Recenzii ale cărții Secretul celor două oceane

Ilustrații ale lui D. Polyakov.

Da, este al nostru, sovieticul Jules Verne. aventura subacvatică incredibil, creând o viață gigantică, marină în sine, atât de fantastic de standardele moderne, atât de diferită de cea în realitate, atunci, oamenii de știință au văzut adâncimi mari și mici. Și pasiune, o mare pasiune pentru cucerirea naturii și stabilirea dominației omului asupra elementelor. Iar disprețul descris deja pentru imperialiști.

Ilustrații ale lui D. Polyakov.

Totul este făcut din ingrediente clasice - un limbaj ușor, fascinant, inamic simplu și natural, un fundal interesant. Și băiatul care se dovedește a fi implicat în această poveste. Tot ce ia prescris medicul. Amestecul a fost cristalizat într-un roman de aventuri minunat, cu un drăguț retro-futurismului și caracteristicile proeminente sovietice, care adaugă farmecul acestei cărți (cel puțin pentru mine).

Totul este în mâinile tale. Se arunca cu capul cu „pionier“ al Leningrad în ocean adânc la nivel mondial și de a ajunge la Vladivostok, pentru a schimba echilibrul de forțe din Pacific în favoarea Uniunii Sovietice!

P.S. Ilustrațiile lui Dmitri Polyakov în publicația "Nigma" în recenzii sunt certe, dar mi-a plăcut.

Știi că inamicul se uita peste tot și mereu peste noi, tot ceea ce se face în țara noastră pentru forțele noastre armate, armata și marina noastră, pentru mori și fabrici, care le excreta pentru arme și unelte de luptă. Dușmani întotdeauna vis, ca și în cazul în care pentru a ataca țara noastră și ucide apărătorii noștri - armata și marina, să ia pământul nostru, fabrici, ne-a pus pe gâtul capitaliști și moșieri, întregului popor sovietic a lucrat pentru ei să vină din nou înapoi în țara noastră frumoasă sărăcie, șomaj, foamete, frig, umilință, sclavie. Trebuie să ne amintim mereu acest lucru, Pavlik. Trebuie să ne amintim mereu că suntem înconjurați de dușmani.

Ei bine, Chia spune cu adevărat că, în realitate, secretele noastre occidentale au fost lovite cu un zel similar. Amintiți-vă, cel puțin o poveste cu duralumin, care nu a fost deloc o "invenție a metalurgilor sovietici". Și în timpul scrierii cărții este o mare parte a plantelor din URSS a fost construit cu sprijinul activ al experților din țările din aceiași dușmani și cu propriul echipament.
Și totuși, știi de ce această carte este science fiction? Deoarece pentru majoritatea baietilor sovietici Pavlikov ținuturi îndepărtate și mările sunt descrise în carte și stânga „science fiction“, au crescut, a crescut vechi și a murit fără să vadă oricare dintre marii lumii. Și dacă ar fi fost posibil să se vadă ceva din lumea îndepărtată, a fost ca în glumă sovietic: „Si noi nu vom merge, avem propria noastră casă la mai bine, dacă Patrie trimite Dar dacă Homeland trimite, apoi pe.? rezervor. "
În general, pentru prezent, propaganda obsesivă din carte mi-a schimbat totul. Și nu-mi spuneți că nu vă acordați atenție. Este necesar și mai mult. Aceste cărți au fost scrise pentru copii, iar acest lucru a fost forțat în creierul copiilor din toate părțile, chiar și sub sosul aventurilor copiilor. Și dacă semănați continuu câmpul cu dinții unui dragon, atunci portocalele nu vor crește acolo.

În centrul romanului de submarin sovietic „Pioneer“, pe care guvernul conduce la Leningrad la Vladivostok pentru a consolida apărarea frontierelor din Orientul Îndepărtat de la atacul de imperialiștii japonezi. Pe drum, ei trebuie să traverseze două oceane, salvați după coliziune adolescent feribot iceberg Pavlik, care a devenit membru cu drepturi depline al echipajului de „Pioneer“, pentru a efectua o mulțime de cercetare a florei și a studiilor de faună, topografie de jos, o varietate de substanțe chimice și procese fizice ale apei oceanului, supus sabota incercarile trădător de a distruge submarinul și pierdeți tovarășii voștri. Saturați cu evenimente, teste și cercetări, trei luni vor fi adunate și temperate de o echipă prietenoasă.

Știu că mulți cititori ai acestei cărți Detest propagandei sovietice, dar nu uitați că cartea a fost scrisă la momentul oportun, apoi a fost amânată și nu au determinat respingerea și respingere. Pentru mine nu împiedică, principalul lucru pe care întreaga poveste este pătrunsă de spiritul de profesionalism, unitate, loialitate si prietenie.

Din ceea ce ar fi necesar să începem, probabil, din faptul că această carte minunată a fost scrisă în 1939. Cunoașterea faptului că a fost scrisă în anii dinaintea Marelui Război Patriotic. Este de aici a venit principalul dușman al întregii cărți în formă de Japonia imperială, care nu au putut fi dacă cartea a fost publicată în anii '80, ca re-lansare a fost publicată.

Sincer, nu am fost imediat legat de această carte. Păreau a fi oarecum naivă, ceva din punct de vedere tehnic incorect. Dar, în primul rând, părerea mea a fost influențată de faptul că am greșit judecat anul scris. Ce este mai interesant, am fost prima dată capturate de imagini ale vieții subacvatice și ale descrierilor lor. După aceea, undeva până la o treime din carte, ea a început să se agațe de mine. Și când l-am citit, am fost din ce în ce mai mulțumit. Da, doar un pic de caractere naiv, dar ele încep să empatizeze, în primul rând începe să gândesc la proiecte care, uneori, le discuta, iar apoi monitorizarea lor tensionată la activitatea forțelor limită pentru acțiuni pentru a atinge acest obiectiv, în ciuda oricăror obstacole, chiar de la natura, chiar de la oameni. Și în cele din urmă, am fost aproape la fel de fericită ca echipa a fost și a fost tristă.

Ca rezultat, chiar dacă am fost foarte sceptic initial am stabilit pentru această carte, dar încă într-adevăr bucurat citit-o. Și părerea mea este probabil influențată de faptul că am fost mult timp în urmă, ca un copil, a fost foarte atasat de film sovietic bazat pe această lucrare. Cu toate acestea, probabil, o mulțime de lucruri ar putea fi spus despre cartea în argumente pro și contra, dar era evident că provine dintr-o carte foarte importantă a timpului său, care nu se pierde în mare măsură de valoare în timp, și încă mai este demn de orice ar fi neapărat citit.

Una dintre cărțile preferate ale copilăriei mele! De fiecare dată când citesc cu uimire și încântare! Aventura, dăunători spyware, informații științifice, plimbări pe fundul mării, se întâlni cu gheață monstru preistoric capturat (de altfel, nu este foarte atasata de acel moment, fiecare lectură timp nutrit speranța că, poate, de această dată căpitan destul de inteligent să nu intru în ea, de fiecare dată când am ajuns), statui misterioase ale lui Rapa Nui. Asta îmi amintesc fără să mă uit din nou în carte după o pauză de 20 de ani. Și îmi amintesc numele unui personaj, la care am fost foarte impresionat - profesorul Lordkipanidze. Sună așa). Nu-mi amintesc restul.

Ideologia? Probabil, dacă am citit-o acum, o voi vedea și va fi acru. Dar atunci, în copilăria mea, la vârsta de 9-16 ani, nu i-am văzut goală. Ea a trecut prin constiinta, nu amanandu-l absolut. Aceasta este proprietatea psihicului copilului - toate inutile și incomprehensibile de tăiat fără să se gândească. Deci, Adam a încercat în zadar în domeniul copiilor ideologici podkovki și adolescenți - nu am observat eforturile sale)).

În cazul în care copilul vrea să meargă într-o călătorie în jurul lumii, sau cel puțin să înoate un singur ocean, sau du-te în jos la partea de jos cu un Aqualung. Dacă ar putea sta ore întregi în acvariu, agățându-se de sticlă, care a fost deschis această lume subacvatică ciudat și uimitor, atunci aceasta este cartea sa, cartea, care va absorbi propriile sale adâncimi și descoperiri. Munții și vulcani, curenți și peșteri, a trecut sub apă a insulei și toată lumea subacvatică diversă a celor vii, care poate fi interesant.
Eroismul tuturor membrilor echipajului multinațional, precum și băiatul salvat Pavlik, căutarea unui spion intern, recunoscut ca un vechi film sovietic de la primele lovituri, deoarece are cea mai repulsivă expresie. Dușmanii care vânează o barcă secretă, ce altceva este nevoie pentru o călătorie uimitoare în cărți prin mări și oceane?
Explicarea legilor fizicii și chimiei, proiecte uimitoare fantastice - toate acestea pentru mintea unui copil curios.
Este surprinzător faptul că, în ciuda anilor de scriere - 1939, atunci când toată lumea se pregătește de război, iar în unele cazuri deja au luptat, nu masat descriere a dușmanilor din jurul patriei, și sloganuri și să definească esența sistemului socialist, nu unge impresia despre carte.
Cartea este minunată și atemporală, ca și când ar uita la un film vechi alb-negru, decorat doar în timpul nostru.

Am învățat atât de mult despre lumea subacvatică, mai ales că mi-a plăcut descrierile. Așa că am vrut să fac scufundări! Chiar vreau ca copilul meu să citească această carte, în adolescență, cred că este percepută și mai entuziast. Cartea este plină de călătorii subacvatice, descoperiri științifice și patriotism.
Din păcate, o scurtă recenzie va ieși, însă cartea i-a plăcut foarte mult!