Trekking în Iremel

Campania pentru Iremel a început cu un transfer de mașină de 9 ore Orenburg-Ufa-Yuryuzan-Tyulyuk. Astfel, ne aflăm în locul de unde începe rute cele mai convenabile pentru alpinism Iremel (al doilea cel mai înalt vârf al Urali - 1582 metri). Dacă stați în fața scopului călătoriei noastre, vă aflați în jumătatea cercului munților. Pe partea stângă - sus Suktash (altitudine 1393 metri) și Iremel mici (1449 metri) drept - scaunul Iremel, dreapta - West Umăr (mânz Mountain, 1183 de metri). Din sat nu se poate vedea Big Iremel - suntem prea mici, iar Armăsarul acoperă mistrețul muntelui de care suntem interesați. Mistretul este un cuvânt vechi bashir, tradus literalmente ca o fân. Înseamnă abrupte, cu pante abrupte, munți cu vârfuri stolopodobnymi.

Gama de Bakty este o vedere din satul Tyulyuk

Dawn pe vârfuri de munte

Soarele din spatele șei lui Iremel

Dimineața în satul Tyulyuk

Inițial, ne-am planificat pentru a vizita primul defileu Larkin, dar se deplasează în pădure de iarnă, a ales calea cea mai bine bătătorit și se deplasează într-un astfel de mod de a părăsi drumul spre Big Iremel. Ei bine, pe deal, așa că mergi în sus. Traversat peste râul înghețat lângă podul ruinat. Au mers cât au putut, apoi au părăsit mașina pe o poală acoperită de zăpadă și apoi s-au mutat pe jos. Țineți minte, dacă există bani și dorință, atunci în sat mulți comercianți aruncă turiști pe Nivah și UAZ-ah până la acest punct. "Rose of the Winds" oferă în general o sanie pe o sanie, atașată la un snowmobil până la vârful marelui Iremel. Urcarea durează aproximativ o oră și jumătate și costă 5000 de ruble dintr-un grup de 5-6 persoane. Pe de altă parte, dacă mașina permite - atunci puteți să vă mișcați drept și apoi să nu vă pierdeți. Principalul lucru nu este să cedezi congreselor - ele duc la zone de defrișări. În timpul iernii, drumul nu este atât de teribil, dar imediat după traversarea Karagaykei, creșterea este abruptă.

Piesele de lemn de foc la postul de inspectori

Albastrul albastru al umbrelor de dimineață

Pădurea de conifere-mesteacăn la picioare

Undeva aici, la capătul drumului, traseul se diferențiază de partea superioară și inferioară. Nu am știut asta și am ales "Calea superioară", care se desfășoară de-a lungul frumoasei pietre stâncoase a Suktashului, cu alpinism treptat. Suprafața lui Suktash este împânzită cu cuburi uriașe de piatră, iar peretele de stâncă aproape tot timpul va fi văzut pe mâna stângă. Lungimea acestei rute este de aproximativ 10 kilometri (deși puțin mai mică pentru posturile de kilometri realizate automat). Acesta diferă de profilul "Lower Trail", ceva mai blând și de faptul că se poate ajunge și pe platoul micului Iremel. Privind în perspectivă, voi spune cu sinceritate că nu am știut despre furculița micului Iremel și, prin urmare, nu am ales, am scufundat pe drumul principal, spre Big Iremel.

Calea merge de-a lungul pantei orașului Suktash

Norul a acoperit repede orașul Zherebchik

Ghost: bună, dar drăguță

Snowmobilul a format traseul

Temperatura -5С, calea este frământată

Cu trei sau patru zile înainte de urcarea noastră, a trecut un traseu de zăpadă de-a lungul traseului, care a făcut fără îndoială o faptă bună: a compactat calea și a subliniat-o. Cu toate acestea, temperatura aerului nu a scăzut sub -5C, grupurile de turiști care au trecut înaintea noastră au fost suficiente pentru a zdrobi calea în muschi de zăpadă. Deci, pe de o parte, am fost norocoși - a fost o zi frumoasă însorită, pe de altă parte - zăpada era umedă și era greu să meargă. Dar nu a fost o furtună de zăpadă și până când am ajuns la vârful Big Iremel, practic nu am simțit vântul. În timpul traficului, am văzut cât de repede se poate schimba vremea - în dreapta noastră, literalmente în 10-15 minute un nor dens umplut pe Zherebchik și muntele dispărut în văl.

Ieșiți din cale -
și sunteți în zăpadă până la talie

În timp ce creșterea crește caracterul
pădurile și încep să apară pajiști

Capace de zăpadă înghețate pe copaci

De-a lungul traseului sunt amplasate aproximativ kilometri. Dacă îi urmați, la 7 km de la post până la mistretul Marelui Iremel, am mers 4 ore și jumătate. În plus față de acești piloni, ruta este marcată cu semne pe copaci, cu vizibilitate normală, este dificil să se piardă. Cu toate acestea, în cazul în care ceață / nor întunecă și / sau cade, o furtună de zăpadă începe - atunci puteți intra în necazuri. MES-urile se lasă numai în cazul grupurilor lipsă cu copii sau răniri, nu mai puțin de o fractură a piciorului.

Canalul profund al fluxului uscat

Vârful de vest al Platoului Maly
Iremelia - Muntele Suktash (1393 m)

Deplasându-vă de-a lungul căii pe care o simțiți cu tot corpul, deoarece devine mai abruptă, apoi mai moale. Pădurile de conifere în jur sunt mai mici, apar birches mai mult, apoi încep să curgă. În plus față de stâlpii kilometri, semnele din traseu sugerează locuri de amenajare a taberelor, semne ale direcției de mișcare, diverse afișe care fac apel la păstrarea curățeniei pădurii din când în când. Da, apropo, dacă nu ați luat apă cu dvs. - la o milă de stâlp există un curs de apă curată.

Până la ora 14:50 am terminat să urcăm pe creastă și traversăm șaua - traversăm "râul de piatră" și mergem direct la poalele muntelui. Kurumnikul este plin de zăpadă densă. În principiu, crusta care rezultă bine deține om matur gros, dar mai aproape de traseul de drumeții, zăpada devine mai liber, atât de rău a venit, odată ce nu pe întreaga lungime a picioarelor, care se încadrează între bolovani. Pentru a evita rănile, este foarte important să utilizați pantofi rezistenți la apă cu o fixare sigură a gleznei. La partea de sus a Big Iremel a avut nimic, dar având în vedere terenul muntos nefamiliare, lipsa de streetlights și faptul că se întunecă deja la ora 16:00, cel mult, partea de sus nu ne-am dus, și se întoarse în direcția opusă. Un bun turist ar trebui să fie viu și sănătos.

Râu de piatră sub zăpadă -
kurumnik (piatra de împrăștiere)

Pitici copaci,
ca în tundra pădurilor

Dintr-o dată, în doar 2 ore, au ajuns la postul de la intrare, unde au înregistrat și au plătit pentru vizită dimineața. Astfel, la ora 16:55, deja întunecată, sa întors la intrarea în parcul natural. În timpul urcare și coborâre cu sudoare a pierdut o mulțime de fluide, și alimente și apă, cu ei nu a luat, astfel încât ceaiul pe un foc de rinichi de pin și frunze de ceai negru ordinare (prescripție Huntsman) a apărut în mod miraculos. În același timp, au ascultat cum inspectorul mi-a spus că urșii evită aceste locuri aglomerate, anul trecut, în luna de iarnă a venit moose. Deci, practic, într-o regiune a unui traseu turistic iepuri, țâțe și jays au strălucit. Apoi, practic în întuneric era la mașină și a reveni la Tyulyuk, dar acest lucru este detalii de zi cu zi, care nu sunt interesante.

Juniperul sub zăpadă

Piramidele de pietre

Suktaș - o creastă de rămășițe de rocă

P.S. Da, știu că, într-o serie de imagini, zgomotul digital nu este suficient, iar pe unele - detalii nesatisfăcătoare. Am făcut o excursie cu mine, două SLR-uri de tip Nikon și câteva optice. Cu toate acestea, când îmi împacheteam rucsacul, mi-am dat seama și mi-am dat seama că eram proastă să port atât de multe echipamente fotograficice, mărind greutatea mea. În general, împreună cu lucrurile uscate și calde, am purtat un Nikon D80 strălucitor CCD, o gamă de gamă TV Nikkor 300mm f / 4 ED-IF AF-S. precum și producătorul principal de "porridge" în imagini - Nikkor 18-135mm f / 3,5-5,6 ED-IF AF-S DX. Gama de distanțe focale la acest zoom pentru drumeții în munți este foarte convenabilă, greutatea este mică, dar distruge fotografiile.