Cel mai bun asistent sovietic Hitler a acordat o cruce cavaleră - o presă liberă - știri astăzi, 5

În biografia acestui om o mulțime de neobișnuit, pe punctul de a incredibil. El este cel mai eficient pilot sovietic, pe seama care, în propriile sale cuvinte, doborâte 134 avioane inamice, berbeci de aer 6, testul de 297 tipuri de aeronave noastre proprii și străine, inclusiv primele avioane de luptă. Cu toate acestea, sindrofie lui husari în timpul lor de zbor liber, să participe la dueluri, o tradiție care a fost reînviat pentru scurt timp înainte de război, printre ofițerii, auto-nu va lăsa ca el să devină un erou recunoscut oficial. Acum, când vântul a suflat departe istoria pleava de abateri disciplinare cu isprava lui Ivan Fedorov, iar societatea a devenit mai puțin de indoctrinare - a venit timpul pentru dreptate, să plătească tribut acestei asul de aer.

Ne-am întâlnit cu Ivan Evgrafovich într-un apartament pe Kutuzov Avenue și „a treia cocoșilor“, a vorbit despre experiențele sale, a iubirii sale în vârstă de 80 de ani, aproape de cer.

Ivan Fyodorov sa urcat pe cer in 1929, in varsta de 15 ani, avand personal construit un planor. În 1932 a intrat în școala de piloți militari, pe care a absolvit-o cu cele mai înalte caracteristici de zbor. În 1937, el a reușit să trimită în Spania, unde în cursul anului a luptat cu 286 de curse, a doborât personal 11 avioane inamice și 17 în bătălii de grup.

În 1938 Fedorov a fost prezentat titlului de erou al Uniunii Sovietice. Cu un grup mare de ofițeri din Spania, el a venit la Moscova pentru prezentarea solemnă a premiilor. La unul dintre "banchete", s-au adunat piloți, marinari și tancteri, au decis să afle ce fel de forțe armate este mai bine. Argumentul a venit într-o luptă și apoi un schimb de focuri. Ca rezultat - două cadavre, răniți. Conducerea Comisariatului Popular de Apărare a ratat incidentul, dar premiile au fost luate. Toate au fost împrăștiate pe unități militare cu caracteristici complet nefavorabile pentru o carieră ulterioară. Dar nu există nici un subțire fără bine: Fedorov a fost în mod neașteptat oferit să se mute de la Forțele Armate la Comisariatul Popular al industriei aviatice, în special - la KB S.A. Pilot pilot de testare.

- În acel moment, biroul de proiectare al lui Lavochkin era în Gorky. În avionul pe care l-am experimentat, m-am îndepărtat, am zburat la Monino. Combustibilul către zerouri. Sub pistol, care, apropo, și nu exista cartușe, a forțat mecanicul să alimenteze avionul și sa îndreptat către Frontul Kalinin, la Gromov, în Armata a 3-aa aeriană.

Gestionarea instalației mi-a declarat dezertor, a cerut să mă întoarce de pe front. Gromov a asigurat: "Dacă ați scăpat de pe front, atunci ați fi fost judecați și ați fost pe prima linie". Într-adevăr, cazul a fost închis, dar soția lui, care a rămas în Gorky, a fost lipsită de indemnizația sa. L-am întrebat pe Gromov pentru un luptător dublu. Am zburat după ea. Ne-am luptat impreuna: ea a fost si pilot.

Gromov mi-a cerut să nu anunț că Anya este soțul meu legal. A trebuit să o prezint ca pe o așa-zisă "soție de câmp marșant". Din acest motiv, sa întâmplat primul meu duel. Un ofițer a mâncat-o, așa cum se spune, înghesuită. L-am sunat. A ratat și am pus în mod deliberat glonțul deasupra. Apropo, într-unul din cele șase dueli nu am tras cu scopul de a "dușmanul". Principalul lucru a fost să arate că era gata să-și apere onoarea până la capăt. De fapt, desigur, tinerii erau fierbinți, amuzanți acum.

Mikhail Gromov la numit pe Fyodorov în primul rând pe adjunctul său pentru pregătirea de zbor, pentru că îl cunoștea bine ca un maestru al luptei aeriene și al pilotării.

Ce au făcut acești ași? Dacă într-o parte a frontului lupta noastră este bună, atunci ei sosesc și îi lovesc. Apoi zboară spre alt loc - acolo coloshmaty noastre. Deci ne-au spus să oprim această rușine. Și noi, cu ajutorul Regimentului 5 Gardienii de luptă, am ucis toți așii germani din acest grup în două zile. Într-una dintre bătălii am reușit să bătut chiar "dragonul" și "asul vierme". După bătălie, mi-au adus o sabie, un pumnal, o mauser și o țeava de fumat, sub forma capului lui Mephistopheles, cu autografele lui Hitler. Acestea erau lucruri personale ale lui von Berg.

În mai puțin de două luni, militarii penale "au exterminat" mai mult de 350 de avioane inamice. Patru sancțiuni au fost prezentate titlului de erou al Uniunii Sovietice, restul la ordine și medalii. Grupul de amendă a fost desființat în curând, piloții au fost reabilitați și trimisi la fostul post de serviciu, iar Fedorov a fost numit comandant al diviziei aeriene.

El mereu nu doar zboară, ci și împușcă comandantul. Și sa luptat, cum spun ei, pe marginea imposibilului. Odată cu mult în spatele frontierei, împreună cu gardienii conduși de locotenentul Savelyev, am acoperit 24 de avioane de atac. Dintr-o dată, 20 de luptători fascist au venit în atac. Fedorov a umplut nouă! Condus de doi. Ceilalți au zburat ...

Și berbeci! În istoria aviației, nimeni nu a comis numeroase berbeci ca Fedorov.

De ce, având un astfel de rezultat, Fedorov nu a devenit erou al Uniunii Sovietice în timpul războiului? Se pare că a fost reprezentat la acest rang. Și mai mult decât o dată. Dar, aparent, undeva în vârf nu a fost uitat de primul său premiu eșuat pentru Spania. În plus, Fedorov a luptat să se certe cu armata lui Smersheviți, care după aceea a găsit oportunitatea de a încetini spectacolul.

"De regulă, am avut 8-10 avioane la încercare în același timp, uneori nu ca unul pe altul", spune veteranul. "Am fost mai mult în aer decât pe teren. Uneori am zburat până la 20 de ore pe zi.

Și într-o zi sa întâmplat ceva care a schimbat mai târziu viața brusc. Testele mașinii de spălat La-15 erau în desfășurare. La viteze mari, avionul a scuturat atat de mult incat mi sa parut ca craniul a cazut si a zburat langa mine. Mașina nu a ascultat de rubrici. A aruncat gaz. Avionul se aplecă, se așeză pe aripă și, în jos, începu să crească viteza. Nu am unde să mă duc: trebuie să părăsim mașina. Dar nu era echipat cu un catapult. lampă cu descărcare, picioarele reculand o podea din cabina de pilotaj, brusc se întoarse cu fața înapoi (pentru a nu da rezistență la ochi de aer din sens opus și gura cu sufletul la gură) și a fost pe aripa de fuselaj. Am fost strâns presat la aripa. Se reîntâlnea din nou cu tăria și coatele, genunchii începu să se îndepărteze de avion. Am fost tras înapoi și m-am aruncat în coadă cu un ticălos puternic, aproape că zdrobesc stabilizatorul. Avionul mi-a dispărut din ochi. Și eu, după un puff mic, am deschis parașutul. Și apoi am observat că cu mine am rupt salopetele cu Steaua Eroului. Probabil pe fuselaj mi-a fost și pielea de la coate și genunchi, când m-am rupt de pe avion. La o altitudine de aproximativ 5.000 de metri a fost atât de rece încât am reușit să-mi înfrumusețeze stomacul, brațele, picioarele, fața.

Mai târziu, unde avionul a căzut, băieții mi-au găsit steaua cu cârpe de salopetă. Chiar și Steaua nu a putut să stea - suspensia îndoită îndoită și izbucnită. La mine de la supraîncărcare a început să treacă prin urechi și un nas un sânge. Presiunea a scăzut la 60 × 50. Medicii mi-au îngrijit mult timp, dar au fost în curând scosi din munca de zbor.

Este corect spus: necazul nu vine singur. În același timp, Anna Artemovna mea a murit. Chiar și în timpul războiului, soția lui a fost grav rănită. A petrecut treizeci de ani în spitale, dar nu sa ridicat niciodată în picioare. Am îngropat-o și am pus o inscripție pe piatră, iar pentru mine m-am gândit că nu voi dura mult timp. Dar el a început să fie tratat cu un simplu ajutor de zbor - să bea coniac înainte de micul dejun, prânz și cină. Presiunea a revenit la normal. Cu toate acestea, zvonul cu privire la problemele mele de sănătate a avut loc în întreaga lume. A fost agravată de faptul că cineva, aparent, a văzut un mormânt cu numele meu pe cimitir. Apoi într-o zi am venit să viziteze soția târziu, văd: în gardurile de la masa sta prieteni front-line - Vorozheikin mareșalul și generalul Beletsky, ridică paharul și spune pâine prăjită funerară în memoria mea. Eu ies la baieti - au ochii pe frunte: de unde esti? Din lumina, să zicem, RAN dezertat pentru coniac, dar a rămas aici și nu intenționează să se întoarcă, pentru că există atât de piloți respectați lichid este absent. Am plecat apoi la dacha lui Vorozheykin și trei zile au stropit. De atunci, viața mi-a revenit.

A intrat pe Ivan Evgrafovici să lucreze în Ministerul de Externe. Curând, el a făcut o carieră strălucitoare, după ce a ajuns la conducerea departamentului de corespondență interguvernamentală.

Astăzi, un veteran de 95 de ani, dar el este vesel, energic, vesel. Poate că secretul este că zâmbetul nu-i vine de pe față. M-am căsătorit a doua oară cu o femeie bună. Are două pasiuni: scrie poezie și repară ceasul "fără speranță" al unor modele neobișnuite. În apartamentul de la ei, un astfel de cost cu o schimbare, ca într-un turn clopotnita. Am continuat conversația cu această muzică. I-am cerut lui Fedorov exact ce a învățat prima stea a eroului, care mai târziu a fost luat.

- În Spania am zburat în pereche cu pilotul de la Baku Ivan Kosenkov pentru recunoaștere. Sarcina este găsirea de aerodromuri, din care suntem bombardați zi și noapte și nu le putem distruge ", a răspuns Ivan Evgrafovici. - Întâlnește-te brusc "Heinkel-111". El ne-a văzut, sa întors și - la el însuși. Kosenkov la luat și la atacat, deși în inteligență a fost interzis să facă acest lucru. "Heinkel" a răspuns la rândul său, iar avionul lui Kosenkov a dat foc. Am rămas singur. Ce ar trebui să fac? Și m-am atașat la dreapta, la aproximativ 4 metri de bombardierul ăsta, chiar văd fețele piloților. Arăt, spun ei, mă predau, ca să nu tragă la mine și să-i aducă la aeroport.

Au adus. Arată - aerodromul înconjurat de pietre și avioane, ca pe o paradă, sunt construite. Nu mai am nevoie de altceva. Mă duc și pe cele trei avioane în picioare - rândul său, toate cele trei aprinse. Și avionul "meu" al șasiului mi-a dat drumul - merge la aterizare. L-am apropiat de el îndeaproape și, de asemenea, - rândul său. Aripile sale din stânga au căzut. În măsura în care văd, cineva a fost de asemenea împușcat - motorul a ieșit. Sari cu un parașut și aterizez în râu. Luând capacul în spatele pietrelor, mă strec la cel mai apropiat avion de la aeroport. Gărzile lui fasciste. Mașina de pe gât atârnă. El își aplecă coatele pe coadă și se uită la mine. M-am grabit la el și - în templu cu mânerul "TT". Își apucă arma și - în avion. Am coborât și m-am dus la bărbierit ca să nu fi fost împușcat de luptători germani. Când a zburat la aerodromul nostru, I-15 a decolat, apoi I-16 și am trecut prin struguri - și am șezut jos. Toată lumea zboară spre mine: atât piloți cât și mecanici - cu puști și pistoale. Au sărit: "Ty, naibii. Tu ești? - Da, am zburat la germani pentru a schimba avionul.

Escadronul lui Ivan Lakeev a fost însărcinat să fugă acest aerodrom. Și am arătat calea. Ajunse - a ars tot ce este posibil. Și a plecat. Asta e pentru asta și supus eroului.

"Ce te face deosebit de mândru de ceea ce ai făcut pentru război?"

- Sunt mândru că nu am fost niciodată bătut. Nu am pierdut nici un subordonat. Cu care zburam, voi aduce pe toți acasă. Și nu a împușcat pe nimeni. Mi sa permis să împușc caseta de penalizare când i-am poruncit. Și a fost un timp pentru asta. M-au aruncat o dată, de exemplu, lăsând unul împotriva a 31 bombardiere și a celor 18 luptători. Le-am spus la radio: este rușinos să trăiești, e mai bine să piară în afaceri. Într-o grămadă a strâns - cinci bombardiere s-au prăbușit și au luat al șaselea berbec. Și la aeroportul său se așeză.

- Și care erau oamenii de pedeapsă?

- Trei au fost condamnați pentru gătit într-un cazan, acuzându-l de furtul de mâncare. Unul la o petrecere cu prietenii a aruncat o fată din balcon pentru că nu dansa cu el, ci cu cealaltă. Aceștia sunt oamenii.

"Sunt doar un călătoresc și un aventurier." Știu, am avut șase dueluri reale cu piloți. Puțini oameni știu, pentru că nu scriu despre asta, că în anumite tipuri de forțe armate (aviație, flotă) înainte de război duelul cu pistoale a fost obișnuit. Ori de câte ori a venit să aflu relația într-un duel, am ales a doua lovitură. M-au împușcat, dar nu am făcut-o. În timp ce trag, arunc pistolul pe pământ, apropie-mă de mine: "Păstrați crabul". Rivalul își întinde mâna, am presă, spun: "Eu dau viață". Mâinile pe umeri și întreaga capelă, care au venit să privească - primul restaurant - spălat. Spălate - prietenii au devenit.

- Să ne întoarcem la excursia de dinainte de război în Germania.

- 62 de piloți de test german au venit să studieze avioanele noastre în Shchyolkovo. 3,5 luni fussed cu I-16. Cea mai teribilă mașină pentru un începător. Ochii ei sunt pusi mai mult pe pilot decât pe inamic. Greșit - Khan.

Germanii tocmai au început să zboare și patru au fost uciși. Restul s-au adunat și i-au spus lui Bibik (șeful Comitetului de Stat al Institutului de Cercetare Științifică al Forțelor Armate, cel mai bun ace de atunci, colonel-general): "Lăsați-i pe piloții tăi să zboare. Acest avion este conceput doar pentru pilotul rus ".

După asta, Bibik îl cheamă pe Suprun și pe mine. El spune: "Arătați aceste" morminte "- cum să zburați".

Scoateți-vă. Ce vrei să faci - un huligan nu va fi chemat. Și suntem de la sol la tavan - o luptă aeriană. A intrat în emoție. Deja de la cinci mii au venit la bărbierit. Și o depășesc pe un câmp de cartofi și la o înălțime de 2 până la 3 metri fac un triple "butoi". Aerul a rănit. Suprun a zguduit - sa așezat pe un cartof, pe "burta" de metri 170 sa târât și a devenit.

Când m-am așezat, germanii m-au înconjurat: "Unde este Suprun?" "Stătea pe un cartof ... E viu și bine. Am fost amenințat cu pumnul meu.

Și totul - acolo. Și el ... vine să se întâlnească. Germanii l-au atacat mai întâi: "Cum?" Cel puțin nu a avut niciun comentariu. Ei au spus: "Acum credem că în Rusia există un erou minune."

După ce germanii au părăsit URSS, Hitler în loc de 62 a invitat doar patru să se întoarcă: Suprun, Stefanovski, Viktorov și cu mine.

Designerul Messerschmitt ne-a întâlnit - subțire, mai înalt decât mine, într-o mantie uzată și uzată. Cei patru am fost trimiși într-un Mercedes, însoțiți, poate, de un om din SS care se preface că nu înțelege rusa. Și a condus la aerodromul din Desau - la 18 kilometri de Berlin. Aerodromul este imens, toate în beton. La noi așa nu a fost încă.

Spun: "Piloții sovietici cunosc toate avioanele: japoneză, germană, engleză, franceză. La ce punct vom începe? "O mulțime de avioane în jur. Și există un mic.

"Ce fel de avion, crezi?" - mă întreabă. "Heinkel-613" - Răspund și i-am dat toate caracteristicile. - Poate că te descurci și pleci? - Pentru cinste voi conta. Și îți voi îndeplini cu plăcere toate sarcinile.

Le-am cerut să realimenteze avionul și să întocmească un act care să fie util. Pilotul șef al Messerschmitt, Gerfman, mi-a adus parașuta.

A plecat. Șasiul nu a fost înlăturat încă și deja am alunecat între firele de înaltă tensiune și "butoi" lent. Piloții lor pe acest "Heinkel-613" nu au făcut o singură figură aerobatică. I-am rănit cu o duzină timp de trei minute și jumătate și m-am așezat jos.

Raportat în partea de sus. Când Goering a aflat că pe acest avion, care fusese deja scris, astfel de "covrigei" erau scrise, el a venit personal la aerodrom. Și Hitler a venit la cină.

El ne-a înmânat personal cruci cu frunze de stejar. Și Goering - patru monede de aur în valoare de 10.000 de mărci fiecare. Pentru acești bani s-ar putea cumpăra o grămadă de Mercedes. Încă am păstrat unul. În plus, am primit un caz de țigară de aur.

- Și trebuie să te duci acum la aerodromuri, ești invitat undeva?

- Am fost invitat în Spania. Pentru noi, care a primit eroul acolo, Juan Carlos a prezentat vile cu trei nivele.

- Și unde este această vilă?

- În Andaluzia, în apropiere de Strâmtoarea Gibraltar - cel mai bun loc de stațiune din Spania. 50 de hectare cu un iaz.

- De ce nu ești acolo?

- Și l-am dat mecanicului care a pregătit avioanele pentru mine, Pedro Muñez, este în viață.

- Da. Deci toți obrajii jurnaliști au fost înșelați. Spun: "Poate că am ofensat pe cineva?" "Nu, dar nu facem astfel de daruri în Spania".

Când conversația sa îndreptat către restaurarea justiției în privința fetei sale de primă linie, Ivan Evgrafovici a mâna cu mâna:

"Întotdeauna am știut cum să mă ridice și voi fi în stare, dar nu voi mai lucra niciodată și nu voi scrie autorităților superioare pentru a reveni la premiile nereacționate. Și nu mai au nevoie de mine - sufletul trăiește cu alte probleme.

Poroșenko - moștenitori UPA: Aici "Bulat" și distrugeți agresorul rus

Care este diferența dintre un rezervor ucrainean și testele ruse T-72 și T-90?

Cum "Caliber" a forțat afacerea rusă să iubească Patria

"Pachetul de lupi" al Ucrainei va lăsa nava navelor din Flota Mării Negre din Rusia

VMSU a adoptat tactica submarinilor germani fasciste