De ce merge elvețianul pe coasta de azur

De ce merge Swiss la plaja de salvare?

Primul răspuns la această întrebare este evident: Riviera elvețiană este bună, fără îndoială, dar este pe lac, și nu pe mare. În plus, climatul Elveției, care nu a fost niciodată deosebit de inspirat pentru iubitorii de proceduri de apă, a devenit extrem de capricios în ultimii ani. În curând, și privirea, apele lacurilor elvețiene vor fi potrivite doar pentru a se răci în ele după saună, după exemplul rușilor care se îmbăiază în găurile de gheață după baie. Și în acest an, primăvara în Elveția, a stat așa de lipsit de amabilitate, este greu să dea vina pe oamenii elvețieni care au mers la sudul Franței, în speranța că un pic mai încălzi în razele de lumină, care a devenit astfel un vizitator rar în latitudini lor.

După cum sa dovedit, nu sa răsfățat în prezența sa și pe Riviera Franceză. Administratorul hotelului unde am stat, fericiti a spus că am avut noroc - în zilele următoare este de așteptat o vreme bună și destul de cald - aerul se încălzește până la 21 de grade! Acest lucru, desigur, nu este atât de cald, dar toate săptămânile precedente au plouat și a fost grozav. Ne-am schimbat privirile: cu greu merită să visezi despre scăldatul în mare. De ce au adunat doar o valiză de accesorii pentru scăldat? În această seară, am venit la îndemână cu costume tipice pentru excursii la Alpii elvețieni - adidași, pantaloni și jachete de lumină. Cu toate acestea, orașul în noaptea aceea, nu ne-am vedea în ciuda vremii au existat atât de mulți oameni care suntem gustare rapidă în cafenea, unde a găsit o masă liberă, s-au retras la hotel.

Și acolo am mai răspuns la întrebarea mea: de ce vin elvețianul în sudul Franței? Barul hotelului, ca orice pub, era pentru cunoștință. Și curând am avut o conversație plăcută cu trei cupluri care au sosit în Saint-Raphael din același loc, de unde noi - din Elveția. O astfel de congestie a elvețianului în hotel a fost explicată foarte repede. La fel ca noi, noii noștri prieteni au fost tentat de compania de construcții oferta populară „Aldi“, care de peste o sută de ani, oferă locuitorii din Elveția nu numai bunuri și produse, dar, de asemenea, organizează vacanțe pentru prețuri foarte competitive pentru ei. Trebuie să oferim companiei datorită: rețeaua de hotel LaMarina de 4 stele BestWestern din Saint-Raphael satisface pe deplin cerințele Swiss, cu un venit ușor mai mare decât media. Nu Posh, dar este confortabil, curat, și cel mai important, foarte convenabil situat Mezhuyev Cannes și Saint-Tropez, are, de asemenea bună infrastructură - o parcare gratuită mare, un garaj subteran, o piscină, saună.

În străinătate, elvețienii sunt într-o oarecare măsură mai înclinați să se familiarizeze cu oameni cu care nu au mai bea un butoi de vin înainte. În principiu, acest lucru este mai realist decât să mănânci un pudrat de sare împreună cu cineva. La un moment în care chiar și copiii știu că sare - această moarte alb - exact ce fiica mea a spus, venind cu următoarea clasă în școala primară școală de la Geneva - elvețian ar fi pur și simplu sortită să nu facă prieteni. Deci, întâlnirea cu prietenii noștri noi timp de patru zile la micul dejun, în bar, în seara, sau pur și simplu după întoarcerea dintr-o călătorie, am fost în stare să afle ce conduce solul francez elvețian.

A doua pereche, mult mai tânără decât prima, a sosit în Franța cu intenția de a se alătura valorilor culturale. Ei au fost uniți printr-o pasiune comună - iubirea literaturii, deși au predat științele exacte la facultate. A fost pe sfaturile lor, avem în prima zi a mers la Menton - nu au fost la fel de multe ca două muzee: lucrările muzeului Cocteau, stabilite pe baza colecției unui colectionar american Severin Wunderman și Bastionul clădirii, care este, de asemenea, expus la multe opere de Cocteau. Îl iubesc pe artistul Cocteau, dar operele sale literare sunt puțin familiarizate, mi se părea întotdeauna destul de greu de perceput. Îmi amintesc cât de surprins am fost când am aflat că fiica mea, în primul an de colegiu, a început să studieze literatura contemporană franceză tocmai cu lucrările lui Cocteau. Un alt eveniment ma surprins deja mult mai putin. Nu cu mult timp în urmă, la licitația de la Geneva au fost expuse desene, manuscrise și scrisori Cocteau. În timpul licitației, prețul inițial pentru tot ce era asociat cu numele lui a crescut de zeci și chiar de sute de ori. Aparent, elvețienii au o atitudine deosebit de tremurată față de această persoană incredibil de talentată. Kokto nu este doar un scriitor și artist, ci și un dramaturg excelent, un designer și un regizor de film.

Nu numai francezul a iubit acest oraș. A atras mult timp mulți ruși. Dovada acestui - o mică biserică rusească a Sfintei Fecioare Maria și Sf. Nicolae, construită în 1892 de către Marea Ducesă Anastasia, nepoata lui Nicolae I. Există, de asemenea, un mic cimitir rusesc, cu o capelă fermecătoare.

După ce am vizitat acolo, am împărtășit cu toții sentimentele tuturor celor care i-au plăcut atât de mult lui Menton, care este foarte mult din orașele italiene, la care este ușor accesibil. Case frumoase, rambleu - nu mai rău decât faimosul englez din Nisa. O scară veche care duce de la port la templul Saint-Michel pe un deal cu o priveliște frumoasă. Da, am fost încă uimit de abundența de citrice. Copacii, atârnați cu mandarine și portocale, ca și ornamentele de Crăciun, au dat pe străzile orașului un farmec suplimentar. Sa dovedit că acest oraș este numit - capitala lămâilor. În timpul iernii există chiar un festival de lămâi.

Am fost surprins de lipsa de mulțimi Menton care umplu terasamente, nu numai în Nisa, Cannes și Saint-Tropez, dar, de asemenea, în Saint-Raphael, Saint-Maxime și în alte orașe ale coastei. Cum pot explica asta? Poate, un oraș mai puțin "rătăcit". Sau un număr mai mic de hoteluri și restaurante ieftin. Nu știu. În orice caz, acesta era singurul oraș de pe Cote d'Azur, de unde nu vroiam să plec și am mers acolo mai mult decât ne-am propus. Apropo, încă nu mi-am dat seama cât de bine este: Menton sau Menton. Există ambele spellings.

Nu am fi putut vizita nici măcar un oraș, a cărui vizită a fost "amust" pentru citirea oamenilor elvețieni. Este vorba despre Grasse. Acolo se desfășoară acțiunea romanului magnific al scriitorului german Patrick Zuskind "Parfum". Îmi amintesc că după ce am citit această carte, a rămas mult timp sub impresia ei. Design uimitor, protagonist uimitor, personaje pline de culoare, abilitate fantastică de a transmite nuanțele mirosurilor! Apoi a fost un film, dar ma dezamăgit: nu doar sumbru, ci și un pic sinistru, lăsând o impresie grea. Dar după ce a citit cartea, în ciuda sfârșitului tragic, nu a existat nici un sentiment de disperare și disperare. În orice caz, am fost plin de bucurie, așa cum se întâmplă adesea după o coliziune cu ceva extrem de talentat.

"Dimineața devreme de toamnă alpină, și sunați, apelați la o masă în orașul montan din apropiere. tăcere de munte și prospețimea și sunetul melodios medievale - toate la fel ca și cel de o mie, în urmă cu cinci sute de ani, în zilele de cavaleri, papi, regi, călugări. Și nu am fost în acele zile, deși tot sufletul meu este plin de farmecul vieții vechi și sentimentul că aceasta face parte și propria mea viață lungă, trecut. Și din nou nu voi fi - și foarte, foarte curând - și clopotul va mai chema încă mii de ani de oameni noi, necunoscuți de mine ".

Iarba nu ma fascinat la fel de mult ca Menton, dar am petrecut mult timp acolo. Am vizitat două muzee de parfumerie - principala, urbană și muzeu a firmei Fragonard, unde au rămas mult timp, încercând să aleagă parfumuri în magazinul din muzeu. Pentru a face a fost cu atât mai dificil, că întregul oraș a fost saturat de mirosul de trandafiri. Într-o săptămână orașul a sărbătorit un festival de trandafiri: ghirlande de aceste flori au decorat străzile, în jurul magazinelor și cafenelelor au fost cadă cu trandafiri de toate culorile și umbrele. Apoteoza a fost o vizită în piața orașului, în cadrul căreia această zi, duminică, a organizat piața pe care au vândut-o. Ce? Bineînțeles, doar trandafirii. Nu am văzut o varietate de nuanțe și forme de flori oriunde. Mai degrabă, am văzut, dar nu trandafiri, ci o altă floare. În Elveția, în Walrus, la festivalul de lalele.

Am părăsit-o pe Grasse noaptea târziu, vizitând și muzeul artistului Fragonard. În cinstea lui, care sa născut în acest oraș și a fost numit o companie de parfum, a cărui parfum m-am mai cumpărat. Poate ar fi mai logic să cumpărăm aici alte spirite - Chanel No. 5. La urma urmei, a fost aici, Coco Chanel a ales acest miros - el a fost al cincilea în colecția, pe care i-a fost oferită - ceea ce îi place femeilor astăzi. Am lăsat-o pe Grasse cu o durere de cap, nanyuhavshis pentru a stompta dacă parfumul în magazin, sau trandafiri în piața de piață.

Mai era un alt oraș în care am rămas mai mult decât ne-am fi așteptat. Dar a fost o ședere obligatorie. Sa întâmplat, destul de ciudat, în Saint-Tropez. Am fost acolo după a treia pereche, cel mai mic, ne-a spus cu entuziasm o zi înainte cu privire la modul în care au avut o mare timp acolo. Doi bărbați tineri - acestea nu sunt atât de mult timp în urmă, s-au căsătorit, și a fost aproape luna de miere - sa dus la acele locuri ale căror nume sunt pe urechile celor care citesc știrile din viața de stele. Ei au fost la Cannes - câteva zile acolo deschide festivalul, iar multe dintre celebritati mai puțin bine cunoscute deja au sosit și au fost îmbrăcați spre deliciul publicului de pe Croisette. Prietenii noștri trebuie să le vezi pe cineva de la un actori destul de bine cunoscute, dar numele lor nu mi-au spus nimic, așa că nu-mi amintesc. Tinerii vor merge la ziua de deschidere a festivalului, în speranța de a vedea calibru de stele. În așteptarea acestui eveniment, au petrecut posezschaya timpul lor „locuri de cult“ Coasta de Azur: a vizitat cazinoul din Monte Carlo, am băut cafea într-un hotel de lux La Belle Epoque din Nisa, a trecut pe lângă restaurantul Posh „Club 55“ în Saint-Tropez.

Soțul meu și cu mine am decis că, evident, nu ne putem permite acest restaurant, dar ar fi bine să bem cafea în Saint-Tropez. Și a mers acolo după cină. Ar fi trebuit să fim atenționați de faptul că mergeam la Saint-Tropez într-un flux nesfârșit de mașini timp de peste o oră. Ei au fost distrați de faptul că prin numere au încercat să determine cine erau frații noștri prin curiozitate. Turiștii din toată Franța, din Belgia, Germania, Anglia și, desigur, din Elveția lor natală, s-au grabit la Saint-Tropez. Când am ajuns în cele din urmă la oraș, a durat încă o jumătate de oră pentru a găsi un loc într-o parcare aglomerată. Căutați unde să mergeți, nu a trebuit. Din parcare, un flux dens de turiști sa mutat într-o direcție - de-a lungul cheiului, unde iahturile și bărcile au căpătat linia. De câte ori am văzut povestea asta în filme documentare și de lung metraj, așa că eu am rătăcit în mulțime de-a lungul cheiului celui mai la modă stațiune din Cote d'Azur. Mi-am amintit de toate vizitele la zoo: animale, dar în schimb ne-am uitat proprietarii de iahturi, mese sau savurând băuturi în timp ce stau la mesele de vehicule sale de aur. Aur, poate nu în sensul literal al cuvântului - deși am văzut un iaht decorat cu detalii interioare aurite - dar într-adevăr în figurativ, asta e sigur. Suntem, în măsura în care este posibil să abundenței de oameni, terminat repede, în opinia mea, destul de umilitoare pentru noi, cât și pentru proprietarii de iahturi, ocupație și a revenit la parcare cu intenția fermă de a ieși de aici și, eventual, nu se mai intorc. Dar a fost: era chiar mai dificil să părăsiți orașul decât să vină. După ce a stat într-un blocaj în trafic pe drum de o ora, ne-am întors și din nou, cu locuri de parcare dificultăți în găsirea, a revenit la Saint-Tropez, pentru a lua masa și plimbare principală oră de vârf. Cu toate acestea, nu am regret despre asta. Pe o stradă mică puțin în orașul vechi am dat peste restaurantul «Chez Bruno», care a fost preparat folosind rețete de la celebrul bucatar Bruno Clément, care are o reputație ca rege trufelor. M-am prăjit puțin când un cartof fiert sub un sos de trufe mi-a fost adus pentru o gustare. Dar trebuie să recunosc că aceasta a fost una dintre cele mai puternice impresii gastronomice din ultimii ani.

Trebuie să spun că am fost plăcut impresionați nu numai de acest restaurant destul de scump, ci și de toate restaurantele simple pe care le-am vizitat în aceste zile. Se deosebeau de restaurantele de la Geneva și de împrejurimile sale. Pentru mai bine. Și nu vorbesc despre diferența de prețuri. Ce punct al alimentației publice poate fi susținut în Elveția cu o cină completă și delicioasă cu trei feluri pentru treisprezece euro? Și acesta nu este cel mai ieftin meniu încă. Bănuiesc că acest factor, dacă nu decisiv, prin faptul că elvețienii merg la Riviera franceză, nu ultima.

În ajunul plecării seara, într-o întâlnire de la bar, am făcut schimb de impresii cu cunoscuții noștri elvețieni. Soțul și soția care au venit să se uite la proprietatea franceză, au găsit o locuință potrivită pentru ei înșiși, au semnat documente preliminare și planuri deja construite pentru îmbunătățirea casei noi, unde au planificat să trăiască o parte a anului după pensionare. Celelalte două cupluri au fost, de asemenea, hotărâte să se întoarcă aici, dar deja vara, să se odihnească și să nu călătorească în jurul orașelor, ca de data aceasta.

Ei bine, încă o dovadă a adevărului trivial că toți oamenii sunt diferiți. Soțul meu și ne îndoim că vom reveni, cel puțin în viitorul apropiat, la Cote d'Azur din Franța. Am petrecut trei zile foarte plăcut și plăcut, dar pentru o odihnă bună, majoritatea orașelor de agrement păreau neatractive: prea mulți oameni, agitație. Despre plaje, care au separat de drum și de cale ferată doar fâșii mici de potecă, chiar nu spun. După reflecție, eu, cred eu, am înțeles de ce elvețienii nu resping mulțimea de oameni care mă înspăimântă pe mine în stațiunile de pe coasta de sud a Franței. Aceștia, care trăiesc într-o țară care nu cunoaște încă problemele de suprapopulare, uneori poate că este chiar frumos să fie în mulțimea de felul lor. Nu-mi amintesc cine este această afirmație, dar cu siguranță nu elvețianului: "Cel mai mare lux din epoca noastră este absența oamenilor".