Kaleidoscopul evenimentelor

Începutul anului universitar la institut nu ma împiedicat să plec imediat pentru Moscova. Taxele au fost de scurtă durată. La Moscova am ajuns dimineața, iar după-amiaza, trenul de prietenie a sosit la gara din Kiev, la Moscova, cu tinerii români. Platforma era deja plină de oameni. Trupa de alamă și vagoanele, decorate cu simboluri ale ambelor țări, au zguduit la platformă.

Trei ani! M-am îngrijorat? Și da, și nu. Mă îngrijorez, doar curiozitatea mea. În prezent, era mai puternic decât alte sentimente. Mi-am susținut sentimentele pentru Herman timp de trei ani, cu scrisori, și am susținut, de asemenea, convingerea lui că mă voi căsători cu el, căsătoream cu un bărbat pe chipul căruia i-am uitat deja.

Bineînțeles, îmi voi împlini promisiunea, dar ... "pasiunile s-au diminuat, entuziasmul a încetinit". Am cultivat și am iubit mitul creat de mine. Ce se va întâmpla acum?

Trenul se opri și o mulțime de tineri români zgomotoase umple platforma stației. Nu l-am văzut pe Herman. În cele din urmă, când mulțimea era mai subțire, am văzut-o El apărând la ușa mașinii.

Încă nu crezând că acest lucru era adevărat, sentimentele pe care deja le știam vin înapoi la mine și eu, zâmbind, m-am repezit la mașină. Stând în ușă, mi-a felicitat și mi-a zâmbit. N-am înțeles ce spunea, pentru că sunetele asurzitoare ale banda de alamă mă împiedică să aud nimic.

Când am făcut în sfârșit drumul spre el, am crezut că mă va îmbrățișa, săruta, și el ma întrebat cu nerăbdare: „Linochka suportate, te rog, tu ești valiza mea, pentru că eu nu pot ridica greutati“.
Descurajat, mi-am scos valiza de la pasul de sus al mașinii, uitând chiar să întreb despre motivul acestei solicitări. Turiștii mergeau deja spre autobuz și nu aveam de ales decât să-i urmăm. În autobuz, Herman mi-a spus că, înainte de călătoria la Moscova, ca și noroc, ar fi avut un atac de apendicită.
Doctorul a avertizat că călătoria îl poate amenința cu peritonită. Dar dacă este imposibil să refuzi călătoria, a spus medicul, el trebuie să aibă grijă de el însuși pe drum, să nu ridice nimic greu și să ia niște pastile. Călătoria a durat doar trei sau patru zile, iar Herman a decis să ia o șansă.

Privind în perspectivă, voi spune că imediat după întoarcerea în România, direct de la stația Herman a fost trimis la spital pentru o operație care a mers fără complicații.

Autobuzul ne-a condus pe toți la Hotelul Ostankino. După ce toți turiștii au fost spulberați prin camere, mi-a fost dat și un pat de pat într-o cameră pentru șase persoane.
Liderul grupului român a reacționat favorabil și cu înțelegere în cazul nostru neobișnuit, așa că mi-a permis să mănânc împreună cu grupul lor. În restul primei zile, Herman și cu mine ne-am bucurat de compania celuilalt, iar a doua zi am fugit la sediul central din Moscova.

Pentru dezamăgirea noastră, ni sa spus în registratură că este imposibilă înregistrarea căsătoriei noastre, deoarece niciunul dintre noi nu are un permis de ședere în Moscova. Văzând fața noastră nedumerit și dezamăgit, cap sfătuit să ne ia încă un certificat într-un hotel care Herman înregistrat temporar acolo, și apoi se aplică grefierului districtului Riga din Moscova, care se referă la teritoriul hotelului „Ostankino“.

Problema era că Herman nu avea un pașaport turistic personal, ci doar pașaportul său civil, în care autoritățile sovietice nu aveau dreptul de a pune o ștampilă asupra înregistrării căsătoriei. Aveam nevoie de un pașaport străin. Un pașaport de grup pentru patruzeci de persoane nu era decât cu șeful grupului, care, la rândul său, nu avea dreptul să transfere nimănui un "pașaport de grup", în caz de concediere de la serviciu.

În ciuda unei astfel de stricte ordine, liderul grupului a intrat în situația noastră critică și ia încredințat lui Herman un "pașaport de grup", cerându-i să-l "prețuiască drept mărul ochiului său". Românii sunt o națiune sentimentală, iar separarea noastră de trei ani și o întâlnire atât de neobișnuită nu au putut să-și atingă inima, astfel încât întregul grup "a făcut rău" pentru noi și a cerut liderului grupului să ne ajute.

Aceasta a fost a treia zi de ședere a grupului la Moscova. Dacă astăzi nu ne înregistrăm căsătoria, atunci acest eveniment nu s-ar putea întâmpla atât de curând și poate niciodată. Cu toate documentele noastre și cu permisiunea Marii Adunări Naționale a României, am venit la sediul registrului Riga din Moscova.
Istoria sa repetat!

"Nu putem" din cauza asta și de aceea. Simțind că aceasta este ultima șansă, mi-am dat seama că, dacă acum nu putem dovedi nimic, atunci "totul este pierdut"! Herman era un "stâlp de sare", fără să rostească un cuvânt. Probabil într-o țară străină nu aș putea să mă apăr, nici măcar fără să știu ce trebuie să fac și să spun. Dar sunt acasă! Pentru mine, cu atat mai greu, cu atat mai interesant! Și am avut o șansă!

-„Desigur, desigur, ai dreptate, dar biroul de registru orașului ne-a explicat tuturor, și a spus că, odată ce au dreptul de a înregistra căsătoria noastră, deoarece hotelul se află pe teritoriul dumneavoastră, ne-am ieși din principalul birou de registru al orașului - jumătate de adevăr a încercat în disperare, am salvat nostru poziție. "Avem un permis de ședere și toate documentele necesare, inclusiv permisiunea parlamentului român", mi-am scuipat, fără să știu ce altceva să-i conving pe doamna încăpățânată.

- Și asta este? Avem legi proprii și nu am nevoie de permisiunea dvs. "- aproape ofensat, a spus ea.
Încă n-am avut nimic de pierdut și am decis cu privire la ultimul argument în favoarea noastră.

Nu a fost nici o procesiune solemnă, și rochii de mireasă nu au fost. Nu au existat martori. Se pare că totul a fost obișnuit și banal, dar nu pentru noi! Am câștigat! Noi am învins stagnarea umană, nu am trădat credința în noi și în noi înșine! Am cucerit timp și distanță!

O oră mai târziu, cu Herman am venit în fața registratorului biroului de înregistrare. A cerut pașapoartele noastre. Din moment ce pașaportul personal al lui Herman nu era, ci doar un pașaport de grup, el a oferit, ceea ce a avut. Din nou, privindu-ne reproșător, la rugat pe Herman să-și găsească numele pe listă.

- „Și în cazul în care nu am pus o ștampilă aici?“ - a spus furios, dar fără să aștepte un răspuns, sau nu se bazează pe o soluție rațională de la noi, ea a pus o ștampilă pe numele lui Herman. Ștampila a fost mare și a avut loc de la al zecelea număr din lista de pe douăzeci.
Am întrebat:
- "Și cum vor ști cine s-au căsătorit?"
- "Și vom pune o" bifă "împotriva numelui logodnicului tău. Acum, când va veni în țara sa, va legaliza totul pe baza unui certificat de căsătorie ", a răspuns instructor instructiv.

Cu puțin înainte de Herman, am fugit până la trecerea prin Prospectul Mira și nu am observat cum se schimbă lumina verde a semaforului în roșu. Numai un vârtej de vânt, o mașină în grabă, mi-a păstrat rochia și brațele lui Herman, m-au târât pe trotuar, m-au întors de la euforie la realitate. Mai mult, Herman nu mi-a lăsat mâna în restaurantul în care grupul român de tineri avea o cină.

Nu a fost sărbătoare de nuntă și fanfară. Cu toate acestea, în restaurant am fost acoperite cu o masă separată doar pentru noi doi, cu un frumos buchet de flori pe ea.
Tipii din grup au încercat, ceea ce era foarte frumos. Martorii neînduplecați ai victoriei noastre în timp și birocrație, au ridicat pahare pentru noi cu vin, ne-au urat fericirea, au trimis la masa noastră sticle de vin. Este un obicei pentru ei, așa cum este în Caucazul meu iubit!

După masa de prânz, toți băieții au plecat într-o excursie, iar eu și Herman ne-am întors la hotel. A treia zi a "Trenului de prietenie". Grupul a plecat mâine dimineață în România.

Doar trei zile după aproape trei ani lungi! A trebuit să se spună atât de mult și timpul a fost atât de limitat încât ne-am privit mai mult decât am vorbit. Având în vedere atitudinea specială a mamei mele față de Herman, l-am rugat să-mi lase un certificat de căsătorie pentru a-mi convinge mama că totul este bine, că Herman a sosit cu adevărat și că acum sunt o femeie măritată.
Bineînțeles, Herman a fost bucuros să se justifice în fața mamei mele, prin urmare mi-a dat un certificat de înregistrare a căsătoriei. Am aflat de faptul că aceasta a fost o greșeală pentru amândoi ani, doar zece ani mai târziu. Din punct de vedere juridic, avea nevoie de o bucată de hârtie mai mult decât mine.
*****

Faptul că o căsătorie legitimă își aduce roadele legale, ne-am asigurat cu Herman în aceeași seară. Din prima zi am locuit împreună cu el în încăperi diferite și nu m-am gândit la altceva, pentru că nici el, nici eu nu aveam bani pentru o cameră separată. În plus, în conformitate cu regulile hotelului, nu am avut dreptul să trăim împreună fără a fi soț și soție. M-am oferit să cumpere ceva în bufetul hotelului și stau în camera lui până când colegul lui de cameră, nu am ajuns încă acasă pentru a sărbători această zi într-un fel pentru noi cu Herman într-un mod special.

Am vrut ceva special și m-am oferit să cumpăr o sticlă de șampanie și un ananas mare. Până atunci, nu am încercat niciodată înainte, dar nici eu nu am văzut ananasul "viu". Când ne-am apropiat de numărul de Herman, coridorul a venit la noi și ne-a felicitat.

Se pare că întregul hotel a cunoscut deja istoria noastră și că astăzi ne-am înregistrat uniunea. Un pic jenat, ne-a intrebat daca avem o camera separata in hotel. Am spus că este peste capacitatea noastră financiară, apoi a cerut să primească un cadou de la angajații hotelului. Acest cadou era o cameră separată cu un pat dublu.

Din surpriză și jenă, nu am putut spune nimic altceva decât cuvinte de recunostință, dar poate că ar trebui să-i invităm la vacanța noastră mică și să ne tratăm la ananas, dar am fost pur și simplu confundați.

Dimineața, când am deschis ușa de la cameră spre coridor, ne așteptau cinci persoane de la personalul de întreținere. Toți au zâmbit enigmatic și nu am găsit nimic altceva decât:
- "Îmi pare rău, nu am curățat patul. Mulțumesc! "
"Nimic, nimic! - au reacționat aproape fericit - Noi, noi înșine! Vă dorim fericirea! ".

Senzație de disconfort cu acest inutile, în opinia noastră, o atenție, am fugit repede în camera ei pentru lucruri, pentru că în acea dimineață cu un grup de german „prietenie tren“ înapoi în România. A fost ultima patra zi si ultimul mic dejun impreuna.

Autobuzul a așteptat deja toată lumea la restaurant, iar liderul grupului în cauză, chemând fiecare "turist de prietenie" pe listă, le-a trimis la autobuz. De asemenea, m-am dus cu ei la gară să-l conduc pe Herman.

Mișcându-se treptat ultima mașină a trenului, de parcă mi-ar fi înconjurat un fir, legat de o asemenea lucrare într-un singur lucru, întreg. Îndepărtarea trenului răsturnat după rândul creat artificial de țesutul timpului, până când ma lăsat să stau singuri pe șorț, gol și devastat.

Trenul meu spre Stalingrad a plecat abia seara și am avut o zi întreagă pentru a înțelege toate aceste trei zile din viața unei fete mari. Da, da! Deja femei.

Se pare că trebuia să fiu copleșit de un sentiment de bucurie și de satisfacție neîngrădită, dar nu era așa. În ceea ce privește victoria de-a lungul anilor separării și distanței, totul era clar și frumos. Dar pentru această luptă pentru un vulcan de emoții, care a deșeurilor în confruntarea cu autoritățile, pentru cele trei zile nu avem timp pentru sentimente umane simple.

Mii de cuvinte pe care am vrut să le spun unul altuia au rămas neschimbate. Aveam mai puțin de douăzeci și patru de ore pentru a trăi o parte din viața pe care noii soți trăiesc pentru luna de miere sau cel puțin o săptămână. Totul a fost rătăcit într-un fel, "repede", ca și cum am dărui o datorie cuiva sau altceva. N-am înțeles nimic.

Poate că ar fi fost pentru mine, oricum, în cazul în noaptea dinaintea căsătoriei de „păcat“, mi-ar fi acceptat de omul de mâine meu, dar decența nu l-au lăsat la căsătorie „trădează încrederea Liubov“ (aceasta este mama mea), așa cum a pus- . Poate nu cele mai bune amintiri din acea noapte, în urmă cu trei ani, când la momentul nepotrivit în ușa casei bătut, a venit să mă viziteze mama.
Cu toate acestea, în noaptea dinaintea nunții, am avut suficient timp să rămână mai mult timp împreună, să învețe, și în acest sens, unul de altul, dar acest lucru nu sa întâmplat și sunt ofensat și rușine de propria lui curaj sa dus la camera ei să doarmă în. Fruțul interzis este dulce! Deci, nu am simțit dulciurile. Din nou am fost bântuit de oportunități ratate!

La gara de unde a plecat trenul, am venit mult mai devreme. Nu mai am vrut să văd nici orașul, nici oamenii. Era deja întuneric când ne-au trimis trenul la gară. Unul dintre primii care am intrat în mașină și am luat locul în compartiment.
Mai târziu, în același compartiment a venit o femeie bătrână, iar la Stalingrad, am mers doar împreună. În trenurile noastre, oamenii care se deplasează adesea se cunosc, vorbesc unul cu celălalt, astfel încât nu este atât de plictisitor să mergem. Observând chipul meu îngrozitor, bătrîna întrebă:
- - M-am dus să-i vizitez pe oaspeți, draga mea, te duci la o vizită?
- "Da - am răspuns - am vizitat-o ​​pe soțul meu"
- "Părinții, divorțați, presupun?" - a simpatizat, văzând pe față o expresie întristată.
- "Nu, am zâmbit la ghicitul ei", dimpotrivă, s-au căsătorit! " Privind cu atenție la mine, nu mai cere nimic altceva. Am fost recunoscător pentru tăcerea ei, pentru că nu am vrut să spun nimic.

Persoanele în vârstă din Rusia au o astfel de credință, „fata ține prima noapte cu logodnica sa și în prima zi după prima noapte, că toată viața va fi.“ Dacă acest "adevăr" este derivat din experiența multor generații, atunci eu sunt un demn și reprezentativ al acestei convingeri.

Într-adevăr, viața noastră comună cu Herman a constat în mai multe separări, așteptări, treceri, întâlniri și petreceri. Dar despre tot, o să aflu mai târziu, iar acum trenul venea în Stalingrad și o întâlnire cu părinții mei mă aștepta.