Povestiri din viață

Povestiri din viață.

Cum am iubit Africa

Cumva, cu aproximativ 6 ani în urmă, soarta mi-a adus, sau mai degrabă afaceri, în Africa. Zborul a fost dificil, cu mai multe transplanturi: Hong Kong - Doha (Qatar) - Dakar (Senegal) - Luanda (Angola).

De la început, călătoria nu a avut noroc - la aeroport din Hong Kong fată drăguță în partea din față cu un zâmbet fericit, a spus că, în ciuda faptului că domnul a apărut în timp în această călătorie, dl nu va zbura, pentru că locul lui este deja ocupat de un alt dl de la primul punct zbor - orașul Christchurch (Noua Zeelandă). Compania a fost mai valoroasă decât noul Zealander necunoscut decât mine, care a cumpărat biletul doar pentru jumătate din zborul de la Doha.
Ei bine, nu contează, am pretins a fi o mătură, nu înțeleg legile de afaceri al companiei aeriene, și după zece minute de popping fata bilet fată drăguță primit de la compania aeriană compensată de 300 $ (o mică parte din costul biletului), sub formă de cupoane scutire de taxe vamale și promit să-mi trimită următorul zbor în două ore , așa că am reușit să transfer la Doha. Dar starea de spirit era deja răsfățată.
Avionul sa dovedit a fi A380 - același, cu două etaje. Am zburat pentru prima dată, dar impresia a fost un duș rece și, în sensul literal - în tot felul, un nou aparat de aer condiționat puternic, vârful gândirii tehnice anglo-franceze, mi-a turnat mici gheață de gheață. Dar suportabil.
Mai mult - mai mult. În Doha abia a avut timp să cumpere cupoane Duty Free (parfum scris pentru cadouri, nu ceea ce credeai). Sunt ultimul în avion la Dakar - nici o față albă, inclusiv însoțitorul de zbor. Ambre este potrivit. Nu am nimic împotriva afro-africanilor, dar au o chimie corporală ușor diferită. Iar mirosul corpului este diferit. Destul de puternic. Pentru a îndura, bineînțeles, este posibil, dar de la cină a fost necesar să refuzi, totuși, și dintr-un vis. 10:00 și iată-mă pentru prima dată pe pământ subecuatoriala „negru“ Africa (cu excepția Africa de Sud, dar este diferit). Ma întâlnit cu căldură uscată și cu mirosul de praf încălzit pe aerodrom. Trebuie să spun că următorul zbor către Luanda trebuia să aibă loc a doua zi seara și am așteptat pentru a obține o viză la sosire, pe care am găsit pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe din Senegal, am fost cu pașaportul meu sa bazat cu precizie. În timp ce stătea în coada de așteptare în sala de așteptare a aeroportului, vorbea cu un om de afaceri din Madagascar. A fost amuzat că eu, atât de alb și naiv, pentru prima oară în Africa Neagră reală. Mi-a spus că "Africa este bună pentru că avem totul aici, dacă sunt bani, doar că nu trebuie să mergi la închisoare". "Toți" nu am vrut. Am vrut doar să ajung rapid în oraș, să închiriez o cameră în hotel, să iau dușul și să adorm. Dar, după cum sa dovedit, acolo a fost, în cabina de control la frontieră l-am cunoscut pe Domnul real, întuneric: o grăsime, ras capete, mustăcios, arogant și chiar negru ca un ticălos. Îmbrăcați în cea mai recentă modă locală - într-o pijamale de mătase albastră cu modele de aur. Toate sentimentele mele despre viza la sosire, el a prins în jos pe viță de vie - în limba franceză, cu un „orăcăind“ accent ciudat, (așa cum mai târziu, sa dovedit - un mod tipic senegalez), el a răspuns: noi, la aeroportul internațional Léopold Sédar Selangor, oricine la toate vize la sosire nu sunt da (și în ochii lui a fost citit: și chiar alb - chiar mai mult). Și faptul că am ajuns fără viză în Senegal pentru zbor, care va dura mai mult de 24 de ore - totul este o crimă teribilă, așa că va decide în continuare ce să facă cu mine. Încercările mele de a îndrepta către site-ul oficial al Ministerului Afacerilor Externe din Senegal au fost indignate. Apoi mi-am amintit de bani. Același efect - cioara arogant a spus că astfel de sugestii nu intenționează să asculte. Mi-am luat pașaportul și l-am trimis înapoi în zona internațională. Obosit de la zborul să spun - nu am putut rezista și a început să ridice vocea, dar un om bun din Madagascar mi-a arătat pe furiș semnul internațional al patru degete - zăbrele. Și dorința mea de scandal ca o mână a decolat. Îl întreb pe Madagascar ... Ei bine, aveți cel puțin un duș la aeroportul internațional Leopold Sedar Selangor? Pentru bani în Africa, totul este posibil! "Totul, desigur, dar în limite rezonabile!" a fost răspunsul meu.

Merry Madagascar fiul a plecat în oraș, fluturand servieta, și am rămas în zona de tranzit, fundul în Africa fără pașaport, fără suflet, și cu perspective incerte. A dormi după o zi de zbor pe scaune nu a fost posibil - erau aproape toți ocupați. Pe podea și cred că nimic - rece lespezi crăpate colonizatorilor francezi, precum și întregul aeroport. În cele din urmă am găsit așa-numita, VIP-zona, în cazul în care timp de 25 de euro de trei ore oferite canapele din piele, TV cu telenovele din Africa și mai puțin costisitoare de alcool local, în cantități nelimitate. Alcoolul nu a fost interesat de mine, dar placut canapelele - acestea ar putea merge, cu atât mai mult că clienții din zona VIP aproape nu a fost. Numai omul de afaceri japonez uscat sufocat „whisky“ locale și ură cu ochii la ecran, în cazul în care pasiunile inflamate pe africane peisaj de fundal din carton. M-am întins în jos, a acoperit fața cu jacheta lui de lumina puternică a lămpilor fluorescente și gândire - după plăceri de astăzi, și sub suspinele de sclavi africani Izaura (toate cu același accent croncănitor) de pe ecran, cu greu adormi. Și, desigur, imediat a adormit.
Dimineața m-am trezit și am spălat în toaletă WC (a fost hârtie igienică și săpun). Am început să-mi plac zona VIP. Chiar și actrițele negre, care și-au răsturnat mâinile pe ecrane, păreau mai blânde. Cu excepția unui singur lucru - în zona Vip, destul de ciudat, era imposibil să fumezi - și apoi am fumat. Am plătit 75 de euro și m-am dus în zona generală pentru a căuta o cameră de fumat. Nu există cameră pentru fumători. Nimeni nu fumează.
Am avut o muscatura, stau, asteptam sosirea sefului de mustar. Și în apropiere funcționează curățatul local - greu, dar agil și, desigur, negru. Ca Va? Ca Va bien! Am vorbit. Eu vă explic - totul este bine și uimitor în viața mea, vreau doar să fumez. Nici o problemă, spune curat (al cărui nume eu, în caz, nu voi apela), hai să mergem! Credeam că mă va duce în camera de fumat - am intrat în ușa deblocată pentru personal, dar am coborât la câteva catacombe, du-te. Ei bine, cred că este încadrat - un ofițer va fi chiar acum, să ceară un pașaport. Nu există pașaport și va exista o alegere simplă, binecunoscută - o mită mare sau o celulă mică de închisoare. Și nu deloc. Și în Africa, într-o închisoare de imigrare, oamenii stau ani de zile. Este comună. Dar pentru a alerga din nou târziu - ușa este blocată. Haideți. În capul meu, dintr-un anumit motiv, se transformă "Nu plecați, copii, mergeți în Africa". Am intrat în sala de metrou, unde am sortat bagajele. Și aici sunt - polițiștii de frontieră în uniformă. Acum începe. Dar nu - ghidul meu spune necorespunzător - este cu mine. Îmi pierd imediat interesul pentru mine. Ne ridicăm pe o scară în spirală. O ușă îngustă se deschide - lumina strălucitoare strălucește din ea. Și ne aflăm chiar pe piața din fața aeroportului. Dimpotrivă - casele de nisip galben. Șoferii de taxi vorbesc leneș în pijamale colorate sau în nopți albe. Curaterul spune - bine, uite, pui! Și el însuși cu un zâmbet luminează o țigară (judecând după miros - nu numai cu tutun). Eu, puțin dracu ', fumează țigara mea din Hong Kong. Și cred că înseamnă că se va întoarce. Am decis să dăm un fum în fața închisorii, bunăvoință. Nu mergeți la ghicitor.
Dar nu, atunci când fumăm, ne întoarcem la fel. Ne întoarcem. Deci, acum va cere bani. Din nou, nu este adevărat - cel curat, ca și cum nimic nu sa întâmplat, a spus la revedere și a continuat să lucreze (mai târziu l-am întâlnit din nou și i-am dat încă 20 de euro, deși el a refuzat sincer).
Apoi, în timp ce stăteam în zona de tranzit a aeroportului Leopold Sedar Selangor, m-am dus într-adevăr în Africa și m-am îndrăgostit de ea. Este un loc destul de teribil, în general. Dar miracolele sunt posibile aici. Și când m-am gândit la asta - o fată drăguță a venit la mine, mi-a cerut scuze pentru pașaport și mi-a dorit o călătorie fericită. Iar mustața arogantă în pijamale albastre cu modele de aur a rămas în prima zi a cunoașterii mele cu Africa Neagră.