Cu mașina spre Nesvizh!

Ziua 13. 09/06/16 CHTV "Cu mașina spre Nesvizh, Baranovichi și Mir"

Minsk - Nesvizh - Baranovichi - Lume - Minsk

Deci, încă o zi în centrul Belarusului. Dar nu o vom petrece la Minsk, ci o ieșire radială. Chiar am vrut să merg cu mașina spre Nesvizh, să văd cuibul patrimonial al magnaților Radziwill. Și de acolo puteți ajunge cu ușurință la cel mai frumos Castel Mir. Ei bine, și între timp să sunăm la Baranovichi, într-un muzeu al unui transport feroviar - pentru completitudinea colecției noastre de locomotive cu aburi.

Puțin mai mult de o sută de kilometri de capitala din Belarus până la Nesvizh. Castelul se deschide la ora 10. Am vrut să fim primii, așa că am plecat la ora 8 dimineața. Dar pe principala autostradă din Belarus, care leagă Minsk și Brest, această distanță a zburat în doar o oră. Deși în Belarus există o limită de viteză de 90 km / h + 10 km / h de altitudine permisă, dar sunt instalate pe autostradă semne pentru a limita viteza autoturismelor, apoi 110 km / h, apoi 120 km / h. Ce fel de maximalism au acolo fără restricții - nu înțeleg. Dar sa dovedit a fi destul de rapidă.

Aproape de intrarea în palat și complexul de castel există o parcare, dar este plătită. Am plecat la 50 de metri și ne-am parcat complet în apropiere de catedrală, care apoi a plănuit să plece. De când am ajuns cu o jumătate de oră mai devreme decât am planificat, a trebuit să ne plimbăm pe malul iazului și să studiem harta ansamblului întregului parc. În plus față de palat în sine, întreaga zonă înconjurătoare a fost anterior un parc bine întreținut, cu multe căi și peisaje. Pentru a obține în jur, aveți nevoie de o bicicletă și toată ziua. Avem doar planuri de a vizita chiar palatul.

În curtea Castelului Nesvizh

Un tur al castelului însuși a lăsat o impresie favorabilă. Poate că nu există lux de palate regale, Nesviz a aparținut magistraților polonia-lituanieni Radziwill, iar bogăția și influența lor sunt departe de a fi imperiale. În plus, castelul a fost reconstruit de mai multe ori. În timpul războiului a existat un spital pentru piloții Luftwaffe, iar după eliberare a existat un sanatoriu departamental al KGB. Sali mari au fost transformate în camere modeste pentru oaspeți. Acum palatul încearcă să-și împărtășească fosta sa splendoare, dar tot mai mult o replică.

Sala de mese a gazdei
Sala de șemineu

Ghidul a fost destul de sensibil, informat și tact, a povestit mult și interesant, fără să-și fie teamă de cele mai dificile întrebări. Cine, de exemplu, a servit Radziwills? Cum să răspunzi? Țara din jurul palatului a trecut în mod repetat de la mână în mână - apoi lituaniană, apoi poloneză, apoi rusă. Și bogăția și influența magnaților au crescut doar.

Timp de două ore am mers în jurul tuturor camerelor de cameră, am vizitat capela, camera de trofee de vânătoare și chiar am coborât în ​​arsenalul subsolului. Apoi am mers la bibliotecă, unde, printre altele, sunt prezentate materiale despre aranjamentul și reorganizarea acestui palat, care posedă calitățile defensive ale unei adevărate fortărețe.

Sala trofeelor ​​de vanatoare
Castelul Arsenal

În cele din urmă, îngrijorați de istorie, au părăsit castelul și au mers la cascaisul nostru, pe care l-am lăsat lângă biserica Sfintei Inimi. Această catedrală, construită simultan cu castelul, este și altarul familiei Radzivililor. În jurul templului erau niște lucrări de restaurare, așa că aparent nu a făcut o impresie specială. Cu toate acestea, precum și din interior.

Biserica Sfântă a Inimii Sacre

În interiorul catedralei, toate pasajele au fost desenate de panglici roșii, lăsând doar un mic patch la ușa vizitatorilor. Când au fost suficienți turiști, femeia sa apropiat și sa oferit să facă un tur al templului. Prețul pe care l-am menționat ne-a părut nerezonabil de înalt. Dar din oferta de a coborî la cripta bisericii, am decis să nu renunțăm. Gidsha locală a înălțat acest mormânt, plasându-l la egală cu panteoanele Habsburgilor din Viena și cu Bourbon-ul din Escorialul spaniol. În aceste două locuri am vizitat deja și am vrut să comparăm. După ce am pus niște bani "pentru restaurarea templului", am trecut prin gard și am coborât jos.

Lucrurile pe care le-am văzut un pic ne-au dezamăgit. Nu există nici o comparație cu mormintele dinastiei regale care au fost văzute înainte. Rânduri de cutii de fier aproape fără decor și ornamente. Pe pereți, s-ar putea să fi existat câteva inscripții, dar acum sunt practic imposibil de distins. Pivniță întunecată, în care doar un mic loc pentru vizitatorii de pe scări este împrejmuit. Și rândurile de sicrie se duc undeva în adâncurile temniței. A condus și a mers sus, la aer curat.

În Nesvizh există, de asemenea, o clădire veche a Primăriei, situată în apropierea catedralei. Și dacă era timp liber, merită să ajungem la asta, dar trebuia să ne grăbim.

Înainte de Baranavichy, am ajuns, fără a părăsi autostrada, pe căi mici, care nu sunt nimic și ne permit să ne mișcăm destul de repede și confortabil între sate. La Baranovichi, am decis să satisfacem dorința de a face cumpărături. La noi în Ural este bine-cunoscutele pantofi din Belarus al companiei BELWEST. Poate că aici, la domiciliu, alegerea lui Belvest va fi mult mai bogată și mai ieftină? În Baranovichi, magazinul de marcă al acestei companii a fost găsit în mod special. Și nu l-au admirat deloc. Alegerea este modestă, iar prețurile sunt chiar mai mari decât ale noastre. Oare bieloreni au un nivel atât de înalt de viață pentru a cumpăra astfel de pantofi? Ne-am dus la un magazin de încălțăminte fără nume. Am cumpărat o pereche de sandale pentru fiică și depindem de drumul spre muzeul feroviar, situat lângă stația "fonta". Calea ferată din Belarus este numită în continuare "fontă".

Biletele de intrare la muzeu erau destul de ieftine, iar pe teritoriul aproape nimănui nu era decât un gardian singuratic în cabina de la intrare. Baranavichy Muzeul de locomotive cu aburi poate fi comparat cu Brest. Mi se părea că au și un fel de concurență. Dar ne-a plăcut încă Brestul, pentru că există o mulțime de exponate deschise, care pot fi urcate de scară specială. La Baranovichi există mai multe echipamente legate de repararea și întreținerea căii ferate. Cea mai diversă mașină feroviară, locomotive de manevră, mașini de nivelare a căilor ferate etc.

În nesvizh cu mașina, din nou pe drum
Muzeul locomotivelor cu aburi din Baranovichi
pepelats

Aproape de intrare există o mașină de lucru, pe care puteți merge la 10 metri acolo și înapoi. Imediat există un model în scară 1: 2 a primei locomotive, care a trecut de-a lungul liniei Minsk-Baranovichi-Brest. Dar modelul este foarte primitiv, seamănă mai degrabă cu o locomotivă de la Romashkovo decât cu o adevărată locomotivă.

Quad interesati de instalarea mitraliere KPVT ale căror mecanisme de orientare au fost pe deplin operaționale o platformă deschisă și permite copiilor să se rotească la 360 de grade și trunchiuri directe chiar zenit.

Arme anti-aeronave pe platformă

De dimineață, în Nesvizh, era tulbure și rece. Apoi, soarele a ieșit afară și vremea "a călătorit", a devenit chiar fierbinte.

După ce s-au ridicat toate exponatele prezentate, au aruncat câteva cuvinte cu paznicul, plângându-se că multe locomotive și locomotive au fost închise. La care au primit un răspuns, spun că vizitatorii au fost tentați să răsucească detalii diferite, în special din metale neferoase. Nu dintr-o viață bună aparent.

Și mergem mai departe, într-un alt castel, care este situat în apropierea orașului Mir. Această cetate a fost construită de Ilinici, dar mai târziu a aparținut și Radzivililor. Dar în arhitectură această clădire este mai aproape de castele, decât de palate. Păstrate și zidul cetății și trei turnuri puternice, dar într-un complex comun ele sunt unite de o clădire rezidențială situată ușor în adâncuri. Castelul a trebuit să reziste mai mult decât o dată la asedii, iar ultima dată când luptele de la pereții săi s-au desfășurat în vara anului 1812.

Caserola de la Castelul Mir funcționează până la ora 17.00, am fost acolo la jumătatea a patru, deci nu a mai rămas prea mult timp pentru a inspecta castelul. În plus, înotul de ieri în parcul acvatic nu a trecut fără urmă, Vova a avut febră. Dar el a păstrat ferm și, luând doza de Nurofen, a mers cu toți pentru a cuceri zidurile și turnurile castelului. Acest castel ne amintim in primul rand scari foarte inguste si abrupte de piatra, aranjate in turnuri pentru a se misca de la etaj la etaj.

Top!
Acum jos!

Două dintre cele trei turnuri ale castelului sunt deschise vizitatorilor. Ele sunt prezentate cu o expunere dedicată istoriei construcției. Principalul interes aici, desigur, este să urcați pe scări. Crede-mă, este foarte dificil. În ciuda prezenței balustradelor, în unele locuri, am vrut să urc pe toate patru și să urc pe aici.

În curtea castelului

Clădirea mare a găzduit încăperile de locuit, iar acum există sălile muzeului. Multe, bineînțeles, reconstruite. În unele locuri, zidurile distruse au fost păstrate special, astfel încât vizitatorii să își poată imagina cât de mult a fost făcut de restauratori. În unele camere, restaurarea situației, finisarea pereților și a plafoanelor.

Cele mai multe dintre tot ce-mi amintesc armura «aripi cavalerie“ - unități speciale ale trupelor Gentry poloneze, cavalerilor care au fost atașați la carapacea lor în spatele două arc metalic introdus în pene, legănîndu galop, și de a crea impresia că riderii zboara pe aripi.

În nesvizh cu mașina, din nou pe drum
Armura "cavaleriei cu aripi"

Timpul muncii muzeului sa încheiat, iar până în 18-00 îngrijitorul tuturor vizitatorilor a început să se grăbească. Și puteți ieși numai după ce ați trecut prin întreaga expoziție până la capăt. De aceea, am reușit să coborâm în pivnițele unde erau depozitate butoaiele de vin. Era o bucătărie, iar servitorii trăiau. De acolo, e sus la curtea interioară a castelului.

În subsolul Castelului Mir

Lângă castel este o zonă foarte pitorească - un iaz, pin. În spatele castelului există o biserică veche. Am fi putut merge, dar starea de spirit a lui Vova ne-a încurajat să ne întoarcem acasă. Astăzi am mers bine și am văzut multe lucruri interesante.

Înainte de a pleca pe șosea, s-au oprit la o piață rutieră a satelor. Am cumpărat niște chestii pentru cină. Am fost surprins că lângă cartof au vândut cele mai reale nuci. Adevărat, necurat, dar nu scump. A luat o mostră.

"Acasă" a sosit la Minsk la ora opt seara. Ne-am oprit la magazinul de produse alimentare. Și acolo este timpul să ne odihnim și să colecem valize. Mâine vom părăsi capitala Belarusului. Traseul ulterior nu este înregistrat, cazarea nu este blindată. Este bine că am mai rămas o zi. El a fost foarte util pentru noi în Minsk.

Ne-am întâlnit deja cu partea de sud a Belarusului - Polissya, a călătorit în vest - Brest și Grodno regiuni, a rămas timp de trei zile în capitala țării. Astăzi am mers cu mașina spre Nesvizh și Mir. Mâine vom merge spre nord! Acolo așteptăm o întreagă împrăștiere a locurilor și atracțiilor interesante!

Alte articole din ciclul "Rus-Belarus"