Yaz, idee, idee

Ide. "Pește de visele mele" - se va spune. "Și cum să-l prindem", spune altul?
Povestea mea se va referi doar la capturarea jaz de pe Desna, dar este foarte posibil ca următoarele sfaturi să fie relevante pentru majoritatea râurilor de mijloc ale Ucrainei și ale Rusiei centrale.

Asa ca, haide. Cea mai apropiată rudă a cubului și a dacelui, unită cu ei într-un singur gen - dace (aproximativ ca o bumblebee, o sinuă și breamul în sine pentru a intra în familia bream).
Și numele a fost dat genului în nici un caz un ciuful (în traducerea din latină este un dace-head-one), și, desigur, nu un pește de vise cuiva. și anume dace.

Apropo, există multe pești asemănători. Cântare suficient de mici, aripioare roșii, forma corpului, dietă, în care locul principal este ocupat de alimentele proteice - insecte, moluște ...

Dar ideea, spre deosebire de rudele lor, are un punct slab, ceea ce face posibilă afirmarea - în ciuda numărului relativ mic de idealuri din apele noastre, poate fi capturat destul de previzibil!

Această slăbiciune era clar cunoscută lui Sabaneyev. Mazăre - este un produs adorat de Yazem. Adorat atât de mult încât este pregătit pentru el să se adune dintr-o zonă mare, să schimbe căile tradiționale de hrănire - pe scurt, o turmă de yazey se comportă ca o turmă de porci sălbatici, hrăniți cartofi

Desigur, nu numai mazărea atrage yaz. Conceptul cheie este dieta cu proteine. Mazărele sunt produsul cel mai saturat cu proteine ​​din culturile de cereale. Plus aroma acestui produs face clar faptul că alimentele sunt prezente din afară.

Foarte atras de cojile rupte care pun pietrele de-a lungul malurilor Desnei. Dezavantajul acestei metode de hrănire cele două - în primul rând, cojile au puțin sau deloc miros, iar pe de altă parte - acestea nu atrag doar IDE, dar, în general, peștele alb întreg și biban.

Avantajul este că această momeală nu costă nimic și este literalmente sub. picioare. Atunci când hrăniți scoici negri și prindeți pe coajă.

Yaz - peștele este departe de a fi simplu, mai ales în râuri, unde există puține. Devenind oriunde, poți, bineînțeles, să-i prind pe basterers și pe podleschikov, dar yazya ... Pentru a face această afirmație clară, o să povestesc o poveste în care am luat o parte directă.

Pentru prima dată, un motiv ulterior, sau mai degrabă un tampon, mi-a venit accidental. Cu un prieten și un vecin la centrul de recreere "Dubki", găzduit într-o pădure unică de stejar pe malurile Desnei, am stăpânit toate locurile noi și noi de pescuit. Următorul loc a fost determinat accidental. Ne-am dus să căutăm un lac "crucian", care se afla undeva la capătul barajului. Nu am găsit lacul Karasin, iar în lacurile care au ieșit pe drum, am găsit un robinet miniatural, dar nu un crucian.

Căldura ne-a învins, iar înapoi la bază ne-am decis să mergem în altă direcție. Același lucru este valabil pentru mini-tur a descoperi că Desna curge este departe de netedă, și semne crossover care nu a existat, se pare, în mijlocul luncă arid. Pe scurt, ne-am dus la semnele de crossover, și a mers înapoi de-a lungul râului, rece. Cât de frumos a fost acest drum - după pajiștile de căldură - umbrită racoarea râului. Bineînțeles, în locuri potrivite, am pescuit. Minunat era pescuitul - fără mâncare, pe vierme. De altfel, una dintre cele preferate de mini-omutkov am prins un plătică bun și Ilie în adancituri lângă un afluent al „aerodromovskoy“ Desna baba - biban. În general, mulțumit, ne-am recuperat acasă și sa hotărât că, dacă nu am găsi lacul crucian, încercați să îl prindeți într-un loc nou, plăcut.

Aproximativ în același timp, eu, inconștient, am început să experimentez cu momeala de coy. Apoi a fost făină de ovăz, pe care eu, în starea înghețată, dintr-un motiv apăsat în sifonul de jucărie al surorii mele.

În dimineața următoare, când am revenit pe plaja pe care mi-am plăcut-o, am aruncat fulgii de ovăz îmbibat în apă. Gustera a băut bine și a fost atât de mare încât nu am mai prins până acum. Pentru a trage pe țărm cu o bară de bambus pe greutate a fost foarte dificil!

Încă o dată, la sfârșitul cablării, cablul, conform recomandărilor pe care le-am citit, a fost tăiat la capătul cablului, ceva foarte mare a fost cuplat pe cârlig. Dar eu, podnatorev pe gustirkah, deja știam ce să fac și primul Iaz a devenit prada mea. Mica, gramatica 350-400. Dar. după cum am observat deja, colegii noștri au fost prinși în mod considerabil bolnavi de mici răscoale.

În general, am fost fericit.

Această poveste a avut o continuare. În cazul în care anul următor tatăl mi-a cerut în cazul în care el ar trebui să construiască un pavaj (tata a iubit să ia o dată pentru totdeauna loc echipate), i-am spus despre turn. Nu am crezut în succesul tatălui său mai ales - și, după cum sa dovedit, în zadar. Ide a estimat ca suma de momeală este aruncat, iar compoziția sa (și de ce tatăl meu a iubit hrana peștilor numai mazăre), precum și frecvența. Ca rezultat, tatăl meu a suferit un benefіs ca ribolova - cu tije rupte, cu uneltele rupte de la AP2 yazyami kg pe masă în fiecare zi, cu daruri la rude, în formă de pește proaspăt ...

Cu momeala, este probabil clar. Rămâne să spui despre locul unde sa întâmplat. Locul a fost în termeni de înot, foarte incomod, deoarece Desna provocate în timpul virajelor la banca o mulțime de sedimente libere în care sa scufundat cu picioarele. În plus, țărmul a fost fortificat cu pietre. Deasupra capului, adâncimea era moderată, nu prea mare și nu se prăbușește. Acești factori - flux moderat, adâncime moderată, prezența de arbuști și lut moale pe partea de jos - și este, în opinia noastră, acest lucru esențial atunci când aleg un loc pentru a începe și supraalimenta ide privazhivaniya.

În confirmare, pot aduce din nou experiența tatălui meu de pescuit în alte locuri din vecinătatea lui. Pirnovo. Aceeași momeală, același pescar. Așa că - tatăl meu a prins bream, gust, Chekhon, ocazional - acrid, dar ide - niciodată. Deci, alegerea unui loc pentru capturarea unui ideal trebuie să aibă o semnificație specială.

Pentru a prinde yazya folosiți o tijă destul de puternică. Dacă este vorba de pescuitul de pește, atunci lungimea este de 3,90 m. Dacă este plutitoare, aveți nevoie de bastoane de încredere, de exemplu - BriscolaForza. Lungimea optimă este de 6 m. Podsakul este obligatoriu - nici măcar nu speră să obțineți un kilogram de ou pe țărm fără ajutorul ei.

Linia este de 0, 25-0,27 mm cu plumb 0,2-0,22 mm. Aici, doar cea mai importantă este puterea maximă și moale, pentru că este un pește puternic și atent și nu este întotdeauna posibil ca bobina să fie pusă pe condiție. Prin urmare, alegerea mea este de linie de pescuit japonez PROPRIETAR. Calitatea sa este incontestabila, pretul este relativ acceptabil.

O abordare populară pentru capturare este o rulare. Plumbul și linia principală în acest caz sunt făcute la fel ca în cazul pescuitului plutitor. Tija poate avea nevoie și de o putere mai puternică.

Pentru cârlige sunt cerințe mai stricte decât la linie. Necesită putere mare, claritate. Toate aceste cerințe sunt îndeplinite de cârlige OWNERShinta № 10-12, deși acum în vânzare o mulțime de cârlige bune.

Momeala atunci când prind un ou trebuie să traverseze de-a lungul fundului, să ridice un nor de turbiditate sau să treacă peste fund. Menținerea necesară - în acest moment, momeala este ridicată, provocând ulcerul pentru a mușca.
În principiu, ideea, în picioare pe nada, nu este foarte timidă. Dar când nu este "stabilit", este de dorit să fii atent la pescuit. Uneori, doar la sfârșitul cablului se află doar pe o mână întinsă.

Două cuvinte despre prinderea momeală artificială

Prin urmare, de asemenea, de altfel, ca să spunem așa, vine și capturile pe momeli artificiale ide, în special - pe spinnerele și wobblers. Pentru pescuit ultralaytovaya idici adecvate - filare 1-8 g, pіdhodyaschy pentru momeli de pescuit (de exemplu, BanaxUltra), un cordon subțire sau monofilamente, cu atenție flyuorokarbonovy lesa mai mic voblerki, în care jocul vіsokochastotnoy și având caracteristici bune poletnіmi - clasa „FET“ și "krenk". Pot sa recomand proprietarul C'ultiva Bugeye. Prefer culorile 53 (verzui-galben) și 65 (negru). Timpul caracteristic EID interesat de acest wobbler - vara, primăvara și toamna nada lucrări obscenități.

Al doilea "ulcer" wobbler este Vinnytsia lui "tadpole." Și al treilea este Pontoon 21 Red Rag MDR. Am avut câteva călătorii de pescuit, când exact acest fet a făcut minuni. S-au încercat modele cu aceeași adâncime de deplasare, dar cu câteva proporții de corp și același Rag roșu, dar cu o penetrare diferită - ambalajul de hick a devenit mult mai rar. Poate că este doar o coincidență. Este de remarcat faptul că Ragul roșu deține bine curentul, ceea ce este foarte important în prinderea prădătorului "alb".