Henry Bell - critica din literatura străină - eseu - materiale pentru cursul de control

Noi scriitori născuți să intervină.

Se luptă, protestează. Cu lucrările sale, el pare să repete recursul nemuritor al unui luptător inflexibil împotriva fascismului, Julius Fucik: "Oamenii, fiți vigilenți!"

Nascuta de nastere »pentru a evita. Cea mai mare valoare pentru Henry Bell a fost un om, o viață umană.

Köln, în care Belle sa născut și a trăit aproape toată viața sa, sa remarcat prin tradițiile stabile ale catolicismului, atât în ​​viața cotidiană, cât și în moralitate. putere

Heinrich Belle a perceput religia în primul rând ca un sistem de norme morale. Copiii din familia sculptorului și dulgherului Victor Bell au fost admiși pe idealurile umaniste, s-au simțit dezgustați pentru armată (și ulterior - pentru fascism). Împreună cu tatăl său, fiii săi admir expunerile, mai târziu va spune că sunt, poate mai importanți pentru el, decât Dostoievski sau Chesterton. "

Heinrich Belle a declarat: "Da, am scris despre război, despre întoarcerea acasă, despre ruine. De aici s-au născut cele trei definiții care au dat naștere literaturii tinere: "literatura despre ciliu", "literatura celor care s-au întors", "literatura ruinelor". Aceste definiții sunt justificate: a existat un război - șase ani lungi, am revenit acasă de la acest război, am găsit ruine și am scris despre el.

Războiul devine subiectul imaginii deja din primele povestiri ale lui Böll, dar aceste lucrări nu au încă o înțelegere politică profundă a evenimentelor și a fenomenelor. Succesul real al cititorilor și recunoașterea în cercurile literare au adus Bella povestea "The Train Comes In Time" (1949), o colecție de povești scurte "The Wanderer, când veniți la Spa. „(1950). În 1951, pentru povestea "Black Sheep", Bell a primit premiul "Group of 47". Acest lucru a dovedit gloria scriitorului său. Și această slavă a venit într-adevăr. Heinrich Belle a devenit unul dintre cei mai populari scriitori, nu numai în patria sa, ci și dincolo de granițele sale.

Moștenirea lui Böll este mare și egală: romane, povești, piese, poezii, traduceri, recenzii, articole jurnalistice și literare critice. În 1977 - 1978 a publicat o colecție de lucrări în zece volume. După aceea, Belle a scris mai multe cărți noi.

Germania nu a avut un cronicar mai bun decât Heinrich Belle. El a fost numit "cronicarul erei noastre", "Balzac al celei de-a doua republici germane". (Să ne amintim că scriitorul Franc-tsuzky Honore de Balzac (1799-1850) în lucrarea sa cu mai multe volume „Comedia umană“ surprinde întreaga epocă în viața Franței.)

Una dintre cele mai importante lucrări despre război este romanul lui Belle "Unde erai tu, Adam?" (1951).

Viața de după război Germaniei de Vest portretizat Belle în romane „și nu a spus un cuvânt“ (1953), „O casă fără stăpân“ (1954), „Biliard la nouă și jumătate“ (1959), „Clovnul“ (1963), „Portret Group cu doamna "(1971).

Începând cu povestea "Onoarea pierdută a lui Catarina Blum, sau cum apare violența și ce poate duce" (1974), cărțile lui Böll dobândesc toată colorarea tragică. Acest lucru este valabil și pentru ultimele două romane, The Careful Siege (1985) și The Women Against the River Landscape (1986). O astfel de tonalitate a lucrărilor a înțeles: trecutul sub forma unor organizații neo-naziste și neo-fasciste își amintea mereu de sine. Prin lucrările sale, Henry Belle a avertizat cât de periculos este să uităm trecutul, avertizând că "potențialii agenți" încă mai trăiesc astăzi.

Romanul se bazează pe o tehnică de compoziție, definită de criticii literari drept "principiul timpului comprimat". Datorită acestei tehnici se poate încadra într-o singură zi trei etape ale istoriei germane a secolului XX. În roman nu există nici un complot obișnuit. Lucrarea este construită ca un mozaic, constând din monologuri interne ale personajelor. În aceste monologuri, amintirile de anii diferiți se dezvoltă și se întrepătrund. Scriitorul se întoarce uneori din nou și din nou la un incident. Un astfel de eveniment este, de exemplu, actul fiului lui Henry Femel - Robert, care a aruncat în aer abatia lui St Anthony. Robert Femel percepe această clădire nu ca un monument de arhitectură, ci ca un simbol al vechii Germania. Germania, care a provocat moartea oamenilor dragi, ia forțat să fugă de acasă, a făcut-o pe mama lui nebună, l-au lipsit de bucuria de a fi. Distrugerea abației pentru Robert Femelya - un loc pentru cei care nu pot face nimic, este datoria ta germană, pentru care este concepte foarte importante, cum ar fi integritatea, onestitatea, conștiință.

Când ofițerul american a sugerat să-i explice ce ia determinat cu trei zile înainte de sfârșitul războiului să distrugă atracția culturală și istorică, Robert Femell nu a putut să o facă.

Dacă a spus de ce a făcut asta, în cuvintele lui ar fi puțin adevărat. Cum ar putea să spună că se aștepta la acel moment ani, cinci și jumătate de război, așteptând Abbey dacă Dumnezeu însuși l-ar da o pradă? El dorea să ridice un monument din cenușă și ruine pentru cei care nu aveau valoare culturală și istorică, pentru cei pe care nimeni nu era pe țărm.

Într-adevăr, cum putem explica de ce fiul a distrus ceea ce a fost creat tata, care a dat drumul la ultima viață a fost cheltuit atât de multă energie, talent, timp în care ar fi un companion de familie constantă Femelіv? Robert Femel se întreabă adesea; "Bătrânul cunoaște adevărul despre mănăstire?" Heinrich Fehmel se întreabă:

- Nu tu, Robert, care a explodat mănăstirea și mi-a fost frică să-mi spui? Exprimarea ochilor, gesturile voastre în timpul inspecției clădirilor v-au trădat. Dar nu mă doare - poate că te gândeai la tipul ăla pe care nu l-am recunoscut. despre chelnerul numit Grol despre miei, pe care nimeni nu la trecut și nu am mai pășit. Cel mai preasfânt părinte. atârnă un semn pe mănăstire: Heinrich Femel a fost construit în 1908, la al douăzeci și nouălea an al vieții sale. A distrus-o pe Robert Femel 1945, anul al douăzeci și nouă de viață. "

Tatăl ia înțeles pe fiul său, deoarece pentru el nu era nimic mai mult decât viața umană. Solidaritatea cu tatăl și bunicul său este descoperită și de cel mai tânăr dintre Femeliv, Yosef. După ce a ghicit cine a distrus mănăstirea, el refuză să o restaureze.

Distrugerea mănăstirii se spune într-unul din monologii interni ai lui Johanna Femel: ". oamenii șopti indignat: "Au explodat mănăstirea. "Pee-ed de la gură la gură această veste teribilă, care nu pare atât de teribil pentru mine. Este el. Mi-ar fi aterizat în aer toate abația din lume, în cazul în care s-ar putea întoarce la Henry, dacă aș putea reînvia din morți Johann Ferdi, un chelner la numele lui Grohl, Edith. "

Henry Femel reflectă chiar despre distrugerea catedralei:

„Poate a sunat Abația pentru că atunci celebrarea solstițiului de vară cinci sau șase călugări a mers călare pe deal, iar când focul ardea, a cântat:“ oase mouldering tremură ". Sau poate că el a explodat în mănăstire și pentru că Otto nu era străin în această lume, unde o mișcare a mâinii costă un om al vieții. Sau a fost necesar pentru a spune americanilor că călugării nu au urmat poruncile, „Paște mielușeii mei“, și astfel el a suflat abație? "

În cele din urmă, explicația cea mai simplă și cea mai precisă: "El a distrus pentru că nu au păstorit turma Sa".

Catolic Heinrich Böll justifică Robert Femelya act, pentru că scriitorul însuși personal privit ca lideri ai bisericii pentru a sprijini boi geamandură autorităților“, motiv pentru care abație, călugării care au trădat vocația lor și au cântat cântece care glorificau ura pentru om, devine întruchiparea trecutului teribil al Germaniei,

Ca represalii simbolice împotriva trecutului, scena finală a romanului este percepută. Henry Femel, fondatorul Abația Sf. Antonie, pune un cuțit peste un tort, care este aspectul abației: „Mai presus de toate, el taie o baie din biserică, și-a dat placa lui Robert“ Simbolismul pătrunde în întregul roman "Biliard la jumătatea anilor nouă".

Miezul pe care se bazează întreaga poveste este împărțirea personajelor în trei grupe. Două dintre ele sunt contraste în contrast cu altele. Aceștia sunt aceia care au acceptat "participatul bivolului" și cei care au luat "sacramentul mielului".

Primul grup include Netlinger - în trecut un Hitler avid și acum un demnitar în guvernul Germaniei: ". bombare mare, câștigătorul, înainte de care nimeni nu poate rezista, grey metru optzeci și nouă, patruzeci și ceva de ani, costumul unui material de calitate guvern. " A fost acest domn respectabil care la urmărit pe Srell în trecut, a luat parte la umilirea lui. Acum, comportamentul lui sa schimbat. Dar nu există niciun motiv să credem că credințele au devenit diferite. Această lipsă de hitlerism pristosovu-etsya. Acum îi ajută pe Shrelli să iasă din închisoare, unde era, de îndată ce a pășit pe pământul natal. Dar, sub masca corectitudinii, nu pot înșela pe cei pe care Netlinger a încercat anterior să le distrugă. Recepționerul Hotel Jochen este gata să-și sacrifice viața pentru a împiedica întâlnirea cu Robert Femel, când se joacă biliard. Scriitorul nu are nevoie să explice mult cititorului sau să vorbească în detaliu despre ce a făcut Netlinger în război. Este suficient pentru el să transmită gândurile lui Jochen când la văzut: "Netlinger? Ca și cum am auzit odată numele ăsta. Fața lui îmi amintește de ceva ce n-ar fi trebuit să uit. Odată am auzit acest nume, cu mulți ani în urmă, și mi-am spus atunci: "Adu-ți aminte, Johén, îngropa-ți în memorie". Dar am uitat deja ce am vrut să-mi amintesc. Deci, dar fii în gardă. Te-ar simți rău, dacă ai ști că el a făcut până acum, va avea până la sfârșitul vieții sale nu a încetat să voma, dacă ați văzut filmul, care va arăta în Ziua Judecății - un film al vieții sale; el este unul dintre cei care au ordonat sa sparga dintii de aur din cadavre si sa taie parul de la copii ". Acesta este un alt exemplu viu al întruchipării tehnicii compuse a "timpului comprimat".

Srella, observând ceea ce se întâmplă, admite lui Robert: "Iată-mă speriată. Nu știu, poate că mă înșel, dar oamenii pe care îi văd în acest oraș nu mi se pare mai bine decât cei de la care am fugit. Și Robert este de acord: "Cred că nu ați greșit."

Aceste non-umane sunt opuse de cei care au luat "sacramentul mieilor". Acest simbol intruchipează principiul umanist în om. Cei care aparțin "mieilor" evocă atât simpatia, cât și simpatia în același timp. Ne simpatizăm pentru că, chiar și cu prețul propriei lor vieți, ei sunt gata să-și apere principiile fără a se retrage într-un singur pas. Kreller Srella, fiica sa Edith, dulgherul Ferdy, a murit. La urma urmei, ei sunt victimele bivoliilor. Chiar și înainte, victimele care nu au nici o rezistență la violatori. De exemplu, tânărul Srella a fost forțat să fie în exil mulți ani, când se întoarce, nu se simte liber și, la cea mai mică amenințare, este gata să-și părăsească patria. "Mielii" nu pot fi numiți luptători. Aceste ființe umane, afectiviste, sunt incapabile să reziste răului; și, prin urmare, neputincioși, sortiți să piară. Dacă unul dintre "miei" aspiră să se implice în luptă într-un fel, acestea sunt cazuri izolate, iar discursurile lor sunt asociate cu ura pentru o anumită persoană. Nu există nici o îndoială că scriitorul simpatizează cu acești eroi, dar cu greu își pune speranțele asupra lor. El repetă că "mieii" au nevoie de păstori, care ar proteja oile blânde de lupii cruzi.

Designul compozițional al romanului trichlennosti de Böll este inspirat de imaginea fraților Van Eyck. Acest complot religios dobândește în roman un sunet realist. Scriitorul încearcă să răspundă la întrebările interesante pe care le pune viața. Cine este responsabil pentru tragedia trecutului? Este posibil să depășim trecutul? Trebuie să lupt cu rezistența la rău și cine ar trebui să o facă?

Toate aceste întrebări fac parte din principala problemă a romanului: care este datoria oricărui german cinstit, în special inteligența germană, în condițiile în care amenințarea unui al treilea război mondial crește? Dacă formulăm această problemă în valoare atemporală, acesta va fi legat de alegerea pe care o face în viața lui fiecare om: și ajută dominația răului, sau să facă o contribuție la victoria binelui. Al treilea nu este dat. Poziția pasivă oferă o șansă de cruzime, violență, ură. Principala problemă a acestei lucrări este luată în considerare pe exemplul istoriei familiale a lui Femeliv, pe care poziția de neintervenție a făcut-o călătorilor involunți ai fascismului. Cuvinte spinoase. Și se află lângă numele unor membri respectabili ai acestei familii, care chiar sufereau de fascism: a fost forțat să fugă de acasă și să rătăcească într-o țară străină Robert; Soția și tatăl ei au fost uciși; Nu există nici un loc în patria lui Shrelli - unchiul nativ al lui Iosif și al lui Ruth. Pentru afirmațiile lor că au răsturnat conducătorii fasciști, se dovedește în casă pentru bolnavul psihic Johann Femel. Ca o rușine, toată lumea din familie simte că Otto Femel a devenit fascist.

Toate astea sunt așa. Dar niciunul dintre Femeliv nu a fost vreodată un luptător conștient împotriva fascismului.

Caracterul simbolic primește râsetele eroului. El râde în diferite situații, dar acest râs nu are nimic de-a face cu o perspectivă optimistă asupra vieții: "Știu că am râs. Cu toate acestea, și încă nu știu unde și de ce râde, un lucru știu sigur - râsul a fost cauzată nu numai de bucurie, a sunat mai mult și Gloom, și poate chiar furie. "Heinrich Fehmel pare să fie oprit de acest râs de acele fenomene care nu-l pot satisface. Datorită râsetelor, ironice, chiar și sarcastice, se pare că se ridică deasupra mediului. Acest lucru îl reasigură, face posibil să nu se simtă implicat în toate aceste orori care treptat au devenit obișnuite pentru compatrioții săi.

Subconștient, Henry Fehmel a simțit că trebuie să se comporte diferit: ". Am auzit cum fiul meu de patru ani cântă mai jos: "Dă-mi o pușcă, dă-mi o pușcă. "Trebuia să mă duc în jos și să-l scot în fața mamei mele cuminte, dar nu am coborât și l-am interzis să cânte. și exclamați: "Decesul francezului! Moartea englezului! Moartea rusească! "

Cât despre Robert Femel, nici captivitatea fascistă, nici un fel de răzbunare nu o pot justifica. El a găsit cea mai mare activitate când a început să-l apere pe Shrelli în timpul perioadei de antrenament. Acest eveniment a determinat comportamentul și soarta lui în timpul războiului. Iar când sa terminat războiul, Robert este împrejmuită din afara SVR-joc de biliard, în timpul căreia este permis numai Hugo în sala de biliard, și un cartonaș roșu, care indică în mod clar că este întotdeauna bucuros să vadă. În "Biroul de Calculare Statistică" nu există ore chiar pentru întâlniri cu clienții: acestea corespund. Biroul său este ca o insulă nemișcată într-o mare furtunoasă. O astfel de impresie datorită contrastanta-tistavlennyu „zgomot de stradă și murdărie“ înapoi „ordine perfectă, că timpul și a fost întotdeauna îmbrăcat imaculat și înfășurată șeful impecabil politicos.“ Cuvintele "viață" și "armonie" sunt percepute aici ca antonime. În subtext, citim: un om cinstit nu poate să mențină aceeași stare de spirit ani de zile, când viața stârnește pe stradă.

Heinrich Fehmel nu sa limitat la represalii împotriva mănăstirii din aluat dulce. El a refuzat micul dejun în cafeneaua Kroner, a întrerupt relațiile cu măcelarul Gred, a pierdut ordinele, pe care le-a acordat pentru participarea la două războaie.

Robert Femel este implicat direct în lupta politică prin întârzierea construirii unei importante unități militare. Simbolic este decizia de a adopta pe Robert Hugo. "Shepherd" își dă seama de vocația sa și începe să "pasc mieii".

S-au opus cu fermitate neo-fasciștilor Johann Femel. Și nu este surprinzător. Întotdeauna a spus sincer că se gândește la puterea și la Kaiser, care îi păreau a fi principalul "bivol". Ea a sunat tare Kaiser păcăli publicul, smuls din mâinile de șapte fii ai versetul care glorificat Hindenburg, a fost însărcinată cu ideea de răzbunare: „Dă-mi pușca pușca Interzic.“ Luând un revolver, Johanna părăsește un "castel încântat" pentru a se ocupa de "viitorul ucigaș al nepotului său" (atât de bine descrie ministrul M.). Bineînțeles, împușcătura ei poate fi percepută ca un act al unei persoane anormale din punct de vedere mental. Cu toate acestea, există într-adevăr abateri de la norma în starea mentală a soției vechiului Femel? În contextul simbolismului romanului, actul lui Johann Femel este, fără îndoială, perceput ca un apel de a acționa, pentru a împiedica renașterea fascismului.

Belle a scris despre "Biliard la jumătatea anilor nouă": "Romanul este în același timp altceva decât un roman. Acesta este un loc ascuns în care puteți ascunde două sau trei cuvinte, trezirea de zi, pe care cititorul le va găsi. „De aceea, toti cei care citesc acest roman, este capabil de a găsi chemarea biblică de a rezista răului și a proteja binele în ea un sens ascuns, iar laitmotivul romanului:“. Paște mielușeii mei "