Ne-am înclinat la icoana Sfintei Fecioare, numită "pravoruchitsa", rugându-se pentru noi înșine și pentru cei apropiați de noi

Grupul Tula centru de pelerinaj eparhial a fost în pelerinaj la locurile sfinte ale Yelets cu. Zona Panikowiec Eletskogo.

La Sfânta Liturghie am mers în satul Panikovets. Un sat mic este situat într-o vale verde, în câmpie. Când coborâți, primul lucru care vă atrage ochii este cupolele aurite de cupole și cruci ale bisericii locale a Mângâierii Fecioarei Maria, care a încântat ochiul în această dimineață ploioasă și sumbră. Am avut o dispoziție minunată, toată lumea se aștepta la o întâlnire cu icoana miraculoasă a Maicii Domnului "Pravoruchitsa".

Sa rugat la Sfânta Liturghie în biserică în cinstea onoarei mijlocirii Fecioarei Maria cu. Panikovets, districtul Yeletsk, regiunea Lipetsk. Principalul altar al acestui templu este icoana Maicii Domnului "Pravoruchitsa". Aici, oamenii Tula s-au întâlnit cu un preot uimitor - Hieromonk Alexy, ale cărui cuvinte de predică au o forță de impact extraordinară.

Templul era plin de rugăciuni. În sensul deplin al cuvântului, am participat la Sfânta Liturghie. Preotul a servit cu o bună stare de rugăciune, care ne-a fost transmisă. Acest lucru trebuie văzut și auzit!

Au existat mulți care voiau să mărturisească și să primească Sfânta Împărtășanie. Tatăl a acceptat mărturisirea tuturor vameșilor și a fost binecuvântat de Comuniune. Și ce predicare a rostit înainte de mărturisire! Mulți au strigat, cuvintele lui au fost luate de sufletele noastre întărite. Toți am luat parte la sacrament și am oferit cu toții apă sfântă. Am fost aplicați și aplicat icoanelor Sfintei Teologii, numite "Pravoruchitsa", rugându-se pentru noi înșine și pentru cei apropiați de noi.

După Liturghie, preotul a slujit un moleben și un requiem. Apoi ia invitat pe toți pelerinii la refectori.

Un astfel de rang de slujire în acest templu în fiecare duminică. Am plecat după serviciu fericit și pașnic. A fi în templul slujbei, care a rămas în inima ta, merită foarte mult.

- În Grecia, în Peloponez, există o mănăstire Mega Spileon (în traducere - Marea Pestera). Aici tind pelerinilor să aducă un omagiu imaginea miraculoasă a Maicii Domnului, a creat, conform legendei, Apostol și Evanghelist Luca și numit „Pravoruchnitsa“ - ne-a spus în templu. - Titlul se explică prin faptul că imaginea Maicii Domnului ține Pruncul Hristos pe mâna dreaptă, în timp ce în zona au fost mai multe imagini comune, în cazul în care copilul stă pe mâna stângă a Fecioarei.

Se crede că icoana „Pravoruchitsa“ ( „Vladimir“) a fost prima icoana a Maicii Domnului, care a ieșit de sub mâna Sfântului Apostol Luca și ce a trebuit să spună cuvintele Sfintei Fecioare: „Harul este născut din mine, și neprihănirea Mea va fi un mod sim.“ Atena a construit un templu mare în cinstea Maicii Domnului „Pravoruchnitsa“, care conține o listă (copie) prototip.

Avem multe locuri magnifice, frumoase și de neuitat în Rusia. Am vizitat templele și catedralele din orașul Yelets.

Yelets Heart - Catedrala Înălțarea Domnului, mândrie și un ornament nu numai orașul, ci și întreaga Arhiepiscopie. Am fost uimiți de măreția și frumusețea lui.

În catedrală am sărutat chivotul cu particulele Sf. relictele Sf. Mitrofan din Voronej, str. Tikhon din Zadonsk.

Pe partea de nord a Catedralei Înălțării în cimitirul este o capelă în formă de cască vechi, aranjate, conform legendei, peste groapa elchan ucis în timpul invaziei Tamerlan în 1395. La est de capela sunt mai multe morminte de preoți.

Apoi am mers la mănăstirea diecezană Znamensky de pe Dealul Pietrei.

Principalul altar al mănăstirii - imaginea miraculoasă a Fecioarei Maria "Semnul", păstrată în siguranță după focul din secolul al XVIII-lea. Enoriașii s-au rugat în acei ani îndepărtați, înainte de această icoană, și a trecut un foc puternic, mănăstirea a mers pe jos.

Prin rugăciune înainte de imaginea miraculoasă, ca și înainte și acum, enoriașii și pelerinii suferă, suferind de diverse boli și boli.

Printre cele mai venerate icoane a fost imaginea lui Hristos Mântuitorul, care a supraviețuit în mod miraculos și în focul focului din 1769. Numai pe icoană erau urme de arsuri păstrate în mai multe locuri.

Pe teritoriul mănăstirii se află mormântul novicei Melanie, care, după cum se spune, a făcut minuni în timpul vieții ei și, după moartea ei, mulți credincioși vin la ea cu cereri și entuziasme. Călugăria a povestit despre istoria mănăstirii și despre viața fecioarei Melania, pustnicul mănăstirii Yelets, a cărui mormânt este venerat de credincioși.

Istoria Melaniei Recluse merită o atenție deosebită. Sacrificiul ei, ascetismul, faptele duhovnicești, lupta cu ispitele, moralitatea înaltă pot servi ca un exemplu instructiv pentru noi.

Pe drumul dinapoi de la mănăstire sa scăldat în fontul sfântului izvor.

Apoi, traseul nostru a fost în Catedrala Maicii Domnului din Elets. Pe chipul Maicii Domnului este descrisă Eletskaya în picioare pe norii Regina Ceresc cu brațele întinse, înconjurat de oștirea cerească, și cu toți sfinții care trec prin aer pentru a intimida Tamerlan, care a fost așezat corturile la munte-Argamach.

- Noi, cei care au mers la acest pelerinaj minunat, dorim să-și exprime aprecierea mea și le mulțumesc organizatorilor pentru harul care le-am primit după ce a participat Yelets ortodoxe - a spus Pilgrim Kristina Safronova. - În acest oraș, treizeci și trei de templu, cele mai multe dintre ele nu funcționează, dar imediat se vedea totul și să se roage în ele, să venereze locurile sfinte - nu este o chestiune de o zi.

- În Yelets trebuie să vă întoarceți foarte mult, de multe ori - așa că pelerinii au spus în autobuz.

După ce am vizitat locurile sfinte ale acestui oraș, noi toți suntem plini de bucurie interioară calmă, dragoste, îndurare, răbdare.

Și sperăm că Domnul ne va acorda de mai multe ori să simțim și să primim tot ce am dobândit și am simțit în această călătorie fertilă.