Iunie excursie la mare iremel, de-a lungul căilor de sud Ural

Mulțumiri speciale lui Raisa Gabitov și Boris Prokhorov ..

În distanta din 1965, Editura Bashkir a publicat un "Ghid pentru Bashkiria". O copie a acestei ediții rare a mers la mine de la tatăl meu. Această carte mică, dar "plină" - 500 de pagini - conține descrieri ale rutelor de picior și apă din republica noastră, precum și descrieri ale mai multor peșteri. Unul din capitolele acestui ghid este tocmai descrierea mai multor rute spre muntele Big Iremel. Aceste rute au fost efectuate în principal din est, din Yamantau și Tyulyuk.

Principalele rute moderne sunt trei: de la sud, de la nord-vest și de est.

Pentru a ajunge la districtul Beloretsk, care este situat la nord-est a zonei noastre Meleuzovsky, am avut mai întâi să mergem spre sud. Faptul că drumul asfaltat normală în Beloretsk este aproape prin Ufa și medii 510 km pana la punctul de plecare - satul Nikolayevka. Și pentru a scurta distanța, ne-am decis să treacă prin și Kugarchinsky Burzyansky District: Mrakovo-Irgizly-Starosubkhangulovo-Beloretsk-Nikolayevka.
Descrierea acestui drum interesant va fi într-un raport separat. Apropo, distanța a fost de numai 360 de kilometri.

Deci, plecând la ora 6 dimineața de la Meleuz în jur de 14-00 am fost în satul Nicolaevka Beloretsky.
Am schimbat hainele, ne-am luat din nou rucsaci, iar la 16-20 am avansat pe traseu.

Cu o zi înainte de sosire au existat ploi abundente. Locuitorii Nikolaevka au avertizat că fordele au urcat. Vremea a fost tulbure, temperatura aerului este +20 +25, în pădure este umplut și umed.

Prima parte a traseului de la satul Nikolaevka la primul bord și cordon al Parcului Național, am trecut în aproximativ două ore.

Această parte a traseului este un ecartament obișnuit pentru vehiculele cu patru roți, cu pădurea din jurul conținutului rare, copacii fiind destul de departe de drum.

În primele 3 kilometri drumul face o ascensiune și o coborâre netedă de-a lungul pantei de est a dealului Mělník, cu un set și o pierdere ulterioară de altitudine de 36 de metri. Aici puteți vedea o bună vedere a muntelui Sinyak, vizibil chiar în direcția traficului. De la a 4-a până la al șaptelea kilometru urmează aceeași ascensiune și coborâre netedă de-a lungul versantului estic al muntelui Finageeva.

Iunie excursie la mare iremel, de-a lungul căilor de sud Ural

Traseul umed ține bine și o astfel de potecă mă surprinde foarte mult - un bărbat desculț ne-a întâlnit recent la jumătatea drumului! Ne-am gândit deja că acesta este un "om de zăpadă" local, deși dimensiunea picioarelor lui a fost dezamăgitoare. ))
Am găsit o geantă cu două perechi de pantofi pentru copii chiar pe drum, au fost foarte surprinși și am agățat-o pe un copac.
Pe acest sit, drumurile au fost întâmpinate de o parcare echipată la dreapta traseului: banca și locul sub focul de sub pinii mari, locul este uscat. Cu apă nu există probleme, la est de traseu curge Bolshoy Avnyar

Am ajuns la cordon, am plătit 50 de ruble o persoană, inspectorul ne-a scris într-o revistă, am avertizat despre urși și am dorit o călătorie bună.

A fost calcul greșit mea serioasă, bazându-se pe nivelul scăzut de apă nu pune electronice și baterii de rezervă în pungi de plastic dublu și să ia pantaloni de schimb si foi de ardezie.

Extracționat, odihnit și continuat.
Aici, cu puțin nor și soarele a suferit o ploaie obositoare. Am avut cu noi niște ponchii mici, pe care le-am testat imediat. Piesa este foarte confortabilă, cântărește ca o pungă de plastic, dar acoperă capul mâinilor și partea superioară a corpului împreună cu rucsacul.

Aproximativ un kilometru trecea cel de-al treilea ford, fără incident, relativ mic, cu genunchi.
Drumul continuă să câștige treptat teren, iar următorii trei kilometri se îndreaptă spre dealuri vechi, înverzite cu păduri tinere. În jurul herbagei înalte și dense.

Aici, pe partea stângă a traseului există o altă parcare, dotată cu o bancă mare, direct sub coroana unui pin mare.

Pe drum, traficul de pe drum a văzut urme distincte de cal și printuri de pantofi pentru copii diferite lui nepotcovite, dar cele mai multe dintre noi sunt amprenta la sol se suprapun ciudat surprins în ambele ruts, ca și cum cineva ar fi rostogolit două biciclete cu anvelope uzate.

Pe cel de-al 13-lea kilometru al drumului, la extremitatea sudică a Muntelui Sinyak, a intrat din nou în pădure. Ceasul a fost afișat deja pentru ora 20:00 și a fost timpul să găsim un loc pentru parcare.

A fost rezolvată un mister, care nu mi-a dat pace de aproape o jumătate de an. Mulți dintre cei care au mers la Iremel din sud au menționat o parcare numită "Izba". În blogul lui Raisa Gabitov, care a participat în mod repetat la supermaratonul montan, există fotografii ale acestui parcaj, dar nu există nici o legătură cu harta. În fotografii se află o masă de lemn și două bănci sub un acoperiș arcuit. Acolo în timpul supermaratonului este punctul de control numărul 2, distanța de la Nikolaevka este de 14 km, din partea de sus a Iremel 9 km.

De multe ori am văzut imagini din satelit ale zonei de Wikimapia, chiar sa uitat după și a notat coordonatele unor umflaturi albe ciudate pe partea stângă a traseului, dar în cele din urmă nu a putut fi sigur.

Imaginați-mi surpriza când, pe cel de-al 14-lea kilometru, am văzut același baldachin din fotografii!
O bombă albă în spațiu era o toaletă din lemn "Type Sortir"! )) Adevărul este în realitate că a stat în dreapta căii.

Iunie excursie la mare iremel, de-a lungul căilor de sud Ural

Parcarea este ușor înclinată spre platforma de vest cu fete de mesteacan. Un baldachin cu o masă se află mai sus de-a lungul căii. Puțin mai jos este un loc foarte bine pregătit pentru un incendiu, reprezentând coroana inferioară asamblată dintr-o casă de busteni. În interiorul pieței există un loc pentru un incendiu, există tije metalice săpate și aceeași bară pentru gătit. Lemnul de foc nu era de ajuns, dar trei tăieturi groase de mesteacăn erau găsite în apropiere.
De la baldachin abrupt până în panta există o pădure de mesteacan rară în iarba groasă, aici, se pare că te poți urca la extremitatea sudică a Muntelui Sinyak.

Lângă șemineu era un cărucior cu o grămadă de înghețuri turistice care acopereau rucsacurile. Asta e, ea a dat aceleași piese de dublu. De ceva timp ne-am gândit să mergem mai departe, pentru că timpul a fost de aproximativ 20-30, înainte de apusul soarelui a rămas încă aproximativ o oră și jumătate + amurg.

Dar am avut o cantitate limitată de apă, pe care am luat doar 2 litri, pentru că mulți oameni care au mers pe această rută scriu, nu iau multă apă, există multe cursuri.

În timp ce gândirea pădurii a venit un bărbat de vârstă mijlocie, în camuflaj, cu un rucsac mic, el a condus calul pe care stătea un băiat obosit aproximativ șapte ani într-o mare să nu crească sacou.

Omul sa dovedit a fi inspector al Parcului Național numit Radik, am învățat-o din fotografiile de pe blogul lui Rais. În timp ce vorbea, un grup de băieți mai în vârstă se apropia de parcare. Sa dovedit că sunt din Magnitogorsk, sunt un grup mare din Iremel cu doi adulți, care sunt puțin în urmă. Radik îi însoțește cu un cal și un cărucior.

Apoi a venit unul dintre lideri, un tânăr în deal, cu un MPL și o cameră. Au vorbit, sa dovedit că nu au ajuns la vârf, dar au fost pe umărul de vest. Deasupra era ceața.

Se pare că, după ploi, râurile au crescut și de aici și acolo au înnebunit calea.
Copiii erau umeziți, purtând adidași și aproape papucii, foarte obosiți. Apoi le-am amintit mult timp și ne-am întrebat cum au fost eliberați părinții lor aici. Aici, chiar și pe vreme uscată, iarba este umedă, iar solul este mlaștină. Este necesar să purtați fie cizme de cauciuc, fie pantofi cu membrană și toate acestea cu legături peste genunchi. Și apoi copiii în papuci.

A fost apă în parcare! Inspectorul ne-a arătat un mic curent de trepte în 60 de la șemineu pe deal, prin urzici dense. Acest lucru a rezolvat problema de a merge mai departe sau de a rămâne aici în această zi.

Iunie excursie la mare iremel, de-a lungul căilor de sud Ural

Am stabilit un cort și am început să gătim mâncare pe arzătoare, încercând să construim un foc din lemnul de foc drenat.

Între timp, un grup de copii cu o femeie care a venit în ultimii ani a mers pe un cărucior pe calea.
Am preparat hrișcă cu carne tocată, băut ceai ivan, care este preparat de un rezident al Mykolayivka, Igor Tolmenev, și a început să usuce lucrurile sare.

Și au uscat ceasul până la ora 2 dimineața. Și crepuscul stătea la aproximativ 12, cu faptul că începuse deja să crească lumină la a treia oră. Are țânțari, dar după câteva ore te obișnuiești cu ei, pe lângă fumul din foc și vântul nu le-a lăsat să ne facă în mod corespunzător.

Ne-am trezit la 7 ani, am gustat, am oprit tabăra, am lăsat câteva lucruri lângă parcare și la 8-30 am continuat. Ziua a promis să fie însorită și uscată, de la parcare imediat a început o urcare abrupta - la 80 de metri de la 14 la 15 de kilometri. Aici solul a devenit pietruit, drumul nu mai era costisitor, pădurea a fost înlocuită de un copac conifer cu birchuri rare. Trunchiurile sunt acoperite cu mușchi, multe ferigi, în pajiști iarba este mai înaltă decât înălțimea unui bărbat. Deasupra căii unde sunt copaci căzuți.

Iunie excursie la mare iremel, de-a lungul căilor de sud Ural

De-a lungul drumului, au fost mai multe locuri de parcare echipate și multe fluxuri. Calea este bine marcată, este imposibil să te pierzi. În partea dreaptă există plăcuțe de piatră de pe Muntele Sinyak, când trec pământurile, pantele stâncoase ale acestor munți sunt, de asemenea, vizibile.

După 2 ore pădurea a început să se dilueze, iar drumul sa îndreptat spre nord, iar la dreapta au început să apară plăci de piatră din vârful sudic al Iremelului Mare.

Până la ora 11 am plecat la piciorul de sud al traseului pe umărul de vest al Marelui Iremel. Era doar o parcare confortabilă, pe care am gustat bine și am continuat.

Iunie excursie la mare iremel, de-a lungul căilor de sud Ural

Ridicarea pe umăr a durat aproximativ două ore, dar a meritat! vederi superbe la sud și est, înflorit pășuni alpine, golfuri cu apă rece și curată, puternice pante mari Iremel acoperite cu piatra Masini de introducere, toți trebuie neapărat să vadă cu ochii lor.
Soarele strălucea, dar partea de sus se ascundea în nori, un vânt puternic din est sufla.

Traseul se învârte de-a lungul pantei, o creștere de 260 m până la cele 2 km finale. Facem opriri frecvente, ne odihnim și facem poze.

Până la 13-00 plecăm pe umărul de vest. Mergeți ușor de-a lungul pajiștii alpine, sub picioarele mușchiului de primăvară, în jurul molidului și a tulpinii.

Iunie excursie la mare iremel, de-a lungul căilor de sud Ural

Ne apropiem de începutul ascensiunii la summit. Este foarte aglomerat, o zi, un grup de odihnă înainte de a ajunge în sus, și toate noile grupuri de turiști sunt potrivite și se potrivesc de Tyulyuk. Am fost desigur surprins ca și în multe uzură urbană, dar traseul de Tyulyuk cale mai scurtă și mai ușor de Nikolayevka, știu și să spună și să scrie, ci să se vadă într-un mod ciudat.

Încet, timp de o oră, sa urcat în vârf. Totul este în nori, vizibilitatea nu este mai mare de 50 de metri, proaspătă și umedă, un vânt slab trage de la est, de la creasta Avalak.

Coborârea a fost la fel de dificilă ca și mersul și este foarte bine să luăm cu noi doi stâlpi de schiuri ușori. Pentru a merge mai usor cu ele, cel de-al treilea suport a fost foarte util pe panta, atat in timpul urcarii cat si in timpul coborârii.

Iunie excursie la mare iremel, de-a lungul căilor de sud Ural

Am întâlnit un grup de studenți din Belorețsk cu profesori. Au fost însoțite de un inspector care ne-a scris ieri într-o revistă. Am vorbit cu el și am continuat coborârea. La intrarea în pădure, unde am luat prânz, există o tabără de turiști din Magnitogorsk. Am vorbit cu ei și am continuat. Nu mai erau turisti din sud.

Aproape au întâlnit trei băieți de la Ministerul Emergențelor, spunând că cineva a fost pierdut din direcția Tyulyuk. Numai ne-am îndepărtat unul de celălalt, pentru câțiva pași, când a turnat ploaia. Scoatem poncho-ul și coborâm. Pe drum colectăm gunoi de la locurile de parcare și goliți izvoarele, pe cele două, făcute din pietre mici din pietre, pentru a putea trage cu apă o sticlă de plastic.

Ploaia a inundat zona, râurile au crescut, cărarea a fost complet acoperită în unele locuri cu apă, apa ne-a pătruns pantofii cu mult timp în urmă.

Iunie excursie la mare iremel, de-a lungul căilor de sud Ural

Și, în cele din urmă, la 20-00 am coborât la parcarea Izba. A fost o mare uhtovă urală. Fiind familiarizați cu șoferul, se dovedește că a adus aici studenții din Belorețsk.

Am pregătit cina din tocană rămasă, am mâncat și am început să se usuce. O oră și jumătate au adunat întregul grup de Belorecheani, iar MCH-urile au venit. Am fost invitați cu amabilitate la mașină și, după două ore de măturat, apa înfiptă la 23-30 Ural a ajuns la Nikolayevka. Spuneți la revedere turiștilor Beloretsk și profesorilor lor și, dorindu-i o călătorie bună, ne-am găsit la mașina noastră, lăsată în satul din apropierea casei lui Igor.

Igor ne aștepta la poartă, m-am gândit că nu vom apărea astăzi. Oboseala și impresiile erau mai mult decât suficiente, am aruncat lucrurile în mașină, am băut cu Igor minunatul lui ceai de salcie și m-am dus în pat.

Noaptea în Nikolaevka este liniștită, caldă și foarte întunecată, de-a lungul străzii lumi rar arde, caii umblă aici și acolo. Atmosfera uimitoare de izolare completă de lumea exterioară și de ora încetului curent domnește aici.

Ne-am ridicat a doua zi dimineața devreme. Vremea surprinzător de bună, Iremel este văzută ca în palma mâinii tale. Deasupra lui este cerul clar în toate direcțiile. Norocos pentru cei care au ajuns acolo azi dimineață!

Iunie excursie la mare iremel, de-a lungul căilor de sud Ural

Am uscat haine, lucruri împachetate, am mulțumit proprietarului ospitalier și la 12-00 avansat la Belorețsk și apoi acasă. Fără aventuri speciale până în 20-00 am fost acasă.

Am făcut următoarele concluzii pentru acest LDPE:

1. Toate echipamentele electronice, chiar și pe vreme uscată, vor fi învelite în pungi de plastic dublu. Și apoi puteți rămâne fără navigație și comunicare. Deși nu există nici o legătură între ele, există doar la partea de sus a Big Iremel și la poalele ei.

2. Ploile și fluxurile sunt garantate pentru a înmuia picioarele turistilor din zonă. Deci, va fi necesar să luăm cizme de cauciuc și jambiere pentru a nu se uda așa cum sa întâmplat cu noi.

3. Am mers lumină, cu un minim de mâncare și haine, nici măcar nu am luat pantaloni de rezervă și niște papuci pentru forță. Aceasta este greșeala mea serioasă, pe care o voi corecta în următoarea campanie.