Feedback privind călătoria.

Fotografiile cresc cu clic

În următoarea excursie, am fost deja patru dintre noi - în acest moment am avut deja doi fii. Cel mai tanar a fost de 3 ani și am decis să mergem din nou în țările baltice. De data aceasta am ales Lituania, sau mai degrabă Curtonian Spit. Un loc rezervat, o natură elegantă, marea, dune - de asta avem nevoie.

Înainte ca Klaipeda să ajungă în tren, de acolo, cu feribotul, au trecut la Spița Curoniană. În locul vacanței noastre am ales un mic oraș

unde trăiesc doar 720 de persoane. Am rămas în hotelul "Kursi Kiyemas"

Spionul Curonian

și a decis imediat să exploreze cartierul. După ce am luat masa la restaurantul de la Villa "Flora", am mers la mare. Drumul a condus prin pădure până la mare, era cam la 1,5 km. Pe drum, am depășit urcările mici, apoi am coborât repede din deal. Există bănci de-a lungul marginilor drumului, unde vă puteți relaxa, dar copiii le place să stea pe marginea căpriorilor de pe marginea drumului. Trebuie remarcat că, în timp ce mergeam prin pădure, exista un miros distinct de ace de pin și de gudron. Abordarea mării se simte din afară - nu este încă vizibilă, dar vine o mare briză de mare. Aproape la mare, nu sunt obișnuite, ci pinii muntoși cresc - au ace lungi și arată mai mult ca un tufiș.

Sub ele au crescut flori galbene mici, care, după cum am aflat mai târziu, sucul este otrăvitor.

Aceasta este Marea Baltică. Undele valuri, nisip alb.

Spionul Curonian

Trebuie remarcat faptul că Steagul Albastru a fost distins cu plaja din Juodkrante. Toate locurile publice (bine, înțelegi ce vreau să spun) - deși modest, dar foarte curat. Fără gunoi.

Direct pe plajă este rece, ne-am bazat pe nisip în dune, în mici "rookeries". Chiar și gardul este țesut.

A doua zi, pe lângă mersul spre mare, am vizitat Muntele vrăjitoarelor. În timp ce mergeam de-a lungul Juodkrante, am fost interesați de un astfel de indice:

Spionul Curonian

Sa dovedit că de-a lungul drumului de la dig - Mount Raganu (Witch).

În anii 1979-1981. artiști populari de vară din toată Lituania sculptat de stejar aproximativ 80 de piese pe tema povești populare și legend.Pozdnee expoziție reumplute cu noi sculpturi: leagăne, tobogane și bănci.

Acestea sunt situate într-o pădure umbroasă de-a lungul unei căi de rulare și au reprezentat pe ele vrăjitoare, draci, dragoni și alte personaje.
La intrarea în tot ceea ce întâlnește:

Spionul Curonian

Copiii erau încântați. Nu au mers, dar au fugit de la o sculptură la alta. Ei au mers pe un leagăn, s-au așezat pe trunchiuri sculptate, au încercat chiar să măture de pe un deal din lemn. Sculpturile sunt foarte neobișnuite și există multe dintre ele. Iată câteva dintre ele. Fotografia nu este foarte, pentru că camera a fost încă non-digitală, iar filmul a fost apoi digitalizat.

După o astfel de plimbare activă, am vrut să am o gustare. Cafetele din Juodkrante sunt confortabile, sunt bine hrănite. Sedately stau în așteptare pentru cina la băieții noștri a fost greu, iar acele cafenele, care a fost, de asemenea, un loc de joacă, au fost binevenite. Am fost acolo, mai ales. Am stat liniștit și am vorbit și copiii nu ne-au hărțuit cu nesfârșită "când?".

Și acum mergeți pe malul golului Kush, unde înotă lebedele.

Spionul Curonian

Iar astfel de imagini mă fascinau.

Pe malul lacului există piste pentru pietoni și bicicliști. Bicicletele ar putea fi închiriate în siguranță, mai târziu am folosit-o. Și pe chei un parc de sculpturi de piatră.

Iată unul dintre ei

Spionul Curonian

În Laguna Curoniană, înotul nu este acceptat. Pescuiesc acolo. Chiar și la intrarea în Juodkrante din Nida există un pește atît de neobișnuit, făcut din poli și plase. Ochiul este un flotor. Coada - de la ferăstraie cu două mâini. Învățase oamenii cu un fan. Ne-a plăcut foarte mult peștele! Și nu departe de ea sunt uscate de pescuit.

Faptul că populația tamoshenogo cu imaginație și pricepere este bine, ne asigurăm în mod repetat. Iată primul exemplu

dar pentru tine a doua

Spionul Curonian

Cum vă place un leagăn? La prima vedere, se pare că nu este nimic neobișnuit în ele - o simplă leagăn de lemn. Și nu aici! Uită-te atent - vedeți incizii în jurul jurnalului? Ele sunt făcute astfel încât oamenii din diferite rase să poată călători. greutate. Băieții noștri cu o diferență la vârsta de 6 ani au putut să meargă fără ajutorul nostru! Este corect să stai jos. Și asta este!

Dacă în apropierea casei există un pește de lemn (și fiecare proprietar are propriile sale!), Atunci există un pește afumat în vânzare. Proprietarii au o vitrină frigorifică. Vino și alegi. Și ceea ce nu este numai - de la biban la anghilă. Pește proaspăt, încă dimineața plutea în golf. Am încercat chiar să mâncăm anghilul afumat! Gustos - nu cuvântul potrivit!

Case bine îngrijit, palisadnichki - ca din imagine

Spionul Curonian

Nu departe de Juodkrante în direcția Nida există o colonie de cormorani și eroni. Am închiriat biciclete. pentru că cel mai tanar a fost doar 3 ani, apoi unul dintre biciclete a fost luat din scaunul de copii din spate. De asemenea, au plecat. De-a lungul golfului este foarte bine să vă deplasați de-a lungul căilor de biciclete, este convenabil și nu înfricoșător. Apoi a trebuit să merg de partea dreaptă a drumului. Și eu sunt un călăreț care a suferit foarte mult - dragă mama mea. Mașina trecând treptat, în fața soțului ei cu un bărbat mic, de vârstă mijlocie, care are doar 9 ani, sunt în urmă. Dar am ajuns acolo! Bicicletele au fost pur și simplu plasate lângă pașii platformei de vizionare, sperând pentru onestitatea celorlalți. Am urcat sus. Deasupra platformei există un acoperiș. În primul rând, acest lucru ne-a provocat neplăcere - de ce? Dar când cormoranul gigant a zburat, totul a devenit clar imediat. Pentru ca nimeni să nu cadă pe cap.
Cormoranii cuib pe vârfurile copacilor, iar cuiburile de nunți se află în vecinătate - pe ramurile laterale ale pinilor. În Europa, aceasta este una dintre cele mai mari colonii ale acestor păsări. Dar peisajul este deprimant! Pini sunt aproape albi. Ele sunt albe din excrementele de pasari. Unii copaci se usucă. Îmi pare rău!

În vecinătatea hotelului nostru, am văzut odată o cabină cu informații despre traseul dendrologic. Am devenit interesați și am continuat. Lungimea sa este de 1600 m. În ciuda faptului că avea doar 3 ani, nu ne-a oprit. Se află în pădurea veche. Am mers de la un stand la altul, la indicatoare, regretând doar că toate informațiile erau în limba lituaniană și engleză. Ceva a fost înțeles, ceva nu foarte. Dar tot a mers frumos. Toți erau mulțumiți.

Între Nida și Juodkrante se află Dunărele Gray. Ele sunt numite și Dead. Ca atare, nu există stații de autobuz în apropierea acestor dune, dar șoferul nu ne-a refuzat și ne-a dus înapoi pe drumul înapoi. Trecând pe lângă plantațiile verzi din apropierea drumului, te afli în deșert. Un vânt rece de la mare nu ajunge aici, soarele incins și nisipul gri. De la una dintre dunele înalte puteți vedea atât marea, cât și Laguna Curoniană. Este păcat să faci o fotografie. Foarte frumos!

Juodkrante se află în partea de mijloc a lituaniană Kurshskaya scuipat între Nida și Smiltene (sat, care se navigat peste din Klaipeda feribot). Deci, autobuzul merge în Nida, în Smiltene, doar o jumătate de oră. Foarte convenabil.

Când a aflat că, în partea de nord a scuipat este un muzeu maritim și acvariu cu un delfinariu, noi, desigur, a mers acolo. După ce a trecut de la debarcader, destinația de autobuz de-a lungul promenadei oferite pentru navele maritime (în care puteți urca că băieții mei a făcut)

Spionul Curonian

a văzut un delfinariu. După ce a cumpărat bilete pentru cel mai apropiat spectacol, sa dus la Muzeul Maritim și la acvariu.

Muzeul maritim este situat în fortul naval al secolului al XIX-lea, care a fost destinat să protejeze Klaipeda. În centrala centrală acum se află un acvariu. Este înconjurat de piscine deschise cu foci și leii de mare. Lângă fiecare piscină este scris programul de hrănire a animalului. Acesta este un adevărat spectacol de circ. Copiii au fost încântați de modul în care au făcut sunete și au prins peștele aruncat.

Am mers și cu autobuzul spre Nida. Programul este scris la stația de autobuz, autobuzul ajunge exact așa cum este indicat. Mergeți o jumătate de oră. Nida este cea mai mare localitate locuită în partea lituaniană a Spitului Curonian. 1500 de oameni locuiesc acolo. Orașul păstrează vechea arhitectură de pescuit.

Spionul Curonian

În mod tradițional, clădirile sunt pictate în maro, roșu sau albastru, iar ornamentele - alb sau albastru. Acoperișurile sunt acoperite cu paie.

Ne-am apropiat de biserica luterană

Lângă el este un cimitir vechi, pe mormintele unui piatră de mormânt caracteristic numai pentru aceste locuri este criptele. Ele au fost sculptate dintr-un copac și așezate la picioarele decedatului. Sunt o formă foarte interesantă, cu ornamente sculptate.

Ne-am dus la muzeul de chihlimbar. În fereastra din partea laterală a clădirii se afla o mașină pentru prelucrarea chihlimbarului. Periodic, un stăpân se așează pentru el și arată cum se face. În galeria muzeală însăși era doar chihlimbar - de la alb la alb, până la negru, simplu și cu incluziuni diferite.

Și în următoarea vizită la Nida, am urcat pe dunărea lui Parnidgio.

Spionul Curonian

În timp ce mergeam printre verdeață, pulovere și windbreakers, nu am decolat, dar când am ajuns chiar în dună - am realizat că acesta este un desert natural! Nisip și soare! Îndepărtați-le și dezbrăcați-le până la tricouri. Ce zgomot pe nisip alb, cald, pentru a călca picioarele goale!

Înălțimea dunei este de 52 m. Din partea de sus a dunei, unde am urcat, am putut vedea atât Marea Baltică, cât și Lagoonul Curonian. Veți arăta într-o direcție - nisip continuu, în altul - pini. În general, locul este interesant.

Când au coborât, au observat violete moi printre nisip. Cum supraviețuiesc în astfel de condiții? Ghicitoare!

Spionul Curonian

Așa cum am scris la început, pentru a ajunge de la Klaipeda la Spit curonian și înapoi, trebuie să navigați pe un feribot care rulează la fiecare jumătate de oră.

Klaipeda a devenit un oraș lituanian abia în 1923, înainte ca orașul german Memel, fondat de Ordinul german în secolul al XIII-lea. Și influența este foarte vizibilă în apariția orașului. În vechea Klaipeda există aproximativ 20 de case pe jumătate de lemn, de obicei din Germania.

Piața din fața Teatrului Dramatic este piața centrală a orașului

În jurul celui mai vechi sertar urban. Podul - Podul Biržos

o casă frumoasă cu o fereastră de golf

Pe strada Lepu (Lipovaya) - una dintre străzile principale ale orașului - multe atracții diferite: clădirea postului secolului al XIX-lea, galeria de artă, muzeul ceasurilor. Muzeul de ceas este situat într-un frumos conac din secolul al XIX-lea. În ce ore numai nu există apă, foc, nisip și soare etc. diverse modele.

Lângă muzeu (în spatele acestuia) există un mic fragment din parc. În curtea închisă a parcului

un sunet neobișnuit

Klaipeda este un oraș confortabil, plăcut în toate privințele. La fel ca întreaga scoică curoniană și locuitorii săi.

În general, din călătoria din memoria noastră au existat doar emoții pozitive și amintiri plăcute. Și ce altceva este necesar?