Mangup Kale, drumul către orașul antic de pe vârful muntelui

Anul trecut, în timp ce mergeam în jurul satului Ternovka pe ATV-uri, am auzit despre un oraș vechi deasupra unui munte, dar fără o mașină, parea nerealistă lungă și dificilă.

Am trecut pe Ternovka, ne-am întors, așa cum ne-a arătat navigatorul. Bine, Navigator! Apoi, după sfatul lui, trebuia să urcăm direct pe panta abruptă spre platoul înalt.

Din moment ce avem o mașină, nu un elicopter, am început să căutăm o ocolire, dar nu a fost găsită la o distanță de câțiva kilometri, prin satul Khodja Sala. Deoarece la intrarea în sat a fost o clădire uriașă (la standarde locale), cu trei etaje a restaurantului numit "Mangup", a devenit clar că ne mișcăm în direcția cea bună.

Alături de iazul în mod artificial artificial, panourile de informații au anunțat că zona de rezervă începea și că nu li se permitea mașinilor să intre. Da, și apoi de-a lungul drumului sat, apoi nu complet interzise. Să mergem mai departe.

Acolo, pe munte, navigatorul ne-a oferit să ne sunăm într-o linie dreaptă.

Mangup Kale, drumul către orașul antic de pe vârful muntelui

Imediat după sat, drumul a devenit o-o-foarte greu, de-a lungul ei cu o viteză de 2-5 km pe oră am reușit să trecem 100 de metri, colectând toate loviturile din fund.

Mai departe, pe marginea drumului s-au așezat rămășițele barierului, iar rolul barierului în sine a fost o groapă cu o lățime totală și o adâncime de 1,5 metri. Aici suntem.

Din moment ce nici mănâncă nici măcar o pungă pentru o sticlă de apă nu era cu mine (doar un rucsac mic pentru celular, în care am împins două briose mici), am decis să mă întorc în sat, să mă consult cu localul.

Localnicii au arătat calea spre munți. Ce este acolo, înălțimea muntelui este de numai 500 de metri. Urăsc creșterea (mai precis pentru iarnă, așa că a fost răsfățat că rezistența mea a scăzut la un nivel minim), speranța de a ajunge la locul de pe masina în cele din urmă sa prăbușit ...

Deci, îmbrăcați și echipați, atât pentru o excursie la un magazin din apropiere (care este în orice fel), fără mic dejun, cu 2 micro-mexicane și o sticlă de apă am urcat pe deal.

După fiecare 100 de metri, oamenii prudenți au pus magazinele, am stat pe fiecare dintre ele. Deja pe a doua bancă am decis că ar trebui să mâncăm! Crochetele erau delicioase. Urcarea nu a fost atât de groaznică cum părea de jos, în jurul copacilor goi au fost înfășurate în iederă cu frunze strălucitoare de soare, în întregime câmpurile de flori albe au înflorit.

Mangup Kale, drumul către orașul antic de pe vârful muntelui

În spatele celor care au urmărit troliile fosilizate. Prima dintre ele părea a fi o bunică care ieșea de sub pământ.

Apoi am fost întâmpinați de un elemental turnat al pământului (de 4 eroi).

Apoi a apărut un zid. Un zid înalt în mijlocul pădurii. Apoi am citit pe Internet că lungimea acestui zid este de aproximativ 6,5 km. Cuceritorii săraci din aceste locuri! Nu numai că au trebuit să urce atât de abrupt, apoi au fost turnate de pe perete cu tot felul de sărite și sărite. Și pentru ce? Și cine știe, vom vedea ce este acolo pentru bogății, că erau atât de pazite.

Mangup Kale, drumul către orașul antic de pe vârful muntelui

Oh, și apoi a devenit foarte interesant! O necropolă antică, o mulțime de pietre funerare cu urme, unele inscripții sunt atât de bine păstrate încât se pare că acesta este un fals modern, mai ales pentru turiști. Poate este, dar din moment ce au fost toate etapele de conservare a textului de la abia vizibile, la atât de clar, ca în fotografie, am decis că acestea sunt încă pietre funerale reale.

De la un mormânt, aparent, cineva a ieșit recent. Sau sa urcat înapoi.

Și mai multe pietre funerare