Traseu de biciclete Transhamardaban, promalpcentre

Vineri: Babushkin - gama Hamar-Daban

Plimbarea prin gama Khamar-Daban pe biciclete în planuri stau mult timp. Era necesar doar să coincidă două condiții pentru împlinirea ei: disponibilitatea a trei zile gratuite și o vreme bună. Dacă prima condiție este fezabilă, în principiu, pentru orice ieșire, atunci a doua este mai complicată. Monitorizarea atentă a prognoza meteo pentru următoarele trei zile (de preferință, în lunile mai calde) și adunat repede, vom merge la soare vineri dimineață, în trenul expres „Irkutsk-Ulan-Ude“ la stația de „Mysovaya“. Cinci ore de somn peste scaunele moi aproape goale lumina vagon de clasa 3, iar în 12 de zile, suntem pe platforma din Babușkin.

Râul Myshka este întotdeauna aproape

În taverna din apropierea autostrăzii, pâlpâitul era exact, dar în bucățele de carne, regretau carnea, înlocuind-o cu pâine. Hrănite și mulțumite plecăm în direcția drumului, de-a lungul căreia trebuie să apelăm pe gama principală Khamar-Daban și să coborâm spre râul Temnik. Plecăm pe drumul de la capătul străzii cu cel mai comun nume "sovietic" și ne mișcăm în umbra creșterii pe marginea copacilor, pentru că vara și soarele sunt foarte calde. În apropiere de câțiva metri, râul Mysikovka rulează în mod constant cu apă curată rece, drumul este împrăștiat cu pietriș mic, neted, aproape nu se agită. Înclinarea înclinată nu a fost încă observată. În cinci kilometri au început zmeura. În zadar a început, pentru că plimbarea sa transformat într-un vagabond, constând în mișcări de la tufișuri la tufișuri. Apoi au fost adăugate coacăze roșii și negre. Consider că am ales un moment foarte bun pentru ciclism, în ciuda faptului că mișcarea încetinește, din cauza întâlnirilor permanente cu obstacole naturale. Defileul Myshka este îngust, dar foarte lung - înclinația nu este practic simțită timp de 15-20 km.

Ne-am întâlnit cu cuibul original al cornului, blocat de ramura de mesteacăn. În timp ce noi am avut în vedere, am fost examinați din interior. Apoi ce ne-a privit ne-a scăpat. S-au grăbit să se pensioneze.

În jurul păsărilor cântă, cerul este urât neclintit și albastru, drumul este moale și pădurea mixtă este înlocuită de conifere. Într-un fel foarte suspect, totul este bine.

După 20 de kilometri, au început să apară mici coborâșuri și coborâșuri ale drumului, din care a fost luată piatră zdrobită pentru turnare. "Vzlas" pe creastă este completat de un proiect de doi kilometri. Ne îndreptăm și ne întâlnim pe Zhiguli cu Mikrik - sunt fructe de pădure. În general, sezonul de aici este foarte plin de viață, iar după o jumătate de oră ceva trece. Populația care achiziționează, în principal, se duce în valea râului Mishikha.

Drumul de-a lungul coamei

Relieful de pe creasta principală Khamar-Daban din partea de est nu este puternic disecat - vârfuri ușor rotunjite, dar văi adânci ale râurilor. În timp ce călătorim de-a lungul coamei, trecem printr-o furculiță în care plecăm pe un drum mai puțin desfăcut. Dacă unul dintre participanții la FIR (LHP - weekend trekking - adoptat în reducerea clasificării turismului) nu știa unde să se întoarcă atunci. atunci ne-am uita la punctele GPS stabilite pe harta in avans si inca ne indreptam in directia corecta. Apropo, aproape toate punctele, pus pe un kilometru de doi kilometri și completat de GPS, au fost destul de fiabile - o eroare în termen de 50 de metri.

Aici a început o altă nenorocire. Max merge înainte și vorbește cu șoferul camionului, care va merge la Gusinoozersk și nu a călătorit niciodată pe acest drum. În acest moment văd afinele care atârnă pe tufișuri la cinci metri de drum. Abia așteptam ca Max (călătorise deja într-o zi la Temnik) să termine cu proprietarul transportului cu patru roți. Oprirea urgentă și realimentarea cu afine sunt la dispoziția noastră.

Într-un fel, vom ieși, iar albastru și albastru mergem mai departe. Drumul cu coborâri netede și ascensoare nu este aproape observat sub roți - același stropit, același soft. Acum, ciupercile care cresc îngroșate în haldele de pe marginea drumului nu au voie să meargă. Podisynoviki și poderezozoviki, pistrui și ciuperci, gândacuri uleioase și de mușchi - dar ce este făcut! Adunând o mână pentru cină, încerc să nu mai văd în jur. Acest lucru este foarte dificil, pentru că fiecare pălărie este imprimată în capul meu, iar în mintea mea colecționez a doua găleată.

Poiana Yagel taiga

Călătorim zece kilometri de-a lungul coamei, trebuie să ne ridicăm noaptea. Este de dorit în cazul în care există apă. O coborâre de trei kilometri spre râul Mishikha și pune un cort pe terasa taigă. Am făcut astăzi 45 de km și nu ne grăbim deloc. Minunat minunat: cedru, molid, curățare curată de yagelovye, tufișuri de afine, afine (un turneu de vitamine de un fel!) Și tăcere. Nu putem să fim văzuți de pe șosea, trecând de câteva ori motocicliști drăguți și nimeni altcineva nu este auzit, nici măcar avioane. Nu sunt aproape aduse fructe de padure aici - reverul lor a fost lăsat mai devreme. Urechile se obișnuiesc cu tăcerea și se pare că lumea din jur este înghețată. Murmurul unui râu, fără vânt, nu se poate auzi cu greu, iar soarele aprins într-un cer fără vapori se aruncă prin acele păduri de conifere.

Sâmbătă: râul Temnik - râul Maly Hamar-Daban - Borgoi Steppe

Un băiat local cu o barcă

Mergând pe o bucată de nisip de pe țărm, au părăsit-o și au hotărât că ar fi frumos să ai o ceașcă de cafea și ciuperci. În timp ce pregătim leneș cina, o "pâine" tip UAZ cu câțiva oameni înăuntru pleacă spre plajă. În apropiere se află un băiat local care pescuiește pe barcă. Băiatul îi sfătuiește să-și miște râul. Stăm și privim spectacolul care se desfășoară. Băieții vor să meargă pe malul stâng al Temnikului, de unde am venit. Băiatul (aparent de la cosit), în general, totul în mod corect spune cum și unde să mergem. Bărbații erau ca și cum arătau, intră în mașină și au plecat. Pentru mine a fost ciudat că nimeni nu a încercat să meargă pe jos și să vadă cum, unde și unde, în ceea ce privește natura fundului, curentului și adâncimii. UAZ a intrat în apă și a început să se miște oblic, așa cum era necesar. Și la ultimii 10 metri a făcut aceeași greșeală ca Max: după ce a crezut că nu era destul de adânc, a fost înșelat în evaluarea vizuală a profunzimii și a condus "la roșiile foarte". Diferența de greșeli era că Max, realizând că nu mai era nevoie, a plecat repede și și-a transportat vehiculul pe sine. UAZ a inundat motorul și a staționat la câțiva metri de țărm. Fără a privi în sus, vedem ce se va întâmpla în continuare. Câteva minute mai târziu, ușa sa deschis și bărbatul a intrat în apă. Apoi a ieșit altul și altul. Din anumite motive, petrecerea s-a întors la malul drept (poate că oamenii au văzut oamenii la cositori și au mers pentru ajutor?), Și nu în satul Taiga situat la 4 km distanță.

Viper sa urcat la cald

După ce am primit o altă porție de vitamine, în cinci minute am fost pe trecere. Punctul GPS nu a eșuat din nou - este livrat aproape exact. Aici este necesar să vorbim cu cuvintele lui Mityaev "Și, împingându-mă de la cruce, ca umbra unei foi, voi deveni lumină". Am scos din trecere și ne-am oprit lângă satul Ust-Urma, aflat la 20 de kilometri de noi.

Trei kilometri până la râul Hohhurt, apoi o coborâre lungă de-a lungul malului stâng al râului Urma. Pe parcurs, am întâlnit un miel, aparent, un rever cu lemn în dreapta muntelui. Cheile de la mijlocul căii se extind din nou într-o vale de stepă largă. Pe hartă începerea inscripțiilor de tip MTF și OTF (ferma de lapte și fermă de oi), iar pe pajiștile din lunca fluviului, respectiv vaci, cai, oi și toate tipurile de clădiri. De pe pantele pietroase până la șosea drumurile se strecurau să se înalțe, descoperite în momentul trecerii la 5 centimetri de ele. Apoi am mers mai atent.

Vedere din satul Ust-Urma (sub fluxul de munte Temnik)

Urma curge undeva în vale, numai tufișurile cresc pe malurile fluviului cu un metru lățime. Aici înțelegem că în continuare cu apă vor apărea probleme. În îngustarea văii, am văzut un mic râu (în înțelegerea noastră, un curs de apă), la 50 de metri de drum și oprit pentru a colecta apă. Cu această apă, am mâncat până la masa de prânz de mâine, pentru că nu mai era nimic potrivit.

Satul Ust-Urma - câteva zeci de case cu populația rusă și Buryat. În sat există un puț (judecând prin borcanul pe care fetița îl conducea pe cărucior), dar am adunat deja apă și nu prea doream să rămânem în sat. Băieți, vii, capre și vaci se plimbă de-a lungul străzilor.

Borogoy Steppe, în stânga este Gama Horukha

Părăsim Ust-Urma și mergem la satul Tashir pe drumul pietruit. La revedere, pădure moale și căi de câmp, salut, "cu nervuri-argintiu". Zece kilometri de joltare, apoi de-a lungul unui curs de câmp strâmb, ne-am tăiat drumul, plecând spre "high-way", plecând de la Tashir până la așezarea Selendum. Aici suntem în stepa Borgoy. Seara, încetul cu încetul se întunecă, vremea acoperită de zăpadă, în jurul dealurilor fără copaci. Avem astăzi pentru 80 km pe metru și o jumătate de creastă, puteți petrece, de asemenea, noaptea undeva să te ridici. Vedem singurele câmpuri de pădure plantate în cinci și se grăbesc acolo.

"Hid" în plopi

Al cincilea punct, care înainte de a se simți, în general, destul de bine, lovind drumul pietruit, a devenit mult mai trist. Din fericire, foarte adesea lângă pietriș vine unu până la cinci (!) Drumuri de câmp moale. Descoperind următorul drum cu șapte benzi în stepă, nu am fost surprinși.

Vreau să ajung undeva, ca nimeni să nu vă vadă sau să audă. Și este foarte greu de făcut în stepa de lângă drumul principal. Prin urmare, ne-am grăbit să facem plantații de plop, unde exista o singură opțiune pentru o astfel de ședere peste noapte (după cum sa dovedit, următorii copaci se aflau în spatele Selendumă). Am încercat să mâncăm țânțarii ca niște cai, dar victoria a fost a noastră - au respins cu succes repelanții.

După ce am intrat în cort și am scos apă prețioasă, ne-am întins dulce. Curând începuse ploaia, sub picurarea măsurată, din care somnul trecea imperceptibil în plasa de țânțari.

Duminica: Câmpia Gusinoozerskaya Mare

Traseul de biciclete Transhamardaban, promalpcentre

Lacul și gama Horukha (dreapta)

Ploaia, ca atare, nu a fost, doar de la apă picurată, uneori oprind. Reflecțiile asupra faptului că prognoza soarelui a fost timp de trei zile sa oprit la ideea că prognoza pentru Irkutsk și prognoza pentru stepa Borgoy, probabil încă diferite. În plus, ele provin din diferite părți ale lui Khamar-Daban. Micul dejun a fost preparat pe apa "Urmina" și un arzător.

Din dimineața zilei de duminică, nu exista practic mașini pe "hi-wei". Ne-am bucurat într-o lună albastru, noaptea trecută și acoperit de nori Tuchkov - praful este plecat, dar era în stare proaspătă, iar stepa zablagouhala miroase. Este drăguț să conduci singur în stepa răcoroasă, explorând distanța mare de deal. Deoarece pantele abrupte pe drumul nostru a fost plecat, Max a condus cu succes la o viteză de 2-4, numai la vale plâns că scade foarte repede pentru a atinge picioarele lui. Am trecut prin lac cu o grămadă de rațe sfâșiate. creasta Horuha rotunjite, chiar și pe partea de sus a, care a fost o pădure, și sa dus la perevalchik Stella „Godspeed“. Alături de stea a fost un semn cu o inscripție fără echivoc "Orice vânătoare este interzisă!"

Trebuie să spun că în timpul păsărilor de pradă nu a existat o lipsă. Pe creasta Khamar-Daban, vulturul care se plimba deasupra noastră de mult timp a încercat să ne vâneze. Aici, în stepă, șoimii străluciți se lăsaseră și vulturul zbura în paralel cu noi, uneori așezat pe fire. După 10 kilometri de coborâre pe drum cu pietriș (aici ca o glumă despre vreme: „Și pe scurt drum cu pietriș :. Brrr“), ne lăsați pe asfalt, trecem prin sat și ajunge în satul Shana Selenduma. Finalizarea trecerii de 30 de kilometri de astăzi și întregul tur al bicicletelor sunt planificate aici. Totuși, acest lucru nu este sfârșitul aici.

Traseul de biciclete Transhamardaban, promalpcentre

În Selendum, suntem fericiți să găsim un stand și să cumpărați sucuri și apă și apoi să ne grăbim la stație. Stația a fost o zonă betonată lângă piste de cale ferată cu o singură cale și o coloană "5822 km". Sunt oameni pe site și când li se întreabă unde vor merge, ei spun: "În oraș". Sub "oraș" se înțelege orașul Naushka, așa cum am aflat. Deși în Lacul Gusinoy sub "oraș" se înțelege orașul Ulan-Ude. Aparent, cine este mult mai aproape. Deci, la ora 11 am am luat trenul spre Naushek (tot stai jos, indiferent de numărul de locuri goale în mașină, biletele sunt vândute în interior), și înapoi la Irkutsk, el merge la ora 6 pm. Perspectiva de șapte ore de a rămâne în sat nu zâmbea. kilometri timp figurate (35 buc), limite de viteză și Elevation (Max același 2-4). Plecând de la toate acestea, am realizat că fără probleme, luând dinții noștri, vom ajunge la așezarea lacului Gusinoye.

Selendum pentru lacul format de Temnik

Max în mijlocul câmpiei Gusinoozero Mare (sub Munții îndepărtați curge Temnik)

A spus, terminat, prezentat pe asfalt. Trecem la lac lângă Selenduma și traversăm din nou Temnikul. De data aceasta, râul este deja foarte impresionant și mergem de-a lungul podului. Mai mult, este necesar să spunem acest lucru: următorii 15 km traversează câmpia Gusinoozero. De fapt, nu există niciun nume geografic - așa am numit așa. Trebuie doar să conduci un avion uriaș între Lacul Gusin și râul Selenga. În plus, există o rețea de șanțuri de irigare în câmpie, ca și în Kazahstan, deși nu mai există lucrători, există o atracție geografică. De fapt, râul Tsagan-Gol, care curge în Lacul Gâsc, curge din râul Temnik. Ați văzut adesea un flux de râu și apoi ați luat și ați împărțit în două râuri? Dar asta nu e tot. Cinci kilometri de-a lungul coastei de la gura râului Tsagan-Gol din lac curge un râu! Se numește Bayan-Gol. Mai întâi vine gândul că suprafața lacului este înclinată. Dar nu, lacul este în regulă, doar o caracteristică a reliefului.

Traseul de biciclete Transhamardaban, promalpcentre

Nu vrei caciuca de mare?

Vaci pe un câmp purpuriu

Ne conducem de-a lungul autostrăzii și nu înțelegem persoanele care călătoresc cu bicicleta la mii de kilometri de-a lungul asfaltului și consideră că este o odihnă. Pentru fiecare dintre ei. Max vede o găleată cu un boabe lângă marginea drumului - vinde cătină de mare. Pentru a cumpăra nu, pentru că avem și cu cătină, totul este bine. În grădină. După un kilometru ne oprim, deoarece tufișurile nu permit portocaliu să meargă mai departe. Cătină albă fără găleată pe ramuri a fost distribuită gratuit. Nu am refuzat.

În apropierea lui Bayan-Gol vedem vaci care mănâncă iarbă violetă. Hmm. albastru moss, iarba violet - ciuperci de calitate. Totuși, când se apropia, iarba rămânea purpurie. "Fig pe el" - ne-am gandit si ne-am intors spre stanga pentru a scurta drumul spre satul Tsaidam. Cimbrul înflorit este parfumat, ierburile cresc mai mari decât creșterea umană în tufișuri uriașe, între care trebuie să manevreze. Am auzit o mișcare deasupra capului. Ne ridicăm capul și vedem o turmă uriașă care se învârte deasupra noastră. În timp ce mergeam la Tsaidam, pâlpâirea nu se oprea. Poate că sunt deja în sud? Acesta nu este un turneu cu vitamine, iar turneul "tânăr ornitolog" este obținut.

Traseul de biciclete Transhamardaban, promalpcentre

Eh. un obiectiv teleobiectiv ar fi.

O parte a pistei, movile parțial ierboase de-a lungul șanțurilor lăsați pe macadam „Hi-Way“ și capul pentru satul Goose Lake. Aici vedem un drum cu șapte benzi: pietriș și paralel cu acesta alte șase drumuri de câmp. "Dați-i pe toată lumea pe drum!" - ne proclamăm și ne grăbim cu bucurie pe fiecare în felul său propriu, moale (pop eluționează) calea. Lângă drum vedem un lac, destul de curat, dar puțin adânc. Naplyuhavshis multă apă caldă, traversează un pod și de a descoperi că nu este un lac, un râu Bayan Gol, extinderea în acest loc.

Schema de traseu (300 kb)

Traseul de biciclete Transhamardaban, promalpcentre

Trecând pe podul Tsagan-Gol, sa oprit pentru a urmări unde râul încă mai curge. Uite lung, a aflat - intr-adevar, se varsa in Lacul Goose. La stația "Lacul Goose" a așteptat trenul și chiar a cumpărat bilete la biroul de bilete, care se deschide o oră și jumătate înainte de sosirea sa. Nu erau locuri rezervate, trebuia să cumpăr o mașină comună. În timp ce bea bere la stație, remarcând încheierea cu succes a bicicletei, a fugit un pachet de capre și capre și a devorat toate ramurile inferioare ale plopilor. O copie, a reușit nu numai partea din față, dar și copitele din spate să urce pe gard.

La 18.22 Lăsați-vă în plin de biciclete și mașină (ambele mare Max a reușit vpihat o treime raft) și împins în afara, văzând prin ochii Goose Lake, care nu a văzut o singură gâscă, dar a văzut macarale. Un sentiment că ne-am dus în această săptămână: schimba peisajul în fiecare zi, și 200 km de afișări pentru trei zile - o saturare completă a tuturor planurilor.

În Ulan-Ude a ieșit aproape toată mașina (în acest moment am ocupat în mod ofensat două rafturi secunde) și apoi o mașină întregă de oameni a intrat din nou.

Luni dimineața la ora 9 am bea cafea, dar acasă.