuns la coborâre, am văzut ceva pentru care oamenii vin pe această insulă uimitoare. Nu merită?

Grecia, Creta, Peninsula Gramvucus Travel Notes Ptah

Insula Gramvous este de fapt o insulă cu multă întindere. Între timp, între el și Creta, există un salt de pământ, pe care puteți merge cu ușurință. Și doar uneori se ascunde sub apă. Ne-am îndreptat spre insulă pe drumul pus de pietre și totuși nu au încetat să mai facă fotografii. Ochii tocmai nu voiau să creadă în asemenea frumusețe.

Plaja de pe Gramvous este pur și simplu uimitoare. Nisip fin, alb alb, albastru, fără apă. Laguna dintre insula și coastă nu este deloc adâncă, apa din ea se încălzește foarte repede. Gramvousa este un loc ideal pentru a vă relaxa cu copiii.

Am petrecut 4 ore acolo, fără să observăm cum zboară timpul. Datorită lipsei oricărei umbrele, am fost foarte ars (în mod surprinzător pentru mult timp :)). Max a găsit o astfel de creatură vii amuzantă. Plăcerea a fost marea.
Grecia, Creta, Peninsula Gramvucus Travel Notes Ptah

În general, ne-am odihnit la maxim. Ce altceva să spun?

Mutarea pe insulă, am găsit un dig din lemn, din care am reușit să ne surprindem întreaga familie.

Pe scuarul care leagă insula și coasta, atenția noastră a fost atrasă de nisipul roșu, care dă atât de mult culorilor exuberante ale lui Gramvous, un aspect și mai exotic.

Grecia, Creta, Peninsula Gramvucus Travel Notes Ptah

După cum am spus, 4 ore au trecut neobservate, dar căldura crescândă ne-a făcut să continuăm. Max a fost aproape luat cu forța :) Deja urcând în sus spre mașină, am văzut cum sosesc navele pe care le-am fi navigat dacă am fi ales calea maritimă. Și încă o dată s-au bucurat că au plecat cu mașina.

Când au urcat la vârf, au fost surprinși de numărul de mașini din parcare. Se pare că acest mod devine din ce în ce mai popular. Oamenii nu își rezervă mașinile care închiriază :). deoarece suspensia suferă destul de mult.

Următorul punct al călătoriei noastre a fost săpăturile marcate în ghid, foarte interesante și menționate de câțiva călători de mai multe ori. Nu am putut să ratăm.

Grecia, Creta, Peninsula Gramvucus Travel Notes Ptah

După o căutare lungă (locul nu a fost atât de ușor de găsit), am arat pe drum care mergea paralel cu plaja. Pointerul maro arată cu încăpățânare că 2 km rămăseseră la Falassarna. Și cu frecvența fiecărui kilometru :)
Când am ajuns la locul ăsta, nu am putut să înțelegem de mult timp, dar care, de fapt, arată? De când eram grav ars, nu aveam de gând să merg pe stradă. Yulka a coborât și a fotografiat ceea ce în ghid a fost numit cu mândrie orașul vechi.

Am fost puțin dezamăgiți și de atunci am numit astfel de atracții "Falassarna niște" :).
În general, trebuie să spun că zilele bune (când toată lumea le plăcea) și cele rele (când ceva nu este bine) au alternat zile între noi, de aceea nu eram foarte supărați.
Ne-am îndreptat spre mănăstirea Chrysokalitis.

Iată o fotografie care arată foarte bine sentimentul pe care l-am experimentat atunci când conduc pe drumurile montane.

Grecia, Creta, Peninsula Gramvucus Travel Notes Ptah

La locurile de accident, grecii, spre deosebire de coroanele noastre, stabilesc aici asemenea monumente memoriale. Pe unele curbe montane a fost posibil să numărăm până la zece bucăți. Crede-mă, încetinește viteza oricăror polițiști de trafic.

GAishnikov, apropo, am văzut doar o singură dată. Regimul de viteză din Grecia, în ciuda faptului că aceasta este Europa, nu este respectat de nimeni. Și pe trecerea pietonală este puțin probabil să pierdeți pe nimeni.

Trecând prin satele cretane, ne-am oprit pentru a fi fotografiată, așa că totul era frumos. Numele nu-mi mai amintesc, poate Julia va veni, îmi va aminti :)
Grecia, Creta, Peninsula Gramvucus Travel Notes Ptah

Când am ajuns la mănăstirea Chrysokalitis, am fost surprinși de numărul mare de mașini din parcare, iar mărul n-avea unde să cadă. Aceasta, având în vedere îndepărtarea mănăstirii, a fost destul de ciudat. Când au urcat sus, au realizat că motivul pentru aceasta a fost o sărbătoare bisericească. O grămadă de greci zgomotoși au adus cu ei o grămadă de copii nu mai puțin zgomotoși și se pregăteau pentru un fel de serviciu festiv.
Ca rezultat, biserica arăta ca un bazar, era ușor să nu treacă. Prin urmare, nu am stat acolo și aproape imediat am plecat.

Am fost surprins de ce această mănăstire a fost descrisă atât de detaliat în ghid, pentru că nu am remarcat calități artistice remarcabile. Dezamăgirea noastră a crescut doar. Dacă nu era pentru Gramvous, am fi considerat că această zi a fost pierdută.
Grecia, Creta, Peninsula Gramvucus Travel Notes Ptah

Înapoi înapoi prin multe sate, în care au existat adevărate capodopere, în opinia mea. Și poate că nu sunt atât de bătrâni, dar au mulțumit de aspectul.

În Cheile Topoliski, uimitoare în frumusețea sa, am oprit pentru o vreme, doar pentru a fi fotografiată. O caracteristică interesantă a drumului prin defileu este un tunel mic printr-o stâncă, la care trebuia să treacă prin semafoare.

În această zi sa încheiat ziua, sănătatea mea era dezgustătoare, ca de obicei întotdeauna când am ars în soare.
Grecia, Creta, Peninsula Gramvucus Travel Notes Ptah

Aceasta încheie a patra zi a călătoriei noastre prin Grecia.