Creta 2018

Odată ce podliven ajunul în Chania, ne-am decis să acorde mai multă atenție prognoza meteo pe insulă și la planificarea traseului pentru a doua zi, pe baza previziunilor de meteorologii. Urmând logica călătoriilor anterioare de trei zile, a redus la „balansoar pendul“, a patra zi ar trebui să ne dedicăm partea de est a insulei, dar el a făcut ajustări lor prognoza meteo, si am mers din nou la vest, in Rethymnon.

Amintiți-vă despre împărțirea Cretei în regiuni sau "nomas", rămâne să rețineți că satul nostru Panormo a aparținut fostei Rethymno, sau, cu alte cuvinte, acest oraș a fost centrul nostru specific "regional". A fost logic să presupunem că drumul ne va lua un minim de timp, dar absolut imprevizibil ne confruntăm cu o altă dificultate - parcarea în Rethymnon.

După ce a petrecut aproximativ o jumătate de oră pentru a depăși douăzeci și trei de kilometri, aproximativ aceeași sumă am înconjurat partea de est a orașului, până când au parcat în portul orașului. Pentru a ajunge de aici în centru a fost necesar să depășim un kilometru pe jos, cu toate acestea, înainte de a merge, în două ore sau așa că am rămas în oraș, această parcare ne-a costat mai puțin de un an și jumătate.

Din punct de vedere istoric, la fel ca pretutindeni în Creta, trăiau în primul rând Minoeni, apoi pe romani și pe grecii bizantini. Rethymno își datorează însăși existența venețienilor. În cele patru secole și jumătate ale domniei sale (1210-1645), el a devenit un important centru comercial, cu toate acestea, de importanță locală - orașul a servit drept punct de tranzit pe ruta comercială dintre Khania și Kandia (Heraklion).

Creta 2015

În locul venețienilor, din nou, ca și oriunde altundeva în Creta, au venit turcii și, deși centrul istoric din Rethymnon este considerat cel mai bine conservate din întreaga insulă, orașul am numit asocierea este cu Turcia: dacă orașul vechi a fost prea mic, fie în vremuri de Imperiul Otoman a construit o mulțime de lucruri, - două sau trei etaje case ale cutiei, întreaga zonă de la baza, care este transformat într-un bazar fără sfârșit, a fost mai mult ca Istanbul decât în ​​Veneția.

Trecând prin orașul vechi, ne-am dus la portul venețian - mult mai mic decât în ​​Chania. Întreaga promenadă, dacă ar putea fi numită un spațiu adiacent la apă, complet ascunsă sub copertinele cafenelor de vară, a fost dată barurilor și restaurantelor. Aici ne-am amintit involuntar un serviciu ușor intruziv în Porto Parasiris - primul nostru restaurant din Creta.

Deci, obsesia a fost flecăreală copilăresc în comparație cu „puțin în cazul în care nu-apucând-pentru-mână“, în Rethymno. "Ceai, bere, cafea? Sunteți din Rusia? A fost foarte neplăcut, dar a rămas în amintirile orașului. Ca urmare a fost o plimbare de jumătate de oră, în soarele fierbinte în jurul zidurilor cetății venețiene: cortul cu apă și înapoi - și apoi să scape din orașele de-a lungul malul mării, care este considerat cel mai mult ca acest loc în Creta, în portul în parcul orașului.

Cheile Kurtaliotului

Dezamagit în Rethymno, am fugit din oraș atât de repede încât a prins prognoza promis de ploaie, dar atunci când alpinism în munți. Planurile pentru a doua zi a fost satul de munte Spili (Spili), dar a decis să-l lase „pe zaedochku“, ne-am oprit pe drum înainte, și doar trecut trece, ca vremea este deviată din nou, și a început pe drumul dus la Kurtaliotskoe Cheile (Kourtaliotiko Cheile) . Trageți în afara drumului și parcheze mașina la începutul unei platforme de vizionare gigantice, de fapt, ocupă întreaga partea de jos a defileului, nu am avut timp să se uite în jur, ca tunetul aproape ne-a adus înapoi la mașină.

Creta 2015

Întorcându-ne capetele și nefiind descoperite niște nori de furtună pe cer, am decis că ne părea și, cel mai interesant, nu am mai auzit nici un tunete. Soluția acestui fenomen am învățat numai după câteva luni, tastând acest text. Faptul este că fluxurile de aer, care se ridică și trec peste peșterile și crăpăturile munților din jurul cheiului, accelerează și, depășind viteza sunetului, trec așa-numita "barieră sonoră", însoțită de un bumbac caracteristic. Aceste sunete, și nu tunetele pe care le-am auzit, au însemnat că numele cheiului însuși a venit din cuvântul grecesc "kourtala", adică "bumbac".

Pentru a spune adevărul, cu bumbac am fost norocoși, de asemenea, pentru că, mai presus de toate, șansele de a le auzi erau aproape de intrarea de nord a defileului și tocmai am oprit acolo. Trecând cu câțiva zeci de metri în față, am fost martorii unei alte atracții a Cheilor Kurtaliot: vulturii "bărbosiți", scriind fără probleme curbe complicate, la o înălțime de 1 kilometru deasupra capului. Apropo, cel mai bun punct pentru observarea păsărilor a fost situat la aproximativ cinci sute de metri mai la sud de-a lungul drumului.

Vizitând la acea dată deja două mănăstiri: Chrysoscalitissass în vest și Toplou în est - până la mijlocul celei de-a patra zi am ajuns la următoarea mănăstire iconică din Creta din Preveli. Amintim că este interzisă fotografia în bisericile grecești, am înghețat în indecizie: să mergem sau nu. Îndoieli spulberate biletor la intrare ne-a spus că douăzeci de minute mai târziu, mănăstirea este închis pentru prânz și avem două alternative: pentru a rula în jurul valorii de peste tot sfert de oră sau o jumătate de spate.

Creta 2015

Am mers la o cafenea din apropiere, am mâncat înghețată, am cumpărat apă și am plecat înapoi. Aproximativ un kilometru de parcarea din mănăstire a fost un memorial dedicat evenimentelor din al doilea război mondial și călugărilor mănăstirii, care au ajutat soldații australieni, noii zeelande și britanici să elibereze Creta de naziști. Un alt kilometru mai târziu, a existat o altă parcare - unul dintre cele mai faimoase și același nume de pe plaja mănăstirii din Creta.

După ce am plătit două euro la intrare, am părăsit mașina și am urcat pe drum. , A trebuit să coboare la stadvadtsati metri înălțime, în mod constant gândesc că pe drumul de intoarcere, va trebui să urce la etaj pentru a continua foarte Kuraliotskogo chei - să fie pe plajă, situat la gura de o vale de munte. Există o cale mai ușoară de a ajunge la plaja Preveli: l preia de la răsărit și du-te în jos calea cu toate diferența de douăzeci de metri în altitudine - dar ne privează de plăcere principal - bucura de priveliști uimitoare.

Aya Galini

Ușoare ca soareci, după exerciții de anduranță, ne-am oprit încă într-o mică cafenea la furculița din drumurile care duceau spre partea vestică și estică a plajei Preveli. Susținute de un tort de brânză și care au băut o mulțime de suc proaspăt stors și apă, am avut noroc să părăsim instituția cu câteva minute înainte de a începe ploaia.

Creta 2015

Până când ne-am întors în râpă cu vulturi, ploaia sa transformat într-o ploaie reală. Cu o oprire în Spili, am fost din nou ghinion: de data asta am trecut prin sat și nu ne-am întors mai devreme, așa cum sa întâmplat cu câteva ore mai devreme, dar a făcut-o sub o ploaie acompaniată.

Drumul a condus spre sud-est și sa încheiat în stațiunea Agia Galini. Ghidul a promis o nouă plajă și, după ce a decis să nu încalce tradiția deja stabilită de acea vreme, să viziteze două noi plaje pe zi, nu ne-am certat cu el.

Aye Galini a fost într-adevăr o plajă cu nisip grosier, o infrastructură bună, constând dintr-un cuplu de restaurante, un supermarket și două hoteluri, dar, în plus față de cele cinci sute de metri de plajă, în orașul a fost centrul destul de compact, scara abruptă duce în jos la port și, în cele din urmă, aici din nou soarele strălucea în loc de ploaie.

Creta 2015

De fapt, în plus față de douăzeci și cinci de obiective originale în Spili, au existat mai multe replici, de asemenea "lucrând ca fântâni" în alte părți ale orașului. Numărătoarea dublă a leilor, am parcurs aproximativ un sfert de oră de-a lungul străzilor curbate ale satului, până când am fost din nou acoperite de ploaie. Din fericire a existat un magazin cu specialități locale unde ne-am refugiat în speranța de a umple colecția de ulei de măsline.

Dar nu a fost așa, vânzătorii au refuzat să accepte cartelele, așa că, după ce am așteptat ploaia, le-am luat la revedere și am urcat la parcare. Întorcându-se la Panormo pentru o jumătate de oră înainte de apus, am reușit să ne aducem la simțuri și să ne întâlnim pe malul mării în taverna Ankyra.